پاورپوینت کتاب روان شناسي يادگيري

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت کتاب روان شناسي يادگيري دارای 342 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

فصل اول: عوامل مؤثر در يادگيري

فصل دوم: زمينه هاي يادگيري

فصل سوم: نظرية پيوندگرايي

فصل چهارم: نظريه بازتابي

فصل پنجم: نظريه رفتارگرايي

فصل ششم: نظريه كاهش سايق

فصل هفتم: شرطي شدن مجاورتي

فصل هشتم: شرطي شدن عامل

فصل نهم: نظرية يادگيري گالشت

فصل دهم: نظرية ميدان شناختي

فصل يازدهم: نظرية رشد نگر يا شناخت شناسي تكويني

فصل دوازدهم: نظرية مفهوم گرايي ابزاري

فصل سيزدهم: يادگيري معنادار كلامي

فصل چهاردهم: نظرية شناخت اجتماعي

فصل پانزدهم: اختلالهاي يادگيري

فصل شانزدهم: انتقال يادگيري

فصل هفدهم: پردازش آگاهي يا يادآوري و فراموشي

تعريف يادگيري

پژوهشگران مهمترين تعريف يادگيري را تغييري نسبي مي دانند كه بر اثر تجربه و آموزش در رفتار موجود زنده پديد مي آيد.

گروه ديگر از روان شناسان معتقدند كه يادگيري تعييري نسبتا دائمي در توانايي، گرايش يا استعداد پاسخ دادن است.

به اعتقاد bugelski  يادگيري عبارت از ايجاد مدارهاي عصبي نسبتا ثابت در سلسه اعصاب است كه فعاليت آنها موجب برانگيختگي و دگرگونيهاي رفتاري مي شود.

ماهيت يادگيرى‏

يادگيرى به طور كلى فعاليتى دگرگون‏ساز است كه افراد را براى مقابله با رويدادها و سازش با محيط آماده مى‏سازد و در موقعيتهاى مختلف و در اكثر سطوح زندگى حيوانى، از بازتابهاى شرطى جانوران پست تا فرايندهاى پيچيده شناختى افراد آدمى رخ مى‏دهد.

يادگيرى در واقع هم يك رشته فرايند است و هم فرآورده تجربه‏ها. بعضى از فرايندهايى كه در داد وستد ميان موجود آدمى و محيط انجام مى‏گيرد عبارت‏اند از احساس و ادراك، يادآورى، نمادسازى، انديشه مجرد و سرانجام رفتار.

شرايط مهم يادگيرى

تا يادگيرنده شخصاً آمادگى لازم را نداشته باشد نمى‏تواند چيزى بياموزد. در واقع شرايط لازم يا آمادگى شاگرد براى يادگيرى يكى از بنياديترين پايه‏هاى يك آموزش و پرورش پويا و پيشرو است.

زيرا اكثر روان‏شناسان آمادگى را كيفيتى مى‏دانند كه لازمه آن رشد مطلوب بدنى و روانى يادگيرنده است. اين شرايط به ترتيب اهميت بدين قرارند:  هدف، علاقه بيشتر و كوشش بيشتر

هدف

انگيزه فرد در مورد هدف ممكن است به پنج صورت جلوه كند:

هدف آن‏قدر دشوار باشد كه اميد هيچ‏گونه موفقيتى نباشد.

هدف آن چنان ساده و ناچيز تصور شود كه رغبت به كار و كوشش را ايجاد نكند.

3.تعيين هدفهاى ناممكن يا ديررس تا بدين وسيله فرد خود را مهم و پيشرو نشان دهد.

گزينش هدفهاى كم اهميت و زودرس به منظور پرهيز از هرگونه ناكامى.

تأثير پدر و مادر يا معلم و ديگر افراد صاحب قدرت در تعيين هدف و مسير زندگى فرد.

رشد طبيعي

منظور از رشد طبيعى يا رسش يك رشته دگرگونيهاى رشد بدنى و روانى است كه براثر وراثت و مرور زمان پديد مى‏آيد و يادگيرى در آن دخالتى ندارد.

نخستين نوع يادگيرى را كه نوزاد موجود زنده مى‏تواند بياموزد دنباله‏روى يا نقش‏پذيرى است كه نوعى رفتار فطرى به شمار   مى‏آيد.

فرق رشد طبيعى با يادگيرى در اين است كه رشد طبيعى محصول نمو و دگرگونيهاى ساختار بدنى است. در صورتى كه يادگيرى فرايند و رفتارى است كه بر اثر آموزش و تمرين به دست مى‏آيد.

رشد طبيعى با گذشت زمان سرو كار دارد و تمرينى كه پيش از زمان مقتضى انجام شود، نه تنها وقت‏گير و بى‏تأثير، بلكه ممكن است زيان‏آور نيز باشد.

هوش

يكى ديگر از عوامل مؤثر در يادگيرى، هوش است. تعريف وكسلر، روان‏شناس معروف است. به عقيده او هوش استعداد پى‏بردن  به رمزو راز جهان، كاربرد انديشه منطقى و بهره‏گيرى مؤثر از رويدادهاى زندگى است. واتسون و ديگران. فقط محيط را در يادگيرى مؤثر مى‏دانند و به وراثت هيچ بهايى نمى‏دهند.

اهميت محيط:

روان‏شناسان محيط گرا براى بررسى تأثير عوامل محيطى در هوش موجود زنده دو دوره مهم را مورد توجه قرار داده‏اند: يكى دوره قبل از تولد و ديگرى دوره بعد از تولد.

آزمايشها نشان داده‏اند كه هوش كودكان شهرى بين 5 تا 10 نمره بالاتر از هوش كودكان روستايى است.

اهميت وراثت:

طرفداران برترى وراثت معتقدند كه تجربه‏ها و بررسيهاى مختلف نشان داده‏اند كه فرزندان افراد با هوش غالباً با هوش به دنيا مى‏آيند و فرزندان كم هوشها و عقب‏ماندگان اغلب كم هوش و عقب مانده‏اند.

حافظه

پس از هوش حافظه يكى ديگر از مهمترين عوامل يادگيرى و بازيافت مطالب است. وقتى محركى از طريق حواس وارد دستگاه عصبى مى‏شود، از طريق حافظه كوتاه‏مدت و به يارى توجه و تكرار به حافظه درازمدت سپرده مى‏شود.

الف) معنادار بودن

ب) تعميم‏پذيرى

ج) رمزپذيرى

د) عينيت و تجسم‏پذيرى

ه)  شناخت

و) ساختارپذيرى

اهميت توجه

پاداش و تقويت

در نظريه شرطى ثورندايك يا وابسته‏ گرايى وقتى رفتار پاسخ مطلوب محرك باشد پاداش نتيجه اين ارتباط است و در نظريه بازتابى پاولف عامل تقويتى همراه شدن محرك اصلى و قويتر با محرك جديد است.

تنبيه و اضطراب

تمرين و پرآموزى

به اعتقاد درويل بايد به موارد زير توجه نمود:

الف) راهنمايى در آغاز كار       ب) اطلاع از كاركرد

ج) متناسب بودن زمان تمرين      د) مناسب بودن طول تمرين

ه) اهميت تمرين سراسرى

و) اجراى تمرين در شرايط طبيعى

بنيادهاى يادگيرى‏

انسان در طى تاريخ زندگى خود همواره توجه خاصى به آموختن نشان داده و كوشيده است چگونگى امر آموختن را دريابد. فيلسوفان و انديشه‏وران قبل از ميلاد مسيح درباره فرايند يادگيرى نظر و عقيده خاص خود را بيان داشته‏اند.

نقش مدارس در يادگيري ‏

در واقع هر نظريه يادگيرى شامل يك رشته ضابطه‏هاى اصولى آموزشى است كه مسير آموزش و پرورش را تعيين مى‏كند و به صورت يك وسيله تحليلى براى ارزشيابى پيشرفتهاى درسى به كار مى‏رود.

ارتباط يادگيرى با نظريه‏ ها ‏

هر عمل معقول و منطقى، خواه جزئى از آموزش يا هرگونه فعاليتى در زندگى باشد، با يك نظريه ارتباط دارد و گرنه عملى بى‏هدف و نامشخص است. پس، هر عملى كه مبتنى بر هدفى باشد مستلزم نظريه‏اى است.

روشهاي دوگانة يادگيري

براى پذيرفتن هرگونه انديشه يا نظرى دو روش وجود دارد: روش اقتدارى و روش علمى. در  روش اقتدارى فرد به صرف اينكه به مقامات يا مراجع خاصى عقيده دارد نظر آنان را بى چون و چرا، همچون يك حقيقت مسلم مى‏پذيرد؛ اما در روش علمى مى‏كوشد تا در نتيجه پژوهشهاى خود يا پژوهشهاى تحقق يافته ديگران به واقعيات دست يابد.

بنياد فلسفي نظريه ها

60,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت کتاب روان شناسي عمومي
  • پاورپوینت آشنايي با روشهاي صحيح مطالعه و يادگيري
  • برچسب ها : , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی