پاورپوینت جاذبه های گردشگری استان کرمان

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت جاذبه های گردشگری استان کرمان دارای 52 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

موقعیت جغرافیایی، طبیعی و اقلیمی استان

آثار و بناهای تاریخی

حمام

بازار

مدرسه

مسجد

ضرابخانه

یخدان مؤیدی

موزه ها

جاذبه های طبیعی

کوه ها

دریاچه و تالاب ها

رودخانه ها

دشت ها و کویرها

سوغات

موقعیت جغرافیایی، طبیعی و اقلیمی استان

استان کرمان پهناورترین استان کشور با مساحت 183008 کیلومتر مربع در جنوب شرقی فلات مرکزی کشور بین 25درجه و 55دقیقه تا 32درجه عرض شمالی و 53درجه و 26دقیقه تا 59درجه و 29دقیقه طول شرقی از نصف النهار گرینویچ قرار گرفته است.

این استان از شمال به‌استان‌های خراسان جنوبی و استان یزد، از شرق به‌استان سیستان و بلوچستان، از غرب به‌استان استان فارس و از جنوب به‌استان هرمزگان محدود می‌شود

استان کرمان به علت پستی و بلندی ها و شرایط خاص اقلیمی و وضعیت محیطی و طبیعی و وسعت منطقه از تنوع آب و هوایی برخوردار است

بر اساس آخرین تقسیمات کشوری استان کرمان دارای 16شهرستان، 57شهر،142دهستان و 45بخش می باشد.

شهرستان های استان عبارتند از: بافت، بردسیر، بم، جیرفت، راور، رفسنجان، رودبارجنوب، زرند، سیرجان، شهربابک، عنبرآباد، قلعه گنج، کرمان، کوهبنان، کهنوج و منوجان که مرکز این استان شهرتاریخی کرمان می باشد.

آثار و بناهای تاریخی

کرمان از لحاظ ابنیّه تاریخی موجود جزو پنج شهر اول ایران به حساب می آید

مزار شاه نعمت الله ولی کرمانی[ماهان، 840 هـ.ق]

آرامگاه یا آستانه ی شاه نعمت الله ولی در ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر کرمان در شهر ماهان واقع شده‌است این بنا ۳۲۰۰۰ مترمربع مساحت دارد.

بخش اصلی آستانه شاه نعمت الله ولی،

از یادگارهای احمدشاه بهمنی دکنی

و بقیه در زمان شاه عباس اول، محمدشاه

و ناصرالدین شاه ایجاد شده است.

باغ شاهزاده[ماهان، 1298 هـ.ق]

باغ شازده که در شش کيلومتري ماهان قرار دارد به دستور “عبدالحميد ميرزا فرمانفرما” حاکم کرمان در اواخر دوره قاجار بنا گرديده است. اين باغ هر چند از باغ سازي و معماري اروپايي (فرانسوي) متاثر است؛ حال و هواي محلي هم در آن موج مي زند.

این باغ دارای سردر ورودی بسیار زیبا، عمارت شاه نشین و حمام می باشد. از قسمت های ارزشمند باغ، شبکه ی آب رسانی و حوض های آن می باشد که در محور مرکزی باغ قرار دارد.

تخت درگاه قلی بیگ[ درجنوب شرقی کرمان، بعداز اسلام]

به صورت یک تخت با عمارتی مکعب شکل در وسط با طاق نماهایی در چهار طرف.

سنگ مرمری بر روی قبر است که در پایین آن با خط ثلث صلوات بر دوازده امام و بالای آن اسم متوفی نقر شده است

گنبد جبلیه[شرق کرمان، قبل از اسلام]

پلان گنبد هشت ضلعی و روی اضلاع آن طاق نماهای متعددی به چشم می خورد. تاریخ دقیق و نحوه ی کاربرد بنا روشن نیست اما از سبک معماری، آنگونه استنباط می شود که بنای مذکور مربوط به اواخر دوره ساسانی می باشد که در اوایل اسلام تعمیر و مرمت شده یا اینکه در اوایل اسلام با الهام از معماری ساسانی بنا گردیده است.

مسجدامام خمینی(مسجد ملک)[قرن پنجم]

بزرگترین مسجد کرمان است که با شبستان های متعدد و صحن وسیع و قنات مستوره(منسوب به نام دختر توران شاه) جاذبه ی تاریخی خود را حفظ کرده است. برج آجری و سه محراب گچ بری شده در این مسجد دیدنی است.

خواجه اتابک[ خیابان شهید فتحعلیشاهی، قرن ششم]

این بنا از داخل چهارضلعی و از خارج به صورت هشت ضلعی ساخته شده است. از عمده ترین ویژگی های بنا، خطوط کوفی و ثلث با گچ و آجر در نمای داخل آن می باشد

گنبد سبز[ خیابان ابوحامد، قرن هفتم هـ.ق]

اثر مذکور از مدرسه و آرامگاه قراختائیان کرمان تشکیل می شده که در حال حاضر تنها سردر ورودی مدرسه باقی مانده است. زیباترین اثر ایوان کاشیکاری معرق آن است

مسجد جامع[خیابان شریعتی/میدان شهدا، قرن هشتم هـ.ق]

یکی از زیباترین مساجد ایران است که دارای سردر رفیع، صحن، ایوان و شبستان می باشد. این مسجد در دوران حکومت امیر مبارزالدین محمد مظفر بناگردیده است.

ارزشمندترین قسمت بنا،

کاشیکاری معرق محراب و

سردر شرقی مسجد است

مجموعه گنجعلی خان[قرن 11 هـ.ق]

مجموعه گنج علیخان مجموعه عام المنفعه اي است که همزمان با شکوفايي اقتصاد عصر صفوي در سالهاي 1007 تا1029 هجري قمري به سعي “گنجعليخان” حاکم وقت کرمان ساخته شد و به همت پسرش “عليمردان خان” تکميل گرديده است.

اين مجموعه هنوز هم مرکزيت خود را در هسته شهر حفظ کرده و از شاهکارهاي معماري و مجموعه اي عالي از آثار باشکوه دوره صفويه محســــوب مي شود.

اين مجموعه شامل ميداني است که مرکز تجمع مردم، برگزاري مراسم جشن و عزا، ابلاغ اعلانات حکومتي، معرکه گيري مرشدان و شعبده بازان بوده است.سه طرف آن بازارهاي زيباي مسقف قراردارد و در طرف ديگر آن حجره هاي تجاري واقع شده اند.

ضرابخانه در شمال، حمام در جنوب، کاروانسرا يا مدرسه و مسجد در شرق، آب انبار در غرب و دو چهارسوق زيبا در شمال غرب و جنوب غرب ميدان قرار گرفته اند

حمام:

حمام گنجعلی خان ازچند بخش کلي: سردر ورودي، رختکن، گرمخانه، حاکم نشين و نظافت خانه تشکيل گرديده است و يکي از زيباترين و قديمي ترين حمام هاي ايران است که در اوايل قرن يازدهم ه.ق به فرمان “گنجعليخان” ساخته شده و با نام موزه مردم شناسي، پرجاذبه ترين نقطه توريستي شهر کرمان محسوب ميشود

بازار:

چهارسوق بزرگ گنجعليخان محل تقاطع بازارهاي شمالي، جنوبي و شرقي-غربي است. نماي داخلي آن پس از بازسازي سقف فرو ريخته توسط ميرزا شکرا… که با نقاشيهاي رنگ و روغن در دوره قاجاريه تزئين شده، پوشش و چهره مردم اين دوره را به نمايش مي گذارد. سقف چهارسوق، بلندترين و بزرگترين سقف بازار به شمار مي آيد و به سبک باشکوهي بنا شده است. چهارسوق مسگري نيز در گوشه شمال غربي ميدان واقع شده، بازارهاي مسگري غربي و شمال ميدان را به هم پيوند مي دهد

مدرسه:

این بنا در سال 1007 هجري قمري، در شرق ميدان (با 725 متر مربع زيربنا) در دو طبقه ساخته شده است

مسجد:

مسجد يا نمازخانه گنجعليخان” در شمال شرقي ميدان و همجوار با مدرسه، قرار گرفته است. اين مسجد گنجينه اي از تزئينات معماري اسلامي دوره صفوي، نظير گچبري، کاشيکاري، خطاطي، مقــرنس کاري، کاربندي، حجاري و نقاشيهاي زيبا مي باشد و تمامی سطح داخلی گنبد با مقرنسکاری و تزیینات مرسوم

دوره صفویه تزیین شده است

ضرابخانه

25,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت پسته
  • برچسب ها : , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی