پاورپوینت کتاب حسابداری میانه 1

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت کتاب حسابداری میانه 1 دارای 487 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

فصل اول: مبانی نظری و عملی حسابداری

فصل دوم: سودوزیان، گردش سود انباشته و سودوزیان جامع

فصل سوم: ترازنامه یا صورت وضعیت مالی

فصل چهارم: صورت جریان های نقدی

فصل پنجم : حسابداری وجوه نقد

فصل ششم : حسابداری سرمایه گذاری کوتاه مدت

فصل هفتم  : حسابداری مطالبات

فصل هشتم: حسابداری موجودی کالا

فصل نهم : حسابداری دارایی های ثابت و نامشهود

تعریف حسابداری

علی رغم وجود تعاریف متفاوتی که از حسابداری شده است ، یکی ازتعاریف معتبر و نسبتا جدید در این رابطه بشرح زیر می باشد :

« حسابـداری یک سیستـم اطلاعـاتی اسـت که اطلاعات مـالی مـربـوط به واحـدهای اقتصـادی را انـدازه گیـری ، پـردازش و گزارشگری می نماید »

اصول و مفاهیم حسابداری

حسابداری به عنوان یک سیستم اطلاعاتی مبتنی بر پردازش و تحلیل اطلاعات مالی است و هر نظام تحلیلی لازم است بر یک سلسله ازاصول و قواعد مشخص استوار باشد.اصول حسابداری برخاسته از میثاق ها ، قواعد و رویه هایی است که مورد قبول و پذیرش حسابداران است .

اصول حسابداری در هر کشوری بر حسب نیازها و میزان توسعه یافتگی آن کشور توسط مجامع حرفه ای حسابداری تدوین می گردد

اصول حسابداری

الف- مفاهیم بنیادی حسابداری :

1- فرض تفکیک شخصیت : هر واحد اقتصادی به عنوان یک واحد مستقل از   مالک یا مالکان آن و نیز جدا از موسسات دیگر در نظر گرفته می شود.

2-فرض تداوم فعالیت : واحد اقتصادی تا آینده قابل پیش بینی به فعالیت های   خود ادامه خواهد داد، مگر انکه عکس آن ثابت شود. طبقه بندی و اندازه     گیری صورتهای مالی متاثر از اصل مزبور می باشد.

3- فرض واحد اندازه گیری : کلیه رویدادهای مالی بر حسب واحد پول مورد   سنجش قرار گیرد.

4- فرض دوره مالی : تقسیم عمر یک واحد اقتصادی به دوره های زمانی      نسبتا کوتاه به نام دوره مالی جهت امکان ارزیابی و قابلیت مقایسه نتایج.

5- فرض تعهدی :  درآمدها و هزینه ها  به  محض  تحقق  و وقوع ثبت و  شناسایی گردد.

ب-اصول حسابداری:

1- اصل بهای تمام شده :  کلیه اقلام دارایی ، بدهی  وهزینه به قیمت تمام شده  ثبت و گزارش گردد. این اصل علی رغم  تغییر ارزش اقلام  در طول زمان و تحصیل تدریجی داراییها با ارزش های متفاوت ،همچنان کاربرد خود را حفظ کرده است.

2- اصل تحقق درآمد: درآمد زمانی شناسایی می شود که اولاً فرایند کسب سود کامل شود ( کلیه مزایا و خطرات جدی ناشی از مالکیت، انتقال وهیچگونه ابهام جدی وجود نداشته باشد) و ثانیاً مبادله ای انجام گردد.

3- اصل تطابق هزینه و درآمد: مطابقت درآمدها با هزینه هایی که جهت کسب درآمدهای مزبور در طی دوره مالی انجام شده است.

4- اصل افشاء: گزارش و افشاء واقعیات و اطلاعات با اهمیت در متن اصلی یا یادداشتهای پیوست صورت های مالی.

ج – اصول محدودکننده حسابداری:

1- فزونی منافع بر مخارج: در تهیه اطلاعات منافع مربوطه باید افزون بر مخارج تهیه آن باشد.

2- اهمیت: می توان در مورد اقلامی که از لحاظ ارزش کم اهمیت هستند، به جای روشهای دقیق از روشهای کم هزینه و عملی تر استفاده نمود.

3- خصوصیات صنعت : با توجه به خصوصیات هر صنعت ، امکان اصلاح روش های حسابداری و ارائه روش های نوین وجود دارد.

4- محافظه کاری : واحد های اقتصادی نباید از روش هایی استفاده نمایند که دارایی ها و درآمدهای آنها را  بیشتر از واقع و بدهی ها  وهزینه های آنها را کمتر از واقع نمایش دهد.

ویژگی های کیفی اطلاعات مالی :

ویژگیهایی است که سبب می شود اطلاعات ارائه شده در راستای ارزیابی وضعیت مالی، عملکرد مالی و انعطاف پذیری مالی واحد تجاری مفید واقع شود. این ویژگیها به دو دسته کلی تقسیم می شود :

الف – ویژگی های کیفی مربوط به محتوای اطلاعات که شامل ویژگی «مربوط بودن» و «قابل اتکاءبودن» می باشد.

ب- ویژگی های کیفی مربوط به ارائه اطلاعات که شامل ویژگی «قابل مقایسه بودن» و «قابل فهم بودن » است.

هر یک از ویژگی های فوق ، خود مبتنی بر مفاهیم مشخصی می باشند:

ویژگی های کیفی مربوط به محتوای اطلاعات :

1- مربوط بودن :  اطلاعاتی  مربوط تلقی  می شود  که بر  ارزیابی استفاده کنندگان نسبت به وقایع و نیز تصمیمات آنها موثر واقع گردد.این ویژگی مبتنی بر مفاهیم به موقع بودن ، سودمندی در پیش بینی و انتخاب خاصه اندازه گیری می باشد.

2- قابلیت اتکاء : اطلاعاتی قابل اتکاء است که منصفانه و بیطرفانه بوده و به شکل کامل و صحیح تهیه شده و در آن به رجحان محتوا بر شکل توجه شده باشد.

ویژگی های کیفی مربوط به ارائه اطلاعات :

قابل مقایسه بودن : که خود مبتنی بر دو مفهوم می باشد:

رعایت یکنواختی (ثبات رویه): به قابلیت مقایسه اطلاعات مالی ارائه شده توسط یک واحد تجاری در طول زمان،اطلاق می شود.

همسانی روش ها ( متحدالشکلی ):  به قابلیت نتایج  حاصل از عملیات دو یا چند واحد اقتصادی شاغل در یک صنعت واحد و در یک مقطع زمانی مشخص اطلاق می شود.

2- قابل فهم بودن : اطلاعاتی  قابل  فهم است که برای استفاده کنندگان عادی با دانش متعافی که از حسابداری دارند ، قابل درک باشد.

تضاد بین ویژگی های کیفی اطلاعات حسابداری

وجود تضاد بین  برخی از ویژگی های  کیفی حسابداری و ازجمله دو ویژگی «مربوط بودن» و «قابلیت اتکاء» باعث آن می شود که  تمام  ویژگی های مزبور را نتوان همزمان در یک جا جمع نمود.

به لحاظ  وجود تضاد مزبور، باید  سعی در ایجاد تعادل منطقی بین ویژگی های کیفی اطلاعات حسابداری نمود.

مبنای نقدی در مقابل مبنای تعهدی

با  وجود آنکه مبنای  تعهدی تنها  مبنای قابل قبول در حسابداری است، ولیکن فهم بیشتر مبنای مزبور در گرو درک مبنای نقدی است.

در مبنای  نقدی ، درآمدها و هزینه ها  به جای آنکه به محض تحقق یا وقوع ثبت و شناسایی گردند ،به ترتیب به هنگام وصول و یا پرداخت  ثبت می شوند.

سود و مفاهیم آن :

تعاریف  متفاوتی از  مفهوم  سود توسط اقتصاددانان و حسابداران انجام     شده است. اقتصاددانان  در تعریف  سود  بر مفهوم حفظ سرمایه  تاکید داشته   و معتقدند که ارزش سرمایه را می توان از طریف مفهوم ارزش فعلی دریافتی های آتی توضیح داد :

آدام اسمیت : (Adam smith) سود مبلغی است که می تواند بدون وارد کردن آسیب بر سرمایه ثابت و در گردش ، مصرف شود.

هیکس Hicks)) :  سود مبلغی است که شخص می تواند در طی یک دوره معین  خرج کند و در پایان دوره وضعیت او به همان خوبی باشد که در اول دوره بوده است .

نگرش حسابداران به سود :

60,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت کتاب حسابداری میانه 1
  • پاورپوینت اصول حسابداری 3
  • پاورپوینت اصول حسابداري 2
  • پاورپوینت اصول حسابداری 1
  • برچسب ها : , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی