پاورپوینت مباني نگارش علمي و گزارش نويسي پژوهشي

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت مباني نگارش علمي و گزارش نويسي پژوهشي دارای 30 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

مقدمه و مروري بر اهداف کارگاه

انگيزه هاي نوشتن

اجزاء معمول در مقاله هاي علمي

ويژگيهاي يک مقاله علمي خوب

انواع مقاله هاي علمي

انگيزه نگارش گزارشهاي پيشرفت کار

معني پيشرفت در پروژه

تکنيک      SMART

تدوين برنامه زماني براي نگارش

چگونگي ايجاد عادت به نوشتن

فرصتهاي موجود در نگارش زبان انگليسي

چالشهاي زبان انگليسي در نگارش علمي

انواع رويکردها در تدوين ساختار بند

روشهاي بيان اصالت يک پژوهش

ارتباط سواد اطلاعاتي و مهارتهاي نگارش

ده اصل چکيده نويسي

پنج نکته کليدي قبل از ارسال مقاله به مجله

معرفي موسسه ISI

معرفي علم تحليل استنادي

کاربرد تحليل استنادي

منابع

منابع

حري، عباس. (1385) آيين نگارش علمي. تهران: نهاد کتابخانه هاي عمومي کشور.

حري، عباس و شاهبداغي، اعظم. (1385). شيوه هاي استناد در نگارشهاي علمي: رهنمودهاي بين المللي. تهران: انتشارات دانشگاه تهران.

راولي ، جنيفر . (1374). ” نمايه سازي و چکيده نويسي ” . ترجمه جعفر مهراد . تهران : سازمان مدارک فرهنگي انقلاب اسلامي.

سالاري، محمود و حسن آبادي، ابوالفضل. (1383) شناسايي و تحليل پيش نيازهاي دستيابي به مهارت سواد اطلاعاتي. مجموعه مقالات همايش 1 و 2 خرداد 1382، مشهد/ به كوشش رحمت الله فتاحي. ص.114-97) مشهد: سازمان كتابخانه ها، موزه ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي.

قاسمي، علي حسين (1383). ضرورت و چگونگي آموزش سواد اطلاعاتي در توسعه و تقويت آموزش عالي. آموزش استفاده كنندگان و توسعه سواد اطلاعاتي: مجموعه مقالات همايش 1 و 2 خرداد 1382، مشهد/ به كوشش رحمت الله فتاحي. ص. 178-153. مشهد: سازمان كتابخانه ها، موزه ها و مركز اسناد آستان قدس.

Karls, J. B. and Szymanski, R. (1990). The Writer’s Handbook: A Guide to the Essentials of Good Writing. Lincolnwood, Illinois, National Textbook Company.

The Writer’s Handbook (2007). Writing Center of the University of Wisconsin at Madison at

مقدمه و مروري بر اهداف کارگاه

با توجه به نياز محققان کشور براي انتشار دستاوردهاي پژوهشي خود، نياز به کسب مهارتهاي لازم براي حضور در عرصه هاي علمي جهاني بيش از گذشته احساس مي شود.

يکي از ابزارهاي لازم براي حضور موثر در عرصه هاي علمي جهان آموختن مهارتهاي نگارش علمي به زبان انگليسي است.

هدف از برگزاري اين كارگاه ارتقاء مهارتهاي شركت كنندگان  در انتشار مقاله هاي علمي- پژوهشي در مجله هاي معتبر ملي و بين المللي است.

انگيزه هاي نوشتن

نوشتن به قصد آموختن

نوشتن به قصد بررسي موضوع تحقيق

نوشتن به قصد مستند سازي

نوشتن به قصد گزارش دهي

نوشتن به قصد متقاعد کردن ديگران

نوشتن به قصد سرگرمي

سهيم کردن ديگران در انديشه ها و آرا خويش

تبديل دانش شخصي به دانش اجتماعي

تملک يا شخصي کردن دانش

تنازع بقا در محيط دانشگاهي و پژوهشي

شعار ”بنويس و زنده بمان“  Publish or Perish

اجزاء معمول در مقاله هاي علمي

عنوان (معمولا منعکس کننده مندرجات مقاله و حاوي کليدواژه ها)

نام، نشاني، درجه تحصيلي، محل کار و سمت نويسنده/نويسندگان

چکيده (معمولا چکيده راهنما يا چکيده ساختار يافته)

کليدواژه ها (جهت افزايش دسترس پذيري مقاله در هنگام جستجو)

مقدمه (زمينه سازي براي آغاز بحث اصلي و معرفي مقدماتي پزوهش)

بيان مسئله (اشاره به مشکلي که زمينه ساز اجراي پژوهش شده است)

تبيين هدف/ اهداف پژوهش

پرسش/ پرسشهاي پژوهش و گاهي فرضيه/ فرضيه هاي پژوهش

پيشينه پژوهش، مرور نوشتارها و تشريح مباني نظري مرتبط با موضوع

معرفي پروژه تحقيقاتي، تبيين ضرورت اجرا و ويژگيهاي متمايز کننده آن

تشريح روش شناسي مورد استفاده و تبيين رويکرد مقاله

ابزار گردآوري داده ها، روش نمونه گيري و ابزار تحليل داده ها

توصيف ويژگيهاي جامعه پژوهش و مشخصات نمونه گرفته شده از آن

تبيين محدوده و محدوديتهاي پژوهش

ارائه يافته هاي توصيفي و تحليلي (معمولا همراه با جدول و نمودار)

بحث و نتيجه گيري (پاسخگويي به پرسشهاي پژوهش و تامين هدف)

پيشنهاد/پيشنهادهايي براي پژوهشهاي بعدي

تقدير و تشکر (ذکر نام افراد يا موسساتي که در مقاله مشارکت داشته اند)

منابع مورد استفاده و گاهي ذکر منابعي براي مطالعه بيشتر

پيوستها (مثل واژه نامه تخصصي، متن پرسشنامه يا معرفي نويسندگان)

ويژگيهاي يک مقاله علمي خوب

برخورداري از ساختار علمي (C4)

برخورداري از پيچيدگي کافي!

اصالت (Originality)

برخورداري از تفکر انتقادي (Critical Thinking)

مشارکت در دانش (Contribution to Knowledge)

بيان ايده هاي نو

کاربرد پذيري

ارائه نتايج قابل ادامه در پژوهشهاي بعدي

انواع مقاله هاي علمي

مقاله هاي مروري

مقاله هاي پژوهشي

گردآوري

نقد و بررسي

مطالعه موردي

گزارش پيشرفت کار

مقاله هاي مفهومي

انگيزه نگارش گزارشهاي پيشرفت کار

اطلاع رساني

قانع کردن

بازخورد گرفتن

گزارش کردن

طرح پرسش

معني پيشرفت در پروژه

رسيدن به نتيجه اي مشخص (خوب، بد، اوليه، غير منتظره …)

توانايي در تفسير يک نتيجه

رسيدن به اهداف از پيش تعيين شده

کسب اطمينان در يک حوزه پژوهشي

تکميل بخش مشخصي از کار (حتي بخشي جزئي)

يادگيري تکنيک/تکنيکهاي جديد

رسيدن به درک بهتري از يک موضوع

تدوين برنامه زماني براي نگارش

ويرايش طرح اوليه

گردآوري فهرست منابع مرتبط

خلاصه کردن و يادداشت برداري از منابع

تدوين پرسشهاي پژوهش و اهداف آن

تععين مهلت براي اتمام کار (کاملا ضروري)

چگونگي ايجاد عادت به نوشتن

نگارش درباره آنچه مي خوانيد و پيوند آن با آنچه که انجام مي دهيد

اولويت بندي نگارش

اختصاص زماني خاصي به نوشتن

نوشتن همزمان با خواندن

عدم همزماني نگارش و ويرايش

تعيين پاداش براي نوشتن و تنبيه براي ننوشتن!

فرصتهاي موجود در نگارش زبان انگليسي

در نگارش علمي به زبان انگليسي اصل بر ساده نويسي است و اين اصل پذيرفته شده به نويسندگان غير انگليسي زبان کمک مي کند مطالب خود را به راحتي به رشته تحرير درآورند،

تاکيد بر تدوين جملات کوتاه و پرهيز از جملات طولاني است،

مطالعه مقاله هاي منتشر شده توسط صاحب نظران هر حوزه روش خوبي براي آموختن شيوه نگارش است.

زبان انگليسي زباني غني از نظر لغوي به شمار مي رود و دايره لغات موجود در آن بسيار گسترده است.

اين زبان در پذيرش لغات جديد و ايجاد لغات تازه انعطاف پذير است.

کاربرد گسترده اين زبان در کشورهاي مختلف دنيا باعث شده که امروزه بسياري از افرادي که توليدات علمي خود را به اين زبان منتشر مي کند رو به فزوني باشد.

چالشهاي زبان انگليسي در نگارش علمي

15,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو

آخرین بروز رسانی