پاورپوینت موتورهای توربو شافت

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت موتورهای توربو شافت دارای 30 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

ساختار یک موتور توربوشفت ساده

شافت پمپ تحت تاثیر ۵ عامل مخرب قرار دارد

پوسته

پوسته افشان

بوش شافت

ساختار یک موتور توربوشفت ساده

توربوشفت (به انگلیسی: Turboshaft)‏ نوعی موتور توربینی گازی است که جهت تولید نیرو برای استفاده در واحد تولید قدرت انواع ماشین آلات استفاده می‌شود. ساختار موتورهای توربوشفت بسیار شبیه به موتورهای توربوپراپ می‌باشد، اما سرعت چرخش ملخ موتور توربوشفت از سرعت چرخش ملخ موتور توربوپراپ بسیار کم‌تر است. در موتور توربوشفت، هدف تولید قدرت زیاد٬اطمینان‌پذیری بالا، اندازه کوچک و وزن سبک است اما با سرعت چرخش کم. برخی کاربردهای موتور توربوشفت عبارتند از:بالگردها، قایق‌ها و کشتی‌ها، تانک‌ها، هواناو، و تجهیزات ثابت.

موتور توربوشفت

از موتورهای توربو شفت میتوان برای چرخاندن ملخ هلیکوپتر یا به عنوان یک موتور توربین گازی برای تولید نیرو جهت استفاده در واحد تولید قدرت انواع ماشین آلات استفاده کرد.به عنوان مثال برای چرخاندن فن یک تونل باد یا استفاده جای موتور دیزلی در بعضی تانکها(مثلاً تانک آبرامزm-1-a-1 آمریکایی از یک موتور توربین گازی به نام Atg-1500 با توان 1500 اسب بخار استفاده می کند یا در مدل جدید تر M-1-a-2 از موتور توربین گازی Lv100-5 محصول مشترک هانی ول وجنرال الکتریک استفاده می کند. ) .

موتور توربوشفت ، نوعی موتور توربینی و از نظر نحوه ی کار بسیار شبیه به موتور توربوپراپ است ، ولی سرعت چرخش ملخ موتور توربوشفت از سرعت چرخش ملخ موتور توربوپراپ بسیار کم تر است . در موتور توربوشفت ، هدف ، تولید قدرت زیاد در دور کم است . از این موتور معمولأ در هلیکوپتر و کشتی استفاده می شود . ملخ

هلیکوپتر و کشتی مانند ملخ موتور توربوپراپ وظیفه ی تولید نیروی جلوبرنده را به عهده دارد ؛ ولی با سرعت چرخش بسیار کم تر . گاز خروجی از موتور توربوشفت هیچ نقشی در تولید نیرو ندارد.
افزودن ملخ به موتور واستفاده از تمام انرژی گازهای خروجی برای چرخاندن آن باعث افزایش دبی جرمی موتور ودر پی آن افزایش بازده در سرعتهای پایین می شود(مثل موتور توربوفن.

تقریبا تمام بالگرد هایی که امروزه ساخته میشوند، از توبوشفت نیرو میگیرند.

توربوشفت از بسیاری قسمتهای توربوجت استفاده میکند. یک تفاوت اساسی بین توربوشفت و سایر موتورها این است که توربین تنها به کمپرسور متصل نیست. البته همانند توربوپراپ در اکثر موتورهای توربوشفت چند طبقه از توربینهای مجزا از کمپرسور، وجود دارند که انرژی آنها از طریق شفتی مجزا به جعبه دنده جهت تغییر به گشتاور مناسب انتقال میابد و بعد مورد استفاده قرار میگیرد. بطور نمونه تیغه های روتور بالگرد را میچرخاند.

از طرفی بالگردها در ارتفاعی بسیار پایین تر از هواپیماها جایی که گرد وخاک، ماسه و دیگر آشغالهای ریز به راحتی میتوانند به داخل موتور مکیده شوند، کار میکنند. جهت برطرف کردن این مشکل، بیشتر موتورهای توربوشفت به یک دستگاه تجزیه ی ذره ها که جریان ورودی را صاف کرده و قبل از رسیدن آن به کمپرسور، گرد و خاک را بیرون میریزد، مجهزند

مزایا:

در سرعتهای زیر صوت(تقریباً بین 100تا 250 متر بر ثانیه) بسیار کارآمد وپر بازده است.

معایب:

محدوده سرعت آن کوچک است،کمی پر سر وصدا ودارای سیستم انتقال قدرت پیچیده

اختراع موتورهای توربوشفت یکی از پی آمدهای تکنولوژی موتورهای جت بود . بدین طریق که با قراردادن یک توربین در پشت موتور جت می توان از آن نیروی دورانی لازم را برای چرخاندن ملخ یک هلیکوپتر به دست آورد .زمانیکه اینگونه موتورها بسرعت با قدرت مشابه بوده و می تواند جایگزین آن گردد .به لحاظ همین ملاحظات بود که موتور های توربوشفت برای طراحان هلیکوپتر جاذبه بخصوصی پیدانمود در نتیجه از سال 1960به بعد تمامی هلی کوپترهای نظامی و پیشرفته به موتورهای توربوشفت مجهز شدند .

مزایای موتورهای توربوشفت را می توان چنین بیان کرد

1- سبکی موتور یعنی بالا بودن نسبت توان به وزن موتور

2-کاهش میزان ارتعاشات

3-سادگی هدایت هلی کوپتر (امکان نصب وسائل خودکار سرعت روی موتور)

4-بازدهی خوب هلی کوپتر در ارتفاعات خیلی با

این بالگرد به دو موتور توربوشافت مجهز است که انرژی سیستم روتور اصلی پنج‌پره‌ای و دو پروانه نصب شده روی بال‌های کوتاه آن را تامین می‌کند.

انتقال گشتاوردرحین راه اندازی ودرطول کارپمپ وایجادتکیه  گاهی برای پروانه ودیگر اجراء دوار پمپ از وظایف اصلی محور می باشد

شافت پمپ تحت تاثیر ۵ عامل مخرب قرار دارد:

۱-تنش پیچشی (torsion stress)

2- تنش خمشی (bending stress)

3- تنش محوری (axial stress)

4- ارتعاش (vibration)

5-سرعت بحرانی (critical speed )

برای مقابله با عومل مخرب ذکر شده،روشهای مختلف اتخاذ می شود.به طورمثال نیروی محوری واردبرشافت با استفاده ازسوراخ های متعادل کننده در پروانه، استفاده از پره هایی در پشت پروانه،صفحه موازنه،پیستون موازنه و … حذف می شود.علاوه برروشهای ذکرشده،جهت حذف نیروی محوری در پمپ های سانتریفوژ همیشه از یاتاقانهای کف گرد یا همان همان trust bearing  ها استفاده می شود که هدف اصلی به کارگیری این یاتاقانها محافظت از شافت در برابر بارهای محوری می باشد .

پوسته

15,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو

آخرین بروز رسانی