پاورپوینت حسابداري مالياتي

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت حسابداري مالياتي دارای 182 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

فصل اول: تعريف ماليات و انواع آن

فصل دوم: اشخاص مشمول ماليات

فصل سوم: ماليات بر ارث

فصل چهارم:حق تمبر

فصل ششم: ماليات نقل و انتقال املاک

فصل هشتم: ماليات بر درآمد حقوق

فصل نهم: ماليات بر درآمد مشاغل

فصل دهم: ماليات نقل حق الوكاله

فصل يازدهم:ماليات بر درآمد حق الزحمه و درآمد عمليات پيمانكاري

فصل دوازدهم: ماليات بر درآمد اشخاص حقوقي

اهداف وضع ماليات:

1. تحقق بخشي از درآمدهاي دولت
2. تعديل توزيع درآمد و ثروت جامعه
3. كنترل وهدايت مخارج و هزينه‌ها در اقتصاد
4. كنترل حجم واردات و صادرات

انواع ماليات:

1- مالياتهاي مستقيم
الف) ماليات بر دارايي، مانند: 1. ماليات بر ارث 2. حق تمبر
ب) ماليات بردرآمد ، مانند: 1. ماليات بردرآمد املاك 2. ماليات بردرآمد حقوق 3. ماليات بردرآمد مشاغل 4. ماليات بردرآمد اشخاص حقوقي5. ماليات بردرآمد اتفاقي

2-مالياتهاي غيرمستقيم
الف) ماليات بر واردات، مانند: 1. حقوق گمركي 2. سود بازرگاني3. ماليات بر واردات اتومبيل
ب) ماليات بر مصرف و فروش، مانند: 1. ماليات نوشابه‌هاي غيرالكلي2. ماليات بر فروش سيگار 3. ماليات اتومبيل 4. ماليات بر فرآورده‌هاي نفتي 5. ماليات توليد الكل طبي و صنعتي 6. ماليات نقل و انتقال اتومبيل 7. ماليات حق اشتراك تلفنهاي خودكار و خدمات مخابرات بين المللي 8. ماليات نوار ضبط صوت و تصوير 9. ماليات فروش خاويار.

اشخاص مشمول ماليات

ماده 1. اشخاص زير مشمول پرداخت ماليات مي‌باشند:
1. كلية مالكين اعم از اشخاص حقيقي يا حقوقي نسبت به اموال يا املاك خود واقع در ايران.
2. هر شخص حقيقي ايراني مقيم ايران نسبت به كلية درآمدهايي كه در ايران يا خارج از ايران تحصيل مي‌نمايد.
3. هر شخص حقيقي ايراني مقيم خارج از ايران نسبت به كلية درآمدهايي كه در ايران تحصيل مي‌كند.

4- هر شخص حقوقي ايراني نسبت به كلية درآمدهايي كه در ايران يا خارج از ايران تحصيل مي‌نمايد.
5. هر شخص غيرايراني (اعم از حقيقي يا حقوقي)‌ نسبت به‌درآمد‌هايي كه در ايران تحصيل مي‌نمايد و همچنين نسبت به درآمد‌هايي كه بابت واگذاري امتيازات يا ساير حقوق خود و يا دادن تعليمات و كمكهاي فني و يا واگذاري فيلمهاي سينمايي (كه به‌عنوان بها يا حق نمايش يا هر عنوان ديگر عايد آنها مي‌گردد) از ايران تحصيل مي‌كند.

ماليات بر ارث

ماده 17. هرگاه در نتيجة فوت شخصي اعم از واقعي يا فرضي اموالي از متوفي باقي بماند به‌شرح زير مشمول ماليات است:
در صورتي‌ كه متوفي يا وارث يا هردو ايراني مقيم ايران باشند نسبت به سهم‌الارث هر يك از وراث از اموال مشمول ماليات برارث موضوع مادة 19 اين قانون واقع در ايران يا در خارج از ايران پس از كسر ماليات بر ارثي كه بابت آن قسمت از اموال واقع درخارج از ايران به دولت محلي كه مال در آن واقع گرديده پرداخت شده است به نرخ مذكور در ماده 20 اين قانون

درصورتي كه متوفي و وراث هر دو ايراني مقيم خارج از ايران باشند‌ سهم‌الارث هر يك از وراث از اموال و حقوق مالي متوفي كه در ايران موجود است به نرخ مذكور در مادة 20 اين قانون و نسبت به آن قسمت كه در خارج از ايران وجود دارد پس از كسر ماليات بر ارثي كه از آن بابت به دولت محل وقوع مال پرداخت شده است به نرخ بيست و پنج درصد.

درمورد اتباع خارجي و ساير موارد نسبت به آن قسمت از اموال و حقوق مالي متوفي كه در ايران موجود است كلاً مشمول ماليات به نرخ مذكور در ماده 20 اين قانون براي وراث طبقة دوم

وراث متوفي

ماده 18.  وراث از نظر اين قانون به سه طبقه تقسيم مي‌شوند:
1. وراث طبقة اول كه عبارت‌اند از: پدر، مادر، زن، شوهر، اولاد و اولاد اولاد.
2. وراث طبقة دوم كه عبارت‌اند از: اجداد، برادر، خواهرو اولاد آنها.
3. وراث طبقة سوم كه عبارت‌اند از: عمو، عمه، دايي، خاله و اولاد آنها.

معافيتهاي مالياتي

ماده 24.  اموال زير از شمول ماليات اين فصل خارج است:
1. وجوه بازنشستگي و وظيفه و پس‌انداز خدمت و مزاياي پايان خدمت، مطالبات مربوط به خسارت اخراج، بازخريد خدمت و مرخصي استحقاقي و استفاده نشده و بيمه‌هاي اجتماعي و نيز وجوه پرداختي توسط مؤسسات بيمه يا بيمه‌گزار و يا كارفرما از قبيل بيمة عمر ، خسارت فوت و همچنين ديه و مانند آنها حسب مورد كه يك جا و يا به‌طور مستمر به ورثة متوفي پرداخت مي‌گردد.

2- اموالي كه براي سازمانها و مؤسسه‌هاي مذكور در ماده (2) اين قانون مورد وقف يا نذر يا حبس واقع گردد به شرط تأييد سازمانها و مؤسسه‌هاي مذكور.
3- 80% اوراق مشاركت و سپرده‌هاي متوفي نزد بانكهاي ايراني و شعب آنها در خارج از كشور و مؤسسه‌هاي اعتباري غيربانكي مجاز، همچنين 50% ارزش سهام متوفي در شركتهايي كه سهام آنها طبق قانون مربوط در بورس پذيرفته شده باشد و ارزش سهام يا سهم‌الشركه متوفي در ساير شركتها و نيزچهل درصد ارزش خالص دارايي متوفي در واحدهاي توليدي، صنعتي، معدني و كشاورزي

برای موارد زیر حق تمبر بصورت زیر اخذ می شود :

هر برگ چک 200 ريال

برات، سفته 3 هزارم مبلغ آن

اسناد تجاری قابل انتقال که در ایران صادر می شود مانند بارنامه دریایی و هوایی 5000 ريال و بارنامه زمینی و صورت وضعیت مسافری 1000 ريال

کارت معافیت 10000 ريال

گواهینامه رانندگی بین المللی 50000 ريال

پلاک ترانزیت انواع خودرو و همچنین شماره گذاری هر وسیله نقلیه که بصورت موقت وارد کشور می شود 20000 ريال

گواهینامه رانندگی به ازاء هر سال مدت اعتبار 1000 ريال گواهینامه دانش اموزای ابتدایی، راهنمایی و متوسطه 1000 ريال
دانشنامه کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتر و بالاتر 10000 ريال
گواهی ارزش تحصیلی دوره های ابتدایی، راهنمایی و متوسطه خارجی 20000 ريال
گواهی ارزش تحصیلی دوره های فنی و حرفه ای و دانشگاهی خارجی 50000 ريال
پروانه مامایی یا مدرک تحصیلی دوره های کاردانی و دندانپزشکی تجربی 20000 ريال

پروانه مشاغل پزشکی، دندانپزشکی، پیراپزشکی، دامپزشکی و داروسازی 100000 ريال

جواز تاسیس و کارت شناسایی واحد های تولیدی، پروانه وکالات و سایر پروانه های کسب و کار بابت صدور 100000 ريال و بابت تجدید 50000 ريال

کلیه قراردادها بین بانک ها و مشتریان 10000 ريال

نکات کلیدی در ارتباط با محاسبه مالیات نقل و انتقال املاک :

مالیات نقل و انتقال قطعی املاک به ماخذ ارزش معاملاتی ملک در زمان ثبت معامله در دفتر اسناد رسمی صرفنظر از ارزش که در سند انتقال و یا مبلغی که بین خریدار و فروشنده ردوبدل می شود محاسبه می گردد. درصورتیکه خریدار دولت یا شهرداری ها یا موسسات وابسته به آنها بوده و همچنین در مواردی که ملک یا حقوق ناشی از ان بوسیله اجرای ثبت و یا سایر ادارات دولتی به قائم مقامی ملک انتقال داده می شود چنانچه بهای مذکور در سند کمتر از ارزش معاملاتی باشد، بهای مذکور در سند به جای ارزش معاملاتی ملاک محل قرار خاهند گرفت.

چنانچه ملک مورد معامله فاقد ارزش معاملاتی باشد، ارزش معاملاتی نزدیکترین محل مشابه مبنای محاسبه مالیات قرار می گیرد.

چنانچه ملک مورد انتقال دارای عرصه و اعیان باشد برای محاسبه مالیات عرصه و اعیان براساس ارزش معاملاتی شان محاسبه می گردد. همچنین در ارتباط با اشخاص حقیقی یا حقوقی که بساز و بفروش تلقی می شوند، علاوه بر مالیات نقل و انتقال مشمول مالیات مقطوعی معادل 10% ارزش اعیانی ملک می باشند و دیگر بابت بساز و فروش شامل هیچگونه مالیات دیگری نمی گردد.

تعیین ارزش معاملاتی املاک به استناد ماده 64 ق.م.م به عهده کمسیون 7 نفره (4نفر دولتی و 3 نفر عیردولتی) بوده که با حضور حداقل 5 نفر که 3 نفر آنها عضو دولت باشند، انجام می شود و تصمیمات این کمیسیون با رأی موافق 4 نفر معتبر است.

در صورتیکه انتقال ملک در دفاتر اسناد رسمی انجام نمی شود نیز ارزش معاملاتی ملک در محاسبه مالیات ملاک عمل قرار دارد.

درصورتیکه نقل و انتقال املاک بصورتی غیر از عقد بیع انجام می شود به استثنای نقل و انتقال بلا عوض که طبق مقررات مربوط مشمول مالیات است. مشمول مالیات نقل و انتقال املاک خواهد بود و چنانچه عوضین، هر دو ملک باشند هر یک از متعاملین بایستی مالیات نقل و انتقال قطعی مربوط به ملک واگذاری خود را پرداخت نمایند

درصورتیکه ملک بصورت رایگان بلاعوض واگذار گردد، واگذار کننده مشمول مالیات نقل و انتقال قطعی نبوده و انتقال گیرنده به مأخذ ارزش معاملاتی ملک در زمان انتقال مشمول مالیات بر درآمد اتفاقی به نرخ ماده 131 خواهد بود.

اولین نقل و انتقال قطعی ساختمان های نوساز اعم از مسکونی و غیره ک هبیش از دو سال از تاریخ صدور گواهی پایان کار آنها نگذاشته باشد، علاوه بر مالیات نقل و انتقال قطعی مشمول مالیات مقطوع 10% به مأخذ ارزش معاملاتی اعیانی مورد انتقال خواهند بود (ماده 77 ق.م.م)

چنانچه ملک مورد معامله با حق واگذاری محل انتقال داده شود در این صورت مالیات وجوه دریافتی مالک بابتحق واگذاری محل معادل 2% وجوه دریافتی و مالیات نقل و انتقال ملک به مأخذ ارزش معاملاتی مشمول نرخ 5% مقطوع می گردند.

معافیت مالیاتی نقل و انتقال املاک :

60,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت کتاب ماليه عمومی و خط مشی دولت ها
  • برچسب ها : , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی