پاورپوینت کارمندیابی جذب و گزینش نیروی کاری

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت کارمندیابی جذب و گزینش نیروی کاری دارای 40 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

سیاستهای کارمند یابی:

روش های کارمندیابی

استفاده از اضافه کاری:

واگذاری کار به منابع خارج از سازمان:

کارمند يابی وظيفه کيست؟

جذب

مراحل کارمنديابی عبارتند

گزینش

گام های گزینش:

اصول اولیه آزمونهای استخدامی

انواع آزمونهای استخدامی

آزمونهای سنجش هوش:

آزمونهای سنجش میزان کسب موفقیت:

زمونهای سنجش علاقه:

آزمونهای سنجش شخصیت:

آزمونهای سنجش آموزش پذیری:

اهداف مصاحبه های استخدامی

انواع مصاحبه های استخدامی:

معیارهای گزینش:

کارمندیابی جریانی برای یافتن و جذب متقاضیان شغلی واجد شرایط برای استخدام در سازمان است.

مرحله تحقیق و شناخت نیروی انسانی دارای استعدادهای بالقوه و تشویق آنان برای استخدام در سازمان است

کارمند يابی فرآيندی است که به وسيله آن کسانی که به نظر می رسند توانائی بالقوه ای برای عضويت در سازمان و انجام دادن وظايف محول را دارند ، شناسائی می گردند و موجبات جذب آنها به سوی سازمان فراهم می شود .

کارمند يابی ،يک فرآيند « واسطه ای » است ؛ يعنی طی اين فرآيند کسانی که جويای کارند (متقاضيان کار) و کسانی که خواهان نيروی کارند (استخدام کنندگان) برای نخستين بار با يکديگر روبرو می شوند تا طی فرآيند بعدی  (انتخاب و گزينش) ، توانائی واقعی آنها برای احراز شغل و ورود به سازمان تعيين گردد .

اولین گام در کارمندیابی پاسخ به این سوال است که آیا در سازمان پستهای خالی وجود دارد ؟

گام دوم پاسخ به این سوال است که آیا می توان با منابع انسانی موجود پستهای خالی را پر کرد؟

گام سوم پاسخ به این سوال است که آیا می توان با استفاده از نیروهای خارجی سازمان پستهای خالی را پر کرد؟

سیاستهای کارمند یابی:

به طور کلی سیاستهای کارمندیابی بر دو نوع است:

نیرو یابی از داخل سازمان

نیرو یابی از داخل موجب می شود که تحرک کارکنان برای افزایش دانش و مهارت خود بالا برود، موجب می شود تا کارکنان در تعیین رفتار خود دقت بیشتری نمایند، موجب کاهش هزینه های کارمندیابی می گردد و مانع ورود افراد ناباب به سازمان می شود.

اما :

از سوی دیگر موجب ورود افراد جدید با ایده های جدید به سازمان می شود.

نیرویابی از خارج از سازمان

نیرویابی از خارج سازمان موجب ورود افکار جدید به سازمان می شود. روابط غیر رسمی را ضعیف می کند و درنهایت موجب افزایش کیفی و کمی خدمات می شود.

اما از سوی دیگر:

افزایش هزینه نیرویابی، افزایش خطر ورود افراد ناباب به سازمان و تضعیف روحیه کارکنان را در پی دارد.

اینکه سازمان کدامیک از سیاستهای نیرو یابی را اتخاذ کند بستگی به شرایط و اوضاع و احوال سازمان و درجه کارایی آن سیاست دارد

زمانی که سازمان از نظر کارایی مشکلی ندارد معمولا از روش نیرو یابی از داخل استفاده می کند اما زمانی که مساله و مشکلی در کارایی وجود دارد نیرو یابی از خارج لازم و ضروری به نظر می رسد

برای پر کردن پستهای نیمه تخصصی یا فاقد تخصص معمولا در ابتدا از نیرویابی از داخل استفاده می شود و در صورت عدم تامین نیرو با این روش به سراغ نیرو یابی از خارج می روند

ولی در مورد نیرویابی در سطح مدیریت و مشاغل تخصصی بهتر است در درجه اول در جهت ورود افراد و افکار جدید سعی گردد تا زمینه تحول فراهم شود

روشهای کارمندیابی

تجدید نظر در کار:

گاهی با تجدید نظر در مشاغل نیاز به پستهای جدید منتفع می شود. به عبارت دیگر گاهی وظایف و پستهای جدید به پستهای کنونی  قابل انتقال است. برای اطمینان از این کار می توان به بررسی علل ترک سازمان توسط کارکنان پرداخت.

استفاده از اضافه کاری:

گاهی حجم کارها را می توان با اضافه کاری افزایش داد. یکی از دلایل استفاده از این روش و تمایل به آن پایین بودن میزان حقوق دستمزد در سازمان است.

استفاده از این روش میزان بیکاری را در کشور افزایش می دهد

واگذاری کار به منابع خارج از سازمان:

در صورتیکه برای جایگزین کردن یک پست خالی در سازمان، پست دیگری خالی گردد، استفاده از منابع خارجی که در این زمینه تخصص کافی دارند، منطقی به نظر می رسد

مراحل کارمند يابی عبارتند از :

ارزيابی اهداف،فعاليت هاومشاغل.

نوشتن شرح شغل.

تعيين شرايط احراز شغل .

تعيين تعدادونوع نيروی موردنياز سازمان.

شناسائی مراکز و منابع کارمند يابی.

انتخاب روش کارمند يابی.

بررسی فرم های درخواست کار.

برگزاری مصاحبه مقدماتی.

تهيه فهرستی از افراد واجد شرايط.

منابع کارمند يابی : کارمند يابی و جستجو برای يافتن منابع انسانی مناسب هنگامی با موفقيت انجام می گيرد که بدانيم کسی را که به دنبالش هستيم در کجا می توانيم پيدا کنيم .

الف ) منابع داخلی

سياست « ارتقاء از داخل » به اين معناست که مديران برای تصدی مشاغل ، از نيروهای موجود در سازمان استفاده می کنند و تنها هنگامی  به منابع انسانی برون سازمانی متوسل می گردند که نتوانند افراد شايسته و واجد شرايطی درداخل سازمان  برای احراز مشاغل  بيابند .

ب ) منابع خارجی : در صورتی که سازمان نتواند از ميان نيروهای موجود در درون سازمان ، افراد شايسته و لايقی پيدا نمايد،يا نتواند کسانی را برای آموزش تخصصی و کسب مهارتهای مورد نيازش بيابد ، چاره ای جز تامين نيرو از خارج از سازمان نخواهد داشت .

آگهی : آگهی يکی از موثر ترين روشهائی است که سازمان به وسيله آن می تواند قصد خود را برای استخدام نيروی انسانی به اطلاع مردم برساند .

موسسات کاريابی : نقش و و ظيفه اصلی اين موسسات ، معرفی جويندگان کار به سازمان است . موسسات کاريابی بر دوگونه اند ، موسسات کاريابی دولتی که کاريابی رابصورت رايگان انجام می دهند و موسسات خصوصی که برای ارائه خدمات خود کارمزد دريافت می کنند .

کارمند يابی وظيفه کيست؟

اينکه وظيفه کارمند يابی برای سازمان بايد به عهده چه شخص يا نهادی گذارده شود ، بستگی به اندازه سازمان دارد . در سازمانهای بزرگ معمولا از موسسات حرفه ای برای کارمند يابی استفاده می شود . در سازمانهای با اندازه متوسط کارمنديابی را متخصصان امور پرسنلی انجام می دهند . در سازمانهای کوچک کارمنديابی معمولا به عهده مديران يا سرپرستان دوايری گذاشته می شود که نياز به کارمند دارند .

جذب

دومین گام پس از یافتن نیرو، جذب است که به معنای انجام سلسله کارهایی است که نظر کارکنان را به سازمان و استخدام جلب کند

گزینش

گزینش مرحله ای است برای تشخیص و مقایسه شرایط متقاضیان شغلی با شرایط احراز مشاغل به منظور انتخاب بهترین نامزد از میان نامزدهای متصدی شغل

گامهای گزینش:

مصاحبه مقدماتی

تکمیل فرم درخواست شغل توسط متقاضی

ارائه مدارک توسط متقاضی

انجام دادن تحقیقات لازم توسط مسئول گزینش

آزمونهای جسمانی

آزمونهای استخدامی

مصاحبه استخدامی

اصول اولیه آزمونهای استخدامی

20,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو

آخرین بروز رسانی