پاورپوینت بازارسازهای اینترنتی

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت بازارسازهای اینترنتی دارای 32 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

1- بازارساز اینترنتی چیست؟

2- تعریف دقیق مولفه های بازارساز اینترنتی

3- مدل پایپ در مقابل مدل پلتفرمی

4- انواع بسترهای چند طرفه

5- مدلهای کسب و کار بازارسازهای اینترنتی

6- الزامات بازارساز اینترنتی

7- اهداف بازارساز اینترنتی

8- چالش های بازارسازها

9- معرفی چند نمونه

بازارساز اینترنتی چیست؟

بازارسازها جهت ایجاد بازاری برای گروه های مختلف فروشندگان و خریداران هستند.

بازارسازان آنلاین زیر گروهی از پلتفرم های چند جانبه (Multiple-Sided-Platform) محسوب می شوند.

MSP ها عامل توسعه دهنده تجارت و تسهیل کننده تعامل هستند که در آن دو یا چند دسته متمایز مختلف را برای همکاری و تعامل با یکدیگر گرد هم می آیند.

بازارسازها در واقع بستری برای تجارت فیزیکی یا مجازی هستند.

تعریف دقیق: مؤلفه های بازارساز اینترنتی

برای تعریف یک سازنده بازار آنلاین، باید به تمام اجزای مختلف آن بپردازیم. یک بازارساز اینترنتی شامل بخش های زیر است:

بازارساز اینترنتی یک «بستر» است.

زیربنایی که در آن تعاملات انجام می گیرد.

دوم، “آنلاین” است،

مبتنی بر صفحه وب یا برنامه کاربردی مبتنی بر اینترنت

و سوم، این یک ”بسترچند طرفه” است.

طرفین مختلف در تعاملات حضور دارند که به طور مستقیم با یکدیگر در ارتباطند.

و در آخر یک “بازارساز” است.

یک بازار اینترنتی که طرفین مختلف را در یک جا گردآوری می کند.

مدل پایپ در مقابل مدل تعاملات مستقیم پلتفرمی

دو مدل منطق كسب و كار بر روي اينترنت وجود دارد:

مدل پایپ

مدل پلتفرمی

پايپ

از زمانیکه دارای صنعت شدیم با مدل خطی که عمده ترین مدل تجارت است سروکار داشته ایم. شرکت ها کالا تولید و وارد بازار می کنند و به مشتریان می فروشند. ارزش در سطوح بالا خلق شده و در سطوح پایین مصرف می شود. در واقع جریانی خطی وجود دارد مانند آبی که در لوله جریان پیدا میکند.

مدل های خطی همه جا حضور دارند. تمام کالاهای مصرفی ای که ما استفاده می کنیم ازطریق مدل خطی به دست ما میرسند. همه صنایع تولیدی طبق مدل خطی اداره می شوند. تلویزیون و رادیو طبق مدل خطی محتویاتشان را به ما عرضه می کنند. نظام آموزشی ما که در آن آموزگاران به بچه ها علم می آموزند مبتنی بر مدل خطی است. پیش از ظهور اینترنت، شمار زیادی از صنایع خدماتی نیز طبق مدل خطی اداره می شدند.

این مدل به اینترنت هم سرایت کرد. وبلاگ ها هم بر اساس مدل خطی فعالیت میکنند

ارتباطات مستقیم پلتفرمی

در اين مدل كسب و كار بستري ايجاد مي گردد كه توليد كنندگان را به مصرف كنندگان وصل نمايد به عبارت ديگر هر دو طرف توليد كنندگان و مصرف كنندگان مشتري پلت فرم هستند. لازمه بقاي كسب و كار پلت فرم توليد مداوم توليد كنندگان و مصرف مداوم مصرف كنندگان است مثلا ebay نیز امکان ارتباط مستقیم بین فروشنده و خریدار را فراهم می کند در مقابل مدل سنتی مراکز خرید که به عنوان واسطه اجناس را به خریدار می فروشند

