پاورپوینت برنامه ریزی آرمانی

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت برنامه ریزی آرمانی دارای 26 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

مقدمه :
مفاهيم و واژه هاي برنامه ريزي آرماني
فرمولبندي مدل هاي برنامه ريزي آرماني
مدل تك آرماني :
محدودیت آرمانی
مدل چند آرماني – آرمان هايي با اولويت مساوي
روش هاي حل مسائل برنامه ريزي آرماني
روش حل ترسيمي
منابع :

مقدمه :

در فرمول بندي و حل مسائل برنامه ريزي خطي، فرآيند مدلسازي بر اهداف همچون بيشينه سازي سود يا كميته سازي هزينه متمركز مي شود، اما بسياري از موقعيتهاي تصميم گيري درجهان واقعي، محدود كردن اهداف سازمان به يك هدف، كارعملي و مطلوبي به شمار نمي رود،زيرا اكثر سازمانها علاوه بر بيشينه سازي سود يا كميته سازي هزينه، اهداف متعدد ديگريهمچون تثبيت نيروي انساني، بيشينه سازي سهم بازار، كنترل افزايش قيمت ها و … را مدنظردارند.

براي فرمولبندي و حل مسائلي كه مستلزم اهداف و آرمانهاي متعدد هستند، روش معتبري جهت تكميل تكنيك برنامه ريزي خطي به وجود آمده كه برنامه ريزي آرماني ناميده مي شود .

برنامه ريزي آرماني در عين داشتن انعطاف پذيري برنامه ريزي خطي، اهداف متضادي را شامل مي شود و با توجه به اولويتهاي اهداف از نگاه تصميم گيرندگان جواب بهينه را ارائه مي نمايد.

وجه تمايز اين روش در آرمان هايي است كه بر اساس ترتيب تقدم يا اهميت آنها از نظر تصيم گيرندگان اولويت بندي شده و در يك رديف ترتيبي با روش حل برنامه ريزي آرماني به دست مي آيند . بديهي است كه همواره امكان تحقق هر يك از اهداف تعيين شده وجود ندارد .

از اينرو در برنامه ريزي آرماني، تصميم گيرنده ملزم مي گردد كه به جاي تحقق يك نتيجه بهينه براي يك آرمان، تلاش خود را به سطح رضايت بخشي از چند آرمان متمركز سازد.

مدلسازي اهداف چندگانه در برنامه ريزي آرماني شامل تابع هدف، محدوديت هاي خطي يا غير خطي و نيز متغيرهاي پيوسته و گسسته ميشود . دراين فصل تنها به مسائل برنامه ريزي خطي آرماني با متغيرهاي پيوسته مي پردازيم.

گفتني است روش برنامه ريزي آرماني اولين بار در سال ۱۹۶۷ توسط « چارنس » و « کوپر» به منظور رفع حالت غير ممكن ناشي از تضاد در اهداف در مسائل برنامه ريزي خطي مطرح گرديد . اين روش بعدها با ارائه نظريه برنامه ريزي آرماني اولويت هاي ترتيبي توسط « لی» گسترش يافت .

« ایگنیزیو» نيز با گسترش و كاربرد دقيق دستورالعملهاي برنامه ريزي آرمانهاي با اعداد صحيح و همچنين كار روي برنامه ريزي آرماين غير خطي نقش عمده اي در پيشرفت اين روش ايفا كرد.

مفاهيم و واژه هاي برنامه ريزي آرماني

به منظور ايجاد دركي روشن از برنامه ريزي آرماني، آشنايي با مفاهيم و واژه هاي زير ضروري است .

هدف : عبارتي كلي است كه نشان دهنده ي علا يق تصميم گيرنده در مواردي مانند كميته سازي هزينه با بيشينه سازي سهم بازار مي باشد.

سطح مطلوب عددي (سطح تمايل): تصميم گيرنده براي هر هدف، يك سطح مطلوب عددي تعيين مي نمايد كه براي نسبت دادن يا تغيير شكل اهداف به آرمانهاي عدد به كار مي رود.

آرمان : هدف مرتبط با هر سطح مطلوب عددي را آرمان مي نامند.

فرمولبندي مدل هاي برنامه ريزي آرماني

10,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو

آخرین بروز رسانی