پاورپوینت انسان، طبيعت، معماري

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت انسان، طبيعت، معماري  دارای 33 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

نگرش طبيعت گرا

طبيعت گرايي :

معماري ، رابطه انسان با طبيعت

سازه هاي طبيعي :

طبيعت تركيب زيبايي و فرم سازه اي

استخوان بدن حيوانات

پوسته تخم پرندگان

تركيبات شيميايي

قوس‌هاي طبيعي سنگي

نمونه‌هاي طبيعي

تقليد از طبيعت

فرم درختي

كپي برداري از طبيعت يا Biomimicry

الگو هاي معماري و طبيعت

نتيجه گيري

منابع

منابع

سالوادوري ،ماريو(1384)، سازه در معماري،ترجمه دكتر محمود گلابچي،چاپ پنجم،انتشارات دانشگاه تهران

مور،فولر(1384)،درك رفتار سازه ها،ترجمه دكتر محمود گلابچي،چاپ سوم،انتشارات دانشگاه تهران

نگرش طبيعت گرا

هيچ جاي خارج از طبيعت نيست که داراي اصالت بيشتري در ساختار وجود انسان باشد و انسان را از طبيعت دور کند. هر ساحت ماوراي که باشد درباطن همين طبيعت است و تنها راه رسيدن به آن پيوستن و يکي شدن با طبيعت است.زيربناي انسان شناسي در طبيعت شناسي است و طبيعت مادر انسان است. انسان از طبيعت برخاسته و به طبيعت باز مي گردد.زيربناي عملي اين نگرش دوستي، بهره مندي و صميميت با طبيعت است.  

طبيعت گرايي :

طبيعت در آثار معماران

طبيعت و آثار طبيعت در طول تاريخ منبع الهام و سرمشق خلاقيت هاي انسان

طبيعت معلم بزرگ تاريخ

معماري و سمبل هاي طبيعت ، احترام به طبيعت در آثار معماري پيشينيان و معاصران

مثلث  طبيعت ،انسان و معماري ارتباطي هميشگي

  معماري ، رابطه انسان با طبيعت

ساختن براي بشر يک نياز و يک ضرورت

احساس يک سرپناه

معماري يک اجتماع انساني از طريق انديشه و تقليد به وجود مي آيد و متحول و متکامل مي گردد

انسان و رابطه او با طبيعت داراي تکامل دائمي است

مقدمه

از ابتداي تمدن بشري ،دنياي پر جاذبه طبيعي منبعي بسيار غني براي طراحان و مهندسان بوده است.صداي حرکت آب در رودخانه، رنگ هاي خيره کننده رنگين کمان، ساختار هوشمند کندوي عسل، تنها تعداد اندکي از عجايب طبيعي اند که باعث الهام بخشي و نوآوري در آثار دست ساخت انسان شده اند.اغلب اوقات بدون جستجو براي معناي عميقتر و بدون سوال از فرم هاي طبيعي،رنگ ها و فرم هايي را که مارا احاطع کرده اند، تقليد مي کنيم.

سازه هاي طبيعي :

شايد اجداد ما بدون درك واقعي فرم‌هاي طبيعي، از يكي از بهترين معلمان يعني طبيعت، استفاده از فرم‌هاي سازه‌اي موجود در آن را مي‌آموختند.

در طبيعت هر چيزي كه به اندازه كافي قديمي است محكوم به نابودي است.

يك فرم قوي‌تر و پايدارتر ممكن است مقاومت بيشتري را براي موجود زنده فراهم كند. ولي در عين حال نياز به مواد خام بيشتري داشته باشد.

استخوان بدن حيوانات

استخوان‌ها اجزاي قاب اسكلتي بدن حيوانات مي‌باشند كه وزن بدن آنها را حمل مي‌كند و بنابراين مي‌توان آنها را با سازه‌هاي متشكل از تير و ستون كه در ساختمان‌هاي بزرگ امروزي بكار مي‌روند، مقايسه كرد.

پوسته تخم پرندگان

پوسته تخم پرندگان نمونه زيبايي از قانون استفاده از حداقل مصالح با حداكثر كارايي است.

چنين فرم قوسي شكل سه بعدي عامل اصلي طراحي ساختمان‌ها با استفاده از گنبد و فرم‌هاي پوسته‌اي بوده است.

تركيبات شيميايي

در حقيقت آنچه در شيمي اتفاق مي‌افتد مشابه چيزي است كه در معماري مشاهده مي‌شود. در معماري ساختمان‌هاي بزرگ و ”زيبا“ كه ساده و متقارن هستند، محكم و نيرومند نيز مي‌باشند همان چيزي است كه در گنبد كليساي جامع و قوس يك پل مي‌بينيم.

قوس‌هاي طبيعي سنگي

طبيعت به ما مي‌آموزد كه چگونه يك قوس مي‌تواند بارهاي وارده در طول يك دهانه را تحمل نمايد.

تقليد از طبيعت

مقايسه اشتباه بتن كه اطراف آرماتورهاي فولادي را مي‌پوشاند با ماهيچه‌هاي بدن كه اطراف استخوان‌ها را مي‌پوشانند.

در بازوي انسان نيروي فشاري توسط استخوان‌ها و نيروي كششي توسط ماهيچه‌ها تأمين مي‌شود در حالي كه در يك تير بتني مسلح، ميله‌ي فولادي مقاومت كششي و بتن مقاومت فشاري ايجاد مي‌نمايد.

با وجود عدم شباهت ظاهري ماهيچه و استخوان با اعضاي عمودي در پنجره‌ها اين نمونه‌ي مناسب براي مقايسه دست ساخت انسان با آن چيزي است كه در طبيعت اتفاق مي‌افتد.

عناصر كششي و فشاري نگه دارنده شيشه‌ها در ترمينال واترلو در شهر لندن.

در اين حالت اعضاي عمودي بعنوان تيرهاي عمودي عمل مي‌كنند كه پانل‌هاي شيشه‌اي را نگه مي‌دارند.

فرم درختي

چنين سازه‌هايي بطور معمول در ساختمان‌هايي با عملكردهايي كه نياز به فضاي باز بدون ستون، گشودگي و انعطاف پذيري دارند، بكار مي‌روند.

كپي برداري از طبيعت يا Biomimicry

15,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو

آخرین بروز رسانی