پاورپوینت سازه های کابلی کالاتراوا

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت سازه های کابلی کالاتراوا  دارای 191 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

بیو گرافی

معرفی کالاتراوا وافکار او

المپیک 2004 آتن

موزه هنر میلواکی

برج مخابراتی

شهر علم و هنر

ایستگاه نور

ابستگاه راه آهن استدل هافن

فرودگاه سوندیکا

ایستگاه لیون

اپرای تنریف

برج ترنینگ تورسو

برج مخروطی فورد ها

طراحی سقف

ایستگاه برلین

پل الامیو

برخی پل های طراحی شده توسط کالاتراوا

اسکیس های کالاتراوا

بیوگرافی

28/7/1951- تولد در بنیمامت والنسیای اسپانیا

1961-1956- مدرسه ابتدائی در والنسیا

1960-1959- شرکت در کلاس عصرانه هنر در تابستان

1968-1961- دبیرستان در والنسیا

1969-1968- مدرسه هنر در والنسیا

1973-1969- آموزش معماری در مدرسه

1973- آموزش دوره ای در دروس شهری

1979-1975- تحصیلات مهندسی راه و ساختمان در ETH  زوریخ

1979- برنده جایزه auguste perret

1981-1979- جایزه دکتری درعلوم تکنیکی و استادیار در آموزشگاه برای ایستائی ساختمان و روشنائی آن در ETH

1981- تاسیس اولین دفتر معماری و عمران در زوریخ

1987- عضو BSA( فدراسیون معماران سوئیس ) – عضو آکادمی جهانی معماران

1988- جایزه هند برای شهر بارسلونا برای طرح پل بارسلونا

1988- جایزه IABS6  انجمن جهانی مهندسین سازه و پل سازی

سانتياگو كالاتراوا والس

معمار اسپانيايي متولد(1951) والنسيا.در رشته هاي مهندسي عمران و معماري تحصيل كرده و استاد ساخت پلهاي معلق مي باشد.او حدود 50 پل را در طول دهه اخير طراحي كرده است. هرچند كه اكثر اين پلها در مقياس عظيم مهندسي از نظر طول دهانه نيستند اما ساختار غير معمول اكثر آنها نظر انسان را به خود جلب مي كند.

تحصیلات مهندسی خود را در انستیتو تکنولوژی Federral Institute  زوریخ سوئیس سپری کرده تحصیلات هنر و معماری را در دانشگاه والنسیا گذراند.

توانایی های کالاتراوا در مقوله هنر و معماری در کنار شناخت وسیع استراکچری بنا امکان دست یابی به طراحی های سطوح غیر معمول و مجسمه وار را برای او میسر کرده است.

وی در سال 1979 (در سن 28 سالگی)برنده جایزه AUGUSTE PERRET به جهت انعطاف و دلپذیری استراکچری بناهایش شد

منابع فرمهای او مشابه جانوران اسکلت بدن انسان و خط و خطوط طبیعی  ( ارگانیک ) می باشد.

طراحی او شورانگیز ، قابل لمس ، کامل است که تمام خصوصیات در ساختمانهای او دیده می شود.

فلیکس کندلا می گوید : ساختمانهای کالاتراوا دارای عناصر غیر قابل توصیفی است که آن را دلپذیر می کند.

مصالحی که براحتی کالاتراوا از آن در کارهایش استفاده می کرده :

بتن

فولاد

استیل

آلومینیوم

چوب

شیشه

سنگ

حركت نهفته اي كه در اكثر اين پلها نهفته است سبب ايجاد سازه اي پويا مي گردد كه انسان را دچار تحير مي نمايد. هر چند كالاتراوا چندان نظريه پرداز بزرگي در زمينه معماري نمي باشد اما كارهايي بسيار زيبا بدون نظريه پردازيهايي پيچيده طراحي كرده است.معمار ي او برخلاف برخي از معماران كنوني به راحتي و بدون نياز به اطلاع از نظريات شخصي معمار قابل درك است.

از ديگر ويژگيهاي مهم در طراحي هاي كالاتراوا الهام گرفتن او از فرمهاي طبيعي است. استفاده از منحني ها دركارهاي او فرا,ان به چشم مي خورد. شايد به اين دليل كه اكثر فرمهاي موجود در طبيعت منحني مي باشند و حتي حركاتي كه در طبيعت صورت مي پذيرد.(مثلا قانون كوريوليس در حركت مايعات يا سطوح گاوس در الكتريسيته ) .

مجموعه ورزشی المپیک یونان

اصلي ترين نفوذ معماري در اين مجموعه شامل :

يك سقف جديد براي استاديوم المپيك ،يك سقف تازه و جديد كردن پيست دوچرخه سواري ميدانهاي عمومي و سايه بانهاي ميدان براي مجموعه به صورت يكپارچه ، يك ميدان مركزي براي ملتها و بلوارهاي درختكاري شده ، گذرگاههاي طاقدار به عنوان يادواره اي از بازارهاي باستاني.

طرح پيكر وار المپيك مركزي و ديوار تنديسوار ملتها.

سقف استاديوم المپيك به وسيله شيشه متورق پوشيده شده است، كه شامل خركهاي قابل حركت مي باشد ، قادر به انعكاس %90 نور خورشيد مي باشد.

ساختار سقف پيست دوچرخه سواري شامل دو منحني 45 متري است ، داراي وزن 4000 تن مي باشند، كه سقفهاي شيشه اي و فلزي از آن آويزان است .

چهار ميدان ورودي شامل دسترسي هاي مراسمي به داخل مجموعه است.

هر دروازه ورودي با يك سايبان فولادي گنبد وار پوشيده شده است ، كه باعث يك عنصر شناسايي شونده در كل مجموعه ميشود.

اين سايه بانها زمانيكه در شب منور ميشوند، هم باعث جهت دهي فزاره ها و هم به خودي خود به عنوان يك عامل جذابيت ميشوند

دو تا از ميدانها در دو طرف محور مركزي در مقابل هم قرار دارند ، كه پل ارتباطي ميان استاديوم المپيك و پيست دوچرخه سواري مي باشد. و دو تاي بعدي در قسمت شمالي مجموعه ، كه از ايستگاه متروي « الكترونيك ايريس » ‌و پل پياده روي « نراتسيوتيسا» آغاز مي شود و به يكي از دو بازار سرپوشيده ختم مي شود.

ديوار ملل يك ديوار لوله مانند فولادي است، كه براي حركات مواج طراحي شده است و باعث به وجود آمدن تاثيري از نور و سايه بر روي محور مركزي گردشي و  ميدان ملل مي شود. ديوار ملل ميتواند به عنوان يك صفحه عظيم ويديويي نيز استفاده شود.

تمثال المپيك يك تنديس فولادي در شكل يك محور است.

تنديس به روي يك شاه تير فولادي خم شده نصب شده است ، كه قابليت چرخش افقي به دور يك نقطه در بالاي شاه تير را دارد. اين تنديس به عنوان يك ساعت خورشيدي كه سايه هايش به روي پياده رو كه علامت گذاري شده عمل ميكند.

سقف استاديوم مساحتي در حدود 25000 متر مربع را تحت پوشش قرار ميدهد . ساختار بردباري هر يك از صفحات شامل كره هاي دوبله طاقهاي ساخته شده از فولاد لوله مانند مي باشد، كه به اندازه 304 متر و به ارتفاع 60 متر ميرسند.

موزه هنر میلواکی

مکان : میلواکی ، ویسکانس آمریکا

تاریخ ساخت : از سال 1994 تا سال 2001

سقف موزه : طول 149 متر و عرض 43 متر

حداکثر ارتفاع : 3/11 متر

پل عابر پیاده : طول 5/87 متر عرض پل 43 متر و شیب عرشه 48 درجه

تعمیر نگهداری پل بر فراز عرشه : طول 50 متر زاویه 48 درجه

این موزه از برجسته ترین آثار معماری سانتیاقو کالاتراوا محسوب می شود که ترکیبی است از آثار متنوع وی در نقاط مختلف جهان ، در این اثر هم سقفهای مواج دیده می شود، هم پلی معلق و زیبا و هم نورپردازی های خلاقانه .در مجموع ،این اثر وی نیز در زمره آثار برتر در سال 2001 قرار گرفت .و در روز افتتاحیه 32000 نفر به بازدید آن شتافتند.

اين بنا نيز همچون تنديسی زيبا و هنرمندانه در محيط اطراف خود می درخشد.

بدون شک ، موزه هنر ميلواکی از برجسته ترين آثار معماری سانتياگو کالاتراوا محسوب می شود که ترکيبی متنوع و پيچيده از معماری و سازه است. در اين بنا هم سقفهای مواج و متحرک موجود است ، هم پلی معلق و زيبا و هم نورپردازيهای خلاقانه. در مجموع ، اين شاهکار در زمره برترين آثار معماری جهان قرار می گيرد

رابرت گرین استریت یکی از اعضا کمیته 21 نفری معماران برگزیده انتخاب کننده معمار طرح ضمیمه موزه در سال 1994ضمن برگزیدن کالاترتوا در میان معماران مطرح جهان اظهار داشت :  من کاملا مطمئن هستم که شهروندان از خلق این اثر فوق العاده معماری هیجان زده شده اند و این مهر تائیدی بر گزینش صحیح ما در انتخاب معمار بزرگ ، سانتیاگو کالاتراوا است

طراحي ورودي موزه ميلواكي به عنوان اولين كار كالاتراوا در آمريكا محسوب مي شود اين اثر كه به نوعي شباهت فراوان به قايقي در كنار درياچه دارد كه مرغي بزرگ نيز روي آن نشسته باشد، بي شك يكي از كاملترين طراحي هاي كالاتراوا محسوب مي شود.

در حقيقت اين طرح به عنوان يك ورودي براي بخش قديمي موزه كه توسط سارينن (طراح فرودگاه ‏T.W.A. ) طراحي شده بود، نقش فراواني در احياي دوباره اين موزه ايفا كرده است و كم كم به عنوان نمادي براي شهر ميلواكي محسوب مي گردد.

اين ساختمان به عنوان بهترين طراحي سال 2001 از سوي نشريه تايم برگزيده شد.ساختمان تشكيل شده از پل- پاويون مركزي- تراس جنوبي- و نمايشگاه با پلان مستطيلي در قسمت شمالي موزه است.

برج مخابراتی مونت جویک  بارسلونای اسپانیا

60,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت معماری بیونیک
  • پاورپوینت کانسپت
  • برچسب ها : , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی