پاورپوینت سيستمهاي اطلاعات راهبردي دارای 64 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.
همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.
بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.
تعريف سيستم هاي اطلاعات استراتژيک
نظامهاي اطلاعات استراتژيک
روند تحول نگاه سازمانها به اطلاعات
اصول کسب مزيت رقابتي
سيستمهاي اطلاعاتي و بهبود زنجيره ارزش
اتحادهاي راهبردي و مشارکت در اطلاعات
وظايف جديد واحد IS
تفاوتIT و IS
اهداف کلي از تهيه طرح فن اوري اطلاعات
مراحل تهيه طرح فن اوري اطلاعات
يکي از صاحبنظران به نام آقاي چارلز ويزمن Charls Wisman, 1984 سيستم هاي اطلاعات استراتژيک را اينگونه تعريف مي نمايد: “استفاده خلاق از سيستم هاي اطلاعاتي در راستاي پشتيباني از استراتژيهاي رقابتي شرکت با هدف رسيدن به رقباي تجاري و يا کسب برتري در مقابل آنها.” بطور کلي مي توان گفت هر سيستم اطلاعاتي که بتواند موقعيت رقابتي سازمان را پشتيباني کند يا به هر ترتيبي براي سازمان مزيت رقابتي ايجاد نمايد مي تواند يک سيستم اطلاعات استراتژيک باشد. ممکن است بعضي از سيستم هاي اطلاعاتي و فنآوري اطلاعات مورد استفاده سازمان قرار گيرند ولي براي آن مزيت رقابتي ايجاد نکنند. بنابراين اين سيستم هاي اطلاعاتي و فنآوري اطلاعات جزء سيستم هاي اطلاعات استراتژيک نمي باشند
سيستم اطلاعات استراتژيک يک فرآيند مديريتي است براي ايجاد انسجام سيستمهاي اطلاعاتي با فرآيند برنامه ريزي سازمان ، مرتبط کردن برنامه هاي کاربردي سيستمهاي اطلاعاتي با اهداف سازمان و تعيين الزامات اطلاعاتي براي دستيابي به اهداف بلند مدت و کوتاه مدت سازماني است.
چهارچوبي که به توضيح سيستم هاي اطلاعات در سازمان هاي امروزي کمک مي کند مثلث استراتژي سيستم هاي اطلاعات مي باشد.چهارچوبي که کمک مي کند به توضيح اهميت سيستم هاي اطلاعات در سازمان هاي امروزي، مثلث استراتژي سيستم هاي اطلاعات مي باشد. پيامي که بوسيله مثلث نقل مي شود اين است که براي سه عنصر مثلث به نامهاي تجارت ( کسب و کار) ، استراتژي سازمان و سيستم اطلاعات، هم ترازي و مکمل همديگر بودن مهم مي باشد.توجه به اين نکته مهم است که استراتژي تجاري در بالاي مثلث قرار دارد
نظامهايي که دست به دگرگوني در
اهداف
عمليات
فرآوردهها
و يا روابط محيطي
سازمان مي زنند تا امتيازي رقابتي کسب شود.
نظامهايي که دست به دگرگوني در
اهداف (آمازون: کتابفروشي << پايگاه دانش مشتريان)
عمليات (انتشارات: نشر کاغذي << نشر الکترونيکي)
فرآوردهها (آمازون: فروش کتاب<< فروش غذاي حيوانات)
و يا روابط محيطي (فورد: سفارش سنتي قطعات << just in time)
سازمان مي زنند تا امتيازي رقابتي کسب شود.
دهه 1950- بادبادک کاغذي
کاهش هزينه ناشي از کارهاي کاغذي در سازمان
بهويژه بخش حسابداري
نخستين سيستمهاي اطلاعاتي
دستگاههاي نيمه خودکار صدور، پرداخت و ابطال چک با عنوان دستگاه حسابداري الکترونيکي (Electronic Accounting Machine)
دهه 1960 و 70 – پشتيباني عمليات
کارگاههاي گزارش گيري
پشتيباني عمليات جاري سازمان
سيستمهاي MIS به معناي خاص
دهه 1970 و 80 – بازوي مديريت
نقش ابزار کنترلي
کمک به بهبود تصميم گيري
عمدتا در چهارچوب فعاليتهاي موجود
از ميانه 1980 به بعد – منبعي راهبردي
اطلاعات = پايه دسترسي به مزيت رقابتي
اطلاعات = جنگ افزاري براي شکست رقبا
هدف: بقاي سازمان
در تمامي سطوح سازمان يافت ميشوند.
در تمامي فعاليتهاي سازمان به چشم ميخورند.
مهم اين است که جهت استفاده از آنها راهبردي باشد
اصول کسب مزيت رقابتي
(خود را به جاي مشتري قرار دهيد)
محصولي متمايز
اصل کالا
کيفيت کالا
بخش خاصي از بازار (Niche)
محصولات ارزانتر
ارتباط مستحکم با مشتريان و رقبا
افزايش هزينه جابجايي مشتريان به سمت رقبا (Switch Cost)
محصولي متمايز – City Bank
خودپردازها (1977) (Automatic Teller Machine)
خدمتي جديد
منجر به کسب مشتريان جديد
مشتريان خرد
نتيجه:
تبديل شدن به بزرگترين بانک ايالات متحده
محصولي متمايز – Merrill Lynch
بزرگترين کارگزار خردهفروشي اوراق بهادار
ارائه حساب مديريت نقدينگي
امکان انتقال رايگان وجه بين
سهام
اوراق قرضه
ساير بازارهاي سرمايه
حساب شخصي
ورود به عرصه بانکداري
نتيجه:
ساير رقبا و حتي بانکها مجبور به ارائه اين خدمت شدند. (فشار بر رقبا)
پيوند با مشتريان و تامين کنندگان – Baxter Healthcare
تامين کننده دوسوم بيمارستانهاي آمريکا
بيش از 120.000 قلم کالا در انبار
نصب پايانههاي رايانهاي در بيمارستانها براي سفارش
حذف نياز به مراجعه / درخواست خريد / اسناد ديگر
پيوند با مشتريان و تامين کنندگان – Baxter Healthcare
مراحل توسعه
تحويل محموله هاي بزرگ به انبار مرکزي بيمارستان و توزيع آن توسط خود بيمارستان در داخل بيمارستان
تحويل محمولههاي پياپي و کاهش حجم انبار بيمارستان و افزايش حجم انبار خود (Just in time)
تحويل روزانه و حذف انبار بيمارستان و افزايش حجم انبار خود (انبار صفر –Stockless supply)
کاهش هزينه – شرکتهاي هواپيمايي
تحليل اطلاعات مشتريان
مديريت بازدهي (Yield Management )
حداکثر سود از هر صندلي
رزرو 1.5 برابر ظرفيت، در طول سه ماه قبل از پرواز
فرآيندهاي اصلي
مستقيما در مسير توليد و توزيع محصول نهايي هستند.
ورودي / توليد / خروجي/ فروش / خدمات پس از فروش
فرآيندهاي پشتيبان
فرآيندهاي اصلي را حمايت مي کنند.
مديريت و زيرساخت / مديريت منابع انساني / مديريت تکنولوژي / تامين و تدارک
مولفههاي هر فرآيند:
اصل وجود فرآيند
رابطه فرآيند با ساير فرآيندها
هزينه انجام فرآيند
زمان اجراي فرآيند
کيفيت خروجي فرآيند
پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.
جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ را پرداخت نمایید.
ارسال نظر