پاورپوینت خدا در زندگی کودکان

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت خدا در زندگی کودکان دارای 82 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

پیشگیری از چند آسیب

آثار خداشناسی در زندگی کودکان

برداشت کودکان از خدا

پایه‌های خداشناسی

راهکارهای معرفی خدا

بایسته‌های پاسخگویی

پاسخ به سؤالات رایج

نقش والدین در خداشناسی کودکان

پیامبر اعظم(ص):« کل مولود یولد علی الفطره حتی یکون ابواه یهوّدانه او ینصرانه؛ کودک با فطرتی خدایی پا به عرصه گیتی می‌گذارد،‌ ولی این پدر و مادرش هستند که او را به سمتی نادرست (مانند اندیشه تثلیت در مسیحیت یا جسمانیت در یهود) می‌کشانند».

دو ویژگی شناختی خردسالان

خودمحوری

تمرکزگرایی

تصور خردسال از مفاهیم مجرد

خردسال خدا را موجودی مادی و حتی به صورت یک انسان تصور می‌کند. بنابراین برای خدا دست و پا و سر و صورت قائل است. همچنین برایش خانه‌ای تصور می‌کند که همان بهشت است و از آنجا به کارهای ما نگاه می‌کند و مواظب ماست، یا از بهشت به زمین می‌آید تا کارهای ما را درست کند.

بهشت را باغ یا پارک بزرگی می‌داند که انواع وسایل بازی و خوراکی دارد و می‌توان در آنجا بازی کرد و خوشحال شد و یا در مورد جهنم، آن را جایی می‌داند که آتش زیادی در آن وجود دارد و یا در مورد شیطان او را یک آدم زشت تصور می‌کند که روی سرش شاخ دارد.

نمونه

3تا6 ساله‌ها: وقتی از آنان پرسیده شد که آیا با دوربین قوی می‌توان خدا را دید بیش از نیمی از آنان پاسخ مثبت داده‌اند و بقیه نیز دلایل خود را در نداشتن دوربین یا بالاتر بودن خدا دانسته‌اند. پاسخ‌های کودکان به این سؤال نشان می‌دهد که به تصور آنها خدا را می‌توان دید.

کودکان دبستانی

زمانی که کودک وارد سن مدرسه می‌شود به تدریج توان غلبه بر محدودیت‌های فکری دوره قبل را پیدا می‌کند. مثلاً می‌تواند از چند بعد به پدیده‌ها بنگرد و همچنین از حالت خودمحوری‌اش کاسته می‌شود.

دبستانی‌ها و مفاهیم دینی

کودکان دبستانی تلاش می‌کنند خدا را به عنوان یک انسان فرض کنند، یک انسان خارق‌العاده و اعجاب برانگیز. توجیهات آنها گاهی مادی و خام، و گاهی فوق مادی می‌شود. مثلاً گاهی خدا را قابل مشاهده و به شکل آتش و نور و گاهی نامرئی می‌پندارند و این مسئله بیانگر آن است که کودک بین مرحله تفکر شهودی و عینی دست و پا می زند.

نکات  تکمیلی

7تا8 ساله‌ها: برداشت این گروه سنی از مفهوم خداوند بسيار خام و مادي است. این گروه می‌پندارند که خداوند شبيه به يك انسان، با صدايي شبيه ما سخن مي‌گويد، در بهشتي سكونت دارد كه در آسمان‌هاست و به صورت يك انسان به زمين آمده به اداره امور مي‌پردازد.

8تا 9ساله‌ها: به نظر این گروه سنی، خداوند انساني فوق‌العاده است. خدا قدرتمند است اما رفتارش غيرقابل پيش‌بيني است. او برخوردار از قدرتي سحرآميز است،‌ اما با صدايي همانند ما سخن مي‌گويد.

9تا 12 ساله‌ها: خدا در همه جا هست و در عين حال در يك مكان مشخص هم هست.

وظایف ما در برابر برداشت های خام کودکان

آگاه شدن از برداشت‌ها با مطالعه، بهره‌بردن از نظر کارشناسان و حضور در جلسات مشاوره مذهبی؛

کشف مفاهیم ناقص و نادرست موجود در اذهان کودکان؛

تلاش برای زدودن آنها.

پایه‌های خداشناسی کودکان

تکیه بر تمایلات فطری کودک

توجه به فضای روان‌شناختی مخاطب

استفاده از موقعیت‌های گوناگون

رعایت  اصل تدریج

پیوند خداشناسی با مسائل روزمره کودک

تاخیر آموزش‌های جدی تا شکل گیری مقدمات ذهنی

شرح ماهیت ایمان برای کودکان

تکیه بر تمایلات فطری کودک

علاقه‌مندی کودک به دین و خدا اکتسابی نیست، بلکه این علاقه در درون او وجود دارد و در سنین پس از بلوغ به شکوفایی می‌رسد. آموزش‌‌های ما در اصل عهده‌دار حفظ و حراست و تقویت این تمایلات است و در صدد پرورش آنها هستیم. کودک نیازمند آن نیست که خدا را به او بقبولانیم، بلکه باید این باور فطری به خدا را در او حفظ کرده و شکوفا نماییم.

استفاده از موقعیت‌های گوناگون

شب‌های قدر، مراسم دعا و نیایش، طرح آرزوها و خواسته‌ها با خداوند، آغاز سال تحصیلی، جشن تولد‌ها، زمانی که کودک هدیه‌ای دریافت می‌کند، زمان حضور در مکان‌هایی چون مساجد،  در سفرهای زیارتی، سکونت در منزلی نو، به هنگام خرید وسیله نقلیه جدید و دیگر مواردی که به نوعی پیام برخورداری از نعمت خداوند در آن موج می‌زند و کودک خود را آماده شکرگزاری از خداوند و حمایت جویی از ذات مقدس او می‌کند.

رعایت  اصل تدریج

امام صادق(ع) : هنگامى كه كودك به سه سالگى رسيد لا اله الا اللّه را به او بياموزيد و او را رها كنيد (همين مقدار كافى است). وقتى هفت ماه ديگر گذشت محمد رسول اللّه(ص) را به او آموزش دهيد و سپس او را رها كنيد تا چهار ساله شود. آن گاه صلوات فرستادن را به او بياموزيد. در پنج سالگى به او سمت راست و چپ را آموزش دهيد و قبله را نشان او داده و بگوييد سجده كند. آن گاه او را تا شش سالگى واگذاريد فقط پيش روى او نماز بخوانيد و ركوع و سجود را يادش دهيد تا هفت سالش هم تمام شود. وقتى هفت سالگى را پشت سر گذاشت، وضو ساختن را به او تعليم دهيد و به او بگوييد نماز بخواند، تا هنگامى كه نه ساله شد وضو و نماز را به نيكى فرا آموخته باشد. هنگامى كه آن دو را به خوبى ياد گرفت خدا پدر و مادر کودک را به خاطر اين آموزش آنان خواهد آمرزيد.

پیوند خداشناسی با مسائل روزمره کودک

بهره‌گیری از این روش سبب می شود کودک با خدایی آشنا شود که که انسان و موجودات جهان را آفریده و حامی بی‌پناهان است، از راه الهام با بندگانش سخن می‌گوید، راهنمایانی برای اصلاح امور انسان‌ها فرستاده و غایتی را برای زندگی انسان در نظر گرفته است.

شرح ماهیت ایمان برای کودکان

چیزهایی در زندگی ما وجود دارد که آنها را به طور ایمانی پذیرفته‌ایم.

راه رفتن

تاثیر دارو

پیروی از والدین

خیلی از چیزها دیدنی نیستند مثل بوی خوش گل،اکسیژن، امواج تلویزیون، عقل و هوش و … اما وجود دارند. خدا هم از آفریده‌ها و آثارش شناخته می‌شود. چشم ما فقط جسم‌ها را می‌بیند. خدا جسم نیست تا چشم ما او را ببیند:«چشم‌ها نمی‌توانند او را ببینند».

تو می‌توانی خدا را در عمق دلت احساس کنی.

داستان انسان‌هایی که با تکیه بر ایمانشان کارهای درخشانی کرده‌اند

راهکار‌های معرفی خدا به کودکان

30,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو

آخرین بروز رسانی