پاورپوینت رب گوجه فرنگی

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت رب گوجه فرنگی دارای 46 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

رب گوجه فرنگی

ویژگی ها

خطرات احتمالی

استاندارد ها

مواد مورد استفاده برای بسته بندی

میکروبیولوژِی

رب گوجه فرنگی

رب گوجه فرنگي  عصاره غني شده ميوه بوته گوجه فرنگي بنام ycopericeum Esciuien Tum   از خانواده soianaceae  مي باشد .

ویژگیهای فیزیکی

رنگ رب گوجه فرنگي بايد رنگ گوجه فرنگي رسيده را داشته باشد و طعم بايد داراي طعم مخصوص به خود بوده و عاري از هر گونه طعم سوختگي ، تلخي و يا هر گونه طعم خارجي باشد . مواد جامد محلول در آب كنسرو رب گوجه بعد از كم كردن نمك نبايد از 35 % كمتر باشد .

ویژگی های شیمیایی

مقدار نمك طعام در رب گوجه فرنگي    ( برحسب درصد وزن كلر ور سديم ) نبايد از    3 گرم درصد تجاوز نمايد

ویژگی های میکروبی

ميزان كپك در كنسرو رب گوجه فرنگي نبايد بيش از 45 درصد نمونه هاي آزمايش شده مثبت باشد .

علاوه بر ويژگي هاي فوق عوامل ديگري هستند كه نبايستي در رب ظاهر شوند . در كنسرو رب گوجه فرنگي هيچ حشره اي ( تخم ، لارو ، شفيره ، قطعاتي از بدن حشره ) كه با چشم غير مسلح قابل تشخيص باشد نبايد وجود داشته باشد . لكه هاي سياه رنگ قابل رويت با چشم غير مسلح در رب نيز ازعوامل ناپذيرفتني هستند و كنسرو رب گوجه فرنگي بايستي عاري از شن و خاك و حتي المقدور عاري از دانه و پوست باشد

محصول تولیدی طرح

محصولات توليدي رب گوجه فرنگي با بريكس 30-28 مي باشد كه مي تواند به بيش از حدود بريكس 35 برسد و به دو صورت اسپتيك و قوطي بسته بندي مي شود

الف ـ با توجه به اينكه محصول به صورت سترون توليد و بسته بندي مي گردد زمان نگهداري آن در انبار طولاني تر از توليدات متداول خواهد بود

بريكس معادل 30 بوده و معمولاً در كيسه هاي 210 كيلويي سترون شده ( اسپتيك ) در بشكه هاي فلزي مي باشد . از ظروف كوچكتر و بزرگتر نيز مي توان استفاده كرد . توليد اين محصول بدون استفاده از مواد افزودني نظير نمك يا شكر ، مواد نگهدارنده و غيره در  نظر گرفته شده است

ب ـ قوطي هاي 500 و 1000 گرمي فلزي جهت بسته بندي قسمتي از رب در نظر گرفته شده است و به هنگام اجراي طرح مي توان استفاده از ساير اندازه هاي قوطي را مد نظر قرار داد

بريكس رب قوطي معادل 28 بوده و افزودن نمك به اندازه 2 % وزن رب در نظر گرفته شده است

کاربرد محصول

رب گوجه فرنگي به عنوان چاشني در تهيه و طبخ غذاهاي مختلف به كار مي رود . اين كالا در آشپزخانه منازل ، رستوران ها ، كارخانه جات توليد غذاهاي آماده ، طبخ و كارخانجات بسته بندي رب بكار مي رود ، بنابراين رب داراي دو مصرف خانگي و صنعتي است .

محصولات بسته بندي شده در ابعاد كوچك ( قوطي ) براي مصارف خانگي و در ابعاد بزرگتر براي مصارف صنعتي است . محل عرضه بسته بندي هاي كوچك سوپرماركت ها و مغازه ها است در حالي كه خريداران و مصرف كنندگان عمده ، متقاضي رب فله و بسته بندي شده در ابعاد بزرگتر مي باشند

مواد اسیدی کننده :

اسید سیتریک

اسید مالیک

اسید اسکوربیک

مواد استحکام دهنده

کرور سدیم به میزان 45./. % بر حسب یون کلسیم در فراورده نهایی

تکنولوژِی

توليد رب گوجه فرنگي در كشور ها سابقه نسبتاً طولاني دارد و دانش فني توليد اين محصول شناخته شده است حتي امكان توليد ماشين آلات اين صنعت براي ظرفيت هاي كوچك و متوسط وجود دارد . البته تجربه كافي در امر ساخت ماشين آلات سترون كردن محصول و بسته بندي سترون ( خط اسپتيك ) وجود ندارد .

در دنيا شركت هاي مهندسي و طراحي صنايع غذايي متخصص در امر توليد رب ، هر كدام از روش و تكنيك خاص خود بهره مند هستند و تلاش دارند همراه با افزايش راندمان توليد ، هزينه ساخت ماشين را كاهش داده و كيفيت محصول را افزايش دهند.

با توجه به هدف صادرات محصول ، لازم است ماشين آلات توليدي منظور شده در طرح از كيفيت مطلوب برخوردار بوده و متضمن محصول مناسب صادرات نيز باشد .

مطالعات مربوط به مواد اولیه مورد مصرف در کارخانه

مواد اولیه مورد مصرف به دو دسته تقسیم میشوند :

مواد مورد استفاده در فرمولاسیون

2.مواد مورد استفاده جهت بسته بندی

مواد مورد استفاده برای بسته بندی

قوطی کنسرو خالی :مهمترین و اصلی ترین ماده مورد استفاده در بسته بندی

در قوطی

لیبل

چسب : از جسب نشاسته جهت چسباندن لیبل استفاده میشود.

کفی

پلاستیک شیرینگ

دستگاه ها

شستشوی گوجه فرنگی:

گوجه ها روی نوار نقاله ریخته شده که عرض نوار نقاله 4 متر و دارای شیبی 30 درجه است و بعد از روی اشغال گیر عبور کرده و برگ و مواد زائد گرفته شده و در داخل مخزن شست و شو ریخته شده و توسط فنی قوی از زیر مخزن هوا دمیده میشود و گوجه ها بر روی خط سورت هدایت میشود.

سورت :

گوجه ها پس از شستشو روی نوار نقاله ای که از مخزن خارج شده قرار گرفته و از زیر دوش آب عبور کرده ,  سورتر های نوع غلتک با گرداندن گوجه به جلوی دید سورت کننده تمام اطراف میوه را نشان داده و جنس لوله ها از آلومینیوم میباشد.

پالپر :

گوجه های سورت شده همراه با کرشر گوجه همراه با پوست . دانه له شده و به وسیله پیچ ماردون پالپ گوجه تهیه میشود.

پر هیتر :

دمای پالپ گوجه را به 60 تا 80 درجه و یا با بخار تحت فشار 5/. تا 1/2 بار گوجه ها را آنزیم بری میکنند.

تفاله گیر ( تصفیه عصاره ) :

طی دو مرحله پالپ تصفیه شده و در مرحله اول با عبور از صافی پوست و دانه و برگ و دم برگ جدا و در مرحله دوم از صافی با مش کوچکتر عبور کرده و احیانا دانه های له شده و دیگر زواید کاملا از آب گوجه گرفته شده.

مخازن ذخیره آب گوجه :

آب گوجه در دو مخزن ذخیره شده و در این مخازن پارویی نصب شده برای هم زدن آب گوجه و بطور اتوماتیک به اواپراتور ها فرستاده میشوند.

اواپراتور ( تغلیظ کننده) :

همانطور که میدانید به صورت پیوسته عمل میکنند و دستگاه های مربوطه :

انژکتور : دستگاه ایجاد خلا با استفاده از بخار آب و خلا برابر با 600- psi ایجاد کرده.

کندانسور :  وسیله ای برای جمع آوری آب متصاعد شده از سطح رب در بدنه ها و میعان و ایجاد خلا است .

کولینگ تاور : وسیله ای برای خنک کردن آب میعان حاصل از بخار آب گوجه میباشد.

بدنه اواپراتور : عملیات تغلیظ در این بدنه ها انجام میشود.

مخزن ذخیره رب :

مجهز به پارویی برای هم زدن رب و برای جمع آوری رب تخلیه شده از اواپراتورها میباشد.

مخزن نمک زنی :

برای اضافه کردن نمک به صورت دستی است که به میزان 3-2 % به رب زده میشود.

مخازن نگهداری رب :

برای هر خط بسته بندی یک مخزن نصب شده است.

پاستوریزاتور :

برای پاستوریزه کردن رب است و دمای آن 85-80 درجه است و برای این کار از آب داغ استفاده میشود.

فیلر :

قوطی های خالی را به صورت داغ پر می کند.

نوار حمل کننده قوطی های خالی :

از بخش قوطی رسانی تا زیر دستگاه پر کننده قوطی ها را حمل کرده و در بین راه از تونل بخار آب گذشته و استریل شده و با واژگون شدن قوطی در بین راه و دمیدن بخار درون ان اجسام خارجی از آن خارج میشوند.

دستگاه درب بندی :

برای بستن درب قوطی های پر شده .

جت پرینتر :

برای چاپ اطلاعاتی نظیر تاریخ تولید و تاریخ انقضاء و ساعت تولید و شماره سریال قرعه کشی و قیمت مصرف کننده بر روی درب قوطی میباشد.

تونل پاستوریزه :

از دو نوع تونل برای پاستوریزاسیون قوطی استفاده میشود. نوع اول خشابی با ظرفیت بالا برای قوطی های 0.5-1 کیلویی و غرقابی با ظرفیت پایین برای بسته های 0.5 کیلویی استفاده میشود. دمای تونل بالای 90 درجه و در انتهای تونل قوطی ها سرد میشوند و دمای آنها به 40-38 درجه میرسد.

لیبل زنی :

به صورت دستی انجام میشود .

دستگاه بسته بندی شرینگ :

پس از چیدن قوطی ها بر روی کفی آنها را شرینگ  میکنند و روی پالت میچینند.

میکروبیولوژِی

20,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت تولید و فرآوری کنسرو گوجه فرنگی
  • برچسب ها : , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی