پاورپوینت ماهی ها

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت ماهی ها دارای 28 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

تنوع ماهی ها

ساختمان بدن ماهی ها

شکل بدن
پوشش بدن

زوائد بدن

استخوان ماهی‌ها

دستگاههای بدن ماهی

دستگاه گردش خون

دستگاه تنفس

دستگاه تولید مثل

دستگاه گوارش

دستگاه دفعی

دستگاه عصبِي

ماهی ها

ماهیها اولین مهره دارانی هستند که در روی زمین بوجود آمده اند حدود 320 میلیون سال پیش یعنی زمانی که عصر طلایی ماهیها به حساب می آمد و آبزیان بهترین و پیشرفته ترین موجودات زنده دنیا را تشکیل می دادند ،تراکم و گسترش ماهیها در اوج خود قرار داشت . اولین ماهیانی که در سطح زمین بوجود آمدند ماهی های بدون آرواره بودند که فسیلهای آنان در رسوبات دوره دونین devonianیافت می شوند پس از آن در همین دوره ماهیها آرواره دار اولیه از جمله ماهیهای غضروفی که درواقع اجداد اصلی کوسه ماهیان امروزی هستند به وجود آمدند . در اواخر دوره دونین،ماهیهای استخوان دار اولیه بومی زمین ظاهر شدند . ماهیهای امروزی انواع تکامل یافته ای هستند که در طول اعصار از تغییرات تکاملی این ماهیهابوجود آمده اند.

از نظر تقسیم بندی جانوری،ماهیها اولین گروه مهره داران را تشکیل می دهند .این جانوران عموما خونسرد و دارای ستون فقرات،برانشی و باله می باشند،که در آب زندگی می کنندو اکسیژن موردنیاز خود را از آن می گیرند. البته در محیط زیست ماهیها،جانوران دیگری مانند پستانداران آبزی از قبیل نهنگ آبی،دلفین ها و خزندگان مانند لاک پشت آبی و نیز انواع بی مهرگان مانند صدفها، میگوها وغیره نیز زندگی می کنندکه با ماهیها کلا جزو آبزیان قلمداد می شوند.علم مطالعه و شناسایی ماهیها را ماهی شناسی یا ایکتیولوژی( Ichthyoiogy )  می گویند. اگرچه زمان حاضر دیگر عصر طلایی ماهی ها نیست با وجود این امروزه هم ماهی ها قسمت عمده مهره داران را بوجود می آورند.

از 37600 گونه مهره داران زنده شناخته شده در مجموع 42.6% آنها را ماهی ها تشکیل می دهند. علاوه بر گسترش و تنوع گونه ها شکل و اندازه ماهی ها نیز بسیار متفاوت است. برخی از انواع کوسه ماهی ها تا 21 متر طول و 25 متر وزن می رسد در صورتی که برخی از ماهی ها تزئینی و وقتی طول آنها کمی بیشتر از 1 سانتی متر است بالغ می شوند. ماهی گوپی کوتوله Mistchthys وقتی به طول 12 میلی متر می رسد، بالغ می گردد در حالی که فیل ماهی دریای خزر که تا وزن 1471 کیلوگرم هم صید شده است. از آبهای بسیار سرد اقیانوس منجمد شمالی تا چشمه های آب گرم اطراف بندر عباس و نیز از آبهای شوربسیار نرم تا آبهای شور که حتی تخم مرغ در آن شناور می گردد ماهی ها زندگی می کنند.

تنوع ماهی ها

به طور کلی ماهی ها زنده امروزی را به سه گروه تقسیم می کنند که عبارتنداز:

ماهی ها بدون آرواره یا  Agnatha

ماهی ها غضروفی یا Chondrichthys

ماهی ها استخوانی یا  Osteichthys

به طور کلی ماهی ها در تقسیم بندی خود دارای 3 کلاس (رده)، 6زیر کلاس ، 44 راسته 40 زیر راسته ، 251 خانواده و بیش از 25000 گونه و زیر گونه می باشند

شکل بدن

شکل بدن به طور کلِي ماهي ها دوکِي شکل و برش عرضِي آن ها بِيضِي شکل است .با وجود اِين شکل عمومي برخِي از ماهي ها ممکن است کروِي ، مارمانند ، پهن ، نخ مانند، نوارِي ، پهن کشِيده و غِيره باشد

پوشش بدن

بدن ماهي ها از پوست نسبتا سختِي پوشِيده شده است که گاهِي جدا کردن آن مشکل   مي باشد .اِين پوست درداخل سوراخهاِي بدن ماهِي نِيز نفوذ کرده و روِي کره چشم را هم مي پوشاند .قسمتِي از آن که روِي چشم قرار مي گِيرد داراِي رنگ شفاف مي باشد .فلس ها که درواقع حفاظت پوست ، عضلات و اعضاي داخلِي بدن را به عهده دارند، در داخل پوست قرار دارند .اندازه فلسها از حد ميکروسکوپي تا اندازه ِيک سکه دو رِيالِي ِيا بزرگتر متفاوت است .تعداد فلسهاِي روِي ِيک ردِيف گرد دور بدن و همچنِين تعداد فلسهاِي روِي خط جانبِي ماهي ها ِيک گونه معمولا مساوِي بوده و اکثرا در طبقه بندِي ماهي ها نِيز از آن استفاده مي شود .از نظر رنگ آميزي نِيز ماهي ها متغِير بوده و ممکن است

زوائد بدن

باله ها که وسِيله حرکت ماهي ها در جهات مختلف مي باشند زوائد اصلِي بدن آنها را تشکِيل مي دهند .از نظر تعداد ، باله هاِي ِيک ماهِي به فرد و زوج تقسِيم مي شود .باله هاِي سِينه اِي و شکمي جزو باله هاِي زو ج و باله هاِي پشتِي ، مخرجِي و دمي جزو باله هاِي فرد محسوب مي شوند .

باله چرمي که معمولا دربرخِي ازماهي ها مانند ماهي ها آزاد و قزل آلا و بِيشتر کاراسِين ها و نِيز برخِي از گربه ماهي ها دِيده مي شود ، باله فردِي است که از نظر ساختمانِي با باله هاِي دِيگر فرق مي کند .برخِي از ماهي ها ممکن است فاقد ِيک ِيا تعدادِي از باله ها بوده و گاهِي ممکن است تعداد باله هاِي پشتِي از ِيک عدد بِيشتر باشد .در هر حال اِين باله ها هرگز مانند باله هاِي زوج قرِينه نِيستند .

استخوان ماهی‌ها

اسکلت استخوانی ماهی‌ها را می‌توان، براساس تاریخ تکاملی آن، به دو واحد اصلی و بزرگ تقسیم کرد: اسکلت درونی و اسکلت بیرونی که اسکلت پوستی نیز گفته می‌شود. همان طور که از نام آنها برمی‌آید، اسکلت درونی در عمق بدن و اسکلت بیرونی در بیرون بدن قرار داشته و با منشأ پوستی است که از استخوان‌های سطحی که در ماهی‌های ابتدایی فقط توسط روپوست پوشیده شده، مشتق شده‌است.

نام اسکلت بیرونی و درونی اصطلاحات دقیقی نبوده و در عمل از هم قابل تمییز نیستند. برخی از استخوان‌های ماهی‌های امروزی حاصل جوش خوردگی دو جزء، یکی درون‌غضروفی متعلق به اسکلت درونی و دیگری پوستی یا اسکلت بیرونی است. مثلاً، کامی (Palatine) حاصل جوش خوردگی استخوان درون‌غضروفی خودکامی (Autopalatine) و استخوان پوستی پوستی‌کامی (Dermopalatine) است.

اسکلت ماهی‌ها را می‌توان به دو بخش عمده تقسیم کرد: محوری شامل  سر و ستون مهره هاا و ضمایم شامل باله‌های شنا. سر شامل جمجمه عصبی و جمجمه احشایی است

دستگاه گردش خون

گردش خون گردش خون ماهِي توسط قلب و رگ ها انجام مي گِيرد .قلب ماهِي داراِي ِيک بطن و ِيک دهلِيز و ِيک سِينوس در ابتداِي دهلِيز به نام سِينوس سِياهرگِي مي باشد .قلب به صورت ِيک پمپ عمل کرده و خون را به جلو و به طرف برانشِي ها براِي تبادلات گازِي ِيعنِي گرفتن اکسِيژن و پس دادن گاز کربنِيک مي فرستد .خون سِياهرگِي پس از ورود به سِينوس وارد دهلِيز شده و از آنجا به بطن عضلانِي رفته و سپس از طرِيق مخروط آئورتِي و 4 سرخرگ برانشِي و جهت تبادلات گازِي ، وارد برانشي ها مي شود.از برانشي ها خون به وسِيله سِياهرگ هاِي مخصوص وارد آئورت پشتِي شده و از آن جا به تمام بدن توزِيع مي گردد .خون تِيره به وسِيله 4 سِياهرگ که دو عدد از جلو و دو عدد از پشت مي آِيد ، وِيک سِياهرگ که خون دستگاه گوارشِ را از کبد مي آورد ، به قلب بازگشت داده مي شود .

دستگاه تنفس

15,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت آناتومی بدن انسان
  • برچسب ها : , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی