پاورپوینت نور پردازی در فضای باز

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت نور پردازی در فضای باز دارای 34 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

نور

ويژگي هاي نور

رنگ و نور

سایه و نور

ابعاد و نور

جهت و نور

کمیت نور

نور و محيط

درخشندگي

معرفي گونه هاي متفاوت نورپردازي جهت بهره گيري از آنها

نور

نور يک پديده طبيعي است که براي وجود بشر حياتي مي باشد.اين پديده معمولاً به عنوان يک امر عادي تلقي مي گردد.

در مورد مبحث نور تاکنون نظريه هاي علمي متفاوتي ارائه شده است که ذيلاً به اختصار نام برده میشوند.

الف- نظريه ذره اي
ب- نظريه موجي

ج- نظريه الکترومغناطيسي

ه- نظريه تلفيقي «ذره اي- موجي»

د- نظريه کوانتومي

ويژگي هاي نور

نور نه تنها به عمل ديدن کمک مي کند بلکه آدم را قادر به احساس کلي و منسجم از محيط اطراف مي نمايد و عاملي است که کنترل فرد را بر محيط اطراف افزايش مي دهد و تأثيرات آن به اشکال مختلف مي تواند منجر به ايجاد آسايش يا عدم آرامش رواني شود. ويژگي هاي کمي و کيفي نور در رنگ، سايه، حرکت، ابعاد، جهت و کميت نور جدا از ويژگي هاي محيطي آن در زير معرفي شده است

رنگ و نور

سايه و نور

3 ابعاد نور

4 جهت نور

5 کمیت نور

رنگ و نور

” اثر رواني هر رنگ و درک آن در واقع يک تجربه شخصي و ذهني است که حافظه رنگي ما را تشکيل مي دهد و براساس اين حافظه رنگي انسان مدام رنگ هاي پيرامون خود را نه به صورتي که در آن لحظه و تحت آن شرايط وجود دارد بلکه به صورتي که گمان مي کند بايد وجود داشته باشد، درمي يابد” رنگ تأثيري است که به وسيله مجموعه طول موج هاي مختلف دريافت شده توسط چشم ايجاد مي گردد. رنگ نور را نبايد به عنوان يک مشخصه سطوح منعکس کننده نور تلقي نمود. نور با توجه به نوع رنگ آن، با انعکاس سطوح رنگي مي تواند تأثيرات رواني متفاوتي را در افراد ايجاد کند. معمولاً رنگ ها با سه خصوصيت مشخص مي شوند: خلوص يا صافي، درخشندگي و طول موج که نوع رنگ را مشخص مي کند.

سایه و نور

بازتاب نوري، تفاوت نقاط تاريک و روشن و تأکيد بر سايه است که به فضا جان مي بخشد. “پر کردن فضا با نوري يکدست ممکن است محيط را براي کار مناسب سازد. اما الزاماً آن را به مکاني دلچسب و زيبا مبدل نخواهد کرد حجم را در نتيجه ارتباط بين نور و سايه مي توان ديد. کوچک ترين تغيير در اين ارتباط توسط تغيير کيفيت سيستم نوري، با ايجاد نور سايه مي توان تأثيرات بصري عمق و فرم را تغيير داد.

ابعاد و نور

نور در تعيين و تبيين ابعادي فضا و ارائه برآورد کلي از محدوده موجود و ابعاد عناصر بکار رفته نقش بسزايي دارد. کوچک ترين تغيير در نورپردازي هر يک از عناصر موجود در محيط، مفهوم درک فضا، ابعاد و اندازه هاي آن را تغيير خواهد داد. علاوه بر محدوده تعريف شده اماکن عمومي، عناصر و واحدهاي نورپردازي شده نيز مي تواند عامل مهمي در تعريف و ايجاد تأثيرات نهفته در ابعاد و مقياس اين گونه اماکن باشد.

جهت و نور

يکي از ارکان کيفيت نور، زاويه انتشار مسيري است که نور از آن سمت مي تابد. جهت تابش نور مي تواند شکل و بافت اشياء را آشکار سازد و يا آن را عملاً در ابهام باقي گذارد. جهتي که از جهت منبع نور، در درک اجسام سه بعدي تأثير بسزايي دارد.

کمیت نور

يکي از جنبه هاي اساسي که از آن براي بررسي زيباشناسي و تأثيرات بصري نور استفاده مي شود، مسئله کميت نور و يا به عبارت ديگر مقدار نور حاصل از منبع نور مي باشد. کميت نور عاملي است که از يک سو باعث رويت اجسام و از سوي ديگر با بکارگيري و توزيع آگاهانه آن دستيابي به خواسته هاي نورپردازي را ميسر مي سازد.

نور و محيط

اثرات نور بر محيط و ويژگي هاي بصري که در ناظرين ايجاد مي نمايد، خيرگي، انعکاس، درخشندگي، انکسار، انتشار و عبور مي باشد

خیرگی

ايجاد خيرگي ارتباط مستقيم با منبع نوري دارد و هم امتداد چشم و منبع نوري و در ديد مستقيم بودن باعث ايجاد يا تشديد اين موضوع مي گردد. با افزايش ارتفاع منبع نوري، مي توان آن را از ديد افراد خارج نموده و ميزان خيرگي را کاهش داد.

بخش اعظم رنگ موجود در محيط از انعکاس نور بر سطح رنگي به وجود مي آيد و اثر انعکاس آن با تغيير مصالح، جنسيت و شدت صيقلي بودن آنها متفاوت است.

درخشندگي

15,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت نور، آینه، عدسی
  • پاورپوینت رنگ و نور
  • برچسب ها : , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی