پاورپوینت معماری ساسانیان

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت معماری ساسانیان دارای 26 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

مقدمه

معبد اناهیتا

قلعه دختر

برج سکوت

کاخ سروستان

مقدمه

تاريخ معماري ايران به دو بخش اصلي ، معماري قبل و بعد از اسلام تقسيم مي شود.

هر دو بخش معماري ايران، چه بخش قبل از اسلام كه دو دوره درخشان طولاني و چندين صد ساله هخامنشي و ساساني را در بر مي گيرد و چه بخش بعد از اسلام كه حداقل تا زمان صفوي ، يعني در يك دوره هزار ساله ، سير تكاملي مستمري داشته است، از قسمت هاي مهم تاريخ معماري جهان به حساب مي آيند .

از کهن ترین بنا های ایران تا بنا های دوران معاصر بیش از ۳هزار سال را در بر میگیرد در تمامی این دوران یک جریان قوی معماری در این کشور وجود داشته که سهم بزرگی در پیشبرد معماری جهان به عهده داشته است .

معماری اشکانیان (پارتیان)

حداکثر استفاده از مصالح بوم آورد

استفاده بسيار خوب از تکنيک پيشرفته طاق و گنبد

شکوه و ارتفاع زياد

تنوع فوق العاده در طرح ها

استفاده از ملات ساروج

گچبری و نقاشی دیوار ها

معماری ساسانیان

پیشرفت در گچبری

استفاده مجدد از طاق ها و ایوان ها

گسترش معماری در آتشکده ها،کاروانسرا ها و خانه های مردم

استفاده از مصالح بوم آور

اهمیت دادن به مذهب و ایجاد تقدس در بنا ها

استفاده از مصالح بوم آورد

معماری ساسانیان، با احترام به معماری هخامنشی، روش آن‌ها را پی نگرفتند و بیش‌تر از معماری ایلامی که معماری بوم آورد است سرمشق می‌گیرند. شاید دلیل آن را بتوان در عدم توانایی حکومت ساسانی در به کار بردن مصالح گران‌قیمت و کمیاب در ایران-سنگ و چوب که در زمان هخامنشیان از مصر و لبنان آورده می‌شده‌اند.

قلعه دختر

قلعه دختر در استان فارس در جاده ی فیروز اباد به شیراز واقع است. قدمت این قلعه به دوره ساسانیان باز میگردد.قلعه دختر اولین بنای گنبد دار ایرانی است این قلعه تماما از سنگ های درشت ساخته شده ولی سنگ های نما همه تراشیده شده اند

معبد اناهیتا

معبد اناهیتا متعلق به اناهیتا الهه پاکی است و مکانی برای نیایش آب به عنوان یکی از عنصر های اصلی که در شهر کنگاور استان کرمانشاه قرار داردمعبد اناهیتا دومین بنای سنگی ایران بعد از تخت جمشید است قدمت این بنا به دوره ساسانی باز میگردد بنا بر روی تپه‌ای با ارتفاع ۳۲ متر و در ابعاد ۲۰۹ متر در ۲۲۴ مترساخته شده است.

کاخ سروستان

15,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو

آخرین بروز رسانی