پاورپوینت رویکردهای نوین راهبری شرکتی دارای 63 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.
همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.
بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.
دیدگاه های راهبری شرکتی
مفهوم «مدیریت یکپارچه هیأت مدیره»
مدل نوین راهبری شرکتی
موقعیت
مقایسه راهبری شرکتی سنتی و نوین
تفاوت در فرهنگهای ملی
استراتژی
ترکیب هیأت مدیره
معیارهای موفقیت هیأت مدیره ی مبتنی بر ذینفعان
یکپارچگی
کنترل شده
جمع بندی و نتیجه گیری
مدل «مبتنی بر بازار»: تاکید این مدل بر حداکثرسازی ارزش سهامداران است.
مدل «مبتنی بر روابط»: تاکید این مدل بر منافع گروههای بیشتری از ذینفعان است.
رویکرد سوم «رویکرد نوین راهبری شرکتی» نام دارد.
چارچوبی یکپارچه برای راهبری شرکتی ارائه شدهاست که به آن «رویکرد نوین راهبری شرکتی» گفته میشود. در این مدل به نقاط ضعف موجود در حوزهی پژوهش، آموزش و عمل راهبری شرکتی پرداخته شده است. این مدل بر اصل معکوس «KISS» استوار است.
اجزاء این مدل جامع، شامل چهار بخش است:
بخش اول: تحلیل موقعیتهای مختلف راهبری شرکتی براساس سازههایی که در تئوری سازمانی و تئوری موقعیت ارائه شدهاند.
بخش دوم: تحلیل ابعاد استراتژیک راهبری شرکتی بر مبنای مباشرت و تئوریهای نقشها.
بخش سوم: ابعاد مدیریت یکپارچهی هیأت مدیره از دیدگاه تئوری وابستگی به منابع.
بخش چهارم: ابعاد نظارتی راهبری شرکتی باتوجه به تئوریهای نمایندگی و ذینفعان.
تعریف کدبری از راهبری شرکتی (رویکرد سنتی): راهبری شرکتی سیستمی است که شرکتها با استفاده از آن هدایت و کنترل میشوند.
راهبری شرکتی نوین: سیستمی است که شرکتها با استفاده از آن بهصورت استراتژیک، هدایت شده، بهصورت یکپارچه، مدیریت شده و بهصورت جامع، کنترل میشوند، به گونهای کارآفرین و اخلاقی که برای هر شرایطی مناسب باشد.
بهمنظور پیادهسازی مدل راهبری شرکتی، موارد زیر باید به صورت کلی درنظر گرفته شوند و باتوجه به تغییر هریک از این موارد، مدل تعدل شود:
بورسی یا غیر بورسی بودن شرکتها
کوچک یا بزرگ بودن شرکت
شرکتهای عمومی، شرکتهای خانوادگی
راهبری بانکی، راهبری بیمارستانی
شرکتهای آمریکایی، شرکتهای انگلیسی
توجه به زمینه های داخلی و خارجی است.
بهمنظور توصیف زمینههای سازمانی، از مفهوم « نهادگرایی بازیگر محور» استفاده میشود. مهمترین گروههای ذینفع را میتوان در سه طبقه بیان کرد:
تامین کنندگان سرمایه
کارکنان
مدیریت
در شرایط ایدهآل، تمام اعضای هیأت مدیره باید مستقل باشند. مدیر مستقل، مدیری است که از هرگونه روابط تجاری و سایر روابط، آزاد باشدو تعیین سطح اهمیت با اعمال قضاوت مستقل آنها تعیین میشود. تفاوت بین اعضای موظف و غیرموظف هیأت مدیره، به شرح جدول زیر است:
در پژوهشهای انجام شده تاکنون، نقش دبیر اجرایی هیأت مدیره بسیار دست کم درنظر گرفته شده است.
پیشنهاد میشود که به این دبیر « افسر راهبری شرکتی» گفته شود.
دبیر باید به عملیات در حال اجرا، و انجام آنها براساس قوانین شرکت، نظارت کند تا از کسب بازدهی سالانه مناسب و در زمانبندی تعیین شده، اطمینان حاصل شود.
بهمنظور ایجاد، پیادهسازی و کنترل موفق استراتژیهای شرکت، لازم است تا 4 پیش شرط اصلی در نظر گرفته شوند:
تنوعبخشی: تیم هیأت مدیره بهصورت استراتژیک، هدفگذاری شده باشد،
اعتماد: فرهنگ باز و سازنده هیأت مدیره،
شبکه: ساختار کارای هیأت مدیره،
چشمانداز: معیارهای موفقیت هیأت مدیره که مبتنی بر ذینفعان است.
این 4 پیشفرض باید طی فرایندی که در شکل مقابل نشان داده شده است، یکپارچه شوند.
معیار موفقیت هریک از این سطوح، با توجه به مهمترین گروه ذینفع تعیین شده است.
سپس باتوجه به پاسخ اعضای هریک از این گروههای ذینفع از عملکرد رهبری سازمان، بهصورت دورهای این عملکرد ارزیابی میشود.
فرایند راهبری، با هیأت مدیره شروع شده و به پایان میرسد. پیش از وقوع بحران مالی اخیر، ترکیب هیأت مدیرهی بسیاری از شرکتهای مطرح بینالمللی، همگن (تجربه و دانش در حوزههای مشابه) و با تعداد اعضای بالا بود. تمام اعضای هیأت مدیره، آقا بودند، به استثنای دبیر هیأت که یک خانم بود. ترکیب هیأت مدیره بسیار شبیه به این تصویر بود.
برای انتخاب اعضای هیأت مدیره، ویژگی های یکسانی درنظر گرفته می شد (برای مثال: آقا، سفید پوست، آمریکایی، حداقل 58 ساله، عضو هیأت مدیره یا مدیرعامل فعلی یا سابق سایر بنگاههای بزرگ، و «دوست رئیس هیأت مدیره یا مدیر عامل شرکت باشد، تا انتخاب شود.»)
باتوجه به این ترکیب همگن هیأت مدیره و وقوع بحران مالی اخیر در راهبری شرکتی بنگاههای بزرگ، یکی از سوالهایی که بسیار مورد پرسش قرار میگیرد این است که: «چگونه ممکن است یک تیم هیأت مدیره که متشکل از اعضایی با بهرهی هوشی بالای 120 است، در مجموع، بهرهی هوشی معادل 60 داشته باشند؟».
ترکیب هدفمند و متنوع هیأت مدیره باید براساس معیارهای مربوط به استراتژی شرکت انتخاب شود. هیچ چیزی به عنوان ترکیب ایدهآل هیأت مدیره وجود ندارد. یافتههای پژوهشها نشان داده است که ترکیب بهینهی هیأت مدیره به ماهیت شرکت و زمینهی آن، بستگی دارد. در بسیاری از موارد مشاوره، برای انتخاب بهترین ترکیب هیأت مدیره، سوال زیر پرسیده میشود و نقاط ضعف و قوت هیأت مدیرهی فعلی شناسایی می شود:
کاردانی (دانش فنی)
نقشهای تیم (team roles)
اطلاعات جمعیت شناسی
نقش مربیگری هیأت مدیره
حوزههای مشخصی از شایستگی وجود دارد که بهمنظور موفقیت هیأت مدیره در زمینهی هدایت استراتژیک و کارکرد کنترلی، باید در اعضای آن وجود داشته باشد. برای مثال حوزههای ضروری برای کاردانی هیأت مدیره در شرکتهای بیوتکنولوژی بینالمللی بیان شده است.
علاوه بر تنوع شایستگیها در هیأت مدیره، تنوع نقشهای مکمل در هیأت مدیره نیز میتواند در موفقیت شرکت موثر باشد.
پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.
جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ را پرداخت نمایید.
ارسال نظر