پاورپوینت سازه های نگهبان

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت سازه های نگهبان دارای 34 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

سازه های نگهبان

چگونگی پایدارسازی دیواره گود

روش مهارسازی

روش دوخت به پشت

روش دیافراگمی

روش مهار متقابل

روش سپرکوبی

روش میخکوبی

روش اجرای شمع

روش خرپایی مورب

روش خرپایی موازی

سازه های نگهبان وزنی

تخریب ساختمان بر اثر گودبرداری غیراصولی

سازه های نگهبان

در بسياري از پروژه هاي ساختماني لازم است که زمين به صورتي خاکبرداري شود که جداره هاي آن قائم يا نزديک به قائم باشد. اين کار ممکن است به منظور احداث زير زمين ، کانال ، منبع آب و .. صورت گيرد. فشار جانبي وارد بر اين جداره ها ناشي از رانش خاک بر اثر وزن خود آن ، و نيز سربار هاي احتمالي روي خاک کنار گود مي باشد. اين سربارها مي توانند شامل خاک بالاتر از تراز افقي لبه ي گود ، ساختمان مجاور ، بارهاي ناشي از بهره برداري از معابر مجاور و … باشند. به منظور جلوگيري از ريزش ترانشه و تبعات منفي احتمالي ناشي از اين خاکبرداري ، سازه هاي موقتي را براي مهار ترانشه اجرا مي کنند که به آن سازه هاي نگهبان مي گويند.

چگونگی پایدارسازی دیواره گود

زمانی که در یک محل گودبرداری می شود و دیواره ای قائم از خاک ایجاد می گردد، بر این دیواره قائم دو دسته نیرو اعمال می شود . دسته اول نیروهای محرک بوده و دسته دوم نیروهای مقاوم نامیده می شوند.

نیروهای محرک به نیروهایی گفته می شود که تمایل به تخریب دیواره گود دارند و در مقابل نیروهای مقاوم نیروهایی هستند که تمایل به پایداری و جلوگیری از ریزش گود را دارند .

حال اگر مجموع نیروهای محرک(نیروهایی که باعث تخریب دیواره می شوند) از مجموع نیروهای مقاوم (نیروهایی که از ریزش دیواره جلوگیری می نمایند) بیشتر باشد، دیواره گود ریزش خواهد کرد و اگر مجموع نیروهای مقاوم از مجموع نیروهای محرک بیشتر باشد دیواره پایدار خواهد بود.

روش های پایدار سازی دیواره گود(سازه نگهبان)

روش مهارسازی

روش دوخت به پشت

روش دیافراگمی

روش مهار متقابل

روش سپرکوبی

روش میخکوبی

روش اجرای شمع

روش خرپایی مورب

روش خرپایی موازی

سازه های نگهبان وزنی

روش مهارسازی

در این روش ابتدا در حاشیه زمین و در فواصل معین و محاسبه شده چاهک هایی حفر می شود.عمق این چاهک ها حداقل3/1 برابر عمق گودبرداری می باشد. پس از حفر چاهک ها در قسمت انتهایی چاهک آرماتورگذاری صورت می گیرد.سپس داخل چاهک ها پروفیل های مناسب(معمولا I  شکل ) قرارداده می شود.حال قسمت آرماتور گذاری شده انتهای چاهک بتن ریزی می شود. پس از اولین مرحله گودبرداری ، در بدنه گود سوراخ هایی افقی یا مایل با قطر 10 تا 15 سانتی متر حفاره شده و درون سوراخ ها پس از قراردادن میلگرد، تزریق بتن انجام می شود. پس از انجام مراحل فوق ، جهت جلوگیری از ریزش خاک بین پروفیل ها ، باید بین پروفیل های قائم بوسیله پانلهای بتنی پیش ساخته و یا بتن درجا مهار مناسب انجام شود.غالباً روی دیوار آرماتوربندی و سپس بتن پاشی انجام می دهیم

روش دوخت به پشت

ابتدا عملیات گودبرداری به صورت مرحله به مرحله اجرا می گردد. در هر مرحله پس از برداشتن خاک با یک عمق مشخص و محدود در بدنه گود سوراخ هایی افقی یا مایل با قطر 10تا15 سانتی متر حفرشده و درون سوراخ ها آرماتورهای پیش تنیده قرارداده می شود و قسمت انتهایی سوراخ بتن تزریق می گردد.پس از انجام مراحل فوق آرماتورهای پیش تنیده به وسیله جک های مخصوص تا نیروی محاسبه شده کشیده می شوند. با این کار بخشی از دیواره گود متراکم شده و این امر باعث بهبود خصوصیات مکانیکی خاک و کاهش نیروی رانش خاک می گردد.پس از این مرحله ، سوراخ هایی که در بدنه گود ایجاد شده بود به وسیله بتن پر می شوند.پس از گیرش کامل بتن آرماتورها رها می شوند.در نهایت بدنه گود آرماتورگذاری و بتن پاشی می شود و آرماتورهای پیش تنیده روی دیواره گود به صورت مناسب مهار می شوند.

روش دیافراگمی

در این روش ابتدا به کمک دستگاه های حفاری محل احداث سازه نگهبان حفاری می گردد. سپس به طور همزمان محل حفر شده را به وسیله گل بنتونیت پر می شود. با این کار از ریزش دیواره گود جلوگیری می گردد. پس از حفاری شبکه آرماتوری که قبلا آماده گردیده است در محل حفاری شده  که با گل بنتونیت پر شده است قرار داده می شود. بعد از آرماتورگذاری در محل های حفاری شده که با بنتونیت پرشده است بوسیله لوله ترمی بتن ریزی انجام می شود.(لوله ترمی لوله ایست که به وسیله آن بتن در تراز پایین گودبرداری ریخته می شود با این کار در زمان بتن ریزی ، وزن مخصوص بالای بتن نسبت به بتونیت ، سبب بالا آمدن بنتونیت می گردد).

روش مهار متقابل

در این روش ابتدا در حاشیه زمینی که قرار است گودبرداری در آن صورت گیرد ، در فواصل معین و محاسبه شده چاهک هایی روبروی هم در دوطرف زمین حفر می شود. عمق این چاهک ها حداقل 3/1 برابر عمق گودبرداری می باشد.پس از حفر چاهک ها در قسمت انتهایی چاهک آرماتورگذاری صورت می گیرد. سپس داخل چاهک ها پروفیل های مناسب بسته به عمق گود و مشخصات خاک قرارداده می شود. حال قسمت آرماتورگذاری شده انتهای چاهک بتن ریزی می شود.پس از اجرای مراحل فوق عملیات گودبرداری به صورت مرحله به مرحله اجرا میگردد. پس از اولین مرحله گودبرداری با قرار دادن یک عضو افقی به صورت مهار خاک دیواره مهار میگردد. پس از انجام مراحل فوق جهت جلوگیری از ریزش خاک بین پروفیل ها باید بین پروفیل های قائم بوسیله پانلهای بتنی پیش ساخته و یا بتن درجا و یا چوبی مهار مناسب انجام شود.با افزایش عرض گودبرداری تیرهای مهار مقابل بایستی دارای مقاطع با مقاومت خمشی بالاتری باشند تا در اثر نیروهای حاصل از فشار خاک کمانش ننمایند. لذا این روش برای عرض های زیاد مقرون به صرفه نمی باشد.همچنین در گودبرداری های عمیق وجود مهاربند های مقابل در اعماق مختلف می تواند دست و پا گیر باشد.

روش سپرکوبی

دراین روش پیرامون زمینی که قرار است گودبرداری شود سپر کوبی انجام می گیرد. انجام سپرکوبی به وسیله دستگاه های کوبنده و یا به وسیله سیستم های ارتعاش دهنده داخل خاک رانده می شوند.پس از اتمام عملیات سپرکوبی خاک داخل گود برداشته می شود. حداقل عمق سپرهای کوبیده شده 3/1 برابر عمق دیواره گود می باشد.در بسیاری از موارد با افزایش عمق گود ، جهت پایداری دیواره سپر با مقاطع بالا مورد نیاز است . در این حالت معمولا از روش مهار متقابل به همراه روش سپرکوبی استفاده می شود.برای این منظور پس از برداشت مرحله اول گودبرداری روی سپرها یک کمرکش(تیر ) بصورت افقی قرار داده می شود و سپر باتیرهای مهار متقابل پایدار می شوند.

روش میخکوبی

15,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت ساختمان LSF
  • پاورپوینت گودبرداری و سازه های نگهبان
  • پاورپوینت گودبرداری
  • برچسب ها : , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی