پاورپوینت انواع لودر و کاربرد آن

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت انواع لودر و کاربرد آن دارای 52 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

تسطيح

موارد استفاده

خاکبرداری

بلند کردن اشيای سنگين و حجيم

بازوی ليفتراک :

بازوی جرثقيل :

قسمتهاي اصلي ماشين:

انواع جام

انواع لودر

عملكرد ماشين در انواع خاك و سنگ

لودر چرخ زنجيري

کارخانه های سازنده

لودر  همانند بولدزر عبارتست از ترا کتوری که در قسمت جلوی آن جامی جهت بار کردن مصالح مختلف نصب شده است .

لودرها بطور وسيعي در كارهاي ساختماني براي حمل توده مو اد (نظير خاك و سنگ)، بارگيري كاميونها، خاكبرداري، حفاري وگاهي تسطيح (به عنوان بولدوزر ) و غيره بكار گرفته مي شوند. بر خلاف اسكريپرها كه به طور همزمان براي بارگيري و حمل استفاده مي شوند، لودرها همواره بايد به همراه ماشين هاي انتقال دهنده مانند كاميونها به كار گرفته شوند .

. به طور كلي لودرها قادرند كارهاي مختلفي را كه در 4 دسته زير خلاصه مي شود، انجام دهند:

الف- بارگيري ماشين آلات حمل مواد خاكي : با لودر مي توان مواد خاكي نظير شن، خاك معمولي، سنگ شكسته، پس ماند كارخانجات و واحدهاي صنعتي و غيره را داخل كاميون و ساير وسايل باربر ريخته و آنها را پر كرد.

ب- بلند كردن بار و انتقال آن : در كارهاي ساختماني با لودر مي توان مصالح بنايي از قبيل آجر، بلوك بتني پيش ساخته و غيره را در محوطه كارگاه حمل و جابجا نمود.

ج- خاكبرداري :اين ماشين در كارهاي خاكبرداري ساختمانها به خصوص گودبرداري خاكهاي سست تا متوسط بسيار سودمند تشخيص داده شده است، زيرا كندن و جابجا كردن خاك و انباشته و بارگيري كردن آن با لودر سريعتر از ساير ماشي ن آلات صورت مي گيرد.

د- تميز كردن قشر سطحي زمين كارگاه : در زمين هايي كه جنس آن زياد سخت نبوده و تا حدودي نرم ب اشد، از لودر براي كندن و تميز كردن محل كار استفاده م يكنند.

تسطيح

در ابتـدای بسـياری از عمليات ها مانند خاکـبرداری اوليـن وظيفه لودر تسطيح محل وايجاد فضای کافی برای عملکرد ماشين آلات ساختمانی است .

برای برداشت نا همواری ها بايد جام لودرکمی به طرف زمين شيب پيدا کندتا ناهمواری ها توسط ناخن ها حفاری شوند .

به عبارت ديگر تسطيح بايد در حالتی که جام در وضعيت تخليه است   ( حالت تخليه کامل توصيه نمی شود )

موارد استفاده

الف ) بارگيری کاميون ها :

معمول ترين وظيفه لودرها حمل خاک و شن و ماسه و . . . به داخل ماشين آلات حمل مواد خاکی است .

اين کار را می توان به طرق مختلفی انجام داد که به اختصار نام می بريم :

الف ) روش v : اين روش برای کوتاه کردن حرکت لودر انجام می گيرد .

ب ) بارگيری عبوری يا مرحله ای :

در اين روش کاميون ها بتدريج در حين عبور توسط دو يا سه لودر بارگيری می شوند .

ج ) بارگيری I شکل :

در صورتی که در بارگيری عبوری چند لودر در اختيار  نباشد , از اين نوع بارگيری استفاده می شود .

د ) بارگيری نوبتی :

اين نوع بارگيری بيشتر در مواقعی استفاده می شود که   کاميونها بتوانند در کنار منبع خاکبرداری به صف بايستند .

در اين نوع خاکبرداری لودرها با دو حرکت عمل حمل و تخليه را انجام می دهند .

ب ) خاکبرداری :

از لودر در کندن خاک و زمين و زدن خاک ريز ها  استفاده کرد .

با نصب تجيزات مختلف به جای جام عادی,مانند جام سنگ  گير  می توان قشر آسفالتی و يا سطح بتنی را کند .

ج ) بلند کردن اشيای سنگين و حجيم :

با نصب تجهيزات مختلف می توان اشيا و لوازم سنگين و حـجيم را بلند وجا به جا نمـود که به چند مورد از اشاره می نماييم :

بازوی تخريب : توسط اين بازو می توان از لودرجهت  تخريب سازه های مختلف استفاده کرد . اين بازو دارای قدرت بسـيار زيادی است و به راحتی قادر به بريدن انواع تيرهای بتنی  و آهنی می باشد .

بازوی ليفتراک :

توسط اين بازو لودر می تواند انواع وسايل و احجام سنگين را بلند کند و آنها را جا به جا کند .

بازوی جرثقيل :

اين بازو به لودر قابليت بلند کردن اشيا و وسايل را توسط کابل يا زنجير با حفظ فاصله به لودر می دهد .

قسمتهاي اصلي ماشين:

لودرها بطور كلي شامل قسمتهاي زير مي باشند:

1- موتور

2- شاسي

3- سيستم هيدروليك

4- جام

موتور

موتور نيروي لازم براي حركت را به وجود مي آورد. امروزه اكثر لودرهاي چرخ زنجيري به صورتي ساخته مي شوند كه موتورشان پشت سر راننده قرار گيرد . اين امر مي تواند به دو علت باشد . اول اينكه وزن موتور بصورت يك عامل تعديل كنندة لنگر حاصل ازوزن جام پر شده از مصالح است . ثانياً اپراتور لودر نزديكتر به فضاي كار خود بوده و كنترل ماشين برايش سهل تر مي شود. موتور درلودرهاي چرخ لاستيكي بسته به موارد زير ميتواند در جلو يا عقب ماشين قرار بگيرد :

لودرهاي كوچك با محورگردان جلو داراي موتور در جلوي ماشين هستند.

لودرهايي كه داراي جام در جلو و بيل در عقب (بكهولودرها) مي باشند به علت بازتر بودن ديد راننده موتورشان در جلوقرار دارد.

به دليل ايجاد نيروي خنثي كننده لنگر حاصل از وزن جام پر شده و همچنين ايجاد ديد بازتر براي راننده لودرهاي بزرگ معمولا داراي موتور در عقب ماشين هستند.

شاسی

لودرها داراي شاسي تراكتور مي باشند. اين شاسي ها براي لودرهاي چرخ زنجيري يك پارچه هستند و براي لودرهاي چرخ لاستيكي مي توانند به صورت كمرشكن باشند.

سيستم هيدروليك

از سيستم هيدروليك اين ماشين براي انتقال نيرو از موتور ماشين به جام آن استفاده مي شود. امروزه با بهينه سازي روغن هاي هيدروليك، محافظت در مقابل فرسايش و خوردگي در سيستم هيدروليك افزايش يافته است . همچنين با استفاده از شيرهاي فشار،خطايابي سيستم هاي هيدرول يك و اعضاي آن ساده تر شده است . سيستم هاي كنترل الكترونيكي و همچنين سيستم كنترل فرمان به ميزان بسيار زيادي تلاش مورد نياز را كاهش داده و به دقت كنترل افزوده است

انواع جام

25,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت بیل های مکانیکی
  • برچسب ها : , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی