پاورپوینت آموزش شهرسازی از شناخت تا مداخله

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت آموزش شهرسازی از شناخت تا مداخله دارای 22 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

شهر چیست

ماهیت میان رشته ای شهرسازی

ارزیابی چرخه تولید دانش در ایران

چرخه تولید دانش

از داده تا شناخت

داده(Data): فاکت ها و اعداد یا سمبل های تفسیر نشده

اطلاعات(Information): داده معنادار یا قابل کاربرد در یک سياق

معرفت یا شناخت(Knowledge): ترکیب اطلاعات با تجربه و داوری

از معرفت ضمنی تا معرفت صریح

معرفت صريح(Explicit Knowledge): آنی است که قابل بیان، مفهوم سازی، تقریر، انباشت و انتقال است. چنين دانشی را می توان در گزارشها، معادله ها، فرمول ها، یا در ذکر خصوصیات یافت.

معرفت ضمنی(Tacit Knowledge): آنی است که ارزشمندتر است و در ذهن فرد است و  صورت بندی و انتقال آن سخت است. معرفت ضمنی با دانایی مرتبط است. « ما بيش از آن که می توانیم بگوییم می دانیم».  معرفت ضمنی براساس تجربه ها شکل گرفته و بنابراین ماهیتی پویا دارد و با هر تجربه جدید تغییر می کند.

مشکلات آموزش کنونی

محول شدن بخش بزرگی از شناخت به مطالعات پیشینی

مشکلات:

مقیاس کلی در مطالعات محیط طبیعی

شناخت محدود محیط مصنوع

شناخت ناکافی محیط انسانی

مداخله بر اساس نظریه های مبتنی بر تجارب دیگران

برخی ملاحظات

تفاوت ها در فهم از شهر و مختصات آن

اذعان به وجود سنت های مختلف سکونت در نقاط مختلف جهان

تأکید بر منظرهای فرهنگی محلی و تفاوت های آن

اهمیت مسئله هویت و ریشه فرهنگی و تاریخی در مباحث شهرسازی

اهمیت یافتن سیاق محلی در شکل گیری نظریات مبنای مداخله که با فهم شرایط محلی دانش لازم برای مداخله در موقعیت های محلی را می سازد

ارزیابی چرخه تولید دانش: تجربه نواب

9 مقاله علمی پژوهشی، یک کتاب و چندین یادداشت و مقاله ترویجی در نقد و ارزیابی طرح نواب

، بیش از هفت پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری درباره طرح نواب نوشته شده است.

کتاب «ارزیابی طرح نواب و پیامدهای آن» ارزیابی جامع اثرات طرح از ابعاد مختلف کالبدی- زیست محیطی، اقتصادی، اجتمای و مدیریتی

آثار دیگر شامل مباحث زیر:

کیفیت محیط مسکونی و رضایتمندی از آن

حس مکان

هویت بصری مکان

جرم خیزی

فرایند طراحی شهری

تراکم

علل و پیامدهای اقتصادی و مدیریتی طرح های توسعه

ارزیابی طرح نواب از مناظر مختلف کالبدی، اقتصادی، اجتماعی و مدیریتی و تحقیق در ابعاد مختلف آن

دانشورانی از حوزه های مختلف دانش در تولید دانش ضمنی و سپس مفهومی و سیستماتیک مرتبط با این موضوع سهیم بوده اند. متخصصانی از حوزه جغرافیای شهری، اقتصاد شهری، برنامه ریزی شهری، طراحی شهری، جامعه شناسی شهری و… در مورد تجربه نواب و نتایج آن مقاله و کتاب نوشته اند

مطالعات انجام شده در حوزه های مختلف دانش بر روی تجربه نواب نتایج متفاوتی عرضه می کند و هیچ گونه بررسی تحلیلی برای یکپارچه سازی دانش در این حوزه انجام نشده است

دانش مفهومی و سیستماتیک مرتبط با مبانی متفاوتی شکل گرفته است.

چارچوب نظری برای مداخلات عملی بعدی فراهم نشده است

چرخه تولید دانش

10,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت تاریخ شهر و شهرسازی در ایران
  • برچسب ها : , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی