پاورپوینت رویکردهای نوین راهبری شرکتی

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت رویکردهای نوین راهبری شرکتی دارای 63 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

دیدگاه های راهبری شرکتی

مفهوم «مدیریت یکپارچه هیأت مدیره»

مدل نوین راهبری شرکتی

موقعیت

مقایسه راهبری شرکتی سنتی و نوین

تفاوت در فرهنگ­های  ملی

استراتژی

ترکیب هیأت مدیره

معیارهای موفقیت هیأت مدیره ­ی مبتنی بر ذینفعان

یکپارچگی

کنترل شده

جمع بندی و نتیجه گیری

دیدگاه های راهبری شرکتی

مدل «مبتنی بر بازار»: تاکید این مدل بر حداکثرسازی ارزش سهامداران است.

مدل «مبتنی بر روابط»: تاکید این مدل بر منافع گروه­های بیشتری از ذینفعان است.

رویکرد سوم «رویکرد نوین راهبری شرکتی» نام دارد.

مدل نوین راهبری شرکتی

چارچوبی یکپارچه برای راهبری شرکتی ارائه شده­است که به آن «رویکرد نوین راهبری شرکتی» گفته می­شود. در این مدل به نقاط ضعف موجود در حوزه­ی پژوهش­، آموزش و عمل راهبری شرکتی پرداخته شده است. این مدل بر اصل معکوس «KISS» استوار است.

اجزاء این مدل جامع، شامل چهار بخش است:

بخش اول: تحلیل موقعیت­های مختلف راهبری شرکتی براساس سازه­هایی که در تئوری سازمانی و تئوری موقعیت ارائه شده­اند.

بخش دوم: تحلیل ابعاد استراتژیک راهبری شرکتی بر مبنای مباشرت و تئوری­های نقش­ها.

بخش سوم: ابعاد مدیریت یکپارچه­ی هیأت مدیره از دیدگاه تئوری وابستگی به منابع.

بخش چهارم: ابعاد نظارتی راهبری شرکتی باتوجه به تئوری­های نمایندگی و ذینفعان.

مقایسه راهبری شرکتی سنتی و نوین

تعریف کدبری از راهبری شرکتی (رویکرد سنتی): راهبری شرکتی سیستمی است که شرکت­ها با استفاده از آن هدایت و کنترل می­شوند.

راهبری شرکتی نوین: سیستمی است که شرکت­ها با استفاده از آن به­صورت استراتژیک، هدایت شده، به­صورت یکپارچه، مدیریت شده و به­صورت جامع، کنترل می­شوند، به گونه­ای کارآفرین و اخلاقی که برای هر شرایطی مناسب باشد.

به­منظور پیاده­سازی مدل راهبری شرکتی، موارد زیر باید به صورت کلی درنظر گرفته شوند و باتوجه به تغییر هریک از این موارد، مدل تعدل شود:

بورسی یا غیر بورسی بودن شرکت­ها

کوچک یا بزرگ بودن شرکت

شرکت­های عمومی، شرکت­های خانوادگی

راهبری بانکی، راهبری بیمارستانی

شرکت­های آمریکایی، شرکت­های انگلیسی

توجه به زمینه ­های داخلی و خارجی است.

زمینه ­های سازمانی

به­منظور توصیف زمینه­های سازمانی، از مفهوم « نهادگرایی بازیگر محور» استفاده می­شود. مهم­ترین گروه­های ذینفع را می­توان در سه طبقه بیان کرد:

تامین کنندگان سرمایه

کارکنان

مدیریت

نقش اعضای خارجی و مستقل هیأت مدیره

در شرایط ایده­آل، تمام اعضای هیأت مدیره باید مستقل باشند. مدیر مستقل، مدیری است که از هرگونه روابط تجاری و سایر روابط، آزاد باشدو تعیین سطح اهمیت با اعمال قضاوت مستقل آن­ها تعیین می­شود. تفاوت بین اعضای موظف و غیرموظف هیأت مدیره، به شرح جدول زیر است:

نقش دبیر (Secretary) هیأت مدیره

در پژوهش­های انجام شده تاکنون، نقش دبیر اجرایی هیأت مدیره بسیار دست کم درنظر گرفته شده است.

پیشنهاد می­شود که به این دبیر « افسر راهبری شرکتی» گفته شود.

دبیر باید به عملیات در حال اجرا، و انجام آن­ها براساس قوانین شرکت، نظارت کند تا از کسب بازدهی سالانه مناسب و در زمان­بندی تعیین شده، اطمینان حاصل شود.

استراتژیک

به­منظور ایجاد، پیاده­سازی و کنترل موفق استراتژی­های شرکت، لازم است تا 4 پیش شرط اصلی در نظر گرفته شوند:

تنوع­بخشی: تیم هیأت مدیره به­صورت استراتژیک، هدف­گذاری شده باشد،

اعتماد: فرهنگ باز و سازنده هیأت مدیره،

شبکه: ساختار کارای هیأت مدیره،

چشم­انداز: معیارهای موفقیت هیأت مدیره که مبتنی بر ذینفعان است.

این 4 پیش­فرض باید طی فرایندی که در شکل مقابل نشان داده شده است، یکپارچه شوند.

معیار موفقیت هریک از این سطوح، با توجه به مهمترین گروه ذینفع تعیین شده است.

سپس باتوجه به پاسخ اعضای هریک از این گروه­های ذینفع از عملکرد رهبری سازمان، به­صورت دوره­ای این عملکرد ارزیابی می­شود.

فرایند راهبری، با هیأت مدیره شروع شده و به پایان می­رسد. پیش از وقوع بحران مالی اخیر، ترکیب هیأت مدیره­ی بسیاری از شرکت­های مطرح بین­المللی، همگن (تجربه و دانش در حوزه­های مشابه) و با تعداد اعضای بالا بود. تمام اعضای هیأت مدیره، آقا بودند، به استثنای دبیر هیأت که یک خانم بود. ترکیب هیأت مدیره بسیار شبیه به این تصویر بود.

برای انتخاب اعضای هیأت مدیره، ویژگی های یکسانی درنظر گرفته می شد (برای مثال: آقا، سفید پوست، آمریکایی، حداقل 58 ساله، عضو هیأت مدیره یا مدیرعامل فعلی یا سابق سایر بنگاه­های بزرگ، و «دوست رئیس هیأت مدیره یا مدیر عامل شرکت باشد، تا انتخاب شود.»)

باتوجه به این ترکیب همگن هیأت مدیره و وقوع بحران مالی اخیر در راهبری شرکتی بنگاه­های بزرگ، یکی از سوال­هایی که بسیار مورد پرسش قرار می­گیرد این است که: «چگونه ممکن است یک تیم هیأت مدیره که متشکل از اعضایی با بهره­ی هوشی بالای 120 است، در مجموع، بهره­ی هوشی معادل 60 داشته باشند؟».

ترکیب هدفمند و متنوع هیأت مدیره باید براساس معیارهای مربوط به استراتژی شرکت انتخاب شود. هیچ چیزی به عنوان ترکیب ایده­آل هیأت مدیره وجود ندارد. یافته­های پژوهش­ها نشان داده است که ترکیب بهینه­ی هیأت مدیره به ماهیت شرکت و زمینه­ی آن، بستگی دارد. در بسیاری از موارد مشاوره، برای انتخاب بهترین ترکیب هیأت مدیره، سوال زیر پرسیده می­شود و نقاط ضعف و قوت هیأت مدیره­ی فعلی شناسایی می شود:

کاردانی (دانش فنی)

نقش­های تیم (team roles)

اطلاعات جمعیت شناسی

نقش مربی­گری هیأت مدیره

کاردانی (دانش فنی)،

حوزه­های مشخصی از شایستگی وجود دارد که به­منظور موفقیت هیأت مدیره در زمینه­ی هدایت استراتژیک و کارکرد کنترلی، باید در اعضای آن وجود داشته باشد. برای مثال حوزه­های ضروری برای کاردانی هیأت مدیره در شرکت­های بیوتکنولوژی بین­المللی بیان شده است.

نقش­های تیم (team roles)

علاوه بر تنوع شایستگی­ها در هیأت مدیره، تنوع نقش­های مکمل در هیأت مدیره نیز می­تواند در موفقیت شرکت موثر باشد.

اطلاعات جمعیت شناسی

30,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو

آخرین بروز رسانی