پاورپوینت اختلالات یادگیری

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت اختلالات یادگیری  دارای 37 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

انواع اختلالات یادگیری به اعتباردرس های دبستانی

انواع اختلال یادگیری به اعتبار فرایندهای روانی

نظریه های درمانی ( علل ایجاد اختلال)

علت های نارسا نویسی

گام های درمان

اختلالات خواندن (انواع نارسایی خواندن)

درمان اختلالات خواندن

اشکالات شنوایی( شنوایی حساس نشده) تمرینات مربوط به تقویت شنوایی

توان چشم در خواندن( درست دیدن کلمات وخوب حرکت دادن چشم)

اشکال در ادراک دیداری

اختلالات نوشتن( دیکته نویسی)

علل نارسا نویسی

نوشتن

حافظه ی دیداری ضعیف ( بیشتر غلط ها)

قرینه نویسی

حساسیت شنیداری و حافظه ی شنیداری

اختلالات ریاضی

حرکات مربوط به کودک تاسن 3 سالگی

حرکات مربوط به 3-6 ساله

مفاهیم مربوط به اول دبستان

انواع فقدان دقت

اختلالات یادگیری

1- تعریف: از نظرهوشی عادی یا بالاتر از عادی هستند اما در یک یا چند درس دچار مشکل هستند.
به میزان تلاشی که می کند یادگیری ندارد.حدود 2 تا 3 درصد از دانش آموزان اختلال یادگیری دارند. ( قابل درمان هستند)
انیشتین ، ادیسون ، اگوست ردین ، پروفسور هشترودی ، وناپلئون بناپارت از نوابغی هستند که اختلال یادگیری داشته اند.

اثرات اختلالات :1- ضرر اقتصادی   2- پایین آمدن عزت نفس بچه ها انواع اختلالات یادگیری به اعتباردرس های دبستانی
1- اختلال در خواندن
2- اختلال در نوشتن
3- اختلال ریاضی وحساب کردن

انواع اختلال در نوشتن:

1- اختلال در املا ( دیکته)
2- نارسانویسی
3- وارونه نویسی
4- قرینه نویسی

انواع اختلال یادگیری به اعتبار فرایندهای روانی

اختلال در پردازش های کلامی

اختلال در حافظه

اختلال مربوط به فرایند های ذهنی

نظریه های درمانی ( علل ایجاد اختلال)

دکتر ومن ودلاکاتور : تشکل نظام عصبی

کپارت: تاکید بر حرکت :فقدان حرکت ها وبازی ها وکم بودن دامنه ی این حرکات

دکتر گت من : دید حرکتی دال برایجاد اختلال یادگیری می شود

بعضی ها :تاخیر در رشد موجب اختلال می شود

دکتر تبریزی : مجموعه ای ازعوامل فوق دلیل ایجاد اختلال می شود.

علت های نارسا نویسی:

نحوه ی به دست گرفتن مداد : 1- شل گرفتن مداد 2- محکم فشار دادن مداد 3- بیش از حد بالای مداد را گرفتن   4- بیش از حد نوک مداد را گرفتن

آموزش اشتباه

عدم هماهنگی چشم ودست

گام های درمان

انگیزه ی درمانگر ( معلم)

ارتباط خوب خوب خوب با درمانجو ( دانش آموز)

پرسش نامه

انتخاب راهبردها

سنجش

تشخیص

طراحی برنامه ی درمان

ارزیابی مجدد بعد از سه هفته

توصیه : 1- به روانیات خانواده کمک کنیم    2- آموزش خانواده ها

اختلالات خواندن (انواع نارسایی خواندن)

اشکال درتلفظ حروف(ق-ل- م- ن- ر و…)

حذف برخی از صداها از کلمه مانند کردم

جابه جایی صداهای یک کلمه

اشکال درتشخیص تلفظ بعضی از حروف (م – ن)

اشکال در تشخیص صداهای حروف

جابه جایی صداها بایکدیگر عسک

در پایان جمله مکث نمی کنندومفهوم را نمی فهمند.

اشکال در صداکشی کلمات  او  دار

اشکال در صدا کشی کلمات   ای دار

اشکال در صداکشی مصوت ها

اشکال در صدا کشی کلماتی که مد  دارند.

