پاورپوینت معرفی نمونه ترمینال

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت معرفی نمونه ترمینال دارای 61 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

ترمینال صفه اصفهان

محاسن پایانه

معایب

محاسن

امكانات و خدمات موجود در پايانه

ترمینال کاوه اصفهان

امكانات و خدمات موجود در پايانه

ترمینال  TWA

ترمینال بیهقی تهران (آرژانتین)

مشخصات پايانه و پارك‌سوار بيهقي

امکانات رفاهی

ترمینال جنوب تهران

ترمینال صفه اصفهان

پايانه مسافربری صفه واقع در جنوب اصفهان ابتدای جاده اصفهان- شيراز به مساحت 000/100 مترمربع و 000/12 مترمربع زيربنا و 000/0 3مترمربع فضای سبز تاريخ افتتاح خرداد 1373.

سرويس دهی به شهرهای اصفهان و اکثر نقاط کشور و روزانه حدود 9000 تا 9500 نفر از اين پايانه جهت مسافرت استفاده می نمايند و روزانه تعداد ورودی وخروجی ترمینال( اتوبوس و سواری) میانگین 550 دستگاه وارد وخارج می شود. اکنون به علت ساخت مترو محدوده ای از پایانه را دچار مشکل کرده که گروه نتیجه بررسی ها و مشاهدات را بر مبنای قبل از ساخت پایانه کرده است.

محاسن پایانه:

دسترسی آسان به پایانه:

به پایانه صفه همانند پایانه کاوه آسان است زیرا این پایانه در مجاورت سه اتوبان محوری شهر اصفهان قرار گرفته و مسافرین می توانند بدون هیچ گونه مشکل خود را به پایانه برسانند

شاخص بودن مکانهای ورود و خروج اتوبوسها:  مکانهای ورود و خروج اتوبان مشخص می باشند و ورودی اتوبوس ها نسبت به ورودی ماشین های شخصی و تاکسی و همچنین ورودی عابرین و مسافرین جدا می باشد.

وجود پارکینگ برای خودروهای شخصی و تاکسی درون شهری:

پارکینگ پایانه صفه در جلوی در ورودی مسافرین طراحی شده بود ولی در حال حاضر بخاطر ساختن ایستگاه مترو این قسمت از پایانه بطور کامل از بین رفته و در آینده با تصمیم مسئولین پارکینگ به سطح زیر زمین همان مکان می رود و پارکینگ بوسیله راهرویی به طبقه زیر زمین پایانه متصل می گردد.

جایگاه مناسب سوار شدن :

این جایگاه دارای سکو بوده و در دو طرف پایانه ( شمال و جنوب پایانه) طراحی گردیده است. سکو ها مسقف بوده و سقف بصورت یک پارچه بر روی تمام سکو کشیده شده است. سکوها از لحاظ خدماتی مناسب هستند. سکو های شمال پایانه مربوط به سفرهای درون استانی است و سکو های جنوبی پایانه مربوط به سفرهای برون استانی می باشد.

توقفگاه موقت برای اتوبوسها:

این قسمت از پایانه در سمت شرق پایانه قرار دارد و در نزدیکی سکوهای سوار شدن می باشد که با توجه به تقسیم بندی سکوها بعنوان درون استانی و برون استانی این توقفگاهها هم به این ترتیب ساخته شده است. دارا بودن ساختمان و سالن انتظار مسافرین:  ساختمان پایانه بصورت دو طبقه و در تقریبا در مرکز این پایانه قرار گرفته است. که ساختمان دارای سالن انتظار مسافرین، قسمت اداری ( در طبقه بالا) ، سرویسهای بهداشتی در طبقات پایین و هتل و رستوران که هردو در طبقه بالا ساختمان قرار دارند.

این ساختمان در طرح اولیه دارای 4 شرکت ترابری بوده که بعد ها با توجه به متقاضی زیاد و مسافر زیاد به پایانه تصمیم به اضافه کردن 11 تعاونی دیگر در این سالن کردند. سالن انتظار در مرکز قرار گرفته که ورودی اصلی سالن از سمت غرب ساختمان و دو خروجی دیگر آن در سمت شمال و جنوب ساختمان که به سکو های پایانه هدایت می شوند راه دارد. همچنین شرکت های تعاونی قدیمی که در 4 نقطه مذکور قرار دارند دارای سالن انتظار اختصاصی به همان پایانه را دارد. قسمت ادارای پایانه در بالای همان ساختمان طراحی شده همچنین بناهای خدماتی در همین قسمت طراحی شده که رستوران در سمت شمال پایانه و هتل در سمت جنوب پایانه طراحی شده است.

معایب:

نداشتن جایگاه پیاده شدن برای مسافرین:

بعلت نبودن فضای کافی در پایانه مسافرین در نزدیکی درب ورودی پیاده می شوند که بعلت نبودن سکوهای استاندارد و دیگر موارد پیش فرض مطلوب نمی باشد

نداشتن ساختمانهای خدماتی برای اتوبوسها: 

این مکان بر خلاف پایانه کاوه در پایانه صفه اجرا نگردیده است البته در طرح اولیه و مشاهداتی که از درون پایانه شد جایگاه آن در سمت شرق پایانه و در انتها بوده است که اجرا نگردیده است. اما در آینده تصمیم بر آن است تا ایستگاه تاکسی ها و اتوبوس های درون شهری در آن منطقه قرار گیرد و وسایل بصورت دایره وار دور پایانه را دور بزنند.

نداشتن پار کینگ برای تاکسی های درون استانی در درون پایانه:

پایانه فاقد این فضا می باشد و تاکسی در نزدیکی درب خروجی پارک کرده و در آن قسمت ایجاد ترافیک می کنند.

سالن انتظار عمومی برای صبح خوب و برای عصر نا مناسب می باشد

نداشتن سرویس بهداشتی در درون ساختمان پایانه

سقف سکوهای سوار شدن کوتاه هستند

همانطور که گفته شد سقف سکو ها باید در این قسمت بگونه ای باش که هنگامی که اتوبوس در سکو قرار میگیرد تا درب ورودی اتوبوس در زیر سقف باشد که ما این امر را در ساخت سقف در صفه نمی بینیم.

این ترمینال از شفافیت ، روشنایی سیرکولاسیون روان و تشخیص فضایی مناسبی برخوردار نیست به طوری که مسافر پس از ورود  دچار سردرگمی می شودنحوه چیدمان فضاها در آن به گونه ای نیست که فضاهای مختلف از یکدیگر به طور محسوسی جدا شده باشند. مهمترین مشکل موجود در آن شاید عدم تامین نور مناسب و کافی طبیعی در داخل آن باشد که دلیل آن نیز اولا دو طبقه بودن آن و کنسول شدن قسمتی از طبقه دوم (اداری) روی فضاهای اصلی طبقه اول باشد و ثانیا عدم تعبیه نورگیر های کافی و مناسب در قسمت سقف و زیر آن است .به همین دلیل در شلوغ ترین ساعات کار ترمینال نیز تعداد کمی از مسافران ، ماندن در داخل ترمینال را به خروح از آن و ایستادن در کنار سکوهای سوار شدن را ترجیح می دهند وباعث ایجاد شلوغی و ازدحام در کنار این سکوها می شوند.

مسیرهای دسترسی از داخل ترمینال به سمت سکوهای سوار شدن محدود به راهروهای باریک و طولانی ای است که حتی یکی از دو گیشه بلیط فروشیهر شرکت نیز در کنار آنها قرار دارد و عبور مسافران را با مشکل مواجه می کند.

دسترسی از طبقه همکف به طبقه اول نیز توسط دو باکس پله انجام می شود که دو طرف وید بین طبقه اول و دوم را اشغال کرده  و علاوه بر جلوگیری از ورود نور طبیعی به فضای پشت پله ها ،سیرکولاسیون را نیز دچار اختلال می کند و در قسمت زیر وید مذکور نیز که از روشنایی حوبی برخوردار است ، ماکت مجموعه در ابعاد بزرگ قرار دارد  و عملا جای چندانی برای نشستن در نظر گرفته نشده است.

محاسن

در ترمینال صفه مشکل توقف اتوبوس ها در اثر توقف اتوبوس های متوقف شده  مزاحم به دلیل وجود فضای مانور زیاد وجود ندارد.

قسمت پارکینگ مشایعت کنندگان و سلسله مراتب دسترسی از بزرگراه مجاور آن در خور تعریف است.

قسمت آبخوری و سرویس های بهداشتی ان به نحو مناسبی در داخل خود ترمینال قرار دارد

امكانات و خدمات موجود در پايانه:

هتل مجهز به سرويس كامل با ظرفيت 50 تخت

رستوران

سالن ويژه براي صرف صبحانه در طبقه دوم پايانه

خدمات تاكسي ويژه، اتوبوس شهري و تاكسي تلفني

نمازخانه مردانه و زنانه

وجود 15 دفتر شركتهاي مسافربري

وجود 27 باب فروشگاههاي مواد غذايي، صنايع دستي، پوشاك و . . .

ترمینال کاوه اصفهان

مترمربع / 100 مترمربع و 000 / فاز اول پايانه مسافربري كاوه در شمال شهر اصفهان با مساحتي نزديك به 000

25 مترمربع فضاي سبز در آذرماه 1370 افتتاح شده است و هم اكنون 16 شركت مسافربري بطور / زيربنا و 000

متوسط روزانه حدود 12 هزار نفر مسافر را به اقصي نقاط كشور انتقال ميدهند

امكانات و خدمات موجود در پايانه:

1 هتل مجهز به سرويس كامل با ظرفيت 80 تخت

-2 رستوران

-3 حمام

-4 خوابگاه و استراحتگاه رانندگان با ظرفيت 60 تخت

-5 تعميرگاه جهت اتوبوس

-6 خدمات تاكسي و اتوبوس شهري و تاكسي تلفني (تاكسي سرويس بانوان)

-7 وجود 16 دفتر شركتهاي مسافربري

-8 احداث پارك سلامت و نصب دستگاههاي ورزشي

-9 نمازخانه هاي مركزي مسجد قبا و شش باب نمازخانه مردانه و زنانه در سكوهاي سوار شدن مسافر

-10 وجود 14 باب فروشگاههاي مواد غذايي، پوشاك، كادويي، صنايع دستي و . . .

-11 جايگاه پمپ گازوئيل با 3 پمپ دو نازله

در سالنهاي انتظار پايانه

LCD -12 وجود 6 دستگاه

-13 نصب 6 دستگاه شارژ تلفن همراه در پايانه

-14 وجود پله برقي عابر پياده در مقابل پايانه

-15 راه اندازي اتاق مادر و كودك در پايانه

-16 وجود دستگاههاي خودپرداز در پايانه

اکنون به برخی از ویژگی های شاخص این طرح می پردازیم:

1-رعایت سلسله مراتب دسترسی از بزرگراه مجاور آن به داخل پایانه,بطوریکه در ابتدا یک عقب نشینی در محل قرارگیری اتوبوس های شهری قرار داده شده ,سپس پارکینگ خودروهای مشایعت کنندگان در سه ردیف قرار دارد و بعد از آن هم محل پیاده کردن مسافران تاکسی سرویس ها قرار دارد که بطور منظمی در کنار یکدیگر قرار داده شده اند.

2-ورودی ترمینال از یک خیابان فرعی مجاور صورت میگیرد که نقش عمده ای در کاهش ترافیک بزرگراه کاوه دارد.

3-پس از ورودی ,محل توقف اتوبوس های از راه رسیده  قرار داده شده که در مجاورت آن نیز پارکینگ تاکسی های ویژه ترمینال جای دارد که امکان جابجایی مسافران از راه رسیده را با ایجاد کمترین فاصله برای حمل بار تسهیل میکند.

4-استراحتگاه رانندگان اتوبوس ها که در کنار پارکینگ اتوبوس های متوقف و تعمیرگاه ها و به دور از سر و صدای داخل ساختمان پایانه قرار دارد,محیط مناسبی را برای استراحت کنندگان فراهم میکند.

وجود پمپ گازوییل در داخل ترمینال,از تردد اتوبوس ها درخیابان شهر جلوگیری می کند.

6- ورودی های متعدد به داخل ساختمان پایانه ورود و خروج مسافران را راحت میکند.فضای یک دست,شفاف ,باز و یکدست داخل ساختمان پایانه , سیرکولاسیون بسیار روانی بوجود می آورد بطوریکه هر گوشه ساختمان به جاهای دیگر احاطه کامل دارد و بدین ترتیب نقاط کور چندانی وجود ندارد.

7- محل فروش بلیط شرکتهای مسافربری در دو سمت هشت ضلعی هایی وجود دارد که در سمت شمال ساختمان قرار دارد و فضای باز هشت ضلعی شکلی جلوی آنها , از ایجاد اختلال در حرکت یا وجود صف مسافران برای خرید بلیط جلوگیری میکند.

8) هر شرکت مسافربری  سالن انتظاری مخصوص به خود دارد که در مجاورت همان شرکت قرار گرفته است و این سالن های انتظار هم مشرف بر محل سوار کردن مسافران همان شرکت است به طوری که مسافران می توانند با قرار گرفتن در سالن انتظار از وضعیت اتوبوس ها اطلاع یافته ، بدون هیچ گونه نگرانی راس ساعت مقرر از سالن خارج شده ، از ازدحام بی مورد در کنار سکو های سوار شدن اجتناب کنند.

9) قسمت اداری پایانه سمت چپ ترمینال قرار داده شده که شامل دفتر نظارت بر شرکت های اتوبوسرانی ،دفتر فنی ترمینال ، دفتر رسیدگی به شکایات، دفتر رئیس ترمینال و … است واز سایر فضاهای ترمینال مجزا است.

در کنار خصوصیاتی که ذکر شد معایبی هم وجود دارد که در ادامه توضیح داده خواهد شد:

با توجه به همشکل بودن باجه های فروش بلیط و عدم ایجاد تمایزی هرچند اندک که موجب ایجاد نقاط نشانه شود ،از لحاظ بصری ممکن است مسافر در پیدا کردن شرکت مسافربری به خصوصی دچار سردرگمی شود.

طرز قرار گرفتن سکوهای سوار شدن مسافران به گونه ای است که با توجه به تعداد زیاد اتوبوس های هر شرکت و تعداد کم سکو ها،پارک کردن اتوبوس ها در پشت اتوبوس های متوقف در سکوها را به دنبال دارد که موجبات کندی حرکت و اختلال در روند سیرکولاسیون را به دنبال دارد ، که اگر سکوها به گونه ای طراحی می شدند که اتوبوس ها پس از قرار گرفتن در آنها، احتیاج به دنده عقب گرفتن و احتمالا رفع مشکل مزاحمت سایر اتوبوس ها را نداشتند ، بالطبع چنین مشکلاتی به وجود نمی آمد بارها دیده شده است به خاطر وجود چنین مسائلی ، مسافران یک شرکت دقایقی نه چندان کوتاه دچار معطلی شده اند.

فضای سبز پایانه مذکور هرچنداز لحاظ ابعادی بزرگ و مناسب است اما محل قرار گیری آن به گونه ای است که چون دور از ساختمان ترمینال قرار دارد مسافرانی را که می خواهند  ساعاتی را در فضای باز ترمینال استراحت کنند وا می دارد که به فضاهای سبز کوچکی که در جلو و اطراف ترمینال قرار دارد  و به این منظور طراحی نشده است پناه ببرند که  منظره نامطلوبی را ایجاد می کند.

قرار گرفتن پارکینگ اداری  در فضای نسبتا دوری از ترمینال  باعث شده است که این پارکینگ عملا کارایی خود را از دست بدهد و کارمندان خودروهای خود را در اطراف قسمت اداری پارک کنند.

ترمینال  TWA

30,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت تحلیل پایانه مسافربری جنوب تهران
  • برچسب ها : , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی