پاورپوینت درس الکترومغناطيس 1

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت درس الکترومغناطيس 1 دارای 331 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

فصل اول: مقدمه ای بر رياضی فيزيک

فصل دوم: الکترواستاتيک

فصل سوم: حل مسائل الکترواستاتيک

فصل چهارم: ميدان الکترواستاتيک در محيطهای دی الکتريک

فصل پنجم: نظريه ميکروسکوپي  دي الکتريکها

فصل ششم: انرژی الکترواستاتيک

فصل هفتم: جريان الکتريکی

فصل هشتم: ميدان مغناطيسی

فصل نهم: خواص مغناطيسی مواد

مفهوم بار الکتريکي :

اگر بخواهيم يک جسم را باردار کنيم ، بايستي با استفاده از مالش دادن تعادل بار الکتريکي را به هم بزنيم .

اصل بقاي بار : مقدار بار الکتريکي يا کوانتيزاسيون بار

تعريف بار نقطه اي : بار نقطه اي ، باري است که ابعاد آن در مقايسه با فواصلي که ميدان يا نيرو در آن فواصل محاسبه مي شود ، بي نهايت کوچک باشد .

قانون کولن :

دو بار الکتريکي نقطه اي ، به هم نيرو وارد مي کنند ، خط اثر اين نيروها در امتداد خطي است که آن دو بار را به هم وصل مي کند ، و بزرگي اين نيرو با عکس مجذور فاصله آنها متناسب است .

اين نيرو با ضرب بارها نيز متناسب است ، براي بارهاي همنام دافعه و براي بارهاي ناهمنام جاذبه است .

شدت ميدان الکتريکي :

ميدان الکتريکي در هر نقطه : حد نسبت نيروي وارد بر بار آزمون که در آن نقطه قرار داده مي شود به اندازه اين بار ، وقتي که مقدار بار آزمون به سمت صفر ميل مي کند.

انرژي پتانسيل الکتريکي :

عبارتست از مقدار کاري که بر عليه نيروي وارده از طرف ميدان بر بار q انجام        مي دهيم تا آن بار را از بي نهايت به نقطه مورد نظر انتقال دهيم.

نکته :

ميدان الکتريکي داخل جسم رسانا صفر است.(E=0)پس : پتانسيل الکتريکي در تمام نقاط درون جسم رسانا يکسان است و در شرايط ايستا هر جسم رسانايي يک ناحيه هم پتانسيل را در فضا تشکيل مي دهد.براي مثال :

پتانسيل در داخل سطح يک کره رسانا به شعاع R

رساناها و عايقها :

از نظر رفتار الکترواستاتيک مواد به دو گروه تقسيم بندي مي شوند :

1- رساناها : مانند فلزات موادي هستند که تعداد بسيار زيادي حامل بار اساسا آزاد دارند که مي توانند در سرتاسر رسانا آزادانه حرکت کنند.

2.عايق ها (دي الکتريکها ) : موادي هستند که در آنها تمام ذرات باردار به نحوي نسبتا محکم به مولکولهاي تشکيل دهنده اين مواد مقيد شده اند.

قانون گوس :

انتگرال سطحي مولفه عمودي ميدان الکتريکي بر روي يک سطح بسته برابر است با   ضربدر بار خالصي که در داخل سطح بسته وجود دارد.

اگر در داخل سطح بسته باري وجود نداشته باشدشار الکتريکي گذرنده از سطح بسته برابر صفر خواهد بود .اگر بجاي يک بار چندين بار نقطه اي در داخل سطح بسته باشد ، داريم :

عايقها : اجسامي هستند که فاقد بار آزاد هستند.بنابراين نمي توانند الکتريسيته را از نقطه اي به نقطه ديگر منتقل کنند و همه بارهاي مثبت و منفي مقيدند.

ميدان مولکولي در دي الکتريک :

ميدان مولکولي : ميداني که به يک مولکول تنها در داخل دي الکتريک وارد مي شود. بعبارت ديگر ميداني است که يک مولکول در الکتريک را قطبيده مي کند و با       نشان داده مي شود.

محاسبه ميدان مولکولي :

60,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو

آخرین بروز رسانی