زیر لبی وآهسته می خوانند

اشکال در ترکیب صداها وساختن کلمات

تکرار یک حرف در کلمه (م) مهربان

تکرار یک بخش در کلمه مدمدرسه

فراموشی صدای اول بخش بعد از صداکشی بقیه ی بخش

اشکال در تشخیص دیداری حروفی که ظاهری شبیه دارند(ک گ )

اشکال در تشخیص دیداری کلماتی که ظاهر مشابهی دارند ( مار بار )

افزودن پسوند های نادرست به کلمه علی د رخانه که به رفت

تغییر توالی حروف

تغییر توالی کلمه ها ( علی به می رود مدرسه)

معکوس کردن کلمه گس به جای سگ

ندیدن مستقل کلمات

فراموشی صدای حروف

فراموشی کلمات ابتدای جمله ای که می خواند

فراموشی مفهومی که خوانده

افزودن صدایی به کلمه شنیدن    شنیدند     شنیده اند به جای شنیدند

حذف حروفی از کلمه

درست ندیدن کلمه

حذف بعضی از کلمه ها  ( مریم به …. رفت )

تغییر در افعال جمله به میل خویش ( خرید- خرد – خورد )

خواندن یک کلمه بدون تشخیص حروف آن ( از روی تصویر)

خواندن ادغامی بخش های مجزا از یکدیگر

دو تایی دیدن کلمات

تکرار برخی از کلمات

تکرار برخی از عبارت های یک جمله

مکث بیش از حد

خواندن بسیار کند

خواندن تند با حذف بسیاری از کلمات وبا دقت کم

خواندن یک جمله بدون رعایت ترتیب کلمات

اضافه کردن یک حرف ربط به جمله

کم کردن کلمات در یک سطر

کم کردن خود سطرها

عدم رعایت نشانه ها و در نتیجه نفهمیدن مفهوم

خواندن وتلفظ کلمات استثنا به همان شکلی که نوشته می شوند

آشنا نبودن به مفهوم زمان

عدم هماهنگی فعل وضمیر

عدم فهم مفهوم جمله

عدم فهم مفاهیم اصلی متن

متن را می فهمد اما به سوال مربوطه نمی تواند جواب بدهد.

راهکارها

ضبط صدای کودک

تشخیص اشکال

یادداشت کردن خطا

پرداختن به درمان باتوجه به مشکل مورد نظر

تذکر : بعضی مواقع مشکلات غیر تخصصی باعث اختلال می شوند.مانند افسردگی ، اضطراب، بیش فعالی، دقت ،وعدم تمرکز، بی قراری  ،وابستگی ، نقص در هماهنگی عمومی بدن ، پرخاشگری ، ترس ، فقدان اعتمادبه نفس، دید منفی به معلم،اضطراب جدایی والدین

درمان اختلالات خواندن

تمریناتی که باعث روان شدن سیستم صوت می شوند: ریه ها وتارهای صوتی

به پشت بخوابد وهنگام تنفس انقباض وانبساط شش ها را حس کند

در حالت ایستاده ونشسته نیز این کار را انجام دهد.

با دهان تمام هوای داخل ریه ها را بیرون کند ( جلوی آینه)

فوت کردن

بادکردن بادکنک

فوت کردن در فلوت

فوت کردن توپ تنیس روی میز

سازهایی که نیاز به دمیدن درآن می باشد

کنترل تنفس ( باشمع)

متوقف کردن تنفس وکشیده گفتن صدای یک حرف به صورت ممتد ( م- ن )

باسوت زدن آهنگی بزند

با استفاده از یک شیلنگ یانی آب یک لیوان را به درون لیوان دیگر بریزد

تمرینات با زبان

بافرمان یک ودو دهانش را باز وبسته کند

فک پایینی را بافرمان چپ راست بالا پایین حرکت دهد

عمل جویدن را با صدا وبی صدا انجام دهد

زبان را ازدهان بیرون آورد وبه فرمان معلم حرکت دهد

نوک زبان را به پشت لب ها ببرد وبچرخاند

با زبان دندان های خود را از بیرن لثه ها بشمارد

با زبان دندان های خود را از داخل لثه ها بشمارد

زبان را داخل دهان دایره ای وبیضی شکل بچرخاند

با زبان روی سقف دهان علامت ضرب و+ بکشد

لب هارا با فرمان فشار وباز  روی هم فشار دهد وباز کند

تذکر : روزی ده دقیقه به مدت یک ماه این تمرینات انجام شود

اشکالات شنوایی( شنوایی حساس نشده) تمرینات مربوط به تقویت شنوایی

استفاده از جعبه ی آدامس وقوطی با نخود

استفاده از همان جعبه ها با میخ و سنگ – پیچ وشکرو…

استفاده از یک ساز یا 8 عدد لیوان آب

استفاده از ضبط صوت وپخش صداها

صحبت کردن چند دانش آموز وتشخیص صدای آنان

گوش دادن به اصوات داخل حیاط

توان چشم در خواندن( درست دیدن کلمات وخوب حرکت دادن چشم)

با استفاده از یک مداد : تعقیب نوک مداد با چشم به طرف جلو وعقب(حداکثر 3 دقیقه)

همان تمرین به طرف بالا وپایین وطرفین

همان تمرین به صورت دایره ای

تذکر : دراین تمرینات اگر دانش آموز پرش چشم داشته باشد تمرینات را بیشتر کنیم

اشکال در ادراک دیداری

15,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت سبب شناسی اختلالات روانی
  • پاورپوینت بهداشت روان
  • برچسب ها : , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی