پاورپوینت نمای خارجی ساختمان

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت نمای خارجی ساختمان دارای 50 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

نمای خارجی ساختمان

تقسیم بندی نماهای ساختمان

نمای رومی سنگی چه ویژگی هایی دارد؟

ویژگی های نمای رومی سیمانی

چرا نمای رومی را لوکس می دانیم؟

ایا نمای رومی با معماری ایرانی مغایرت دارد؟

نمای ساختمان به سبک سنتی

نقاط برجسته در طراحی نما سنتی

متریال

چینش و بافت متریال

طراحی نمای ساختمان به سبک مدرن

بازی با خطوط و صفحات

دفرمه کردن احجام

استفاده از احجام پر و خالی

به کارگیری طرح کرکره ای

طراحی نمای ساختمان به سبک مدرن  با ایجاد فضای سبز

انواع مصالح مصرفی در نمای ساختمان

نمای سنگ

نمای آجر

نمای چوبی

چوب هاي فرآوري شده

نمای فایبر سمنت

نمای خارجی ساختمان

نما در لغت نامه دهخدا به معنای صورت ظاهری هر چیزی، آنچه که در معرض دید و امروز نمای خارجی ساختمان در بحث معماری از اهمیت ویژه ای برخوردار گشته است ، چرا که کاربر پیش از هر چیز ابتدا با نمای ساختمان مواجه می شود و نمای خارجی تاثیر زیادی در ذهن مخاطب هنگام ورود به ساختمان دارد.

تقسیم بندی نماهای ساختمان

نما کلاسیک(رومی)

یکی از پر طرفدارترین نماسازی ها در سال های اخیر می باشد که به دلیل شاخصه های متعدد زیبایی که دارد افراد زیادی را به خود جذب کرده است.

نمای رومی چیست؟

نمای رومی ساختمان در واقع الهام گرفته از سبک رومی است. ساختمان های رومی معمولا با سنگ های بریده شده و گرد ساخته می شوند و همانند قلعه های بزرگ عمل می کنند. ساخت ساختمان هایی با نمای رومی به شدت هزینه بردار است و اجرای آن نیاز به کارگران کارآزموده و ماهر دارد .در نتیجه بسیاری از ساختمان های ساخته شده طی احیای سبک رومی به عنوان کلیسا، ایستگاه قطار، ساختمان دانشگاه و دادگاه استفاده می شدند.

حال نگاهی به خیابان ها و کوچه های اطرافمان بیاندازیم. هر روز یک نمونه ی ناقص از این سبک در کنارمان قد می کشد و مالکان بدون اینکه بدانند در حال تقلید از چه فرهنگی هستند ، تنها به دنبال شکوه و تجمل می گرندند!

ویژگی های نمای رومی

چه چیزی باعث می شود تا یک ساختمان، به نمای رومی شهرت یابد،  استفاده از قوس ها و ستون ها در جزییات طراحی شان است، به طور کلی ساختمان های سبک رومی دارای ویژگی های زیر هستند :

قوس های  گرد و عریض

ستون های کوتاه و عریض

دیوار های ستون نما که به صورت ستون های تزیینی عمل می کنند.

برج های نقطه ای

نمای رومی سنگی چه ویژگی هایی دارد؟

در اجرای نمای رومی، از سنگ های مختلفی استفاده می شود. در اغلب موارد این سنگ ها گران قیمت هستند. سنگ تراورتن یکی از رایج ترین ستگ هایی است که در اجرای نمای رومی از آن استفاده می شود. دلیل اول گسترده شدن استفاده از سنگ ترورتن و کشف معادن متعدد آن است. دلیل دیگر افزایش نمای رومی سنگی مربوط به جزئیات نمای کلاسیک رومی ساختمان هاست که نسبت به معماری اسلامی و ایرنی پیچیدگی ها کمتری دارند و البته بروز نشدن معماری اسلامی مخصوصا در دو قران اخیر باعث افزایش استفاده از نماهای رومی شده است

ویژگی های نمای رومی سیمانی

در اجرای نمای رومی ساختمان ها، می توان از سیمان سفید نیز استفاده نمود. اگرچه اجرای این گونه نماهای خارجی برای ساختمان ها نیاز به مهارت زیادی دارد، اما به دلیل هزینه ی کمتر سیمان نسبت به سنگ هزینه ی اجرا آن کمتر خواهد شد. نمای رومی سیمانی برای ساختمان های ویلایی نسبت به آپارتمان ها بسیار مناسب تر است.

