پاورپوینت کارگاه آموزش روش های تدریس

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت کارگاه آموزش روش های تدریس دارای 42 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

روش سخنرانی

نقش مدرس

نقش یادگیرنده

روش پانل

روش جدل / مناظره

روش نمایش

روش بازدید میدانی/ اردو

روش مطالعه موردی

روش گروه های کوچک

روش گروه بحث

روش بارش مغزی/ طوفان فکری

روش ایفای نقش

روش بازی های شبیه سازی

روش مشق و تمرین

راهنمای انتخاب روش های تدریس

 روش سخنرانی

سخنرانی ارائه کلامی اطلاعات به وسیله یک شخص ماهر و کار آزموده است.الگوی ارتباطی در سخنرانی انتقال یک سویه اطلاعات از مدرس به یادگیرندگان است.

کاربرد روش سخنرانی زمانی مفید است که :

فعالیت اصلی آموزش ارائه اطلاعات باشد.

اطلاعات به جزنزد مدرس جای دیگری در دسترس نیست.

اطلاعات فقط برای یاد داری کوتاه مدت مورد توجه باشند.

اشتیاق شدیدی از سوی یادگیرندگان به موضوع وجود دارد.

مقدمه ای برای آغاز فعالیت یادگیری عرضه شود و فعالیت اصلی با روش دیگری دنبال گردد.

کاربرد روش سخنرانی در موارد برشمرده در زیر مناسب نیست:

هدف آموزش به جز کسب اطلاعات باشد .

هدف آموزش کاربرد مهارتها یا روش را نشانه بگیرد.

هدف آموزش در برگیرنده تغییر نگرش باشد.

اطلاعات پیچیده و انتزاعی باشند و به تجزیه و تحلیل ، ترکیب و تلفیق نیاز داشته باشند

مشارکت یادگیرندگان اساسی و سازنده تلقی شوند.

نقش مدرس

اگر موارد زیر رعایت شود بر اثر بخشی سخنرانی افزوده خواهد شد:

موارد معنادار باشند .

سخنرانی بیش از نیم ساعت نباشد .

زبان سخنرانی ساده باشد .

بیش از شش نکته عمده در سخنرانی مدنظر نباشد .

اطلاعات ارائه شده با تجارب یادگیرندگان هم خوانی داشته باشند.

در ابتدا و انتهای سخنرانی ضد صدائی در نظر گرفته شود.

در سخنرانی از فنونی که به مشارکت یادگیرندگان کمک میکند استفاده گردد

نقش یادگیرنده

گوش دادن ، تفکر، یادداشت برداری

 روش پانل

در یک پانل ، چند نفر پیش از دیدار با گروه یادگیرنده ،

درباره موضوع معینی بحث   می کنند. اطلاعات در روش پانل از طریق تبادل نظر مدرس با اعضای پانل به گروه یادگیرنده منتقل می گردد .

نقش مدرس

دعوت از متخصصان

ملاقات با اعضای پانل برای بحث درباره روش کار

آگاهاندن یادگیرندگان برای مطالعه و پژوهش پیشاپیش

ساماندهی، معرفی اعضای پانل و موضوع ، میانجی گری و پیشنهاد فعالیت در آتی

ارزش یابی پیا مد های یادگیری

نقش یادگیرنده

آماده کردن موضوع

ارتباط دادن اطلاعات جدید با تجارب قبلی

شناسایی و در هم تنیدن (تلفیق) ایده های جدید

کاربرد اطلاعات جدید از طریق پیگیری فعالیت ها

مشارکت در ارزش یابی بازده ها

روش جدل / مناظره

در جدل یا مناظره ، سخنگوها دیدگاه های متعارضی را نسبت به یک موضوع را با اقامه دلایلی ارائه می دهند. این کار با دخالت یا وارد شدن کل گروه در بحث تداوم می یابد.” جدل” سخنگو باید :

شواهد مناسبی را برای دیدگاه هایش بیان کند.

در برابر سایر دیدگاه ها ایستادگی کند .

از موضوع خود دفاع کند .

مباحث خود و سایرین را جمع بندی کند.

نقش مدرس

در خواست از سخنگو ها برای تعریف موضوعات

تعریف مسئله برای اعضای گروه

ایفای نقش میانجی گری

در انداختن بحث پس از جدل

پیشنهاد منابع برای مطالعه بیشتر

نقش یادگیرنده

تفکر درباره موضوع بحث

مشارکت در بحث

ارزش یابی روند اقدامات و اثر بخشی

روش نمایش

نمایش برای انتقال مهارتی از مدرس به اعضای گروه یادگیرنده بسیار مفید است. نهایتاٌ آن که ، یادگیرنده باید تکلیف یادگیری را در حد استاندارد و رضایت بخش انجام دهد .

نمایش برای :

کسب تسلط بر مهارت حرکتی مطلوب است .

تبدیل نظریه به عمل   است.

اثر بخشی بیشتر باید با پرسش و پاسخ  پیگیری شود.

گروه های کوچک کاربری مطلوب دارد( 5-20نفر)

اعضای گروه فرصت مشارکت فراهم می آورد .

نقش مدرس

آماده سازی تجهیزات مناسب برای نمایش

کسب توانایی نمایش و نشان دادن تسلط در انجام فعالیت

ارائه نظریه و عمل

توصیف گام های عملیات

پیشروی تدریجی

بررسی روند کار و پاسخ گویی به سئوالات

کمک به تمرین

نقش یادگیرنده

درک هدف نمایش

گوش دادن فعال و دیدن با دقت

پرسش سئوال

پیشنهاد ایده های جدید یا روش های جایگزین

تمرین گام های روند انجام کار

کاربرد دانش جدید

روش بازدید میدانی/ اردو

20,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو

آخرین بروز رسانی