پاورپوینت کتاب آسيب شناسي رواني 1

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت کتاب آسيب شناسي رواني 1 دارای 280 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

فصل اول: ملاحظات تاريخي و علمي

فصل دوم: پارادايم‌هاي كنوني در آسيب‌شناسي رواني و درمان

فصل سوم: طبقه بندي و تشخيص

فصل چهارم: روش‌هاي سنجش باليني

فصل پنجم: اختلال‌هاي اضطرابي

فصل ششم: اختلال‌هاي جسماني شكل و گسستي

فصل هفتم: اختلال‌هاي رواني فيزيولوژيايي و روان‌شناسي تندرستي

تعريف آسيب شناسي رواني:

رشته‌اي كه به مطالعه ماهيت و شكل گيري رفتار، افكار، و احساسات نا بهنجار مي‌پردازد.

چالش‌هاي پيش‌روي  اين رشته عبارتند از:

تحمل ابهام

حفظ عينيت

تعريف رفتار نابهنجار

تحمل ابهام:

يعني توان مواجهه با اطلاعات ضد‌ و ‌نقيض

حفظ عينيت:

چون رفتار انسان پديده‌اي است شخصي و بسيار تاثير گذار كه باعث مي‌گردد از عينيت موضوع مورد بررسي  دور شويم. ولي نبايد به هر حال عينيت را با مشكل مواجه سازيم.

تعريف رفتار نابهنجار:

بهترين تعريف رفتار نابهنجار بايستي شامل ويژگي هاي زير باشد:

ندرت وقوع آماري:

يعني رفتار بايد در درصد خيلي كمي از جمعيت شايع باشد. مثلا عقب ماندگي ذهني در صورتي كه هوش بهر فرد درانتهاي چپ منحني زنگوله‌اي شكل يا منحني طبيعي قرار گرفته باشد.

تخدي از هنجارها:

رفتاري نا بهنجار تلقي مي‌شود كه از هنجار هاي اجتماعي تخدي كند يا باعث تهديد و تشويش كساني مي‌شود كه شاهد آن رفتار هستند.

پريشاني شخصي:

اين نيز يكي از ويژگي‌هاي برخي از نابهنجاري‌هاي رواني است كه به معني احساس درد و رنج شخصي مي‌باشد.

ناتواني يا بدكاري:

يعني اينكه آيا فرد در برخي از حيطه هاي زندگي نظير كار يا روابط شخصي به سبب نابهنجاري دچار آسيب شده است يا نه؟ اين نيز مي تواند يكي از مولفه‌هاي  ديگري از رفتار نابهنجار باشد.

پيش بيني ناپذيري:

به معني پاسخ هاي غير منتظره به عوامل تنش زاي محيطي است.

تاريخچه‌ِي آسيب شناسي رواني:

تاريخچه‌ي آسيب شناسي رواني را مي‌توان در طول تاريخ به شرح زير طبقه بندي كرد:

ديو شناسي قديم:

اين اعتقاد كه موجودي اهريمني ممكن است كه در درون فرد به ستيز برخيزد و ذهن و بدن او را به تسخير آورد ديو شناسي ناميده مي‌شود.

بر اساس اين باور رفتار نابهنجار ناشي از تسخير شدگي است، و درمان آن جن‌گيري و بيرون راندن ارواح شيطاني به مدد سرود‌هاي مذهبي يا شكنجه مي‌باشد.

بدن زاد‌انگاري:

از قرن پنجم پيش از ميلاد با بقراط شروع شد در اين ديدگاه اعتقاد بر آن است كه يك نقص موجود در بدن است كه باعث اختلال در فكر و عمل مي شود.

قرون وسطي و ديو شناسي:

در قرون وسطي صومعه‌هاي مسيحي در مقام شفا دهنده و صاحب‌نظر اختلال‌هاي رواني جايگزين پزشكان شدند و بدنبال آن دو حركت به وجود آمد:

الف: تعقيب و آزار جادوگران

ب: تلقي بيماران رواني به عنوان ساحر يا جادوگر.

گسترش تيمارستان‌ها:

در قرون پانزده و شانزده بستري كردن بيماران رواني جدي‌تر شد. مكان‌هاي بستري بيماران رواني تيمارستان نام گرفت.

اصلاحات فيليپ پينل:

پينل اولين و شاخص ترين چهره در درمان انسان دوستانه‌ي بيماران رواني در تيمارستان‌ها قلمداد مي‌شود.

پژو هش‌هاي تاريخي نشان مي‌دهد كه يكي از بيماران سابق به نام ژان غل و زنجير را از پاي بيماران باز كرد.

پينل  بيماران رواني را انسان‌هايي عادي و طبيعي مي دانست كه بايد با درك و دل‌سوزي سراغشان رفت.

درمان اخلاقي:

به دنبال كار‌هاي پينل در فرانسه و تيوك در انگلستان درمان بيماران در تيمارستان‌ها در شرايط بهتري به نام درمان اخلاقي معروف شد. بر طبق اين درمان بيماران با مراقبين خود تماس نزديك و بهتري داشتند.

آغاز تفكر معاصر:

الف. نظام اوليه طبقه بندي :

كريپلين پي برد كه در اختلالات رواني گروهي معين از نشانه‌ها كه آن‌را نشانگان مي‌نامد با هم ظاهر مي‌شوند و احتمالا زير بناي يكساني براي آن‌ها وجود دارد.

كريپلين دو گروه عمده‌ي بيماري‌هاي رواني شديد را پيشنهاد كرد:

زوال عقلي پيش‌رس( اصطلاح اوليه‌‌ي اسكيزوفرني).

روان‌پريشي شيدايي – افسردگي.

ب.  پديدآيي رواني:

اين ديدگاه معروف به روان زادي است كه معتقد بود اختلالات رواني ناشي از كژكاري رواني است و در قرن هيجدهم و نوزدهم در فرانسه و اتريش رواج داشت.

ج.  مسمر و شاركو:

مسمر اعتقاد داشت اختلالات هيستريايي ناشي از توزيع خاص يك مايع مغناطيسي عمومي در بدن است و هر كس مي‌تواند مايع مغناطيسي فرد ديگري را تحت تاثير قرار داده و رفتار وي را عوض كند.

مسمر را يكي از اولين دست‌اندركاران هيپنوتيز امروزي مي دانند. مسمريزه كردن معادل قديمي همان هيپنوتيز كردن است.

شاركو يكي از عصب شناساتن بزرگ پاريس نيز حالات هيستريايي شامل بي‌حسي، فلجي، كوري، كري، حمله‌هاي تشنجي و نقصان حافظه را مورد تحقيق و بررسي قرار داده استاو اوايل ديدگاه بدني زاد داشت ولي بعدا به تفسير هاي غير فيزيولوژي‌يايي اين پديده‌هاي بسيار پيچيده علاقه‌مند شد.

د.  بروئر:

بروئر روش پالايشي را در درمان بيماران هيستريايي به كار گرفت. او بيمار را به روش هاي مختلف  به خصوص در حالت هيپنوتيزم وا مي داشت تا با هيجانات فراوان در مورد برخي از حوادث بسيار تلخ گذشته خويش صحبت كند.

تعريف پالايش:

60,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت سبب شناسی اختلالات روانی
  • پاورپوینت بهداشت روان
  • پاورپوینت طبقه بندی در روانپزشکی
  • برچسب ها : , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی