پاورپوینت مترو

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت مترو دارای 39 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

مترو در جهان

مواردی از پدافند غیر عامل در جهان

نتایج دفاع غیرعامل

روش های برق رسانی به مترو

مقدمه

مشخصات خط يك

مشکلات قطار شهري

عکس هایی از مترو اهواز

مترو در جهان:

ایده احداث مترو اولین بار بطور جدی در کشورهای انگلستان و آلمان مطرح شد که این ایده اولیه به این صورت بود که دو ایستگاه اصلی راه آهن در دو سوی شهر توسط یک محور زیرزمینی به هم متصل شود.
ـ اولین طرح : سال ۱۸۶۳ میلادی در شهر لندن بود که یک قطار زیرزمینی به کمک نیروی لوکوموتیو بخاری، مسافران را جابجا می کرد.
ـ در سال ۱۸۹۰ میلادی در شهر برلین اولین قطار زیرزمینی که به کمک الکتریسیته حرکت می کرد، به کار افتاد.
ـ اولین مترو در آسیا در سال ۱۹۲۷ میلادی در ژاپن مورد بهره برداری قرار گرفت.
ـ در آمریکا اولین مترو در سال۱۸۹۲ میلادی در شهر شیکاگو ساخته شد که بیشترین مسیر آن روی زمین احداث شد.
ـ  اولین مترویی که مسیر حرکت آن کاملاً در زیرزمین قرارداشت در شهرهای بوستن در سال۱۸۹۷ میلادی و نیویورک ۱۹۰۴ میلادی ساخته شدند.

پدافند عامل و غیر عامل

پدافند شامل عامل و غیر عامل میشود:

پدافند عامل که در زمان جنگ داشتن تجهيزات دفاعي ، هوایی، زمینی، دریایی، که معمولا در زمان جنگ جهت دفاع استفاده میشود.

پدافند غیر عامل

پدافند غیر عامل : کاربرد آن هم در مواقع جنگ است و هم در مواقع صلح برای پيش بيني و پيش گیری و کاستن از خسارت ناشي از جنگ ، بلایاي طبيعي میباشد. کشورهاي پیشرفته مانند آمريکا و روسيه و کشورهاي اروپایی با توجه به تجربه جنگ و آمريکا با وجود بلايای طبيعي (گرد بادها و طوفانهای شديد) معمولا پناهگاههایی را دارند که در زمانهای مورد نظر از آن استفاده میکنند.

مواردی از پدافند غیر عامل در جهان :

آلمان :پس از پایان جنگ جهانی دوم دولت آلمان توسعه ملاحظات و اقدامات پدافند غیر عامل را در راستای سیاست تنش زدایی قرار داد . در حال حاضر بسیاری از تاسیسات و ساختمانهای این کشور به صورت دو منظوره احداث می شود .و علاوه بر کار بری متفاوت در شرایط عادی در شرایط بحران به پناهگاه تبدیل می شود که از جمله این مراکز می توان به خطوط راه آهن زیر زمینی ، ایستگاهای مترو و…. اشاره کرد.

شوروی سابق :در کشور شوروی سابق سازمان دفاع غیر عامل در اواسط سال 1960 میلادی تاسیس گردید و به سرعت توسعه یافت از سال 1966 با تحولی بزرگ ،تجدید سازمان گردید و ساخت پناهگاههای ضد هسته ای و دو منظوره کردن بسیاری از تاسیسات مانند ایستگاهها و معابر مترو ازهمان زمان در دستور کار قرار گرفت و با ساخت استحکامات ایمن و زره های مقاوم در مقابل بمب و موشک توسعه یافت .

سوئیس:دولت این کشور علی رغم اتخاذ سیاست بی طرفی در طول دو جنگ جهانی و علیرغم آنکه به لحاظ موقعیت ژئو پلتیکی مورد تهدید هیچ کشوری نیست با این وجود این کشور موضوع پدافند غیر عامل را به صورت جدی پی گیری نموده به طوری که سازمان دفاع غیر عامل تمامی امکانات از قبیل : آب ، غذا ، دارو و سایر مایحتاج مردم را به صورتی که قبل از فاسد شدن تعویض می گردند  در پناهگاههای مقاوم زیر زمینی قرار داده است حتی در تونلها و پلهای مهم این کشور مکانهایی برای مواد منفجره تعبیه شده است که در صورت وقوع شرایط جنگی و بحرانی نسبت به انهدام آنها اقدام نمایند و مردم این کشور با توجه به آموزشهایی که دیده اند به اهمیت این موضوع واقف هستند .

کره شمالی :در کشور کره شمالی که با تهدید فزآینده امریکا روبرواست پدافند غیر عامل به صورت گسترده ایی مورد استفاده قرار می گیرد . بطوری که معابر مترو و ایستگاههای زیر زمینی شهر پیونگ یانگ در عمق بین 90الی 105 متری زمین احداث شده اند ، بسیاری از کارخانجات صنایع نظامی در تونلهای بزرگ استقرار یافته اند و هواپیماهای نظامی پس از فرود می توانند در تونلهای حفر شده مخفی شوند . در توسعه واحدهای صنعتی و خدماتی نیز به موضوع کوچک سازی و پراکندگی اهمیت زیادی داده شده وبه عنوان مثال به جای نیروگاه و بنادر بزرگ ، واحدهای کوچک و پراکنده احداث شده اند.

نتایج دفاع غیرعامل :

کاهش آسیب‌پذیریها
افزایش پایداری و تداوم فعالیت‌ها
کمک به حفظ آرامش عمومی
ارتقاء آستانه مقاومت مردمی
بی اثر یا کم اثر سازی عملیاتهای دشمن
ایجاد تردید در متجاوز نسبت به شروع تجاوز
ارتقاء قدرت بازدارندگی
ارتقاء ضریب امنیت ملی

روش های برق رسانی به مترو

ریل سوم

در این روش به کمک یک ریل هادی که در کنار دو ریل دیگر نصب می شود انرژی قطار تامین می شود.
اما اگر بخواهیم از ریل سوم برای تغذیه قطار استفاده کنیم استاندارد سیستم های ولتاژ اروپایی در راه آهن های برقی بر اساس EN50163  به ما فقط اجازه می دهد از ولتاژ ۷۵۰ ولت استفاده کنیم.پس اگر ما بخواهیم از سطوح ولتاژ بالاتر استفاده کنیم باید از شبکهOCS استفاده کنیم.
معمولا ریل کنتاکت سیم هادی با سطح مقطع ماکزیمم ۹۰۰ میلی متر مربع می باشد به همین دلیل در جاهایی که ترافیک زیاد است و ما می خواهیم از ولتاژ ۷۵۰ استفاده کنیم ریل سوم پیشنهاد می شود. این ریل تا ۶۰۰۰هزار آمپر به ما جواب می دهد.
مزایا
ریل سوم با ولتاژ ۷۵۰ ولت و جریان مستقیم
نصب شدن در قطعات کوچک با بهترین فاصله جدا کننده
استفاده از برق متناوب محلی در شهر برای پست های حمل و نقل و رکتیفایرها
ساده بودن سیستم
معایب
برای حفاظت بیشتر باید در مسیرهای مستقیم استفاده شود
پیچیدگی در نصب کلیدها
خطر برق گرفتگی برای پرسنلی که روی خط حرکت می کنند و برای حفاظت پرسنل لازم است از روکش های عایق استفاده شود.

شبکه بالاسری

در این روش به کمک شبکه ای که در بالای سر قطار ایجاد می شود انرژی قطار تامین می شود.

مزایا
در پست ها تنظیم کننده ها لازم نیست زیاد حساس باشند.
ساییدگی پانتو گراف نسبت به جاروبک در ریل سوم کمتر است.
صدا در شبکه بالاسری نسبت به ریل سوم کمتر است.
برای تعمیرات ریل نیاز به قطع کردن برق نیست.
خطرات جانی برای افرادی که از روی ریل حرکت می کنند بسیار کم است.

معایب

دشواری در تنظیمات اولیه شبکه
دشواری در ترمیم شبکه بعد از سوانح
خطرات رعد وبرق و شاخ و برگ درختان محیط های باز

مترو در ایران و اهواز

ـ پیشنهاد استفاده از مترو برای اولین بار در طرح جامع تهران مصوب سال۱۳۴۹ شمسی به عنوان یک سند رسمی مطرح شد.
شهرهای صاحب مترو در ایران : تهران و مشهد
شهرهای در حال احداث مترو : اهواز ، تبریز ، کرج ، کرمانشاه ، اصفهان ، شیراز

مقدمه

سازمان قطارشهري اهواز در سال 1381 تاسیس شد. در فاصله زماني سال 81 تا 85 انجام طرح مطالعات ترافيكي شهر اهواز توسط مهندس مشاور انديشكار بررسي و به تصويب كميته فني شوراي عالي ترافيك رسيد. که دران براي شهر اهواز 4 خط مترو پيش بيني شد.

طراحی مقدماتی خط یک توسط مهندسین مشاور ايمر (از ايران) با همكاري شرکت سمالي (از فرانسه)  انجام  و در اواخر سال 84 مناقصه  اجراي خط يك برگزار شد كه در اين مناقصه شركت كيسون از ايران و نورينكو از چين به صورت كنسرسيوم برنده مناقصه اعلام  و كار اجراي خط يك از نيمه دوم سال 85  اغازشد.

قرارداد اجراي خط يك با مشاركت كيسون نورينكو بصورت EPCF بوده است.

مشخصات خط يك

20,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت دفاع غیرعامل
  • برچسب ها : , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی