پاورپوینت مسجد جامع ساوه

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت مسجد جامع ساوه دارای 20 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

مناره مسجد جامع

کتیبه های دور منار

تزیینات های مناره مسجد جامع ساوه

نمای عمومی مسجد

تزیینات زیر سقف گنبد خانه

مناره مسجد جامع

در بیرون از مسجد فعلی در گوشه شبستان شمالی مسجد مناره ای به ارتفاع

حدود14 متر وجود دارد که تماما از اجرساخته شده ودر سه جهت جنوبی وشرق وغرب ان تزیینات اجری وکتیبه های اجری وجود دارد. درصورت بررسی باستان شناسانه درباغ شمالی  می توان ارتباط صحیح ومنطقی این مناره را با مسجد مشخص ساخت.

کتیبه های دور منار

در قسمت پایین منار جمله«لا نبی بعد محمد»سه بار به خط کوفی

بنائی با اجر نوشته شده است.

درزیر حاشیه دو کتیبه ای وجود داشته که به خط ثلث بوده است.

روی این کتیبه احتمالا نام سازنده منار را نوشته بوده اند مکه در حال حاضر فقط کلمه«بسعی» روی منار باقی مانده است.برروی حاشیه دوم منار کتیبه ای به خط کوفی وبا اجر که روی ان جملات زیر نوشته شده است وجود دارد: بسم الله الرحمن الرحیم…  {غیاث الدنیا والدین ابی شجاع محمد ابن ملکشاه سنه اربع وخمسائه تاریخ روی منار 504 هجری را نشان می دهد.

تزیینات گچی گنبد و دیواره مسجد

قدیمی ترین اثر باقی مانده از تزیین گچ در گنبدخانه تزیینی است که در پایین دیواره ورودی سمت چپ مشاهده می گردد که احتمالا

مربوط به گنبد خانه قرن پنجم است. این تزیین سطوح دیواره داخلی وپایه های گنبد را می پوشانده ودارای نقش گل وبوته ونقوش هندسی تکراری است.

تزیینات اجری مناره مسجد جامع ساوه

اگر چه اجر در شالوده وجسم بنا های تاریخی به کار می رفته اما هنرمندان واستاد کاران سعی کرده اند از این عنصر در تزیینات این ابینه نیز استفاده کنند اجرای طرحهای متنوع در نما سازی بنا ها ساخت مقرنس های اجری  در ایوان ورودی  بسیاری از اثار به جا مانده حکایت از کاربرد وسیع ان در بنا های تاریخی دارد که پرداختن به شیوه های مختلف ان نیاز به مجالی جدادارد.

نمایی از ایوان و گنبد خانه مسجد جامع ساوه

مهمترین تغییر وتحولات معماری و سا ختمانی در ایوان جنوبی مشاهده می شود. این ایوان نیز ابتدا با حذف تعدادی از شبستان های جنوبی اولیه  مسجد در جهت قبله به وجود امده است.

تزیینات زیر سقف گنبد خانه

گنبد خانه با تناسبات معماری قرینه سازی وگوشه سازی زیبا به ارتفاع حدود 17متر بنا گردیده است. تزیینات کاشی کاری زیر گنبد وبرگرداندن ان در پوشش خارجی زیبایی جلوه خاصی به این بنا بخشیده است.

بخشی از فضای داخلی شبستان

در جبهه شرقی مسجد نیز تعدادی شبستان با طاق های بلند وجود داردودارای طاق نمای  محرابی شکل می باشد در این جبهه نیز تغییر وتحولاتی بسیار صورت گرفته است.

محراب داخل گنبد خانه

داخل محراب وبرروی ردیف اول نوشته ها ایه 254 سوره بقره (ایه الکرسی) به خط ثلث گچبری شده که قسمتی از ان از بین رفته است. در ردیف بعدی ایه 238 سوره بقره به خط ثلث گچبری شده است. بالای کتیبه مذکور ودر هشت لوزی شکل کلمه (علی)هشت بار به خط کوفی تکرار شده است

بخشی از محراب دوره صفوی

10,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت مسجد جامع گوهرشاد مشهد
  • برچسب ها : , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی