پاورپوینت پل صدر

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت پل صدر دارای 21 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

معرفی

پل صدر و اخذ رتبه چهارم مسابقه بین المللی مدیریت پروژه

احداث پل صدر در خاورميانه بي‌نظير است

مخالفت گروهی از متخصصین حمل و نقل با ساخت پل صدر

پل صدر و بابک زنجانی

مراحل صحیح انجام یک پروژه

دلایل سیاسی انجام این پروژه

نتیجه گیری

معرفی

پل صدر یا بزرگراه طبقاتی صدر پلی است در شهر تهران پل صدر یکی از عریض‌ترین پل های تهران  است که در تقاطع خیابان دکتر شریعتی و بزرگراه ایت الله صدر واقع شده و به چند راه اصلی منتهی می‌شود.

احداث پل صدر در خاورميانه بي‌نظير است

عبدالمقيم ناصحي رئيس کميسيون فرهنگي شوراي شهر:

اين پل عظيم به طول 11 کيلومتر شرق و غرب تهران را به هم متصل کرده که شايد بتوان گفت احداث آن در خاورميانه بي‌نظير است.وي ادامه داد: بخش بسياري از ترافيک به وسيله اين پل کاهش مي‌يابد و به نوعي در کاهش آلودگي هوا نيز موثر خواهد بود. انصافاً مي‌توان گفت در تاريخ بلديه تهران چنين ابتکاري رخ نداده بود.

رئيس کميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران خاطرنشان کرد: از امتيازات مهم اين پل اين است که به دست مهندسان جوان ايراني ساخته شده و از کارشناسان خارجي استفاده نکرده‌اند.

هدف پروژه

اجرای این پروژه با هدف اصلی کاهش بار ترافیکی یکی از اصلی‌ترین شریان‌های بخش شمالی تهران انجام شد که در زیر به اختصار به زیر شاخه‌های آن اشاره می‌شود.

۱- تکمیل و توسعه شریان‌های ارتباطی شرقی-غربی کلان شهر تهران

۲- افزایش ظرفیت ترافیکی بزرگراه شهید صدر

۳- توزیع ترافیک ورودی شمال شرق که از طریق بزرگراههای پردیس و شهید بابایی صورت می‌گرفت

4- اتصال شرق به غرب تهران پس از گذر از تونل نیایش، بزرگراه نیایش و شهید همّت.

سال‌ها برای کاهش ترافیک در پایتخت، بحث طبقاتی کردن بزرگراه‌ها مطرح بود اما هیچ‌گاه اقدام عملی در این راستا انجام نشد. بزرگراه‌های یادگار امام (ره)، شهید صیاد شیرازی، شهید همت و شهید مدرس از جمله بزرگراه‌هایی بودند که نامزد دو طبقه شدن به شمار می‌رفتند اما دست آخر قرعه به نام بزرگراه شهید صدر به طول ۱۱ کیلومتر (با احتساب ورودی‌ها و خروجی‌ها) افتاد تا اتوبان مدرس را از طریق بزرگراه طبقاتی شهید صدر به اتوبان امام علی (ع) و شهید بابایی برساند

ایا شما(با توحه به تجربه ی خود)  با احداث این پل موافق هستید؟

آیا شهروندان تهرانی حق ندارند از خود سوال کنند: چرا در حالیکه در شهر سئول در سال 2003 مدیران شهری اقدام به تخریب این چنین سازه‌ای در راستای اصول توسعه پایدار شهری کردند(1)، در تهران پس از 10 سال مسئولین به ساخت آن مباهات می‌کنند؟

حال سوال این است که از نگاه مدیریت شهری و توسعه پایدار در خصوص اجرای پروژه های توسعه معابر چه رویکردی را بایستی در پیش گرفت؟

نقش حمل و نقل عمومی و توسعه حمل و نقل ریلی شهری نظیر مترو در این بین چه می شود؟

در انتخاب بهترین سناریو مطالعات هزینه منفعت از نگاه شهری و شاید هم ملی چه جایگاهی دارد؟

آیا صرف میلیارها تومان هزینه در مقایسه با دستاوردهای آن منطقی بوده است؟

با توجه به هزینه‌‌های صرف شده، آن طور که مسئولین شهرداری تهران ادعا می‌کنند، کارآمد خواهد بود؟

آیا امکان اجرای گزینه‌ای بهتر با فواید بیشتر وجود نداشته است؟

مخالفت گروهی از متخصصین حمل و نقل با ساخت پل صدر

همه می دانیم که توسعه راه به معنای کاهش ترافیک نیست، بلکه خود مولد تقاضا و ترافیک است. نگاهی به تجربیات کشورهای پیشرفته اروپایی می تواند این حقیقت تلخ را برای ما آشکار سازد که بجای صرف کردن هزینه های گزاف جهت ساخت بزگراه، باید به سوی حمل و نقل همگانی و غیر موتوری پیش رویم. پل صدر نیز گرهی جدید در ترافیک تهران شد. امری که از دید متخصصین حمل و نقل از قبل هم واضح بود.

نگرشی قدیمی به علم حمل و نقل: ساخت بزگراه، تونل، پل
نگرش جدید: تخصیص ظرفیت معابر به حمل و نقل عمومی و غیر موتوری

چند طبقه سازی یا تعریض یا ساخت بزرگراه و تونل و …. فرقی با هم ندارند . مهم این است که همه این ها مصادیق افزایش ظرفیت هستند و امروزه در دنیا به اثبات رسیده که هر نوع افزایش ظرفیتی منجر به افزایش تقاضای سفر با خودرو شخصی می گردد که عوارض منفی خود را دارد

جالب آنکه آقای چمران در شورای شهر گفته اند که برای این پروژه 2 سال کار مطالعاتی شده است. در حالیکه اصلا چیزی به نام مطالعه ترافیکی وجود نداشته. ابتدا پیمانکاران برای معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران پروژه تونل نیایش رو تعریف می کنند و کار شروع می شود. سپس معاونت حمل و نقل و ترافیک رو صدا می زنند که بیایید یک مطالعه ترافیکی هم بکنید

گزینه های پیشنهادی دیگر

احداث یک خط مترو به صورت هوایی :

در وضعیت فعلی، پل صدر دارای دو خط عبوری در هر جهت است. اگر ظرفیت هر خط رو در حالت حداکثر برابر با 2000 خودرو در ساعت در نظر بگیریم ظرفیت هر مسیر می شود 4000 خودرو و اگر ضریب سرنشین رو خیلی خوشبینانه 1.2 در نظر بگیریم می شود 4800 نفر در ساعت در هر جهت. حالا فرض کنیم آن پل به عبور قطار (از همین قطارهای فعلی و نه مونوریل) اختصاص پیدا می کرد. حال ظرفیت هر قطار رو 1000 نفر فرض کنیم ( سطح سرویس بسیار خوب) . در این صورت اگر هر 3 دقیقه هم یک اعزام صورت گیرد آن وقت ظرفیت جابجایی ساعتی برابر با 20 هزار نفر می شود. اگر هم اعزامها به دو دقیقه برسد ظرفیت خواهد شد 30 هزار نفر بر ساعت. حالا این 20 هزار و 30 هزار رو مقایسه کنید با چهار هزار و هشتصد نفری که قرار است از پل صدر عبور کنند. و همچنین در نظر بگیرید که عرض مورد نیاز برای عبور دو قطار یک سوم مقطع ساخته شده فعلی است.

راه کارهای افزایش هزینه های استفاده از خودرو شخصی و کاهش مطلوبیت آن و افزایش مطلوبیت حمل و نقل همگانی

استفاده از اتوبوس به عنوان حمل و نقل عمومی عدد و رقم هایی كه شهرداری به خاطر خرید اتوبوس هزینه می كند با اعداد و ارقامی كه برای پروژه های عمرانی هزینه می كند قابل مقایسه نیست.شهرداری هر اتوبوس را آن هم با چك های بلند مدت به خودروسازان به قیمت ۱۸ میلیون تومان خریداری می كند در صورتی كه برای ساخت خیابان دوطبقه حتماً باید چندصد میلیارد تومان هزینه كند.شهرداری می تواند به جای صرف هزینه های سنگین برای ساخت تونل یا دوطبقه كردن خیابان ها این سرمایه را صرف خرید اتوبوس كند.

دوگزینه که مسئولان، در کنار احداث پل صدر  درنظر گرفتند یکی تعریض بزرگراه یوده و دیگری ساخت تونل

یعنی هیچکدام از گزینه های مطرح شده در بالا جزو گزینه های مورد نظر مسئولان نبوده

پل صدر

چندین‌بار زمان‌هایی برای افتتاح این پروژه اعلام شده بود که هیچ‌کدام عملی نشده است. مسوولان شهرداری علت این موضوع را تحریم‌ها می‌دانند اما ارتباط این دو پروژه به هم چیست؟
طبق سخنان اعضای شورای شهر، بابک زنجانی در انتقال جرثقیل‌های غول‌پیکر برای ساخت بزرگراه صدر با شهرداری تهران همکاری کرده است. ظاهرا، نبود این جرثقیل‌ها در ابتدای پروژه، تا حدود زیادی پیشرفت پروژه «صدر» را عقب انداخته بود،

مسعود سلطانی‌فر، عضو شورای شهر تهران به «شرق» می‌گوید: «مسوولان شهرداری در قبال تامین تجهیزات پروژه «صدر» از سوی بابک زنجانی به او زمین و مجوزهای لازم برای احداث پروژه ایران زمین را اعطا کردند و اگر این تهاتر با ارزیابی درستی انجام می‌شد، مشکلی نبود.»

تندگویان، دیگر عضو شورای شهر گفت: در پروژه بزرگراه صدر  تامین‌کنندگان مالی در یک قرارداد پایاپای تجهیزات را فراهم کرده و در عوض مجوز این پروژه را با سه‌بار رفت و برگشت به کمیسیون ماده پنج دریافت کرده‌اند و این کمیسیون مطالبات این تامین‌کننده مالی را با هر میزانی که خواسته تغییر داده و درواقع شهرداری در این پروژه به‌دنبال همه‌چیز غیر از منافع مردم بوده است.

مراحل صحیح انجام یک پروژه

10,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت مهندسی ارزش در احداث پل
  • برچسب ها : , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی