پاورپوینت معماری کتابخانه

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت معماری کتابخانه دارای 29 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

کتابخانه مورگان

کتابخانه آکادمی فلیپس

کتابخانه دانشگاه آزاد برلین

کتابخانه دانشگاه BTU

کتابخانه مورگان

یکی از بزرگترین مشکلاتی که بناهای فرهنگی نظیر موزه ها، گالری ها و کتابخانه ها با آن روبه رو هستند نیاز به گسترش و تامین فضا برای اثار جدید است. این امر در کتابخانه های قدیمی که امروزه با گسترش صنعت چاپ و همچنین اضافه شدن اسناد اطلاعاتی دیجیتال مواجه شده اند بیش از پیش محسوس می باشد.

پیداست که تنها راه پیش رو بازسازی ساختمان های قدیمی گسترش بنا و در برخی مواقع الحاق ساختمانی جدید است. چنین رویکردهایی در بناهایی نظیر موزه هنر مدرن نیویورک و یا کتابخانه های ملی نظیر کتابخانه ملی فرانسه که سابقه فعالیت آنها به قرن ها رسیده و میلیون ها کتاب را در خود جای داده اند به طراحی ساختمان هایی جدید انجامیده است.

بدین ترتیب در نظر گرفتن میزان گسترش و نیازهای آتی چنین بناهایی از جمله عواملی است که در هنگام طراحی می بایست مدنظر قرار گیرد.

دفتر معماری رنزو پیانو سابقه ای درخشان در ارائه و اجرای طرح های بازسازی چه در مقیاس شهری و چه در مقیاس معماری دارد. در اثار وی توجهی خاص به روش ها و چگونگی پیوند معمای قدیم با گرایشات امروزی و مصالح معماری مدرن به چشم می خورد. هرچند که در شیوه کاری او احترام به ویژگی های معماری قدیمی بناها حفظ شده است اما این امر به تکرار کلیشه های موجود و تبعیت صرف از آنها نمی انجامد. پیانو معمای شفاف، سبک و سیال خود را که در آن شیشه و فولاد به شکلی هنرمندانه در هم آمیخته و به خلق فضاهایی بدیع می انجامد در تمامی طرح های بازسازی نیز به نمایش می گذارد.
کتابخانه شخصی مورگان در سال ۱۹۰۶ میلادی توسط پیرپونت مورگان در نیویورک تاسیس گردید و شامل دست نوشته ها، کتب کمیاب و اسنادی بود که شخصا جمع آوری نموده بود این کتابخانه در سال ۱۹۲۴ توسط فرزند مورگان به روی عموم گشوده شد و بعدها به مرکزی برای مطالعه دانشجویان رشته حقوق تبدیل گردیده و درسراسر ایالات متحده به شهرست رسید. در طرح بازسازی و گسترش بنا که در سال ۲۰۰۶ توسط رنزو پیانو تکمیل گردید فضای خالی میان سه بنای قدیمی شامل خانه شخصی مورگان و کتابخانه توسط بنایی مدرن و های تک که در میان ساختمان های قدیمی نفوذ کرده کامل شده است.

شاخصه قسمت های الحاقی تالاری است به ارتفاع سه طبقه که تمامی جداره های آن با قاب هایی از استیل و شیشه پوشانده شده و پلکانی سبک همچون تندیسی در گوشه ای از ان قرار گرفته شده است. در مجاورت این فضای مرکزی کافی شاپ، رستوران و فروشگاه قرار دارد. طراحی فضاهای داخلی همچون سایر آثار معمار مینیمال و به دور از هرگونه تزئینات است. چندین درختچه کوچک با دقت در میان کفپوش های چوبی مکان یابی شده اند که حضور آنها به همراه شفافیت جداره ها فضاهای داخلی را بیشتر به حیاطی مرکزی و سرپوشیده شبیه ساخته است. تضاد میان مصالح و معماری پیانو با ساختمان های سنگی موجود که تحت تاثیر معماری پالادیو طراحی شده اند حکایت از تغییرات دیدگاه های معماری در طول یک قرن دارند. سرسرای ورودی که دیواره های شیشه ای و کفپوشی چوبی دارد جذاب ترین قسمت بناست که در طول شب نیز دید به داخل آن ممکن می باشد. جزئیات طراحی نورگیرها و بازشوها در این بنا نیز همچون بسیاری از بناهای پیانو جالب توجه می باشد. اصلی ترین قسمت از بخش الحاقی که در آن می توان به ظرافت های کار رنزو پیانو پی برد در سطح زیرین بنای موجود طراحی شده است. در این سطح فضاهایی نظیر آمفی تئاتر، مخازن کتاب و برخی از گالری ها به بنا افزوده شده اند. اکنون بیش از نیمی از کل زیربنای مجموعه در زیرزمین قرار دارد کهاین امر به خوبی در مقاطع ارائه شده نمایان است. در طبقه سوم نیز سالن مطالعه عمومی بربام یکی از ساختمان های موجود طراحی شده است که سقفی از جنس شیشه مات داشته و امکان مطالعه در نوری یکدست و طبیعی رابرای مراجعین مهیا می سازد.

کتابخانه آکادمی فلیپس

در خصوص ذات و ماهیت معماری لوئی کان بهترین تفسیر از آن (دیوید رینهرت) همکاروی است. او می گوید طراحی هر بنایی برای کان همسان با طراحی یک معبد مذهبی است. موسسه زیست شناسی سالک در سن دیگو همانند معبدی برای علم، ساختمان های دولتی در داکا معابدی برای دولت و کتابخانه آکادمی فلیپس اکستر معبدی برای اموختن علاوه بر خلوص حجمی و نحوه استقرار بنا در سایت، سلسله مراتب دسترسی به فضای اصلی کتابخانه موید این ادعاست. ورودی بنا هم تراز با سطح زمین است و مخاطب به فضایی با سقفی کوتاه وارد می شود بی آنکه تصوری از ساختار فضایی بنا را متصور شود. آنگاه دو پلکان منحنی شکل بتنی وی را به طبقه بالا راهنمایی می کنند.
انجا که شخص خود را در آتریومی عظیم می یابد که تمامی اضلاع آن را قفسه های کتاب پوشانده است و نور طبیعی از سقف به درون و جداره های آتریوم می تابد. دایره هایی عظیم در دیواره های بتنی چشم هر بیننده ای را متحیر می کند و صلابت و استواری بنا در نگاه نخست درک می شود. کان برای تاثیرگذاری بیشتر بر مخاطب ارتفاع آتریوم را ۱۵٫۸ متر و عرض مربع قائده را ۹٫۸ متر انتخاب کرده است.اندازه هایی که در معماری یونان باستان به عنوان نسبت های ایده آل به کار رفته اند. در نورگیر سقف آتریوم سازه ای بتنی مرکب از یک مربع و قطرهای آن به چشم می خورد که علاوه بر نقش سازه ای جهت تاکید بر اهمیت و نقش فضایی در ابعاد و عمق اجزا آن اغراق شده است. لویی کان تاثیرات فضایی چنین سقفی را در کلیسای روچستر چندین سال قبل از طراحی کتابخانه ازموده بود.

انجا که شخص خود را در آتریومی عظیم می یابد که تمامی اضلاع آن را قفسه های کتاب پوشانده است و نور طبیعی از سقف به درون و جداره های آتریوم می تابد. دایره هایی عظیم در دیواره های بتنی چشم هر بیننده ای را متحیر می کند و صلابت و استواری بنا در نگاه نخست درک می شود. کان برای تاثیرگذاری بیشتر بر مخاطب ارتفاع آتریوم را ۱۵٫۸ متر و عرض مربع قائده را ۹٫۸ متر انتخاب کرده است.اندازه هایی که در معماری یونان باستان به عنوان نسبت های ایده آل به کار رفته اند. در نورگیر سقف آتریوم سازه ای بتنی مرکب از یک مربع و قطرهای آن به چشم می خورد که علاوه بر نقش سازه ای جهت تاکید بر اهمیت و نقش فضایی در ابعاد و عمق اجزا آن اغراق شده است. لویی کان تاثیرات فضایی چنین سقفی را در کلیسای روچستر چندین سال قبل از طراحی کتابخانه ازموده بود.

موفقیت این طرح و رضایت اعضای اکادمی از انتخاب کان به عنوان طراح بنا از میان سایرگرینه های بنامی نظیر پل رودولف، فیلیپ جانسون و آی ام پی جوایزی رابرای این معمار توانمند به ارمغان اورد. لویی کان شش سال پس از اتمام کتابخانه (۱۹۴۷) در حالیکه از سفری کاری به هندوستان بازمی گشت در ایستگاه راه آهن پنسیلوانیا در گذشت.

کتابخانه دانشگاه آزاد برلین

15,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو

آخرین بروز رسانی