چرا نمای رومی را لوکس می دانیم؟

همان طور که گفته شد نمای رومی بخاطر معماری تقریبا پیچیده و مصالح ساختمانی گران قیمت مانند سنگ های طبیعی مرمر، گرانیت و ترواورتن به گونه ایی در تصور عموم مخصوص ساختمان های لوکس و طبقه مرفه جامعه است در صورتی که اینگونه طرح ها در بسیاری از ساختمان ها و آپارتمان های امروزی کم و بیش استفاده می شود. این موضوع که نمای رومی جلوه ی شهر را از یکنواختی در می آوردند و اگر به درستی اجرا شوند شکوه و عظمت خاصی در ظاهر ساختمان ایجاد می کند بر هیچ کس پوشیده نیست.

ایا نمای رومی با معماری ایرانی مغایرت دارد؟

نمای رومی گزینه ی بسیار مناسبی برای کلاسیک پسندان است و به دلیل طراحی منحصر بفرد خود بر روی هر رهگذری تاثیر می گذارد که البته این مورد خود انتقادهای بسیاری را روانه اینگونه ساختمان ها کرده است و استفاده از معماری متناسب با فرهنگ ایران زمین را رواتر می داند. اما واقعیت این است که معماری رومی در نمای کلاسیک ساختمان در واقع فقط مخصوص به روم باستان نمی شود بلکه سیر عظیمی از تاریخ معماری را در بر می گیرد که شامل ایران باستان نیز می شود. کتیبه های تخت جمشید و سر ستون های زیبای آنها دقیقا در طراح های رومی وجود دارد و به کرات از آنها استفاده می شود. در واقع این روزها نمای رومی ساختمان به دلایل متعددی مورد توجه قرار می گیرند پس بهتر است آن را متناسب تر با فرهنگ و معماری اصیل ایران همسو کنیم تا علاوه بر شکوه اصالت معماری ایران را نیز با خود همراه داشته باشد.

نمای ساختمان به سبک سنتی

یکی از سبک های طراحی نما که هنوز هم طرفداران خاص خود را دارد سبک سنتی است. این سبک برگرفته از معماری سنتی ایران کهن است. در معماری ایرانی به دلیل تناسبات بین سردر ها و گنبدها و ستون ها، طراحی نما به شیوه ای خاص انجام می پذیرد. در واقع معماری ایرانی در مقایسه با دیگر نقاط جهان برجسته است. این برجستگی به دلیل ویژگیهایی چون طراحی مناسب، محاسبات دقیق، فرم صحیح پوشش، رعایت کامل مسائل فنی و علمی در ساختمان، ایوانهایی رفیع با ستون های بلند و بالاخره تزئینات گوناگون است که باعث خلق آثاری بدیع شده است.

نقاط برجسته در طراحی نما سنتی

تاج و سر در اصلی

تاج و سردر اصلی در طراحی نما سنتی بیشتر در ساختمان های شمالی که حیاط را در جلوی ساختمان می بینند، شکل می گیرد

معمولاً سردر های بلند و تاج های بزرگ که باعث ابهت ساختمان می شود از ویژگی های این سبک طراحی نما است.

میتوان از ستون در سردر استفاده کرد. با سر ستون هایی که به سبک کلاسیک و اغلب با متریال سنگ ساختمانی طراحی می گردند. هر چه ارتفاع تاج اصلی را بیشتر در نظر بگیرید (البته با توجه به ضوابط طراحی نما) در شکل گیری طراحی نما سنتی بیشتر پیش رفته اید. یادتان باشد تناسب و زیبایی ستون ها و سردر حتماً باید رعایت شود. در غیر این صورت ماهیت کار به سبک کلاسیک تغییر می کند.

متریال

25,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت مزایای نمای خشک
  • برچسب ها : , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی