پاورپوینت پدیده طبیعی سیل و راهکارهایی برای پیشگیری و مدیریت ان

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت پدیده طبیعی سیل و راهکارهایی برای پیشگیری و مدیریت ان دارای 34 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

مقدمه

مناطق تحت تاثیر سیل در دنیا

تصاویری از خرابی ناشی از سیل در مناطق مختلف دنیا

علل پدیده سیل

عوامل بوجود اورنده سیل

نقش انسان در ایجاد سیل

عوامل اسیب پذیری در برابر سیل

خسارات ناشی از سیل

راههای پیشگیری از سیل

نتيجه گيری

منابع

منابع:

1)مقاله پیش بینی سیل وروشهای پیشگیری از ان -مهندس مهرداد حسینی –مهندس عباس شمس الهی

2) مقاله مطالعه وبررسی مدیریت سیل وراهکارهای کاهش خسارات ناشی از سیل مهندس مهرداد حسینی- مهندس فرخ مطلبی فر

3) مقاله تجزیه وتحلیل ریسک سیل واثار زیان بار ان در ایران –اتوسا میرزا خانی

4)سایت پورتال استان خراسان رضوی اداره کل مدیریت بحران خراسان رضوی

5)سایت خبری عصر ایران

مقدمه:

افزایش جریان بالا امدن سریع سطح اب در یک رودخانه ونیز بالا امدن سطح اب راکه منجر به زیر اب رفتن زمین های پست می گردد سیل می گویند.(2)

می توان گفت در میان بلایای طبیعی که براثر تغییرات جوی وانقلابهای درون زمین به وجود می ایند سیل مخرب ترین نوع انهاست که سالانه جان هزاران نفر را طعمه خود کرده یا زخمی مجروح واواره می کند . سیل علاوه بر انسانها به راهها تاسیسات اب وبرق وگاز-اماکن عمومی-باغ ها –محصولات کشاورزی دام وطیور

وغیره نیز خسارت وارد می کند

(3)

کشور ایران به عنوان دهمین کشور بلاخیز معرفی شده است

به طوری که از میان 40 نوع بلایای طبیعی 31نوع ان در ایران رخ میدهد

در طول 90 سال اخیر بیش از 120 هزار نفر از هموطنان مادر اثر وقوع بلایای طبیعی کشته شده اند

(3)

این تحقیق درصدد این امر است که با ارائه شناختی کافی از سیل راهکارهایی برای مقابله وحتی پیشبینی ان ارائه کند.

مناطق تحت تاثیر سیل در دنیا

الف )ساحل دریا

ب)مناطق پایین سدها

پ)رودخانه های بزرگ وپهنه های سیلاب

ت)دره های کم عرض وحوضچه های سیل

ج)نواحی خشک ونیمه خشک:بادهای رسوبی ایجاد شیارهایی می کنند که در زمان وقوع بارندگی سبب افزایش سرعت جریان رواناب شده وبروز سیل راحادث میشود.(1)

رودهای دایمی وپر اب ایران اغلب سیلابی وشیب انها تند بوده واز دره های باریک و  پرپیچ وخم کوهستانی عبور می کنند  در مجموع رودهای ایران از نظر وضع امتدادوشیب کوهها جریان ومصب رودها ونیز وجود ابگیر ها به 4 ناحیه تقسیم می شوند

ابگیر دریای خزر-ابگیر خلیج فارس ودریای عمان –ابگیر دریاچه ها وباتلاق ها وکویر ها ورودهایی که از خارج از کشور سرچشمه میگیرند ووارد کشور می شوند وبرعکس

(3)

در مناطق شمال کشور بویژه حاشیه دریای خزرونیز شرق وغرب کشور طی یک دوره سی ساله سیل  اتفاق افتاده است چند نقطه پراکنده هم در جنوب کشور است که شاهد وقوع سیل های مهم وعمده ای بوده است.

در یک دوره ده ساله در دنیا(1997-1988)حدود 390000نفر در اثر بلایای طبیعی در جهان کشته شده اندکه 58درصد این امار مربوط به سیل است 26درصد مربوط به زلزله و16 درصد ان دراثر طوفان وبلایای دیگر بوده است.(2)

علل پدیده سیل

1)بارندگی سنگین

2)تجمع رسوبات سنگین وغیر طبیعی پشت سد ها

3)ذوب سریع برف ها

4)مسدود شدن رودخانه به علت ریزش کوه

5)در اثر انفجار مخازن اب(2)

عوامل بوجود اورنده سیل

1)علت انسانی

2)علت فیزیکی

(1)

نقش انسان در ایجاد سیل

سیلها به طور طبیعی موجب خسارت می شوند و در صورتی که سکونتگاههای انسان در محل جلگه های رودخانه ها باشد موجب بروز فجایع میشوند.(2)

عوامل اسیب پذیری در برابر سیل

15,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت باران
  • برچسب ها : , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی