پاورپوینت کتاب روان شناسي تربيتي

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت کتاب روان شناسي تربيتي دارای 272 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

فصل اول: مراحل فعاليتهاي آموزشي

فصل دوم: تهيه و تدوين هدفهاي آموزشي

فصل سوم: طبقه بندي هدفهاي آموزشي

فصل چهارم: رفتار ورودي و سنجش آغازين

فصل پنجم: تعريف و انواع يادگيري

فصل ششم: يادگيري از راه شرطي شدن

فصل هفتم: يادگيري شناختي

فصل هشتم: حافظه و فراموشي

فصل نهم: يادگيري مفاهيم و اصول

فصل دهم: حل مسئله و آفرينندگي

فصل يازدهم: روشهاي كلي آموزشي

فصل دوازدهم: آموزش براي يادگيري در حد تسلط

فصل سيزدهم: آموزش ، به كمك روشهاي تغيير رفتار

تعريف آموزش

آموزش كار اصلى معلم است. آموزش، به فعاليتهاى از پيش طرح‏ريزى شده‏اى گفته مى‏شود كه‏ با هدف ايجاد يادگيرى در دانش‏آموزان يا دانشجويان بين معلم و يك يا چند دانش‏آموز به صورت كنش متقابل يا رابطه دو جانبه انجام مى‏شود.

لذا ويژگى مهم و امتياز عمده آموزش رو در روى كلاسى همين كنش متقابل آن است. با اين حال، آموزش، تنها به آموزش كلاسى محدود نمى‏شود و ساير شيوه‏هاى آموزشى از جمله آموزش راديويى، آموزش تلويزيونى، آموزش از روى كتاب، يا آموزش مكاتبه‏اى نيز در رديف فعاليتهاى آموزشى قرار دارند.

منظور ما از آموزش همان آموزش رو در روى كلاسى است كه متداولترين و مؤثرترين شيوه آموزشى در سراسر جهان است.

منابع انتخاب هدفهاي آموزشي

تهيه و تدوين هدفهاى آموزشى اولين مرحله از مراحل فعاليتهاى آموزشى معلم است. در اين مرحله است كه معلم تصميم مى‏گيرد چه درس بدهد و در نتيجه آموزش، از دانش‏آموزان خود چه انتظاراتى داشته باشد.

طرح هفت مرحله اي هدف گزيني

يكى از متخصصان آموزش و پرورش به نام رالف تايلر (1970) در كتاب خود به نام اصول ‏رالف‏تايلر. اصول اساسى برنامه‏ريزى تحصيلى، ترجمه تقى‏پور ظهير (تهران، انتشارات ابوريحان، 1358 اساسى برنامه‏ريزى تحصيلى، براى گزينش هدفهاى آموزشى طرح هفت مرحله‏اى زير را پيشنهاد كرده است:

سه اصل انتخاب هدفهاى كلى عبارت‏اند از: 1. نيازهاى فراگيران 2. نيازهاى جامعه 3. نظر متخصصان موضوعهاى درسى. منظور اين است كه برنامه‏ريزان و هدف نويسان آموزش و پرورش، هم بايد نيازهاى فراگيران را در نظر بگيرند، هم احتياجات جامعه را تأمين كنند.

هدفهاى انتخاب شده از اصول سه گانه بالا، هدفهايى كلى و موقتى هستند كه بايد از دو صافى فلسفه آموزش و پرورش و روان‏شناسى پرورشى و يادگيرى بگذرند تا به صورت هدفهاى قطعى قابل تجزيه و تبديل به هدفهاى دقيق آموزشى در آيند.

انواع هدفهاي آموزشي

هدفهاى آموزشى قصد و منظور معلم را از آموزش مطالب مختلف نشان مى‏دهند.

فعاليتهاي معلم

فعاليتهاي دانش آموزان

عنوان درس

يادگيري دانش آموزان

هدفهاي آموزشي رفتاري

هدفهاى آموزشى رفتار هدفهايى هستند كه مقاصد آموزشى معلم را بر حسب رفتار قابل اندازه‏گيرى يا به اصطلاح عملكرد يا گيرنده بيان مى‏كنند. هدفهاى رفتارى به معلم كمك‏ مى‏كنند تابه طور دقيق منظور و مقصود خود را از آموزش موضوع درسى مشخص كند و به يادگيرندگان به روشنى معلوم كند كه معلم در پايان درس چه انتظاراتى از آنان خواهد داشت.

تفاوت عمده بين هدفهاى رفتارى و هدفهاى غيررفتارى در اين است كه هدفهاى رفتارى بر حسب عملكرد با رفتار و اعمال قابل اندازه‏گيرى يادگيرنده توصيف مى‏شوند. در حالى كه هدفهاى غيررفتارى با كلمات مبهم و عبارات  نامشخص بيان مى‏شوند؛ و در نتيجه به سهولت قابل اندازه‏گيرى نيستند.

روش تهية هدفهاي رفتاري

بنابراين، براى تهيه هدفهاى رفتارى بايد در انتخاب مفعولها و فعلهاى جمله هايى كه براى بيان هدفها به كار مى‏بريم دقت كنيم. يعنى بايد مفعول جمله را از ميان موضوعها و مطلبهايى كه آموزش مى‏دهيم، انتخاب كنيم و فعل  آن را طورى برگزينيم كه نشان دهد يادگيرنده براى آن موضوع چه كارى بايد انجام دهد.

روش گرانلند در تهية هدفهاي آموزشي

نرمن گرانلند (1978) براى تهيه هدفهاى دقيق آموزشى، پيشنهاد مى‏كند كه در ابتدا هدفها به‏ صورت كلى و غيررفتارى بيان شود؛ بعد با فهرست كردن نمونه رفتارهايى كه نشان مى‏دهد دانش‏آموز به هدف مورد نظر دست يافته است، هدفهاى دقيق تعيين شود.

انواع هدفهاي آموزشي رفتاري

هدفهاى آموزشى رفتارى را مى‏توان به سه دسته: هدفهاى پايانى يا نهايى، هدفهاى‏ واسطه‏اى يا بين  راه و هدفهاى ورودى تقسيم كرد. هدفهاى پايانى  يا نهايى به آنچه كه يادگيرنده‏ بايد در پايان درس  يا دوره آموزشى انجام دهد، اشاره مى‏كند. هدفهاى بين راه، نشان دهنده اعمالى هستند كه يادگيرنده، بعد از يادگيرى بخشى از درس و پيش از اتمام تمام درس، انجام خواهد داد.

نظرهاي موافق و مخالف كاربرد هدفهاي رفتاري

مدافعان اصلى هدفهاى رفتارى گانيه (1967)  گليزر (1967) ميگر (1968) و پوفام‏ (1969)، معتقدند كه استفاده از هدفهاى رفتارى در آموزش، ميزان يادگيرى دانش‏آموزان را به مقدار چشمگيرى افزايش مى‏دهد.

به اعتقاد آنان تأثير مثبت هدفهاى رفتارى از آنجا  ناشى مى‏شود كه اين هدفها:

به معلم و يادگيرندگان نشان مى‏دهد كه در انجام فعاليتهاى خود به دنبال چه چيزى باشند.

در ميان موضوعهاى درسى نوعى توالى منطقى ايجاد مى‏كنند.

وسايل دقيق‏اندازه‏گيرى و سنجش بازده‏هاى يادگيرى را فراهم مى‏آورند.

4. به معلم امكان مى‏دهند تا تعيين كند كه آنچه يادگيرندگان قرار بوده بياموزند، به خوبى يادگرفته‏اند يا نه؟

يكى از انتقادهاى مخالفان كاربرد هدفهاى رفتارى، اين است كه اين هدفها يادگيرندگان را به يادگيرى اطلاعات و مهارتهاى جزئى محدود مى‏كنند و آنان را از دستيابى به هدفهاى  مهمتر آموزش مانند: خلاقيت، قضاوت منتقدانه باز مى‏دارند.

انتقاد ديگر مخالفان كاربرد هدفهاى رفتارى اين است كه اين هدفها باعث محدود شدن فعاليت آموزش  و يادگيرى مى‏شوند؛ زيرا هدفهاى از پيش تعيين شده سبب مى‏شوند كه پيامدهاى پيش‏بينى نشده آموزشى – كه گاه بسيار مهم هستند – نمايان نشوند.

طبقه بندي هدفهاي آموزشي معروف به طبقه بندي بلوم

60,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو

آخرین بروز رسانی