پاورپوینت سيستم هاي اطلاعات مديريت

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت سيستم هاي اطلاعات مديريت دارای 84 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

سيستم

طبقه بندي سيستم ها

سيستمهاي اطلاعاتي مديريت

داده ، اطلاعات ، دانش و خرد

مفهوم داده ، اطلاعات ، و دانش

انواع اطلاعات

اطلاعات ، كانون فعاليتهاي حياتي

دانش تصریحی و ضمنی

ارزش اطلاعات و دانش در سازمان

مقدمه اي بر مبحث مديريت اطلاعات

اتخاذ تصميم مديران در سه سطح صورت مي گيرد :

تعریف سیستم اطلاعاتی

نقش MIS در سازمانها

اهداف سيستم اطلاعات مديريت

خصوصيات سيستمهاي اطلاعات مديريت مطلوب

دلايل بكارگيري سيسستمهاي اطلاعاتي

طبقه بندي اطلاعات

انواع تصميمات در سازمان

طبقه بندي سيستمها

DSS

فعالیت های پیش نیاز EIS

مقايسه سيستمها

چرا سازمانها به سيستمها نياز دارند؟

نيازهاي اطلاعاتي سازمانها

چرخه حيات سيستمها

چرخه توسعه سيستمهاي اطلاعاتي

مجموعه درس از سه بخش عمده تشكيل يافته است

سيستم

اطلاعات

مديريت

و تركيب اين سه مولفه بنام سيستمهاي اطلاعات مديريت

سيستم

سازماندهي عواملي كه بر يكديگر تاثير داشته و جهت تحصيل اهداف مشتركي بر روي داده ها عمليات پردازش را در يك زمان و يا زمانهاي مختلف را انجام ميدهند تا ستاده مورد نظر را بدست آورند.

طبقه بندي سيستم ها

طبيعي – ساخت بشر

عملكرد ماشين و انسان – عملكرد ماشين به تنهايي

باز – بسته

دائمي – موقت

پايگاهي (استاتيك و تكراري) – غير پايگاهي (وظيفه خاص)

زير سيستم – فوق سيستم

تطبيق پذير – تطبيق ناپذير

سيستمهاي اطلاعاتي مديريت

سازمان بعنوان يك سيستم :

داراي اجزاء است

بين اجزاء روابط متقابل وجود دارد

ورودي جذب ميكند

پردازش دارد

خروجي دارد

با محيط تعامل دارد

يكي از اهم موارد براي برقراري تعامل مابين اين مولفه ها مديريت اطلاعات در سازمان است .

مفهوم داده ، اطلاعات ، و دانش

داده : رشته واقعیتهای عینی و مجرد در مورد رویدادها ، فاقد معنا ، ولی واقعی ، و انباشته شده بعنوان عناصر موردنیاز برای تصمیم گیری

اطلاعات : داده های مربوط و هدف دار ، توزیع از طریق شبکه نرم افزاری و سخت افزاری ، معنی دار ، دارای ارتباط و هدف ، قابل تقسیم بندی و محاسبه و اصلاح و خلاصه شدن

دانش : مخلوط سیالی از تجربیات ، ارزشها ، اطلاعات موجود و نگرشهای کارشناسی نظام یافته و ارایه دهنده چارچوب برای ارزشیابی و بهره گیری از تجربیات و اطلاعات  ، بوجود آمده در ذهن

داده : خام و بدون هدف است مانند 2 درجه، 20 متر

اطلاع: همان داده با معنا است مانند دمای اتاق 20 درجه سانتیگراد است.

دانش  از ترکیب، تعدیل،انسجام و پردازش اطلاعات انبوه حاصل میگردد مانند دانستن روش انجام

یک کار و رویه انجام امور اداری

خرد :فرایندی ست فرا تر از دانش که قابل اندازه گیری و قابل حدس نمی باشد. به نوعی می توان گفت بینشی است که در برابر مسائلی که رخ نداده و بصورت درست اتخاذ گردد. یا به تعبیری به کار بستن صحیح دانش را در بلند مدت تا حصول نتیجه را معرفت می گویند.

سيستمهاي اطلاعاتي مديريت

دانش: ظرفيتهاي انساني هستند كه دست يابي به كارآيي را در شرايط گوناگون و نامعين ميسر مي‌سازد.

American Heritage Dictionary   دانش را به عنوان آشنايي ، آگاهي و فهمي تعريف كرده است كه از طريق تحصيل يا تجربه بدست مي آيد

«دانش« پاسخگوي «چگونگي ها« (How

خرد: يك قابليت  خاص از عملكرد ذهني انسان است كه از طريق فهم بسيار عميق و بصيرت زياد شكل گرفته است . كه اغلب و نه ضرورتاً توسط توسعه رسمي دانش تكميل شده و شكل مي گيرد.

جوابگويي «چراها« (Why) است

بادانش ديگران ميتوانيم صاحب دانش شويم، ولي با خرد ديگران نميتوانيم خردمند شويم

داده: واقعيات‌، مقادير ياموجوديت‌هاي انفرادي بدون مفهوم يا منظور خاص هستند.

يك حقيقت خام ، يك نشانه گسسته و رويدادي بي مفهوم

پردازش

عملياتي كه باعث تغيير شكل داده ها ميشوند و در مراحل مختلف به داده ها اعمال ميشوند

عمليات ورود داده

ثبت داده ها – كد گذاري – مرتب سازي – انتخاب

عمليات تبديل داده

انجام محاسبات رياضي – خلاصه سازي – تجمع اطلاعات

عمليات خروجي اطلاعات

نمايش نتايج – گزارش گيري

اطلاعات

داده پرورده است

ارزش افزوده دارد

درون سازماني – برون سازماني

اطلاعات: داشته‌هاي سازماندهي شده‌اي در يك مفهوم مشخص هستند) براي كمك به تصميم‌گيري(

انواع اطلاعات

شفاهی : ایجاد از طریق روابط و مناسبتهای غیر رسمی

كتبی : از طریق روابط و مناسبات رسمی به دست می آیند و اطلاعاتی مستند هستند که به صورت گزارشات ،  نامه ها و فرمهای اداری مکتوب در می آیند و در مراحل و عملیات مختلف اداری استفاده می شوند و اقدامات لازم  بر مبنای آنها انجام می شوند .

خصوصيات اطلاعات پردازش شده (information)

مربوط بودن(relevancy): چگونگي كاربرد پيامها به منظور اتخاذ تصميم و حل مشكلات (مشخصه مميزه information و data)

تكامل (completness) : نحوه بيان و عرضه پيام

اعتبار (validity): كفايت اطلاعات  در بيان آنچه  بايد  واقعا“ نمايش دهد .

ايمني (security) : پيام در اختيار كاربراني گذارده شود كه نياز به اطلاعات دارند نه ديگران .

سرعت (timeliness) : با چه سرعتي  data به  information تبديل شده است  .

اقتصادي بودن (economy) : تعيين سطح هزينه تهيه اطلاعات لازم در حدي كه بهينه باشد .

كارايي (efficiency) : تعيين سطح و حد مناسب اطلاعات كه به منظور تاميين اطلاعات لازم مورد نياز است .

دقت (accuracy) : ميزان و درصد دقيق  بودن تهيه اطلاعات كه به درصد بيان مي شود .

قابليت اتكاء (reliability) : ميزان اطمينان به اطلاعات در زمان تهيه آن  و ميزان انحراف از استانداردهاي مرتبط و امكان تكرار پذيري .

نظریه اطلاعات و مفاهیم اساسی آن

نظریه اطلاعات : تعدادی اصول که طی سالهای اخیر تکوین یافته و موضوع آن سنجش تغییرات حاصله در آگاهی و دانش بوده است و شامل مفاهیم زیر است :

1) اطلاعات به عنوان منبع  : که واجد بسیاری ویژگیهای منابع دیگر سازمانی نظیر منابع مادی است یعنی اطلاعات قابل تولید ، انبار وتوزیع کردن است . نيز اطلاعات یک منبع فناپذیر و تمام شدنی است و مطلوبیت خود را هنگامی که مورد نیاز نیست از دست می دهد .

2) تعریف اطلاعات : انتخاب مقدار مناسبی از اطلاعات خام که برای کاهش جهل و نا آگاهی یا برای کاستن از جنبه ها و قسمتهای تاریک و نامعلوم در اتخاذ یک تصمیم مورد استفاده قرار می گیرد .

3) مقدار مطلوب اطلاعات : این تصورکه اطلاعات خام بیشتر منجر به تصمیم گیری بهتراست با توجه به اختلاف در مفاهیم اطلاعات خام ، اطلاعات و آگاهی ، نادرست است .

دانش

نوناكا در مدل يكپارچه خود براي ايجاد دانش پويا، از دانش به عنوان عامل محرك دروني ياد مي كند. دانشي كه مفهومي در بر نداشته باشد در واقع اطلاعات خواهد بود و اطلاعات زماني به دانش تبديل مي گردد كه توسط اشخاص تفسير گرديده، با عقايد و تعهدات آنها آميخته شده و به آن مفهوم داده شود . به تبع تبديل دانش به منبع استراتژيك براي رقابت و بقاي سازمانها و جوامع، نياز به توسعه و اشراف بر روشهاي خلق، اشتراك و به كارگيري آن حياتي مي شود. تقاضا براي دانش به نوبه خود به تقاضا براي افزايش ذخيره دانش و توزيع آن منجر مي گردد. مديريت دانش، مجموعه اي از فرايندها براي فهم و به كارگيري منبع استراتژيك دانش در سازمان است.

مديريت دانش، رويكردي ساخت يافته است كه رويه هايي را براي شناسايي، ارزيابي و سازماندهي، ذخيره و به كارگيري دانش به منظور تامين نيازها و اهداف سازمان برقرار مي سازد. مديريت دانش، علاوه بر مديريت اطلاعات ،تسهيل در ايجاد دانش جديد و مديريت روشهاي تسهيم و کاربري دانش را نيز بر عهده دارد . بسته به اينكه دانش از لحاظ فيزيكي در كجا قرارمي گيرد مي توان آن را به دو نوع دانش تصريحي و ضمني تقسيم‌بندي كرد.

دانش تصریحی و ضمنی

«نوناكا» و نويسندگاني ديگر از جمله «هال» و «آندرياني» دانش تصريحي را دانشي مي دانند كه قابل رمزگذاري و كدگذاري بوده و در نتيجه مي توان آن را به سادگي مخابره ، پردازش و منتقل و درپايگاه داده‌ها ذخيره كرد. اين نوع از دانش را مي توان فرم داد و يك فرمول علمي و يا كتابچه راهنما بين افراد سازمان منتشر كرد . دستورالعملها، مقررات، قوانين، رويه‌هاي انجام كار، آئين‌نامه‌ها، شرح جزئيات و… كه به صورت رسمي در بين افراد سازمان به آساني قابل انتقال هستند همه دانش تصريحي به حساب مي آيند.

در مقابل، دانش ضمني شخصي بوده و فرموله كردن آن بسيار مشكل است. اين نوع از دانش كه از طريق تسهيم تجربيات با مشاهده و تقليد اكتســـاب مي شود، ريشه در اعمال ،‌رويه ها ،تعهدات ، ارزشها و احساسات افراد داشته؛ قابل كد گذاري نبوده؛ از طريق يك زبان مخابره نمي شود . دانش ضمني و تصريحي مكمل يكديگرند و اين بدين معناست كه براي ايجاد دانش هر دوي آنها ضروري هستند، از اين رو آنچه ما دانش مي خوانيم از طريق تعامل بين دانش ضمني و تصريحي و نه هر كدام به تنهايي ايجاد مي شود.

ارزش اطلاعات و دانش در سازمان

با توجه به توسعه روز افزون سازمانها و فن آوری نیازمندیهای جدید به اطلاعات و فهم دانش سازمانی نیز گسترش می یابد. معماری اطلاعات و سیستم مدیریت دانش می تواند در چگونگی ارائه و نشر اطلاعات و دانش بر کارائی (خوب کار کردن) و اثر بخشی (کار خوب) سازمان بیافزاید.

طبق نظر محققین دوره سازمانهای وظیفه گرا به پایان رسیده و لازم است که سازمان به همان شکلی در تولید دانش کاربردی خود حرکت می کنند در اشتراک گذاشتن اطلاعات و دانش نیز بین کارمندان خود موثر باشند. تا کارمندان توانایی انجام وظایف متعدد محوله بصورت فرایند گرا  را کسب کنند.

با توجه به این که اطلاعات و دانش در سازمانها هدفمند و فرایند گرا می باشد لذا در سازمانهای امروزی دانش و سرمایه گذاریهای دانش-پایه از مهمترین معیار های سنجش رشد سازمان میباشند. بنا به همین دلیل معماری اطلاعات و سیستم مدیریت دانش که با اطلاعات و محتوی دانش در سازمان عجین می باشد می تواند آن را در رسیدن به اهدافش (اثر بخشی) توامند سازد.

مقدمه اي بر مبحث مديريت اطلاعات

35,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت کتاب تجزيه و تحليل سيستمها و روشها
  • برچسب ها : , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی