پاورپوینت کتاب روان شناسي عمومي

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت کتاب روان شناسي عمومي دارای 310 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

فصل اول: حوزه روان شناسي

فصل دوم: خواص نورون‌ها

فصل سوم: رشد رواني

فصل چهارم: خواص مشترك حواس گوناگون

فصل پنجم: ادراك

فصل ششم: جنبه‌هاي مختلف هوشياري

فصل هفتم: يادگيري و شرطي سازي

فصل هشتم: تقسيم بندي‌هاي حافظه و مباني زيستي آنها

تعريف روان شناسي

روان شناسي را مي توان مطالعه علمي رفتار و فرآيند هاي ذهني تعريف كرد.

پنج مسئله عمده كه در حوزه بررسي هاي روان شناسان قرار دارد عبارتند از:

صدمه مغزي و شناسايي چهره

نسبت دادن صفت به افراد

نسيان خاطرات كودكي

تنظيم وزن

ابراز پرخاشگري

خاستگاه هاي ديدگاه هاي روان شناسانه

روانشناسي جديد در فلسفه قرون 4 و 5 پيش از ميلاد (سقراط ، افلاطون و ارسطو)

ديدگاه زيست شناسانه نيز قدمتي به اندازه فلسفه دارد.

ديدگاه هاي جديد موجود در روان شناسي

ديد گاه زيست شناسانه

ديدگاه رفتاري

ديدگاه شناختي

ديدگاه روان كاوانه

ديد گاه پديدار شناسانه

ديدگاه زيست شناسانه

مغز انسان حاوي بيش 10 ميلياردسلول عصبي و تقريباً بي نهايت پيوند و اتصال دروني ميان سلولها است. در واقع شايد پيچيدهترين ساختار در تمام كائنات باشد.

در اين رهيافت به مطالعه موجودات انساني و ساير گونه ها پرداخته مي شود.و سعي بر آن است كه رفتار ظاهري سازواره را به وقايعي الكتريكي و شيميايي ربط داد كه در داخل مغز و دستگاه عصبي رخ مي دهد.

در اين رهيافت غرض آن است كه فرايندهاي عصب – زيست شناختي اي مشخص و معيين شود كه زير بناي رفتار و فرايند هاي رواني را تشكيل مي دهد.

ديدگاه رفتاري

اين نظر را كه فقط رفتار بايد موضوع روان شناسي باشد، نخستين بار به وسيله روان شناس امريكايي جان ب. واتسون در اوايل 1900 مطرح شد.

اين موضوع واتسون تدريجاً رفتار گرايي نام گرفت، و در نيمه نخست قرن 20 به شكل گيري و سير روان شناسي كمك كرد.

يكي از شعب رفتار گرايي كه روان شناسي محرك – پاسخي نام دارد هنوز هم معتبر است.

ديدگاه شناختي

ديدگاه شناختي جديد تا حدودي باز گشت به ريشه هاي روان شناسي شناختي است و تا حدودي نيز واكنشي است به محدوديت هاي رفتارگرايي و ديدگاه محرك – پاسخي.

شناخت گرايي جديد بر دو فرض مبتني است

الف- تنها با مطالعه فرايندهاي رواني است كه مخي توان به فهم كامل آنچه سازواره انجام مي دهد نايل شد.

ب- مي توان فرايندهاي رواني را به گونه اي عيني مطالعه كرد به اين نحو كه رفتارهاي مشخص را مورد توجه قرار داد، منتها رفتار را بايد براساس فرايندهاي رواني زير بنايي آن تفسير كرد.

ديدگاه روان كاوانه

نظريه روانكاوي در مورد انسان را زيگموند فرويد در اروپا تقريباً زماني وضع كرد كه در ايالات متحده امريكا رفتارگرايي در حال شكل گيري بود.

فرض اساسي در نظريه فرويد اين است كه اكثر رفتارهاي ما در فرايندهاي ناخودآگاه ريشه دارد.

منظور از فرايندهاي ناخودآگاه در اين نظريه، اعتقادات، ترس ها، و تمايلاتي است كه فرد خود از وجود آنها بي خبر است ولي تحت تاثير آن ها است.

فرويد معتقد بود كه تمام اعمال ما علتي دارد منتها اين علت اغلب اوقات نوعي انگيزه ناخودآگاه است، نه آن دليل منطقي اي كه ممكن است برايش بتراشيم.

ديدگاه پديدار شناسانه

اين ديدگاه يكسره بر رخدادهاي درون ذهني تاكيد دارد. و به احساسي كه فرد از وقايع داردتوجه مي كند.

اين رهيافت تا حدودي در واكنش به ديدگاه ساير روان شناسان بود كه به نظر پديدار شناسان كيفيتي بيش از حد مكانيستي دارد. يعني  روانشناسان پديدارگرا قبول ندارند رفتار انسان تسلط محركهاي خارجي( رفتارگرايي)، پردازش سرراست اطلاعات در ادراك و حافظه( روانشناسي شناختي)، يا تكانه هاي ناخودآگاه( نظريه روانكاوي) باشد.

دل مشغولي عمده اين نظريه توصيف زندگي دروني افراد و رخدادهايي است كه بر  آنها وارد آمده است، تا وضع نظريه يا پيش بيني رفتار.

رهيافت هاي بين رشته اي

عصب پژوهي شناختي:

(شاخه اي از زيست شناسي كه با مغز و دستگاه عصبي مركزي سروكار دارد.)

روان شناسي تكاملي:

(انديشه كليدي در روان شناسي تكاملي اين است كه ساز كارهاي رواني هم درست مثل سازكارهاي زيستي نتيجه ميليون ها سال تكامل از طريق روند انتخاب طبيعي است.

شناخت پژوهي:

(اصطلاح شناخت پژوهي عبارت از حوزه هايي از پژوهش رواني است كه الف- به فرايندهاي شناختي نظير ادراك، يادآوري، استدلال، تصميم گيري، و مشكل گشايي توجه دارد. ب- با ساير رشته هايي  كه به اين فرايند مي پردازند نيز هم پوشي دارد مانند فلسفه، رايانه پژوهي، انسان شناسي، زبان شناسي و ….)

روان شناسي فرهنگي:

(اين رشته نهضتي بين رشته اي است كه روان شناسان، انسان شناسان، جامعه شناسان، و ساير جامعه پژوهان در آن سهيم هستند. روان شناسان فرهنگي به تاثير فرهنگي كه فرد در آن مي زيد- سنت ها، زبان، و جهان گري آن فرهنگ- بر بازنمودهاي ذهني و فرايند هاي رواني وي توجه دارد.

قسمت‌هاي مختلف نرون

دندريت

اكسون

پايانه هاي سيناپسي

سيناپس

شكاف سيناپسي

عصب رسانه(neurotransmitter)

ميلين

انواع نرون‌ها با توجه به كاركرد كلي‌شان

نورون‌هاي حسي( پيام ها را از گيرنده به دستگاه عصبي

مركزي منتقل مي كنند.)

نورون‌هاي حركتي (نورون‌هايي هستند كه پيام‌ها را از مغز يا طناب نخاعي به اندام‌هاي عمل كننده يعني عمداً عضلات و غدد مي رسانند).

نورون‌هاي رابط ( اين نورون‌ها پيام‌ها را از نورون‌هاي حسي مي‌گيرند و به يك نورون حركتي مي‌رسانند نورون رابط در مغز، چشم، و طناب نخاعي يافت مي شود).

سلول‌هاي گليال

60,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت کتاب روان شناسي يادگيري
  • پاورپوینت آشنايي با روشهاي صحيح مطالعه و يادگيري
  • برچسب ها : , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی