پاورپوینت ماهيت تحليل رگرسيون

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت ماهيت تحليل رگرسيون دارای 18 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

چکيده

ريشه تاريخي واژه رگرسيون

تعريف نوين تحليل رگرسيون :

تحليل رگرسيون در مقام مقايسه با تحليل رابطه عليت

تحليل رگرسيون در مقام مقايسه با تحليل همبستگي

اصطلاحات و نمادها

انواع رگرسيون

ماهيت و منابع داده‌ها براي تحليل اقتصادسنجي

ماهيت داده ها

دقت داده ها

خلاصه

چکيده

از آنجا که رگرسيون ابزار اصلي اقتصاد سنجي است فصل حاضر به طوراجمالي به بيان ماهيت اين ابزار به شکل غير رسمي وبطور شهودي مي پردازد .

ريشه تاريخي واژه رگرسيون

واژه رگرسيون اولين بار توسط فرانسيس گالتون معرفي شد.

تعريف تاريخي واژه رگرسيون: بازگشت به يک مقدار متوسط يا ميانگين

ارائه مقاله گالتون: وي اظهارداشت متوسط قدپسران داراي پدران بلند قد کمتر از قد پدرانشان مي باشد و به نحومشابه متوسط قدپسران داراي پدران کوتاه قد نيزبيشترازپدرانشان گزارش شده است .

تعريف نوين تحليل رگرسيون :

تحليل رگرسيون, روشي است که جهت مطالعه روابط بين متغيرها و به ويژه براي فهم نحوه وابستگي يک متغير با ساير متغيرهاي ديگر مورد استفاده قرار مي گيرد .

تحليل رگرسيون, تحليلي جهت کمي نمودن ارتباط بين يک متغير ملاک (متغير وابسته)و يک يا چند متغير پيش بيني کننده( متغيرمستقل )مي باشد .

روابط آماري درمقايسه با روابط دقيق ومعين

در تحليل با وابستگي آماري بين متغيرها سروکار داريم نه وابستگي معين يا تبعي .

وابستگي آماري: رابطه بين X و Y را بصورت تصادفي بيان مي‌كند بدين صورت كه براي هر مقدار X يك توزيع احتمال كامل براي مقادير Y وجود داشته باشد.]مانند: وابستگي محصول به دما, ميزان بارندگي و … [

وابستگي معين، رابطه بين X و Y كه بصورت Y=f (X) مشخص مي‌شود وقتي رابطه‌اي معين خواهد بود كه به ازاي هر مقدار X يك مقدار معين براي Y وجود داشته باشد. ]مانند: قانون جاذبه نيوتن, قانون گازبويل,… [

تحليل رگرسيون در مقام مقايسه با تحليل رابطه عليت

تحليل رگرسيون الزاماًبيانگرحالت عليت نمي‌باشد.بنا به گفته کندال و استوارت:“ يک رابطه آماري هرچند قوي و واضح، هرگز نمي تواند پايه ارتباطي علّي( سببي ) قرار بگيرد. ايده هاي ما از عليت بايد خارج از حيطه آمارو مالاً از تئوري يا غير آن حاصل شود.“

تحليل رگرسيون در مقام مقايسه با تحليل همبستگي

الف- در همبستگي هدف اندازه‌گيري درجه يا ميزان بستگي خطي بين دو متغير است اما در رگرسيون مقدار متوسط يك متغير بر اساس مقادير ثابت متغيرهاي ديگر تخمين زده مي‌شود.

ب- در تحليل همبستگي هر دو متغير به طور قرينه مورد بحث قرار داده مي‌شود اما در رگرسيون متغيرها نامتقارن هستند.

اصطلاحات و نمادها

متغير وابسته                           متغير توضيحي

متغير توضيح داده شده                متغير مستقل

پيش‌بيني شده                            پيش‌بيني كننده

بازگشته (رگرس شده)                رگرس كننده (بازگردان)

واكنشي                                             متغيرکنشي ياكنترلي

درون‌زا                                             برون‌زا

انواع رگرسيون

10,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت کتاب آمار و احتمالات مهندسي
  • برچسب ها : , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی