پاورپوینت بهينه سازی برنامه ريزی گيت های فرودگاهی

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت بهينه سازی برنامه ريزی گيت های فرودگاهی دارای 51 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

کليات

مروری بر ادبيات موضوع

توصيف و معرفی مسئله برنامه ريزی گيت

مطالعه موردی

نتيجه گيری و پيشنهادهای آتی

مراجع

مراجع

[1] U. Dorndorf, A. Drexl,Y. Nikulin and E. Pesch,(2007),”Flight gate scheduling state-of-the-art and recent development”, The international Journal of management science , Vol.35,PP.326-334.

[2] U. Dorndorf, F. Jaehn, E. Pesch, (2008),”Modelling robust flight gate scheduling as a clique partitioning problem”, Transportation Science ,Vol.42,No.3,PP.292-301.

[3] E. Pesch, U. Dorndorf, (2008) , “Flight gate allocation:Modells, Methods and Robust solutions”, Institute of information systems, University Siegan,57068,Germany.

[4] Ch. Li, (2008), “Airport gate assignment :New model and implementation”, Department of computer science , Texas Tech University.

[5] N. Das, (2009), “ The airport gate assignment problem with some practical constraints”, Applied Management Science, Vol.1,No.3,PP.315-323.

[6] C. Pintea, P. Pop, C. Chira, D. Dumitrescu, (2008) , “ A hybrid ant-based system for gate Assignment Problem” , Springer-Verlag Berlin Heidelberg , PP.273-280.

[7] H. Ding, A. Lim, B. Rodrigues , Y. Zhu, (2004) , “Aircraft and gate scheduling optimization at airports”, Proceeding of the 37th Hawaii international Conference on system science.

[8] A. Drexl, Y. Nikulin, (2008) , “ Multicriteria airport gate assignment and pareto simulated annealing”, IIE Transactions , Vol.40, PP.385-397.

[9] S. Yan, Ch. Tang, (2007) , “ A heuristic approach for airport gate assignment s for stochastic flight delays” , European Journal of Operational Research, Vol.180, PP. 547-567.

[10] Y. Nikulin, A. Drexl, (2009), “Theoretical aspect of multicriteria flight gate scheduling: deterministic and fuzzy models”, Springer Science.

[11] Y. Nikulin, (2006), “Robustness in Combinatorial Optimization and scheduling Theory: An extended Annotated Bibliography”, Manuskripe aus den instituten fur Betrieb swirtshaftslehre der, No.606 , Christian Albrechts-Universitat zu Kiel.

Technology.

[12] A. Lim, F. Wang, (2005) , “ Robust airport gate assignment”, Proceeding of the 17th IEE international conference on tools with artificial intelligence.

[13] A. Lim, B. Rodrigues, Y. Zhu, (2005) , “ Airport gate scheduling with time windows” , Artificial intelligence Review, Vol.24, PP.5-31 .

[14] H. Ding, A. Lim, B. Rodrigues , Y. Zhu , (2005) , “ The over-constrainted airport gate assigmnet problem” , Computeer & Operation Research , Vol. 32, PP.1867-1880.

مقدمه

از اوايل سال 1980، به علت رشد ترافيک حمل و نقل هوايی  تکنيک های مديريت و تخصيص هواپيماها به منابع فرودگاه ها و خطوط هوايی در يک محيط عملياتی پويا، به طور چشمگيری مورد توجه قرار گرفته است.

يکی از منابع فرودگاهی که در فرآيند حمل و نقل هوايی نقش ويژه ايی دارد گيت های فرودگاهی می باشند.

گيت ها يکی از گرانترين و کمياب ترين منابع در فرودگاهها می باشند از اين رو افزايش و تدارک اين چنين منابع مستلزم هزينه های بسيار بالايی می باشد. بنابراين برنامه ريزی صحيح و بکارگيری درست آن ها از لحاظ اقتصادی برای کارشناسان فرودگاه يا پايانه ها بسيار حائز اهميت می باشد.

بيان مساله و اهميت موضوع

هدف اصلی در مسئله برنامه ريزی گيت پيدا نمودن يک تخصيص مناسب از پروازهاست.

افزايش ترافيک هوايی و زمينی

تاخير در ورود و يا خروج پروازها

کمبود تجهيزات (گیت ها) در مقابل تقاضاها

ترافيک در برخی از گيت ها و خالی ماندن بيش از حد برخی ديگر

تداخل وظايف کارکنان فرودگاه

شلوغی محوطه فرودگاه

اهداف تحقيق

بررسی رويکردهای گوناگون موجود در مسئله برنامه ريزی گيت

ارائه مدل رياضی برای مسئله تخصيص گيت با هدف حداقل نمودن ازدحام مسافران  در هر گيت

ارائه مدل رياضی برای مسئله تخصيص مجدد گيت با هدف حداقل نمودن انحراف تخصيص مجدد گيت از برنامه مرجع

سئوالات تحقيق

چگونه می توان مدلی برای مسئله تخصيص گيت ارائه داد که بتواند ازدحام  مسافران در هر گيت را حداقل نمايد؟

چگونه می توان مدلی برای مسئله تخصيص مجدد گيت ارائه داد که بتواند انحراف تخصيص مجدد گيت از برنامه مرجع را حداقل نمايد؟

چه محدوديت ها و معيارهايی در نحوه تخصيص هواپيماها به گيت های فرودگاه نقش ايفا می کنند و چگونه می توان با رعايت اين محدوديت ها تخصيص مناسبی بدست آورد؟

ميزان همپوشانی گيت ها در زمان کمبود منابع چگونه خواهد بود؟

چه تعداد گيت جهت عمليات تخصيص روزانه مورد نياز است؟

از چه الگوريتمی برای حل اين دسته از مسائل می توان استفاده نمود؟

توصيف و معرفی مسئله برنامه ريزی گيت

مفروضات و محدودیت های مسئله

مسئله تخصيص گيت  (GAP)

مسئله تخصیص مجدد گیت(GRP)

مسئله تخصيص گيت (GAP)

در مساله تخصيص گيت (GAP) به پرواز، مسئولان فرودگاهی در يک دوره زمانی مشخص  به پروازهای در حال ورود يا خروج  گيت مناسب تخصيص می دهند.

تعریف مسئله (GAP)

در برخی فرودگاهها بنابر محدودیتهای موجود در برنامه پروازی شرکتهای خطوط هوایی، هواپیماها ناچارا بطور متوسط 2 یا 3 بار در روز به فرودگاه مادر رفت آمد می کنند. این برنامه پروازی باعث پیک پرواز در ساعات صبح، ظهر و شب از شبانه روز خواهد شد، بنابراین در این ساعات،بیشترین  ازدحام مسافران را در گیتهای پرواز خواهیم داشت .

از آنجایی که در مطالعات انجام شده، کاهش ازدحام مسافران در گیتهای پرواز مورد مطالعه قرار نگرفته است، بنابراین در این تحقیق به بررسی این تابع هدف خواهیم پرداخت.

(GRP) مسئله تخصيص مجدد گيت

اين مسئله زمانی مطرح مي شود که پس از تنظيم جداول تخصيص، به هنگام استفاده از اين جداول نيازمند اعمال تغييرات و جابجايی در پروازها باشد. تاخير در ورود و خروج پروازها، خراب شدن ناگهانی برخی از تجهيزات، بدی شرايط آب و هوايی و غيره می تواند منجر به بروز اختلال در جدول تخصيص گيت شود.

از آنجایی پس از تنظیم جدول نهایی تخصیص، که تغییرات و جابجایی در پروازها در اکثر فرودگاه ها به طور مکرر انجام می پذیرد، در نتیجه این مسئله به یکی از مشکلات اساسی در این زمینه تبدیل شده است. بنابر اهمیت این موضوع به مدلسازی مدل(GRP)  در زمینه تخصیص مجدد پرداخته می شود بطوریکه بتوان با کمترین تغییرات از برنامه مرجع جدول جدید را بدست آورد.

مطالعه موردی

مرکز کامپيوتر اعلان پرواز

پروازهای خروجی

سيستم تخصيص گيت

نرم افزار تخصيص گيت 00:01 تا 23:59

نتيجه گيری

25,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو

آخرین بروز رسانی