انواع بسترهای چندطرفه (MSP)

هماهنگ ساز تقاضا (demand coordinator)

ایجاد اثرات شبکه ای غیر مستقیم با ایجاد خدمات یا محصولات

محور اصلی این نوع شبکه تراکنش نمی باشد. مانند سیستم عامل ویندوز یا کنسول های بازی

مخاطب ساز (audience maker):

ایجاد محتوا برای یک گروه و انطباق تبلیغات برای مخاطبان

مانند facebook

بازارسازها

امکان تعامل گروه های مختلف با ایجاد بازاری مشترک (Evans,2003)

مدلهای کسب و کار بازارساز اینترنتی

مدل های مختلف کسب و کاری  بازارساز اینترنتی به قرار زیر هستند (Makkonen, 2015)

کمیسیون

حق عضویت / هزینه اشتراک،

هزینه لیست،

هزینه lead،

مدل فریمیوم

الزامات بازارساز اینترنتی

نیازمندی های بازارساز اینترنتی به شرح زیر است:

اولا، امکان تعاملات مستقیم بین دو یا چند طرف متمایز را فراهم کند. تعاملات مستقیم به این معنی است که دو طرف (فروشنده و خریدار)کنترل عناصر کلیدی تعامل را به جای واسطه ها انجام می دهند.

دوم، هر طرف با بستر وابسته باشد. وابستگی بدین معناست که کاربران در هر طرف به طور آگاهانه سرمایه گذاری خاصی را انجام می دهند که برای برقراری ارتباط با یکدیگر ضروری است.(Jonathan 2017. Henrikson)

تعاملات مستقیم در بازارساز اینترنتی

این شکل مدل های مختلف کسب و کار را نشان می دهد و به طور بصری تعاملات مستقیم MSP را در مقابل دیگر مدل های کسب و کاری که نیاز به واسطه دارند، نشان می دهد.

اهداف بازارسازهاي اينترنتي:كاهش هزينه هاي جستجو

كاهش هزينه جستجو به معنای کاهش اطلاعات نامتقارن دو طرفه است.

این بدان معنی است که تطبیق عرضه و تقاضا را سریعتر و با دقت بیشتری انجام دهید.

خريداران : پيدا كردن محصول مناسب

فروشندگان: دستيابي به خريداران بيشتر و بهتر، كاهش هزينه تبليغات و بازاريابي

اهداف بازارساز اینترنتی: کاهش هزینه معاملاتی مشترک

هدف دیگر سازندگان بازار کاهش هزینه های معاملاتی مشترک است.

هزینه های معامله مشترک هزینه هایی است که پس از اتمام جستجو برای یک خریدار یا فروشنده رخ می دهد.(مانند ماليات)

چالش ها بازارسازهاي اينترنتي

اتصال

با افزايش تعداد كاربران شبكه ممكن است اتصالات نا خواسته ، نويز و اسپم به قدري افزايش يابد كه  ارزش شبكه شروع به كاهش گردد.

محتوا

شبكه ها ممكن است به مرور زمان توان توليد محتواي مناسب را از دست بدهند و يا سيستم هاي مناسبي براي طبقه بندي ارزش محتوا ها و يا شخصي سازي انها براي كاربران نداشته باشند كه در نتيجه اثرات منفي شبكه اي درانها ايجاد مي گردد.

اثر گذاری

شبكه ها ممكن است سيستم مناسبي جهت شناخت كاربران اثر گذار از كاربران معمولي تعبيه نكرده و يا بد تعبيه كرده باشند و بتدريج به صورت ناخواسته كاربران اثرگذار از شبكه خارج شوند اين كاربران موتور محرك ارزشي شبكه ها مي باشند

معرفی و تحلیل چند نمونه

15,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت طرح کسب و کار شرکت توریستی
  • پاورپوینت روش تدوین برنامه کسب و کار
  • برچسب ها : , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی