پاورپوینت آشنایی با نرم افزار Microsoft Excel

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت آشنایی با نرم افزار Microsoft Excel دارای 82 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

سيلابس درس

Microsoft Excel  از بسته نرم افزاري Office

مفاهيم بانك اطلاعاتي

قابليت هاي نرم افزار Microsoft Excel

مقايسه Microsoft Excel و Microsoft Access

ايجاد يك فايل Excel (Workbook)

اجزاي فايل Excel (Workbook)

اجزاي يك صفحه كاري (Sheet)

مشخصات سلول (Format cell)

مشخصات سلول (Format cell)- Alignment tab

ويرايش سطر و ستون

جستجوي داده ها

جايگزين نمودن داده ها

ايجاد يك ليست خودكار

آدرس دهي در Excel

فيلتر نمودن اطلاعات

ايجاد يك Pivot Table

ترسيم نمودار

توابع پر استفاده در نرم افزار Excel

Microsoft Excel  از بسته نرم افزاري Office

بسته نرم افزاري Microsoft Office مجموعه اي از 6 برنامه بسيار كاربردي و مهم و فراگير مربوط به امور اداري و دفتري است كه توسط شركت Microsoft ارائه گرديده است.

اجزاء اين بسته نرم افزاري عبارتند از:

نرم افزار نگارش و تايپ : Microsoft Word

نرم افزار محاسباتي و رسم نمودار : Microsoft Excel

نرم افزار تهيه بانك اطلاعاتي : Microsoft Access

نرم افزار تهيه پرزنت : Microsoft PowerPoint

نرم افزار دريافت و ارسال email : Microsoft Outlook

نرم افزار توليد و نشر صفحات وب:  Microsoft FrontPage

در اين دوره آموزشي به مبحث Microsoft Excel مي پردازيم.

مفاهيم بانك اطلاعاتي

بانك اطلاعاتي شامل آيتم هاي اطلاعاتي است كه به صورت منظم و دسته بندي شده در كنار هم قرار گرفته و باهم ارتباط دارند.

مثال:

ليست دانشجويان يك دانشگاه

اطلاعات مربوط به يك دانشجو در يك رديف بانك اطلاعاتي قرار مي گيرد.

هر يك از مشخصه هاي افراد مانند: نام، نام خانوادگي، شماره دانشجويي و … در ستون هاي جداگانه قرار مي گيرند.

ركورد (Record):

در هر بانك اطلاعاتي، مشخصات فردي جداگانه يك ركورد ناميده مي شود. به عبارتي هر رديف در بانك اطلاعاتي به عنوان يك ركورد شناخته مي شود.

فيلد (Field):

مشخصه هايي كه يك ركورد را شكل مي دهند، فيلد ناميده مي شوند. به عبارتي فيلدها معرف هر يك از ستون هاي بانك اطلاعاتي مي باشند.

قابليت هاي نرم افزار Microsoft Excel

ü نرم افزاري آماري به منظور تهيه گزارش هاي مختلف با قابليت انجام محاسبات

ü قابليت ايجاد بانك اطلاعاتي و ورود اطلاعات به صورت سطر و ستون در صفحه گسترده

ü سهولت در انجام محاسبات از طريق فرمولهاي از پيش تعريف شده در نرم افزار

ü قابليت ترسيم نمودارهاي متنوع

مقايسه Microsoft Excel و Microsoft Access

به طور كلي به منظور ايجاد يك بانك اطلاعاتي امكان استفاده از هر دو نرم افزار Microsoft Excel و Microsoft Access مي باشد.

هنگام ايجاد بانك اطلاعاتي، جهت انتخاب نرم افزار مورد استفاده به موارد زير توجه داريم:

× ميزان تسلط خود به نرم افزار مربوطه

× ميزان تسلط كاربران برنامه به نرم افزار

× اندازه بانك اطلاعاتي مورد نظر (تعداد ركوردها)

× حافظه مورد نياز بانك اطلاعاتي ( استفاده Excel از Ram و Access از hard كامپيوتر)

ايجاد يك فايل Excel (Workbook)

با توجه به اينكه نرم افزار Excel در بسته نرم افزاري Office نصب مي گردد، نحوه ورود به محيط Excel از مسير زير امكانپذير مي باشد:

اجزاي فايل Excel (Workbook)

Workbook :

به يك فايل Excel يك workbook گفته مي شود .

Worksheet :

هر workbook از يك يا چند worksheet تشكيل شده است.

نوار عنوان (Title Bar) :

اين نوار در بالاترين بخش پنجره قرار دارد و نشاندهنده نام فايل مي باشد.

نوار منو (Menu Bar) :

جهت انتخاب دستور هاي مختلف از اين منو استفاده مي نماييم.

نوار ابزار(Tool Bar) :

در زير نوار منو قرار دارد. در نوار ابزار دستورات مختلف موجود در منو به صورت ميانبر وجود دارند. به صورت پيش فرض دو نوار ابزار Standard و  Formatting فعال مي باشند.

نوار فرمول (Formula Bar) :

از اين نوار براي ايجاد، ويرايش و نمايش فرمولها استفاده مي گردد. اين نوار مختص محيط Excel است.

نوار انتخاب صفحه كاري :

از اين نوار براي انتخاب Sheet مورد نظر استفاده مي گردد.

نوار وضعيت (Status Bar) :

در اين نوار وضعيت جاري برنامه نمايش داده مي شود.

اجزاي يك صفحه كاري (Sheet)

35,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو

آخرین بروز رسانی