پاورپوینت الگوریتم بهینه سازی کلونی مورچه ها

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت الگوریتم بهینه سازی کلونی مورچه ها دارای 35 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

مقدمه

Emergence  (ظهور)

Swarm Intelligence (هوشمندی توده‌ای )

تفاوت هوشمندی اجتماعی و توده ای و یک مثال

مورچه ها چگونه می توانند کوتاه ترين مسير را پيدا کنند ؟

استفاده از بهينه‌سازی كلونی مورچه‌ها در مسئله TSP

بهينه‌سازی شبكه‌های كامپيوتری با الهام از كولونی مورچه‌ها

افق آينده

مقدمه

طبيعت منبع الهام و الگو گرفتن برای بسياری از تحقيقات و پيشرفت های علمی بوده است

به عنوان مثال:

الگوريتم های ژنتيک  Genetic Algorithms

شبکه های عصبی   Neural Networks

سيستم های خودسازمان ده Self-organizing Systems

الگوريتمهاي ژنتيک که با استفادهاز ايده تکاملي دارويني و انتخاب طبيعي مطرح شده، روش بسيار خوبي براي يافتن مسائل بهينه سازيست. ايده تکاملي دارويني بيانگر اين مطلب است که هر نسل نسبت به نسل قبل داراي تکامل است و آنچه در طبيعت رخ مي دهد حاصل ميليون ها سال تکامل نسل به نسل موجوداتي مثل مورچه است.

Emergence

Emergence  یا ظهور وقتی اتفاق می افتد که تعدادی عوامل ساده مرتبط با هم به گونه ای هماهنگ عمل می کنند که منجر به رفتار هوشمند پيچیده ای می شود.

این يک فرایند از پايين به بالا است: Emergence  از متن جمعیت عوامل شروع می شود . عوامل موجود در يک سطح منجر به بروز رفتار يا ويژگی در سطح بالاتر می شوند.

هيچگونه رهبری و مديریتی در آن صورت نمی گیرد.

Emergence در سيستم های متعددی اتفاق می افتد: زندگی جمعی حيوانات و خاصا بعضی از حشرات، مغز انسان، سيستم دفاعی بدن انسان،رفتارهای اجتماعی انسان ها، سیتم شهرسازی و زندگی شهری انسان و…..

Swarm Intelligence

يا هوشمندی توده‌ای تعامل جزئی تعداد زيادی عوامل ساده برای حصول یک هدف کلی است

خصوصيات هوش جمعی عبارتند از:

عوامل ساده اند

عوامل به صورت غيرمستقيم با هم ارتباط برقرار می کنند

رفتار کلی پيچیده از رفتارهای جزئی ساده عوامل حاصل می شود

این رفتارها پايدارند

تک تک عوامل در حصول نتيجه کلی بی تاثيرند

مثال از هوشمندی توده ای : تميزکاری لانه مورچه ها

مورچه ها آشغال ها ویا غذای پراکنده درسطح لانه را جمع آوری و در یک یا چند جا کپه می کنند

اين کار به اين ترتيب عملی می شود:

هر مورچه شروع به گردش به صورت دلخواه و بی هدف در سطح لانه می کند

اگر مورچه به یک تکه آشغال برخورد کرد آن را بر می دارد

مورچه به گردش تصادفی خود ادامه می دهد

اگر مورچه به يک تکه آشغال ديگررسید تکه قبلی را در کنار آن قرار می دهد

و باز به گردش خود ادامه می دهد

بعد از مدتی مشاهده می شود که آشغال ها در گوشه کنار لانه کپه شده اند.

مثال از هوشمندی توده ای : لانه سازی موریانه ها

موريانه ها براي ساخت لانه سه فعاليت مشخص از خود بروز مي دهند.

در ابتدا صدها موريانه به صورت تصادفي به اين طرف و آن طرف حرکت مي کنند. هر موريانه به محض رسيدن به فضايي که کمي بالاتر از سطح زمين قرار دارد شروع به ترشح بزاق مي کنند و خاک را به بزاق خود آغشته مي کنند. به اين ترتيب گلوله هاي کوچک خاکي با بزاق خود درست مي کنند. عليرغم خصلت کاملا تصادفي اين رفتار، نتيجه تا حدي منظم است.

در پايان اين مرحله در منطقه اي محدود تپه هاي بسيار کوچک مينياتوري از اين گلوله هاي خاکي آغشته به بزاق شکل مي گيرد.پس از اين، همه تپه هاي مينياتوري باعث مي شوند تا موريانه ها رفتار ديگري از خود بروز دهند. در واقع اين تپه ها به صورت نوعي نشانه براي موريانه ها عمل مي کنند. هر موريانه به محض رسيدن به اين تپه ها با انرژي بسيار بالايي شروع به توليد گلوله هاي خاکي بابزاق خود مي کند. اين کار باعث تبديل شدن تپه هاي مينياتوري به نوعي ستون مي شود. اين رفتار ادامه مي يابد تا زماني که ارتفاع هر ستون به حد معيني برسد

در اين صورت موريانه ها رفتار سومي از خود نشان مي دهند. اگر در نزديکي ستون فعلي ستون ديگري نباشد بلافاصله آن ستون را رها مي کنند در غير اين صورت يعني در حالتي که در نزديکي اين ستون تعداد قابل ملاحظه اي ستون ديگر باشد، موريانه ها شروع به وصل کردن ستونهاو ساختن لانه مي کنند.

Stigmergy

stigmergy شکلي از کنترل توزيع شده برمبناي ارتباط غير مستقيم بين عاملها که محيط را به طور محلي تغيير مي دهد و به اين تغییرات واکنش نشان مي دهد و اين عمل به فاز همکاري سراسري عمليات عاملها منجر مي گردد.

تفاوت هوشمندي توده اي و هوشمندي اجتماعي

50,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت ارائه الگوریتم ترکیبی فرا ابتکاری برای حل مساله مکان یابی مسیریابی
  • پاورپوینت الگوریتم خوشه بندی بر اساس رتبه (ROC)
  • پاورپوینت تفاوت انسان و مورچه
  • پاورپوینت الگوریتم بهینه سازی فاخته
  • پاورپوینت الگوریتم کلونی زنبورعسل
  • برچسب ها : , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی