پاورپوینت باغ های ایران

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت باغ های ایران دارای 43 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

تعريف باغ ايراني

تاريخچه باغ ايراني

عناصر باغ ايراني

دو حالت كلي باغ ايراني

انواع باغ ايراني  از نظر موقعيت

اندامهاي باغ ايراني

خصوصيات باغ ايراني

انواع حوض و ديتايلهاي مربوطه

گياهان در باغسازي ايراني

گياهان در باغسازي ايراني

معرفي باغهاي ايراني

تعريف باغ ايراني

مفهومي:

باغ ايراني باز توليد طبيعت نيست بلكه عوامل ناپيداي طبيعت را بكار مي گيرد و نظم لازم را در طبيعت بدون نظم بوجود مي آورد فضاي باغ تواماني از شكل عيني و حسي است باغ ايراني داراي وضوح و روشني رياضي به علاوه فرآيندهاي حسي نمود هاي طبيعت براي اندامهاي حسي آدمي مي باشد.

كاربردي:

باغ ايراني با حصاري در شكل مستطيل محصور مي گردد با محورهاي عمود بر هم و موازي با اضلاع حصار تقسيم بندي مي شودباغ زمينه هندسي مربوط به ديگر نظام ها از جمله نظام آبياري، نظام كاشت، نظام معماري و نظام منظري فراهم مي گردد.

زيباشناختي:

تناسبات ايراني واقع در باغ ايراني علاوه بر نمود آن در مكانهاي مقدس ، منازل ، در طراحي فرش ، كتاب آرايي ، سفره آرايي در جان فرهنگي رسوخ كرده است. نمونه عيني اين تناسبات در باغ شازده ماهان كرمان است.

عناصر باغ ايراني

آب :

داراي سه جنبه

مفهومي ، كاربردي ، زيباشناختي

منابع

چشمه ها ،قناتها

زمين:

موقعيت كلي ، شكل ، جنس ، شيب ، اختلاف سطح ، قابليت آبياري و حاصلخيزي

گياه:

گونه ، جنس ، طرح كاشت ، زيبايي

سودمندي

اهداف

محصول دهي ، سايه اندازي ، تزيين

فضا:

بنا ها ، محوطه سازي ، ارتباط آب ، گياه ، زمين ، بنا

انواع باغ ايراني

1- باغ ميوه

2- باغ سكونتگاهي

3-باغ سكونتگاهي – حكومتي

4- باغ حكومتي

5-باغ مزار

6-باغچه

7-گودال باغچه

8-نارنجستان

انواع باغ ايراني  از نظر موقعيت

1-باغهاي كم شيب و هموار

2-باغها ي روي تپه (باغ تپه)

3-باغ آبي

4-باغ خانه

5-باغ كنار رودخانه

اندامهاي باغ ايراني

1- ورودي

ورودي تنها يك دروازه نيست بلكه ساختماني است معمولاً دو طبقه در طبقه بالا فضايي نيمه باز و ايواني كه هم منظره زيباي باغ و هم چشم انداز بيرون باغ از آن قابل رويت است.

2-كوشك

بنايي است با الگوي چهار صفه يا حالت پيچيده تر چهار صفه كه مي توان نام هشت بهشت بر آن نهاد و در بهترين حالت روي تقاطع دو محور متعامد باغ قرار مي گيرد و حوضي نيز در مركز اين بنا وجود دارد به بناي كوشك كلاه فرنگي نيز گفته مي شود.

3- بناي ايواني

بنايي است كه از الگوي ايواني استفاده مي كند اين الگو عبارت است از يك ايوان بزرگ در مركز و دو گوشواره كه به واسطه دو راهرو در دو طرف ايوان قرار گرفته اند اين بنا معمولاً در ابتدا يا انتهاي محور اصلي باغ قرار مي گيرد.

4-بناهاي خدماتي

نمونه اين ساختمانها حمام، مطبخ يا محل زندگي خدمه است اين ابنيه چسبيده به ديوار باغ و در امتداد يكي از محورهاي فرعي ساخته مي شوند در برخي موارد ابنيه خاص چون شتر گلوي فتحعلي شاهي در باغ فين كاشان روي محورهاي جديد الاحداث ساخته شده اند.

خصوصيات باغ ايراني

1- احداث باغ غالبا در زمین شیب دار

2- محصور بودن پیرامون باغ با دیوار

3- تقسیم سطح باغ غالبا به چهار بخش

4- استفاده از خطوط راست در طراحی باغ

5- وجود یک ساختمان در مرکز یا بلندترین قسمت فضا

6- استفاده از یک جوی دائم اصلی و سنگهای تراش دار در کف جوی

انواع حوض و ديتايلهاي مربوطه

20,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو

آخرین بروز رسانی