پاورپوینت استراتژی های قیمت گذاری

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت استراتژی های قیمت گذاری  دارای 45 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

اهميت و نقش زو قيمت گذاري

مراحل تعيين قيمت

روش هاي قيمت گذاري

اقدامات پس از قيمت گذاري

قیمت گذاری در بازار صنعتي

اثر فناوری اطلاعات بر طرح‌های قیمت گذاری

اهميت و نقش قيمت وقيمت گذاري

قيمت يكي از اساسي ترين اركان كسب وكار است كه نقش مستقيمي در ايجاد سود ايفا مي كند. اين جزء بااهداف ، سياست ها وراهبردها در ارتباط است.

از جمله ويژگي هاي قيمت ، انعطاف پذيري ، سرعت تغيير ومزيت رقابتي است .

قيمت گذاري : كليه فعاليت هاوبرنامه هايي كه براي تعيين ارزش محصولات وخدمات خود انجام مي دهيد.

قيمت : عبارتست از ميزان ارزشي كه مشتريان جهت استفاده از محصولات وخدمات ، براي آن قائل اند.

مراحل تعيين قيمت

1- تعيين هدف در قيمت گذاري

2-برآورد تقاضا

3- برآورد هزينه

4- تجزيه وتحليل هزينه هاي، قيمت ها ومحصولات شركت هاي رقيب

5- انتخاب روش قيمت گذاري و انواع روشها

6 – تعيين قيمت نهايي

مرحله اول – تعيين هدف در قيمت گذاري

بقاء

به حداكثر رساندن سود كنوني

به حداكثر رساندن سهم در بازار

كشيدن عصاره بازار(وارد شدن به بازار با قيمت بالا)

پيشرو شدن از نظر كيفيت

مرحله دوم – برآورد تقاضا

روشهاي اصلي برآورد تقاضا:

تجزيه وتحليل قيمت هاي گذشته ، مقادير فروخته شده وساير عوامل از نظر آماري

تحقيق تجربي در خصوص قيمت ها

تجزيه وتحليل تعداد خريد محصولات با قيمت هاي متفاوت توسط خريداران

مرحله سوم – برآورد هزينه ها

تقسيم بندي هزينه ها :

هزينه هاي ثابت ومتغير

الف : هزينه هاي ثابت هزينه هايي هستند كه با حجم توليد يا فروش تغيير نمي كنند، مانند هزينه اجاره ، حقوق ثابت كاركنان

ب – هزينه هاي متغير هزينه هايي هستند كه با حجم توليد رابطه مستقيم دارند مانند مصرف مواد اوليه

مرحله چهارم – تجزيه وتحليل محصولات ، قيمت ها وهزينه هاي شركت هاي رقيب

در اين مرحله با توجه به تقاضاي بازار ، قيمت و هزينه ها برآورد ميگردد پس از آن هزينه ها ويا قيمت هاي شركت هاي رقيب وواكنش آنها در برابر قيمت محصولات شركت مورد بررسي قرار مي گيرد.

به عنوان مثال اگر محصولي كه به بازار عرضه مي گردد مشابه محصولات عرضه شده توسط شركت هاي رقيب باشد در اين حالت قيمت محصول بر اساس قيمت شركت هاي رقيب تعيين مي گردد.

مرحله پنجم – انتخاب يك روش قيمت گذاري

از جمله عواملي كه در تعيين قيمت محصولات نقش دارند عبارتند از :

بهاي تمام شده محصول كه كف قيمت را تعيين مي كند.

2-قيمت محصولات شركت هاي رقيب ويا قيمت اقلام جايگزين

ارزيابي مشتريان از ويژگي هاي منحصر به فرد محصول

مراحل قيمت گذاري

توسعه استراتژی بازاریابی – تقسیم بندی بازار، هدفگذاری و موضع یابی اقدامات اصلی این مرحله هستند.

تصمیم گیری در مورد عناصر آمیخته بازاریابی – قیمت، توزیع، ترفیع و محصول

پیش بینی وضعیت تقاضا در بازار

محاسبه هزینه ها

شناسایی شرایط محیطی – وضعیت رقبا، محدودیت های قانونی

تصمیم گیری پیرامون هدف از قیمت گذاری – افزایش فروش یا افزایش سود یا تثبیت قیمت

تعیین قیمت با استفاده از مراحل بالا

روش هاي قيمت گذاري

قيمت گذاري بر مبناي افزودن به بهاي تمام شده

قيمت گذاري بر مبناي بازده مورد انتظار

قيمت گذاري بر مبناي ارزش مورد تصور

قيمت گذاري بر مبناي نرخ رايج

قيمت گذاري بر مبناي پيشنهاد هاي مهر وموم شده

روش HIFO در قيمت گذاري كالا

قيمت گذاري بر مبناي ديدگاه روان شناسي

قیمت گذاری بالا یا Premium Pricing

قیمت گذاری نفوذی یا Penetrating Pricing

قیمت گذاری اقتصادی یا Economy Pricing

قیمت گذاری گزاف Price Skimming

قیمت گذاری بر اساس خط محصولات

قیمت گذاری برای گزینه های اضافه یا Optional Product Pricing Product Line Pricing

قیمت گذاری لوازم جانبی انحصاری Captive Product Pricing

قیمت‌گذاری خط تولید   (Product Line Pricing)

قیمت‌گذاری محصول اختیاری (Optional Product Pricing)

قیمت‌گذاری محصول اجباری (Captive Product Pricing)

قیمت‌گذاری محصول بسته‌ای (Product Bundle Pricing):

قیمت‌گذاری تبلیغی (Promotional Pricing)

تبعیض قیمتی (Price Discrimination):

1- قيمت گذاري بر مبناي افزودن به بهاي تمام شده

اين يك روش ابتدايي است كه يك رقم استاندارد به بهاي تمام شده محصول اضافه مي گردد. شركت هايي كه دركار ساخت وساز ساختمان هستند هنگام پيشنهاد مناقصه براي برآورد هزينه هاي پروژه از اين روش استفاده مي كنند.ودر مورد سود مورد انتظار هم يك درصد استاندارد در نظر مي گيرند.

2- قيمت گذاري بر مبناي بازده مورد انتظار

قيمت گذاري در اين روش بر اساس نرخ بازده از سرمايه گذاري انجام مي شود.

مثال : فرض كنيد شما مبلغ يك ميليون ريال سرمايه گذاري نموده وخواستار بازده 20% از محل سرمايه گذاري هستيد با قيمت تمام شده مثال قبلي ، قيمت فروش بشرح ذيل مي باشد:

20 = (50000/1000000*20%)+16= (تعداد فروش/مبلغ سرمايه گذاري *بازده مورد انتظار) + قيمت تمام شده هر واحد

3-قيمت گذاري بر مبناي ارزش مورد انتظار

در اين روش قيمت محصولات بر اساس ارزش مورد تصور در بازار تعيين مي شود.

اساس قيمت گذاري بر مبناي تصور مشتريان در مورد ارزش محصولات گذاشته مي شود سپس با استفاده از ساير اجزاء مانند محصول ، توزيع وتبليغات بر ارزش مورد تصور افزوده مي شود.

4- قيمت گذاري بر مبناي نرخ رايج

در اجراي اين روش قيمت محصولات بر مبناي قيمت رقبا تعيين مي گردد. امكان دارد قيمت محصولات همانند ، بيشتر يا كمتر از قيمت رقباي عمده تعيين شود.

زماني كه در كسب وكار انحصار فروش وجود داشته باشداغلب قيمت هاي را مي توان همانند ساخت .

شركت هاي كوچكتر به پيروي از شركت پيشرو قيمت ها را تغيير مي دهندوبه تغييرات تقاضا وهزينه ها توجه كمتري دارند.

5- قيمت گذاري بر مبناي پيشنهادهاي مهر وموم شده

براي انجام پروژه ها ، قيمت ها بصورت رقابتي تعيين مي شود. هنگام شركت در مناقصه ، قيمت پيشنهادي بگونه اي است كه از دو جهت در معرض فشارهاي متضاد قرار مي گيريد از يك سو برنده شده در مناقصه با قيمت پائين واز طرف ديگر پيشنهاد قيمتي كه بتواند هم هزينه هاي را پوشش دهد وهم سودي عايد شركت نمايد.

6- روش HIFO در قيمت گذاري كالا

روش قیمت گذاری HIFO مخفف عبارت (Highest-In-First-Out)  اولين صادره با گرانترين نرخ وارده، به مفهوم آن است که با استفاده از این روش كالای صادره از انبار بر اساس بالاترین نرخ كالا در کاردکس قيمت گذاري مي شود و اين بيشترين نرخ تا زماني كه کالای با بالاترين قيمت به اتمام برسد ادامه دارد و پس از آن نرخ بالاتر بعدي مورد استفاده قرار مي گيرد. بنابراين در این روش كالاهای با قيمت تمام شده بالاتر به حساب توليد يا فروش منظور مي شوند و موجودي پايان دوره بر اساس نرخ هاي پايين تر ارزشيابی و در ترازنامه منعكس مي گردند.

روش HIFO در قيمت گذاري كالا

20,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو

آخرین بروز رسانی