پاورپوینت برون‌سپاري فعاليت‌ها

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت برون‌سپاري فعاليت‌ها دارای 56 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

سخن آغازين

برون سپاري چيست؟

برون سپاري استراتژيك چيست ؟

تفاوت پيمان‌كاري با برون‌سپاري

روند برون‌سپاري

دلايل تغييرات ساختاري سازمان ها

برون سپاري ابزار تغيير ساختاري سازمان ها

دلايل عمده برون سپاري

دلايل عمده عدم برون سپاري

سطوح برون سپاري

سئوالات اساسي در برون‌سپاري

انتخاب فعاليت ها براي برون سپاري

ويژگي هاي ارائه دهندگان خدمت جهت انتخاب

نكاتي كه بايد در RFP آورده شوند

ارزيابي صلاحيت ها

مقايسه قيمت و ارزيابي

تهيه Short List

انتخاب كانديد اصلي

مديريت و كنترل

عقد قرارداد برون سپاري

پايش عملكرد

شرح وظايف مديران بخش‌هاي تخصصي

شرح وظايف مديران پروژه‌ها

طرح تغيير ساختار

سخن آغازين

پيتر دراكر در ارتباط با برون سپاري و آثار آن مي گويد: “چنين امري در واقع در حكم تحولي بنيادين در ساختار سازمانهاي جهان فردا است. اين بدان معناست كه ديگر الـــــزامي نيست كه شركت هاي بزرگ تجاري،‌ ادارات دولتي،‌ بيمارستانها و دانشگاههاي بزرگ به تشكيلاتي بدل شوند كه تعداد زيادي افراد را در استخدام خود داشته باشند. اين قبيل موسسات به تشكيلاتي تبديل مي شوند كه درآمدهاي عالي و نتايج قابل اعتنايي را بدست مي آورند، زيرا تنها بر فعاليت هايي تمـــــــركز مي كنند كه به خاطر آنها ماموريت يافته اند، كارهايي را انجام مي دهند كه دقيقاً به اهداف سازماني آنها مربوط است. كارهايي را كه به خوبي مي شناسند و به ريزه كاريهاي آن آشنايند و به نسبت ارزش و اعتباري كه دارند به انجام دهندگان آنها دستمزد و كارانه پرداخت مي كنند، بقيه كارهاي خدماتي اينگونه سازمانها به نهادهاي بيروني واگذار مي شود.“

برون سپاري چيست؟

برون سپاری عبارت است از عمل انتقال بعضي از فعاليتهاي داخلي يك سازمان و واگذاري حق تصميم گيري به عرضه كننده بيرون از سازمان بر اساس قرارداد. در عمل برون سپاري نه تنها فعاليتها منتقل مي شوند، بلكه عوامل توليد و حق تصميم گيري نيز مي‌تواند واگذار مي گردد .

عوامل توليد عبارتند از:

كاركنان

تسهيلات

تجهيزات

فن آوري

ساير دارائيها

حق تصميم گيري نيز عبارتست از:

مسئوليت براي تصميم گيري بر روي چگونگي انجام اجزاء فعاليتهاي منتقل شده

Ferry D. Kraker :

برون سپاري عبارتست از پيدا كردن ارائه دهندگان خدمت جديد و روشهاي جديدي كه بتوان با اطمينان تهيه مواد ، كالاها ، اجزاء و خدمات را به آنها واگذار نمود.

در حقيقت در واگذاري يا برون سپاري، سازمان از دانش و تجربه و خلاقيت ارائه دهندگان خدمت جديدي كه قبلاً استفاده نكرده است، بهره مند مي شود.

Paul Neal :

برون سپاري عبارتست از واگذاري برنامه ريزي ، مديريت ، اجراء و عمليات فعاليت هاي مشخص به شخص ثالث مستقل.

برون سپاري استراتژيك چيست ؟

برون سپاري استراتژيك عبارتست از: يك نگاه استراتژيك به برون سپاري كه بتواند فرايندهاي مسئله دار، وضع بد بهره وري ، مشكلات ترك كاركنان و امثال آن را در يك نگاه بلند مدت حل كند. بر اين اساس اقدام برون سپاري زماني استراتژيك خواهد شد ، كه با استراتژي هاي بلندمدت سازمان همراستا شود ، منافع برون سپاري بعد از گذشت چندين سال پديدار گردد و نتايج مثبت يا منفي آن براي سازمان از اهميت ويژه اي برخوردار باشد .

برون سپاري استراتژيك با پرسيدن سوالات اساسي درباره رابطه برون سپاري با سازمان و موضوعات سازماني زير ، برون سپاري را در سطح بالاتري قرار مي دهد .

چشم انداز آينده

قابليت هاي كليدي فعلي و آينده

ساختار فعلي و آينده

هزينه هاي فعلي و آينده

عملكرد فعلي و آينده

مزيت رقابتي فعلي و آينده

تفاوت پيمان‌كاري با برون‌سپاري

تفاوت بين “پيمان‌كاري ” با “بــــرون‌سپاری” در اين است كه در برون سپاری  تجـــديد ساختار يك سري فعاليت‌هاي ويژه با استفاده از منابع بيرون از سازمان كه توانمندي‌هاي ويژه‌اي را دارا مي‌باشند صورت مي‌پذيرد، در حالي كه در پيمان‌كاري فرعي قسمتي از فعاليت‌هاي سازمان با كمك پيمان‌كار انجام مي‌شود و تجديد ساختاري صورت نمي‌گيرد.

3 تفاوت عمده بين برون‌سپاري و پيمانكاري وجود دارد:

1- در برون‌سپاري فعاليت از نوع بلند مدت و دو طرفه است در حاليكه روابط پيمانكاري، مقطعي مي‌باشند.

2- معمولا فعاليت‌هايي توسط پيمانكار انجام مي‌شود كه سازمان در زمينه آن تخصص ندارد و بايد از خدمات بيروني استفاده نمايد. ولي فعاليت‌هايي كه به دلايلي غير از نبود تخصص مانند نداشتن ظرفيت، نداشتن صرفه اقتصادي به بيرون سپرده مي‌شود از نوع برون‌سپاري است.

3- اتخاذ رويكرد برون‌سپاري معمولا به تجديد ساختار در سازمان مي‌انجامد ولي استفاده از خدمات پيمانكاري اين نتيجه را به دنبال ندارد.

روند برون‌سپاري

در گذشته، برون سپاري زماني مورد استفاده قرار مي گرفت كه سازمانها
نمي توانستند خوب عمل كنند. در رقابت ضعيف بودند، كاهش ظرفيت داشتند، با مشكل مالي روبرو بودند و يا از نظر فن آوري عقب و شكست خورده بودند.

امروزه سازمانهايي كه كاملا موفق هستند نيز از اين ابزار براي تجديد ساختار سازمانهايشان استفاده مي كنند و مديران اين سازمانها به عنوان يك موضوع حياتي اين موضوع را درك كرده اند كه ايجاد قابليت هاي كليدي براي برآورده نمودن نيازهاي مشتري ضروري است و بايد در اين راه تلاش نمايند.

دلايل تغييرات ساختاري سازمان ها

اندازه بزرگ سازمان ديگر يك مزيت رقابتي نيست.

رقباي كوچك و چابك توانايي تغيير يك شبه صنعت و ساختار هزينه ها را دارند.

فشار رقابت در اقتصاد جهاني شدت بيشتر پيدا كرده است.

زمان چرخه عمر محصولات و خدمات بصورت عجيبي كوتاه تر شده است و زمان پاسخگويي به تقاضا توسط رقبا كمتر شده است.

بهبود عملكرد مالي و عمليات ، كليد موفقيت در شرايط بحراني و رمز بقا است.

سرمايه گذاران و تحليل گران به آن دسته از شيوه هاي مديريتي توجه دارند كه بتواند با صرفه باشد.

متخصصان و تكنسين ها بقدر كافي وجود دارند، لذا استخدام و به كارگيري آنان بصورت تمام وقت منطقي بنظر نمي آيد.

دلايل عمده برون سپاري

از نقطه نظر دلايل سازماني

افزايش اثربخشي از طريق تمركز بر روي كاري كه سازمان در انجام آن بهترين است.

افزايش  انعطاف پذيري براي مقابله با شرايط كسب و كار، تقاضا براي محصولات و خدمات و تكنولوژي

تغيير سازمان

افزايش ارزش محصولات و خدمات، رضايت مشتريان و ارزش سهام

از نقطه نظر دلايل بهبود

بهبود عملكرد عمليات

بدست آوردن تخصص ها، مهارت ها و تكنولوژي هايي كه قبلاً قابل دستيابي نبوده است.

بهبود مديريت و كنترل

بهبود مديريت ريسك

بدست آوردن ايده هاي نوآورانه

بهبود اعتبار و تصوير سازمان به وسيله مشاركت با ارائه دهندگان خدمت برتر

از نقطه نظر دلايل مالي

ايجاد نقدينگي از طريق انتقال داراييها به ارائه دهندگان خدمت

كاهش سرمايه گذاري روي دارائيها و آزادسازي آنها براي
ساير اهداف

از نقطه نظر دلايل درآمدي

بدست آوردن سهم بازار و فرصتهاي كسب و كار از طريق شبكه ارائه دهندگان

تسريع در رشد و توسعه ظرفيت، از طريق قرارگرفتن در جريان فرايندها و سيستم هاي ارائه دهنده

رشد فروش و ظرفيت توليد در بازه زماني، وقتي كه امكان تامين مالي چنين رشدي در سازمان وجود نداشته باشد.

گسترش تجاري مهارت هاي موجود

از نقطه نظر دلايل هزينه اي

كاهش هزينه ها از طريق عملكرد برتر و ساختار هزينه اي پايين تر ارائه دهندگان خدمت

تغيير هزينه هاي ثابت به متغير

از نقطه نظر دلايل كاركنان

ارائه يك مسير شغلي بهتر

افزايش تعهد و تحرك در حوزه هاي غيركليدي

دلايل عمده عدم برون سپاري

هزينه هاي فعلي بخوبي درك نشده اند.

ارائه دهندگان خدمتي كه در مقايسه با واحد داخلي فعلي خيلي برجسته باشند، وجود ندارند.

كاهش كنترل بر روي ارائه دهنده خدمت

وابستگي به ارائه دهندگان خدمت

ارائه دهندگان خدمت مي توانند در كسب و كار ما توسعه پيدا كنند. (رقيب ما باشند)

ممكن است برون سپاري به وفاداري كاركنان صدمه بزند. (برون سپاري براي كاركنان باقيمانده چه پيامي به همراه خواهد داشت.)

سطوح برون سپاري

برون سپاري را مي توان در سطوح فعاليت زير انجام داد:

در سطح قطعات و اجزاء component parts

در سطح وظيفه                                             functional

در سطح فرآيند                        process

سئوالات اساسي در برون‌سپاري

1- چرا برون‌سپاري؟ (Why?)

آيا سازمان شما اساساً بايد استراتژي برون‌سپاري را انتخاب كند يا نه؟

منافع و ريسك هاي آن چيست ؟

2- كدام فعاليت‌ها؟ (What?)

سازمان شما چه فعاليت‌هايي را بايد برون‌سپاري نمايد؟

3- به چه كسي؟ (Whom?)

سازمان شما فعاليت‌هاي انتخاب شده براي برون سپاري را بايد به چه ارائه دهندگان خدمتي واگذار نمايد؟

4- چگونه؟(How)

سازمان شما پس از برون‌سپاري فعاليت‌ها چگونه بايد اداره شود ؟

فرايند برون‌سپاري استراتژيك

25,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو

آخرین بروز رسانی