پاورپوینت نمای ساختمان

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت نمای ساختمان  دارای 46 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

نما چیست؟

انواع نماهای ساختمان

ويژگي هاي برخي از انواع نما ها

نمای مدرن

مشخصات کلی انتخاب سنگ برای مصارف ساختمانی

سنگ طبیعی و سنگ مصنوعی

عوامل موثر بر انتخاب سنگ ساختمانی

سنگهای تزئینی ساختمان

معرفی انواع سنگ های ساختمانی

سنگ آنتیک

روش های نصب نماهای ساختمانی

نمای خشک

مصالح نمای خشک

مزایا و ویژگی های روش نمای خشک

مقایسه مزایا و معایب انواع نماهای ساختمان

نما چیست؟

در ساختمان‌سازی به سوی بیرونی یک ساختمان نما گفته می‌شود. در طراحی ساختمان، نما مهم‌ترین بخش به شمار می‌رود زیرا نما چارچوب کار برای بقیه اجزای ساختمان را مشخص می‌کند.

منظور از نما ضلعی از ساختمان است که در معرض دید عموم و در تماس با فضاهای عمومی شهر قرار می گیرد ، نقش نما تفکیک زندگی خصوصی از زندگی شهر است ، سیما و زیبائی شناسی نمای ابنیه انحصاری و انفرادی نیست ، نماها تعریف کننده فضای خیابان و یا میدان هستند و به همین دلایل است که نما از حساسیت و اهمیت بیشتری برخوردار است.

انواع نماهای ساختمان

آجرنما

نمای شیشه ای

نمای بایرامیکس

نمای سنگ

نمای کامپوزیت

نمای کلاسیک

نمای رومی

نمای مدرن

ويژگي هاي برخي از انواع نما ها

نماهاي تماماً شيشه

نماهاي تماماً شيشه از دوران معماري مدرن به عنوان پوشش ساختمان ها به کار مي رفتند. هدف از اجراي نماي تماماً شيشه عبار تند از:

کاهش بار مرده ساختمان  هاي بلند

سرعت بخشيدن به اجرا

تأمين ديد يکپارچه از مناظر بيرون براي ساکنين داخل

ايجاد احساس سبکي و ظرافت در ساختمان از ديد يک ناظر شهري

نمايش زندگي درون ساختمان از بيرون به دنبال روشن و خاموش شدن چراغ هاي داخلي در طول شبانه روز

مشکلات نماهای تماماً شیشه ای

افزايش بيش از حد دماي داخلي ساختمان در فصول گرم و معتدل سال

احساس عدم آسايش حرارتي در فصول سرد سال

مصرف زياد انرژي و آلودگي هوا

نماي بايراميکس

بایرامیکس يک سيستم پوشاننده تزييني است که براي نماهاي داخلي و خارجي استفاده مي شود. اين محصول مي تواند بر روي ديوارهاي رنگ شده، سنگ، سيمان، چوب، مقواي نازک، پلاستيک، فلز و شيشه به کار رود. بايراميکس که امروزه به عنوان نمای تزئینی داخل و خارج ساختمان به کار مي رود.

محصول حاضر به صورت ملات بوده و متشکل از مخلوط دانه های گرانیتی و مرمر سرامیزه با تنوع رنگ فراوان و دانه بندی های متعدد، رزین های طبیعی و مصنوعی و سایر افزودنی ها می باشد. بايراميكس بعد از اجرا و خشک شدن، نمای سنگ تزئینی به خود می گیرد. این نما روي سطوح چرب، غبار آلود، ناهموار، مرطوب و همچنين مواقعی که هوا طوفانی و دارای گرد و غبار می باشد قابل اجرا نيست.

نمای سرامیک

با توجه به قیمت بالای سنگ و باری که سنگ به ساختمان تحمیل می کند، جهت نماي ساختمان در بعضي کشورهااستفاده از سرامیک رواج قابل ملاحظه ایی پیدا کرده است. نمایسرامیک مشکل وزن را تا حدود یک چهارم وزن سنگ حل کرده است ولی مشکل پیوستگی سراميک و نما بجز در موارد اندکی حل نشده است و با استفاده از روشهای نصب سعی در حل مشکل پیوستگی اجزای نما وجود دارد. این نماها با توجه بهطراحی قابل کنترل می توانند زیبایی خاص خود را به  بيننده تقدیم کنند. از جمله معايب نماهاي سراميکي عايق نبودن آن به سرما و گرما و صدا مي باشد همچنين نماهاي سراميکي به دليل بازتاب شديد نور در مکان هاي شلوغ به کار نمي روند.

نماي آجر

يکي ديگر از انواع نماها، نماهاي آجري هستند که شامل آجرهاي رسي و آجرهاي شيلي مي شوند. نماهاي آجر علاوه بر زيبايي، تنوع و ثبات رنگ، به دليل ضريب انتقال حرارت پايين آجر، نقش يک عايق حرارتي و برودتي را براي ساختمان ايفا مي کنند و درنتيجه از هدر رفتن انرژي توسط سيستم گرمايشي و سرمايشي ساختمان جلوگيري مي کنند. نماهاي آجر بر حسب جنس و رنگ خود باعث دفع و انعکاس گرما در فصل تابستان و جذب انرژي خورشيدي و گرم شدن ساختمان در فصل زمستان مي شوند.

نماي کلاسیک

نمای کلاسیک که در بعضی اوقات نیز به نمای رومی مشهور است شاخصه های زیبایی دارد که عده ای ترجیح میدهند حتی با در نظر گرفتن قیمت بیشتر این نوع نما در اجرا از این نوع طراجی استفاده کنند.

نماي رومی

سبک معماری مصطلح به رومی در واقع فقط مربوط به روم باستان نمی شود بلکه سیر عظیمی از تاریخ معماری را در بر میگیرد که شامل ایران باستان نیز می شود .کتیبه های تخت جمشید وسر ستون های زیبای آن را به یاد بیاوریم تا متوجه شویم در نماهای رومی به کرات از آنها استفاده می شود.

در واقع نماهای رومی به چند علت مورد توجه قرار میگیرند که در این نوشتار به اختصار درباره آنها توضیح کی دهیم :

1 – گسترده شدن استفاده از سنگ تراورتن و معادن رو به گسترش آن ، تنوع و بازه قیمتی وسیع آن باعث شده تا ساختمان های سنگی که عمدتا بر اساس سبک های  دوران باستان طراحی می شوند دوباره مد شده وخیلی از سازندگان ویا حتی عموم مردم از این نوع طرح ها استقبال کنند

2- دیتیلها وجزئیات  این نوع ساختمان ها بسیار ساده تر از ساختمان های با سبک ایرانی اسلامی بوده و براجرای طاق ها ویا رواقهای قدیمی ترجیح داده شود.

3- به روز نشدن معماری اسلامی که مخصوصا در دو قرن اخیر کمتر شاهد سبکی نو و جدید از این نوع ساختمان ها بوده ایم .

نمای سنگ

یکی از پوشش های مناسب در ساختمان که استفاده ازآن روز به روز بیشتر می شود، سنگ است.

مشخصات کلی انتخاب سنگ برای مصارف ساختمانی

بافت سنگ باید ساختمانی سالم داشته باشد ، یعنی بدون شیار ،ترک و رگه های سست باشد (کرمو نباشد )

بدون هر گونه خلل و فرج باشد .

پوسیدگی نداشته باشد .

یکدست ،یکنواخت و ممکن باشد.

سنگ ساختمانی شاید آب زیاد جذب کند ، لذا نباید :
الف – در آب متلاشی یا حل شود.
ب – تمام یا قسمتی از آن بیش از 8 درصد وزن خود آب بمکد.

سنگ ساختمانی نباید آلوده به مواد طبیعی و مصنوعی باشد .

سنگ باید شرایط فیزیکی و شیمیایی محیط را تحمیل کند. لذا باید:

الف- در برابر باد ،یخبندان ،تغییرات دما ودر صورت وجود جریان آب در مقابل آن و کلیه عوامل فرسایش مقاومت کند .

ب – در برابر محیط های شیمیایی ، اسیدی و        قلیایی و همچنین عمل آبکافت و اکسید اسیون مقاومت کند .

مقاومت فشاری برای قطعات باربر نباید کمتر از 150 کیلوگرم بر سانتی متر مربع باشد .

در مقابل سایش مقاوم باشد.

سنگ طبیعی و سنگ مصنوعی

سنگ طبیعی

سنگ های طبیعی اغلب براساس زیبایی ظاهری و کیفیت های فنی انتخاب می شوند. سنگ طبیعی در انواع مختلف رنگها، ساختارها و بافت ها در دسترس است. یک سنگ طبیعی مناسب همه نیازهایی را که برای یک ماده ساختمانی خوب متصور است، در خود دارد. سنگ طبیعی یک محصول طبیعی است که صفت مشخصه آن را نوع و ترکیب مواد معدنی تشکیل دهنده آن تعیین می کند. سنگ طبیعی در بین تمام مصالح ساختمانی از جایگاه برجسته ای برخوردار است.

سنگ مصنوعی چیست؟

سنگ‌هاي مصنوعي از تركيب مجدد سنگ‌هاي طبيعي با مواد افزاينده ديگر به‌دست مي‌آيند كه به آنها وزن كمتري داده و در نتيجه نصب ‌آنها سريع‌تر مي‌شود. براي آنكه بدانيم سنگ‌هاي مصنوعي از چه چيز ساخته شده‌اند به اختصار مي‌توان گفت كه اين سنگ‌ها از تركيب سيمان، رس‌ها، آگرگات‌هاي سنگ‌هاي ضايعاتي و خاك‌هاي سبك وزن ساخته مي‌شوند. مواد به‌كار رفته در اين سنگ‌ها تماما كيفيتي مبتني بر ملاحظات محيطي و انساني دارند. رنگ‌دانه‌هاي اكسيد آهن رنگ مورد نظر را به اين سنگ‌ها مي‌دهد. تركيبي كه از اين راه به‌دست مي‌آيد در قالب‌هايي ريخته مي‌شود كه داراي نقش و نگارهاي سنگ‌هاي طبيعي هستند و به اين سنگ‌ها سيمايي كاملا طبيعي مي‌دهد.

چرا سنگ طبیعی

عدم تغییر رنگ و جذب گرد و غبار

مقاومت در برابر رطوب

تنوع در رنگ و جنس

اجرای سریع و آسان و تمیز

عایق حرارت و بی نیاز از زیر سازی

قابلیت اجرا بر روی کلیه سطوح

قابلیت ترمیم آسان

فراوانی و در دسترس بودن

انعطاف پذیری و قابلیت فرم پذیری مناسب بر روی کلیه سطوح

ایده ال برای دکوراسیون نمای داخل و خارج ساختمان ها ، مغازه ها ،کافی شاپ ها و رستوران ها

امکان به وجود آوردن شکل های مورد نظر (دستی و ماشینی  عمر زیاد (در صورت استفاده مناسب)

هزینه حفظ و نگهداری نسبتاً کم آن انتخاب ابعاد و جنس سنگ ،بستگی به محل استفاده آن دارد.

عوامل موثر بر انتخاب سنگ ساختمانی

دوام

ساخت

بافت

ترکیب شناسی

گانیهای مضر

دوام يك سنگ ساختماني پايداري آن در مقابل تهاجم شيميايي و عوامل هوازدگي است .

هر ضعفي در ساختار سنگ اثر تهاجم عوامل هوازدگي را سرعت مي بخشد . بنابراين سطوح درزه ها ، سطوح لايه بندي ، سطوح گسل يا هر نوع شكاف ناشي از گسل يا چين خوردگي همگي شرايط مناسب را براي تأثير عوامل هوازدگي و يخبندان به وجود مي آورند.

سنگ ممكن است داراي دانه هاي هم اندازه از نوع درشت دانه يا ريزدانه ، يا داراي بافت پرفيري ( دانه هاي نامساوي ) باشد . سنگهاي درشت دانه زودتر از سنگهاي ريزدانه گسيخته مي شوند ، بخصوص به تغييرات دما حساس اند.

از آنجايي كه كانيهاي مختلف داراي مقاومتهاي متفاوتي در برابر هجوم عوامل هوازدگي مي باشند ، طبيعي است كه سنگها به دليل دارا بودن كانيهاي سازنده متفاوت ، داراي مقاومتهاي گوناگوني نيز در برابر هوازدگي اند و آنهايي كه داراي كانيهاي با مقاومت كمتر هستند ، زودتر بر اثر عوامل مختلف آسيب مي بينند .

برخي از كانيهاي مشخص ( سولفورهاي آهن ) را مي توان در كليه شرايط به عنوان كانيهاي مضر در نظر گرفت ، در حالي كه برخي از كاني هاي ديگر ، مانند ميكا فقط در مقادير زياد و در برخي از سنگها مانند ماسه سنگها و مرمرها مضر هستند . يكي از علل تغيير رنگ در سنگها كه كمتر مورد توجه قرار مي گيرد ، وجود كانيهاي ناپايدار است كه به سهولت به كاني ديگري تبديل مي شوند ، اين كانيها اغلب از نوع سولفورهاي آهن بوده ، در مجاورت رطوبت اكسيده شده و به هيدروكسيد تبديل مي شوند كه نتيجه آن لكه دار شدن سنگ است .

سنگهای تزئینی ساختمان

20,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت نمای خشک
  • برچسب ها : , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی