پاورپوینت اصول حسابداري 2

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت اصول حسابداري 2  دارای 404 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

سیستم حسابداری دستی

مقدمه:

تاكيد بر سيستم حسابداری دستی  بر اين اساس است  كه   اين سيستم  و مفاهيم  دفاتر روزنامه  و  معين  در دوران نه چندان دوروحتی درسالهای اخيرتوانسته است  نيازهای  اطلاعات مالی  مؤسسات  متوسط  و بزرگ را  به  خوبی  مرتفع  نمايد.

دفاتر روزنامه اختصاصی:

در سيستم حسابداری دستی  مؤسسا ت بزرگ هر  رويداد مالی يا در دفترروزنامه عمومی و يا در يك دفترروزنامه اختصاصی  كه  برای ثبت و پردازش  نوع خاصی از رويدادهای  مالی  پيش  بينی  شده است ثبت می گردند .

برای رويدادهای مالی تكراری ميتوان ازيک دفترروزنامه اختصاصی  استفاده  نمود  .  تسريع  در  ثبت   بخشی  از رويدادهای  مالی  خاص در دفتر روزنامه اختصاصی  و ميزان  زمان صرفه جوئی  شده  برای  نقل به  حسابهای   معين ودفتركل از موارد استفاده دفتر روزنامه اختصاصی است.

اكثررويدا د های مالی  (حدود 90 تا 95 درصد ) كه در مؤسسات  بزرگ  به  تعداد زيادی واقع می شوند  شامل  چهار نوع   رويداد  مالی زير است  كه  برای  ثبت  هر يک ازآنها دفترروزنامه اختصاصی  مورد نيازمی باشد:

مزايای دفتر روزنامه فروش:

يكی از مزايای  دفتر روزنامه  فروش  آن  است  كه  هر رويداد  مالی  فروش نسيه در يک سطر ثبت می شود  در حالی  كه  همين  رويداد  مالی  در دفتر روزنامه  عمومی  حداقل  در سه  سطر ثبت  می گردد.

مانده حساب  كنترل  حسابهای  دريافتنی  در دفتر كل  در  پايان  ماه  بايستی مساوی حاصل جمع مانده حسابهای تمام مشتريان در دفترمعين حسابهای دريافتنی باشد.

سطر اول :حسابهای دريافتنی (بدهكاران)به صورت بدهكار

سطر دوم :حساب فروش بصورت بستانكار

سطر سوم :شرح كافی برای اين رويداد مالی

تمام  حسابهای دريافتنی (بدهكاران)  و حسابهای  پرداختنی (بستانكاران)در دفترمعين  حسابهای  دريافتنی و دفتر معين  حسابهای پرداختنی كه حسابهای آن براساس حروف  الفبای   نام  هر يک  از بدهكاران  و بستانكاران  تفكيک  گرديده ، نگهداری می شود .

حسابهای كنترل در دفتر كل و دفاتر معين :

برای  داشتن   اطلاعات  دقيق  و  جداگانه  از هر يک از بدهكاران در برخی ازموسسات برای هر يک ازبدهكاران حساب جداگانه ای دردفتركل افتتاح  ميشود . با  توجه  به  حجم  زياد اطلاعات نمی توان حسابهای زيادی را دريک دفتر كل  نگهداری  نمود.

درپايان ماه دفترروزنامه فروش جمع زده می شود وجمع  فروش  نسيه ثبت شده درروزنامه فروش در ستون بدهكار حساب كنترل حسابهای دريافتنی و ستون  بستانكار حساب فروش  در دفتر كل  ثبت  می گردد.

دفتر روزنامه خريد:

در پايان  ماه  دفتر روزنامه  خريد  جمع زده  شده و جمع  خريدهای  نسيه  به  دو حساب  دفتر كل  بشرح  زيرانتقال      می يابد:

به ستون بدهكار حساب خريد.

به ستون بستانكار حساب كنترل ،حسابهای پرداختنی.

ستونهای بدهكار:

-1 صندوق: چون  تمام رويدادهای  مالی كه نقدا  وصول می گردند، در دفترروزنامه دريافتهای نقدی ثبت می شوند.

تخفيفات نقدی  فروش: برای انباشت تمام تخفيفات نقدی فروش در طی ماه مورد استفاده قرار ميگيرد.

سايرحسابها:  برای ثبت  بدهكار  ساير حسابها  به جز حسابهای  صندوق  و تخفيفات  نقدی  فروش  بكارمی رود.

ستونهای بستانكار :

1-حسابهای دريافتنی: مبالغ نقدی دريافت شده از هريک از مشتريان (بدهكاران) در اين ستون ثبت می گردد.

2-فروش: در اين ستون تمام فروشهای نقدی انجام شده طی ماه انباشته  شده  و جمع اين ستون در پايان ماه  به بستانكار حساب  فروش در دفتر كل  منتقل می شود .

3-سايرحسابها :اين ستون برای ثبت بستانكاروصولی نقدی به غيرازحسابهای  دريافتنی  و فروش ، مورد استفاده قرار می گيرد .

دفتر روزنامه دريافتهای نقدی :

كليه  رويدادهای  مالی  كه  نقدا  وصول  می شوند  در دفتر  روزنامه دريافتهای نقدی،ثبت می گردند مثلا كليه فروشهای نقدی  كالا  در دفترروزنامه ثبت می شوند . جمع فروشهای نقدی به بستانكارحساب فروش دردفتركل منتقل می گردد.

دفتر روزنامه پرداختهای نقدی:

تمام  رویدادهای  مالی ای که  به  صورت نقد پرداخت می شوند  در این  دفتر  روزنامه  اختصاصی  ثبت  می شوند. پرداختهای نقدی بابت هزینه های عملیاتی ٬ خریدهای نقدی کالاوپرداختهای نقدی به فروشندگان ازجمله این رویدادهای مالی اند.

دفتر روزنامه عمومی:                                                      

مواردی از قبیل برگشت از خريد  و تخفیفات كه  بطور نقد وصول  نمی شوند ، برگشت  از فروش و تخفیفات كه  نقدا پرداخت نمی گردند وخريد و فروش دارائيهای ثابت  بطور نسيه ، از جمله رويدادهای مالی هستند  كه دردفترروزنامه عمومی  ثبت  می شوند.

حسابهای دفاتر معین:

حسابهای  دفتر معین حسابهای دریافتنی  دارای  سه  ستون برای ثبت  مبالغ  است . ستون بدهکار ٬ ستون بستانکار و ستون  مانده  بدهی هر مشتری  را  به  روز نشان می دهد.

حسابهای دفتر کل:

حسابهای دفاتر کل و دفاتر معین نشان دهنده انتقالات انجام شده به این حسابهااز دفاتر روزنامه عمومی  و اختصاصی است .ارتباط منطقی بر قرار شده بین دفاتر معین ٬دفتر کل و دفاتر روزنامه در ستونهای عطف منعکس می شود.

تطبیق دفاتر معین با حساب های کنترل :

برای  اطمینان  از صحت  انتقالات  انجام  شده  از دفاتر روزنامه  عمومی و اختصاصی به دفتركل و دفاتر معین ، تراز آزمایشی  به  عنوان  ستاده  سیستم  حسابداری  تهیه   می شود.

تغييرات در دفاتر روزنامه اختصاصی:

120,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت کتاب حسابداری میانه 1
  • پاورپوینت کتاب حسابداری میانه 1
  • پاورپوینت اصول حسابداری 3
  • پاورپوینت اصول حسابداری 1
  • برچسب ها : , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی