پاورپوینت کتاب روان شناسي يادگيري دارای 342 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.
همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.
بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.
فصل اول: عوامل مؤثر در يادگيري
فصل دوم: زمينه هاي يادگيري
فصل سوم: نظرية پيوندگرايي
فصل چهارم: نظريه بازتابي
فصل پنجم: نظريه رفتارگرايي
فصل ششم: نظريه كاهش سايق
فصل هفتم: شرطي شدن مجاورتي
فصل هشتم: شرطي شدن عامل
فصل نهم: نظرية يادگيري گالشت
فصل دهم: نظرية ميدان شناختي
فصل يازدهم: نظرية رشد نگر يا شناخت شناسي تكويني
فصل دوازدهم: نظرية مفهوم گرايي ابزاري
فصل سيزدهم: يادگيري معنادار كلامي
فصل چهاردهم: نظرية شناخت اجتماعي
فصل پانزدهم: اختلالهاي يادگيري
فصل شانزدهم: انتقال يادگيري
فصل هفدهم: پردازش آگاهي يا يادآوري و فراموشي
پژوهشگران مهمترين تعريف يادگيري را تغييري نسبي مي دانند كه بر اثر تجربه و آموزش در رفتار موجود زنده پديد مي آيد.
گروه ديگر از روان شناسان معتقدند كه يادگيري تعييري نسبتا دائمي در توانايي، گرايش يا استعداد پاسخ دادن است.
به اعتقاد bugelski يادگيري عبارت از ايجاد مدارهاي عصبي نسبتا ثابت در سلسه اعصاب است كه فعاليت آنها موجب برانگيختگي و دگرگونيهاي رفتاري مي شود.
يادگيرى به طور كلى فعاليتى دگرگونساز است كه افراد را براى مقابله با رويدادها و سازش با محيط آماده مىسازد و در موقعيتهاى مختلف و در اكثر سطوح زندگى حيوانى، از بازتابهاى شرطى جانوران پست تا فرايندهاى پيچيده شناختى افراد آدمى رخ مىدهد.
يادگيرى در واقع هم يك رشته فرايند است و هم فرآورده تجربهها. بعضى از فرايندهايى كه در داد وستد ميان موجود آدمى و محيط انجام مىگيرد عبارتاند از احساس و ادراك، يادآورى، نمادسازى، انديشه مجرد و سرانجام رفتار.
تا يادگيرنده شخصاً آمادگى لازم را نداشته باشد نمىتواند چيزى بياموزد. در واقع شرايط لازم يا آمادگى شاگرد براى يادگيرى يكى از بنياديترين پايههاى يك آموزش و پرورش پويا و پيشرو است.
زيرا اكثر روانشناسان آمادگى را كيفيتى مىدانند كه لازمه آن رشد مطلوب بدنى و روانى يادگيرنده است. اين شرايط به ترتيب اهميت بدين قرارند: هدف، علاقه بيشتر و كوشش بيشتر
هدف
انگيزه فرد در مورد هدف ممكن است به پنج صورت جلوه كند:
هدف آنقدر دشوار باشد كه اميد هيچگونه موفقيتى نباشد.
هدف آن چنان ساده و ناچيز تصور شود كه رغبت به كار و كوشش را ايجاد نكند.
3.تعيين هدفهاى ناممكن يا ديررس تا بدين وسيله فرد خود را مهم و پيشرو نشان دهد.
گزينش هدفهاى كم اهميت و زودرس به منظور پرهيز از هرگونه ناكامى.
تأثير پدر و مادر يا معلم و ديگر افراد صاحب قدرت در تعيين هدف و مسير زندگى فرد.
رشد طبيعي
منظور از رشد طبيعى يا رسش يك رشته دگرگونيهاى رشد بدنى و روانى است كه براثر وراثت و مرور زمان پديد مىآيد و يادگيرى در آن دخالتى ندارد.
نخستين نوع يادگيرى را كه نوزاد موجود زنده مىتواند بياموزد دنبالهروى يا نقشپذيرى است كه نوعى رفتار فطرى به شمار مىآيد.
فرق رشد طبيعى با يادگيرى در اين است كه رشد طبيعى محصول نمو و دگرگونيهاى ساختار بدنى است. در صورتى كه يادگيرى فرايند و رفتارى است كه بر اثر آموزش و تمرين به دست مىآيد.
رشد طبيعى با گذشت زمان سرو كار دارد و تمرينى كه پيش از زمان مقتضى انجام شود، نه تنها وقتگير و بىتأثير، بلكه ممكن است زيانآور نيز باشد.
هوش
يكى ديگر از عوامل مؤثر در يادگيرى، هوش است. تعريف وكسلر، روانشناس معروف است. به عقيده او هوش استعداد پىبردن به رمزو راز جهان، كاربرد انديشه منطقى و بهرهگيرى مؤثر از رويدادهاى زندگى است. واتسون و ديگران. فقط محيط را در يادگيرى مؤثر مىدانند و به وراثت هيچ بهايى نمىدهند.
اهميت محيط:
روانشناسان محيط گرا براى بررسى تأثير عوامل محيطى در هوش موجود زنده دو دوره مهم را مورد توجه قرار دادهاند: يكى دوره قبل از تولد و ديگرى دوره بعد از تولد.
آزمايشها نشان دادهاند كه هوش كودكان شهرى بين 5 تا 10 نمره بالاتر از هوش كودكان روستايى است.
اهميت وراثت:
طرفداران برترى وراثت معتقدند كه تجربهها و بررسيهاى مختلف نشان دادهاند كه فرزندان افراد با هوش غالباً با هوش به دنيا مىآيند و فرزندان كم هوشها و عقبماندگان اغلب كم هوش و عقب ماندهاند.
حافظه
پس از هوش حافظه يكى ديگر از مهمترين عوامل يادگيرى و بازيافت مطالب است. وقتى محركى از طريق حواس وارد دستگاه عصبى مىشود، از طريق حافظه كوتاهمدت و به يارى توجه و تكرار به حافظه درازمدت سپرده مىشود.
الف) معنادار بودن
ب) تعميمپذيرى
ج) رمزپذيرى
د) عينيت و تجسمپذيرى
ه) شناخت
و) ساختارپذيرى
اهميت توجه
پاداش و تقويت
در نظريه شرطى ثورندايك يا وابسته گرايى وقتى رفتار پاسخ مطلوب محرك باشد پاداش نتيجه اين ارتباط است و در نظريه بازتابى پاولف عامل تقويتى همراه شدن محرك اصلى و قويتر با محرك جديد است.
تنبيه و اضطراب
تمرين و پرآموزى
به اعتقاد درويل بايد به موارد زير توجه نمود:
الف) راهنمايى در آغاز كار ب) اطلاع از كاركرد
ج) متناسب بودن زمان تمرين د) مناسب بودن طول تمرين
ه) اهميت تمرين سراسرى
و) اجراى تمرين در شرايط طبيعى
انسان در طى تاريخ زندگى خود همواره توجه خاصى به آموختن نشان داده و كوشيده است چگونگى امر آموختن را دريابد. فيلسوفان و انديشهوران قبل از ميلاد مسيح درباره فرايند يادگيرى نظر و عقيده خاص خود را بيان داشتهاند.
در واقع هر نظريه يادگيرى شامل يك رشته ضابطههاى اصولى آموزشى است كه مسير آموزش و پرورش را تعيين مىكند و به صورت يك وسيله تحليلى براى ارزشيابى پيشرفتهاى درسى به كار مىرود.
هر عمل معقول و منطقى، خواه جزئى از آموزش يا هرگونه فعاليتى در زندگى باشد، با يك نظريه ارتباط دارد و گرنه عملى بىهدف و نامشخص است. پس، هر عملى كه مبتنى بر هدفى باشد مستلزم نظريهاى است.
براى پذيرفتن هرگونه انديشه يا نظرى دو روش وجود دارد: روش اقتدارى و روش علمى. در روش اقتدارى فرد به صرف اينكه به مقامات يا مراجع خاصى عقيده دارد نظر آنان را بى چون و چرا، همچون يك حقيقت مسلم مىپذيرد؛ اما در روش علمى مىكوشد تا در نتيجه پژوهشهاى خود يا پژوهشهاى تحقق يافته ديگران به واقعيات دست يابد.
پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.
جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ را پرداخت نمایید.
ارسال نظر