پاورپوینت مطالعات منطقه 6 شیراز

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت مطالعات منطقه 6 شیراز دارای 25 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

کاربری های موجود در منطقه

مطالعات منطقه

کاربری موجود در منطقه

نتیجه گیری

منابع و ماخذ

منابع و ماخذ

1- شهرداری شیراز

2- گوگل

3- مرکز فروش تابلو تبلیغاتی پل میرزای شیرازی

4- گوگل ارت

5- شیراز 1400

کاربری های موجود در منطقه

بازارچه های موجود در منطقه

پل های هوایی عابرین پیاده موجود در منطقه

بلوارهای موجود در محدود منطقه

روستاهای واقع در حریم و محدوده منطقه

شهرک های اقماری احداث شده در سطح منطقه

فرهنگ سراهای موجود در سطح منطقه

پارک های شهری و محله ای موجود در سطح منطقه

پاسگاه های موجود در سطح منطقه

ورزشگاه های موجود در سطح منطقه

زیرگذرها و میدانهای موجود در سطح منطقه

موقعیت منطقه در شهر

این منطقه در شمال غرب شیراز واقع شده است و از سمت جنوب شرقی به منطقه یک ، از شمال غرب به سمت جاده سپیدان و یاسوج و از جنوب غربی به سمت کوه دراک منتهی می شود .

مطالعات جغرافیایی

اين منطقه از غرب توسط بولوار فرهنگ شهر ، از شمال توسط مرز اراضي صنايع الكترونيك و رودخانه خشك ، از شمال شرقي و شرق توسط باغهاي قصرالدشت و از جنوب توسط خيابان شمس معالي آباد محدوده مي شود . ( البته محدوده طرح تفصيلي )

اين منطقه در مرغوبترين اراضي شمال غرب شيراز واقع شده است ودر مجموع بافتي نوساز دارد كه محصول توسعه شهري شيراز به سمت شمال غرب در دهه هاي اخير است . احداث كارخانه صنايع الكترونيك و مجموعه هاي آپارتماني معالي آباد و ايجاد دسترسيهاي مناسب به اين منطقه – در پيش انقلاب – جاذبه لازم را جهت گسترش موجهاي توسعه مسكوني فراهم آورد و بعد از انقلاب طرحهاي تفكيكي كه اغلب بدون رعايت حداقل ضوابط شهرسازي ، همراه با فعاليت بساز و بفروشها ، بورس بازي زمين و … است ، در اين منطقه آغاز شد .

منطقه شش به دلايل موقعيت استقرار ، هسته اوليه شكل گيري و زمان گسترش آن ، وضعيت كاملا متفاوتي از ساير مناطق شيراز دارد . اين تفاوت در نقش منطقه بر كلان شهر شيراز و مسايل و معضلات دروني منطقه متبلور شده است .

مطالعات زیست محیطی

از لحاظ ويژگيهاي زيست محيطي منطقه شش ( شمال غرب ) شهر شيراز از امكانات و توانهاي بالقوه نسبتا مطلوب را نسبت به ديگر مناطق شهر را دارا مي باشد كه مهمترين زمينه هاي آنها عبارتند از :

آب و هواي مطلوب ، منابع آب زيرزميني مناسب ، ديد و منظر مطلوب كه منجر به ايجاد فضاهاي گذران اوقات فراغت منطقه و كل شهر شده است .

از سوي ديگر با توجه به اينكه جريان هوا ( بادهاي غرب به شرق ) از اين محدوده مي گذرد و سيلابها به عنوان اولين نطقه برخورد شهر با اين منطقه تماس دارند و از همه مهمتر منابع ذخيره آبهاي آشاميدني آهكي شيراز كه در دامنه هاي جنوبي اين منطقه ( کوه دراك ) قرار دارد لذا كنترل مخاطرات طبيعي مشمل بر آلودگي هوا ، آلودگي منابع آب و تخريب گياهي حوضه آب ريز رودخانه تنگ سرخ بر منتطقه و تمامي سطوح شهر منطقه شهري شيراز اثر خواهند داشت كه لزوم بررسي ها و مطالعات ويژه اي را در زمينه هاي مختلف زيست محيطي جهت پايداري توسعه شهر شيراز ضروري مي نمايد .

مطالعات جمعیتی

از لحاظ جمعيتي با توجه به طرح تفصيلي در مساحت 485 هكتاري طرح 51290 نفر ساكن مي باشند ولي باالحاق 2289 هكتار از محدوده شمال غرب به منطقه مساحت منطقه به 2779 هكتار رسيده است كه در محدوده جديد نيز27793 نفر ساكن مي باشند كه جمعيت را به 79083 نفر رسانده است . با توجه به محدوده جديد منطقه شش اين منطقه در حدود 15 درصد مساحت و 6 درصد جمعيت شهر را در خود جاي داده كه نشان دهنده تراكم جمعيتي پايين منطقه مي باشد .

5 – مطالعات اجتماعی ، اقتصادی

به طور خلاصه موارد زير را در مورد مسائل اجتماعي و اقتصادي منطقه 6 مي توان بر شمرد :

– اين منطقه بالاترين نرخ رشد جمعيت را در بين مناطق شهر را دارد ؛

– بعد خانوار منطقه بعد از منطقه يك در پايين ترين سطح قرار دارد ؛

– داراي بالاترين نرخ با سوادي در بين مناطق شهر مي باشد ؛

– بعد از منطقه يك داراي بيشترين درصد شاغلين در دوره هاي اموزش عالي را دارد ؛

– داراي بيشترين درصد نسبي شاغلين مرد و زن و كمترين در صد بيكاري است

– داراي بيشترين شاغلين در بخش خدمات و كمترين شاغل در بخش صنعت مي باشد .

– اين منطقه 30% مشاغل اظهار نشده دارد كه بيانگر پنهان كاري نوع شغل به دلايل از قبيل فرار از ماليات و مشاغل غير قانوني است .

در مجموع منطقه شش از لحاظ سطح بندي توسعه اجتماعي –اقتصادي انجام شده در بين مناطق شهر شيراز رتبه اول را از لحاظ ميزان توسعه يافتگي را داراست .

ویژگی های کالبدی-فضایی

منطقه شش يكي از مناطق توليد سفر به سمت مركز شهر مي باشد كه تقاضاي انبوه سفر گوياي اين مسئله مي باشد بر طبق مطالعات قطار شهري از 12186 مسافر در ساعت اوج 9444 نفر قصد حركت به سمت شرق شهر را دارند كه نشان دهنده اين مسئله است كه منطقه شش با توجه به جمعيت ساكن خود فاقد فرصتهاي شغلي مناسب است كه اين مسئله نقش خوابگاههاي مسئله را نشان گر مي باشد .

از سوي ديگر اگر 5 كاربري تجاري ، اداري و مسكوني موقت ( هتل ) و نظامي انتظامي ، اموزش عمومي را عمده كاربري هاي اشتغال زا بدانيم اين منطقه فاقد كاربري نظامي و از لحاظ 4 كاربري ديگر داراي سطح مطلوبي نمي باشد .

بازارچه های موجود در منطقه

سه بازارچه واقع در خیابان گلدشت شهید دستغیب معالی آباد
یک بازارچه واقع در شهرک حافظ بر بلوار اصلی
شش بازارچه واقع در سطح محدوده شهرک گلستان
سه بازارچه واقع در سطح محدوده شهرک بهشتی
یک بازارچه واقع در سطح محدوده شهرک استقلال

پل های هوایی عابرین پیاده موجود در منطقه

پل هوایی میرزای شیرازی بعد از پل‌ معالی‌آباد و قبل از زیرگذر میلاد
پل هوایی صنایع بعد از زیرگذر میلاد نرسیده به میدان صنایع
پل هوایی آرین ورودی شهرک آرین به جاده شیراز- سپیدان
پل هوایی بزین ورودی شهرک بزین به جاده شیراز- سپیدان

بلوارهای موجود در محدوده منطقه

15,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو

آخرین بروز رسانی