پاورپوینت فرهنگسرا دارای 49 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.
همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.
بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.
فضاهای لازم در فرهنگ سرا
بخشهای از یک فرهنگسرا
ميزان فضاهاي كتابخانه
وضعيت قفسههاي استاندارد
استاندارد ميزها
نورپردازي
گالريها
نورپردازي گالريها
آمفي تئاتر
شكل و انواع مختلف صحنه نمايش
شيب سالن نمايش
صندلي تماشاچيان
اتاق سخنراني
رختکن
ورودي سينما
حوزه خدماتی
ضوابط طراحي ايمني پلكان
کارگاه سفالگری ومصالح ساختمانی
ورودی
پذیرش(نگهبانی)
کتابفروشی
گالری
آمفی تئاتر
سینماتک
کتابخانه
کارگاه ها- (مرمت- بوم
سرویس بهداشتی
پارکینگ
کلاس های آموزشی
رستوران
آبدارخانه
اموراداری
دبیرخانه نمایشگاه
دفتر مدیریت موزه
اتاق کارشناسان موزه
بخش روابط عمومی
بخش روابط بین الملل
دفترهنری
دفتر پژوهش و آزمایشگاه
دبیر خانه هنری
دبیرخانه اداری
دفتر سرپرست سینماتیک
انبارها
اتاق تاسیسات
عوامل مؤثر بر تخصيص ميزان فضاهاي كتابخانه عبارتند از حجم مواد ومتون وبخصوص كتابها، ميزان سطح كه در كتابخانه اشغال ميكنندو ميزان جمعيت كتابخانه كه از طريق ميزان گردش كتابها در سال تعيين ميگردد.
فضاي مورد مياز براي محاسبه زيربناي يك كتابخانه طبق فرمولي بنام VSC استاندارد IFLA به دست ميآيد
(110 / تعداد كتابها) + (مقدار محلهاي نشستن + 72/3) + (430 / گردش كتابها) مثلا براي جا دادن 110 كتاب يك متر مربع در نظر گرفته ميشود. محل نشستن يك خواننده 72/3 متراست.
ابعاد و استانداردهاي پيشخوان و برگه دان حداكثر ارتفاع قفسههاي فهرست معمولا به اندازه ارتفاع 6 كشو است و در هر كشو نيز در حدود 100 كارت جاي ميگيرد فهرست معمولا در ارتباط مستقيم با ميز امانت و ميز اطلاعات مرجع قرار دارند و اغلب در مجاورت آنها مجموعهاي از كتابهاي مرجع عمومي يا موارد استفاده همگاني نيز قرار ميگيرند. از اين رو محل قرارگيري فهرستها معمولا فضايي باز است كه در نزديك ورودي قرار دارد و بوسيله رديفهايي از قفسههاي فهرستها و پيشخوان بررسي و جستجو كشوها تشكيل شده است. وسعت چنين محلي براي 4 رديف قفسههاي دو طرفه در حدود 12 متر مربع برآورد ميشود. وضعيت قفسههاي استاندارد
عمق قفسهها: در اغلب كتابخانهها حداقل 90% كتابها داراي عرضي كمتر از 230 ميليمتر هستند و عملا ميتوان قفسههاي با عمق 230-200 ميليمتر را استاندارد كرد. در صورت بكارگيري قفسههاي دو طرفه با عمق 450 ميليمتر حتي صرفهحويي بيشتري در فضا به عمل ميآيد.
چنانچه نگهداري كتابهايي با ابعاد كمي بزرگتر مورد نظر باشد عمق 490 ميليمتر جوابگوست. طبق يك قاعده تجربي در يك كتابخانه 80% قفسهها 200 ميليمتري، 15% آنها 250 ميليمتري و 5% باقيمانده 30 ميليمتر هستند.
طول قفسهها: طول استاندارد سالها برابر 1940 ميليمتر بوده است. زيرا كه پذيرفته شده بود كه چشم خواننده توانايي دربرگرفتن بيش از اين اندازه در يك نگاه ندارد. مطالعات بعدي اندازه بزرگتر تا 2220- ميليمتر را نيز تاييد كرد.
ارتفاع قفسهها: ارتفاع كتابها بر فاصله ميان طبقات و در نتيجه تعداد طبقات تاثير ميگذارد. در اكثر كتابخانهها حداقل 90% كتابها را ميتوان در طبقات مركز تا مركز 280 ميليمتر جاي داد. به اين ترتيب 7 طبقه و يك پاخور 150 ميليمتري مجموعا ارتفاع 2120 ميليمتر را براي قفسهها به وجود ميآورند كه بالاترين قفسه در ارتفاع 1830 ميليمتري با دسترسي آسان قرار ميگيرد. در مورد معلولين ارتفاع مناسب و دسترسي 1370 ميليمتر براي زنان و 1500 ميليمتر براي مردان است. پايينترين طبقه در ارتفاع 300 ميليمتري است و چهار طبقه 280 ميليمتري (300 ميليمتري) به درون آن ميباشد.
ميزها از جمله مهمترين وسائل فضاهاي مطالعه هستند.ميزهاي يك نفره: رقم قابل قبول براي اين ميزها 900×600 ميليمتر ميباشد. اين رقم گاهي براي راحتي بيشتر خواننده تا يك متر نيز افزايش مييابد. اگر چه جذابيت بيشتري دارند ولي جاي زيادي اشغال ميكنند.
ميزهاي 2 نفره: ميزهاي 2 نفرهاي كه از هم جدا نشدهاند ظاهرا براي خوانندگاني كه روبروي هم قرار ميگيرند جذابيت چنداني ندارند ولي در صورت قرارگيري در يك سمت ابعاد پيشنهادي 900×120 ميليمتر ميباشد.
ميزهاي طولاني: ميزهاي طولاني قابليبت جاي دادن 4 تا 12 نفر را دارند. ميزهاي 4 نفره از بروز شلوغي جلوگيري كرده و در عين حال نحوه قرارگيري آنها جذاب و انعطافپذير نيز ميباشند. عرض آنها نبايد از 1200 ميليمتر كمتر باشد. فضاي جانبي ميان خوانندگان نيز لازم است حداقل 900 ميليمتر باشد. بين ميزهاي موازي بايد حداقل 1800 ميليمتر فاصله پيشبيني شود. در عين حال نبايد در انتهاي اين ميزها محلي را براي نشستن در نظر گرفت.
نورپردازي بايد فضائي راحت براي مطالعه را به وجود آورد. موجب خيرگي و خستگي نشود، ميزان گرما را افزايش ندهد و به جلوه ساختمان بيفزايد، جهت برآوردن موارد ذكر شده دو نوع نور وجود دارد: نور مصنوعي و نور طبيعي.
نور پروژه هم از نور طبيعي و هم از نور مصنوعي سقفي استفاده شده است
روشنایی توصیه شده:
اتاقهاي مطالعه (روزنامه و مجلات 200
ميزهاي مطالعه (كتابخانههاي اماني 400
ميزهاي مطالعه (كتابخانههاي مرجع 600
پيشخوانها 600
مخزان بسته 100 صحافي 600 فهرستبندي طبقهبندي و اتاقهاي مخزن 400
ساختار عمومي گالريهافضاي نمايشگاه بخش مهمي در اين مجموعه به شمار ميرود كه خصوصيات آن بر مجموعه تاثير ميگذارد.
تجربه فرد از فضاي سه بعدي نمايشگاه نتيجه يك ادراك سريع است. اين ادراك در محيطي با ساختار روشن، آسانتر و با خستگي كمتر به دست ميآيد تا در فضائي كه تركيب ضعيف و ناخوانايي دارد. نمايشگاه نوع خاصي از فضا است كه در آن علاوه بر رابطه انسان – فضا يك رابطه پيچيده بين فضا و شيء وجود دارد. در قسمتهايي از نمايشگاه كه داراي مجموعههاي نمايشي ثابت است. معماري را مي توان تا حد امكان با اشياء تطبيق داد ولي در قسمتهاي قابل انعطاف، اين امر فقط از طريق تزئينات و تمهيدات فراوان عملي است.
ترتيب اشياء نمايشي به بازديدكنندگان و خصوصيات اشياء نمايش بستگي دارد.
رابطه بازديدكننده و شيء نمايشي به شرح زير است:
هر چه نسبت بازديدكنندگان به اشياء نمايشي كمتر باشد. امكان تمركز و اينكه هر بازديدكننده بتواند آزادانه با شي نمايشي ارتباط برقرار كند، بيشتر ميشود.
در يك بازديد گروهي تماس نزديك با شيء نمايشي بدون ايجاد زحمت براي ساير اعضا گروه ممكن نيست. بازديدكنندگان بايد به ترتيبي گرداگرد شيء نمايشي قرار بگيرند كه همگي فاصلهشان تا آن مساوي باشد.
الف) نورپردازي طبيعي (نور روز):
به دلايل اقتصادي، فيزيولوژيكي و تنوع، اين نوع نورپردازي هنوز بهترين وسيله روشنايي است و اگر مسائل حفاظتي اشياء اجازه دهد ارجحيت، نور روز است. جهت نور ممكن است از بالا (عمودي) يا از پهلو (افقي) باشد. مدتهاست كه ارزش نورپردازي از بالا در طراحي موزههاي استفاده ميشود كه امتيازات آن عبارتند از:
الف- نورپردازي از بالا روشي است راحتتر و ثابتتر در نورپردازي و كمتر در معرض موانع جنبي در داخل و خارج از بنا مانند ساختمانهاي ديگر و درختان قرار ميگيرد.
ب- نوري كه از بالا به تصاوير يا ساير اشياء به نمايش گذارده ميتابد، قابل تنظيم است و تامين نور كافي و يكنواخت آن ديدي بسيار مناسب با حداقل بازتاب يا انحراف به وجود ميآورد.
ج- امكان به نمايش گذاشتن اشياء بيشتري را در فضاي نمايشگاه امكانپذير ميسازد.
د- با توجه به حذف پنجرهها و كاهش راههاي ارتباطي، فضاي نمايشگاه از امنيت بيشتري برخوردار شده و تمهيدات امنيتي نيز كاهش مييابد.
ب) نورپردازي جانبي (افقي)
اينگونه نورپردازي از طريق پنجرهها و نورگيرهاي معمولي به اشكال و ابعاد مختلف و در مكانهاي مناسب در ديوارها انجام ميشود. پنجرهها و نورگيرها معمولا يا در ارتفاعي كه بازديدكننده قادر به ديدن محوطه بيرون باشد و يا در ارتفاعي بالاتر نصب ميشود. ديوارهايي كه پنجرهها با ارتفاع معمولي بر روي آنها نصب شده، غالبا بدون استفاده هستند و علاوه بر آن اشياء نمايشي كه بر روي ديوار مقابل اين پنجرهها نصب شدهاند نيز به خاطر وجود نور از مقابل داراي انعكاس هستند كه مانع ديد كامل و روشن ميگردد. با اين وجود، اينگونه پنجرهها براي اشيايي كه روي ديگر ديوارها و در زاويهاي درست نسبت به منبع نور قرار دارند، نور مناسب و دلپذير به وجود ميآورند.
ج) نورپردازي مصنوعي
ملاحظات تكنيكي و مشكلات نگهداري مربوط به استفاده از نور مصنوعي از جمله عوامل
موثر بر كاهش كاربرد نور مصنوعي در فضاهاي نمايشگاهي بوده است. نور مصنوعي از منابع نقطهاي يا خطي تأمين ميگردد و از اين رو چون سطوح تعديل كننده شدت آن با نور فضا قابل مقايسه نيست، لذا دستيابي به شرايط مشابه نور روز نيز تا ميزان محدودي امكانپذير است.
ساختار عمومي فضاهاي نمايشي
ساختار عمومي فضاهاي نمايشي ميبايد بر اساس سلسله مراتبي از فضاهاي عمومي (مانند كارگاههاي توليد نمايش و فضاي كارمندان) استوار گردد. و نحوه دسترسي به مجموعه فضاي نمايشي و تردد در فضاهاي داخلي ان با توجه به حريم محدوده فضايي بخشهاي مختلف آن انجام گيرد.
ساختار فضايي اينگونه ساختمانها را با توجه به اصول هدايت كننده فوق ميتوان به دو عرصه بيروني و دروني تقسيم نمود.
الف) عرصه بيروني فضاي نمايشي: اين عرصه به طور كلي در ارتباط مستقيم با تماشاگران است
ب) عرصه دروني فضاي نمايشي: اين عرصه شامل كليه فضاهايي است كه مربوط به امور نمايشي و اداري ميشوند و از اين رو با كاركنان و بازيگران ارتباط مستقيم دارند.
الف-تئاترهاي داراي صحنه ايواني كه اينگونه تئاترها امكان نمايش فيلم را نيز دارند.
ب-تئاترهاي داراي صحنه ميداني كه صحنه از هر سو با تماشاچيان احاطه شده در اينگونه تئاترها حداكثر عمق ميدان تماشاگران حداكثر 6 تا 7 رديف است و در صورتي كه جايگاه در يك سطح باشد. حداكثر تماشاگر از 300 الي 400 نفر بيشتر نخواهد بود.
ج – تئاترهاي داراي صحنه هلالي يا صحنه آزاد جلو آمده. در اين تئاترها صحنه به قلب جايگاه تماشاگران مشيده شده و وروديها معمولا در پشت صحنه و يا در داخل جايگاه تماشاگران قرار دارند.
د- نوع ديگر از تئاتر كه تركيبي از موارد بالاست در دوران معاصر مورد توجه طراحان بوده است. اين نوع تئاتر با برخورداري از يك صحنه انعطافپذير براي تبديل به شكلهاي مختلف از خصوصيتي مستقل برخوردار است. صحنه در اينگونه تئاترها ميتواند با جابجايي صندليها و قسمتهايي از كف به صورت ايواني – ميداني و هلالي ظاهر شود به اينگونه صحنهها چندشكلي ميگويند.
پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.
جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ را پرداخت نمایید.
ارسال نظر