پاورپوینت كنترل كيفيت

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت كنترل كيفيت دارای 80 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

فصل اول : مروري بر تاريخچه كيفيت

فصل دوم : بازرسي

فصل سوم : كنترل كيفيت

فصل چهارم : كنترل كيفيت آماري

فصل پنجم : طرح نمونه گيري بمنظور پذيرش

تعريف بازرسي

بطور كلي فرآيند بازرسي را مي توان به عنوان عملياتي كه وظايف آن عبارت است از : 1- تعين مشخصات لازم و روشهاي اندازه گيري براي بازرسي و 2- تحقيق پيرامون ميزان مطابقت توليد با مشخصات طراحي شده و 3- ارتباط اطلاعاتي با مسئولان ايجاد تصحيحات لازم در فرآيند توليد تعريف نمود.

بازرسي و كنترل كيفيت

اصولا بايد تمايز بسيار روشني ميان بازرسي و كنترل كيفيت قائل شد ، چرا كه بازرسي مقايسه مشخصه ها با استانداردهاي تعين شده است  ، در حالي كه كنترل كيفيت با هر وظيفه اي كه به بهبود كيفيت محصولات توليدي كمك كند ارتباط دارد. به عبارت ديگر كنترل كيفيت كليه وظايف يا  فعاليتهاي لازم جهت تحقق اهداف كيفيتي شركت را در بر ميگيرد

اهداف بازرسي

1-  جستجو وكشف ضايعات به محض وقوع در فرآيند

2-  كشف مسيرهايي از فرآيند كه منجر به ايجاد نقص مي شوند

3-  تصديق توانايي ماشين و يا كارگر در انجام مناسب عمليات

4-  نشان دادن وضعيت فرآيند

5-  جدا كردن قطعات معيوب از فرآيند توليد جهت جلوگيري از صرف هزينه هاي حمل و نقل يا عمليات مراحل بعد

6-  جدا كردن قطعا معيوب براي پيشگيري از عملكرد ضعيف محصول نهايي

7-  اگاه ساختن كليه سطوح مديريت از عملكرد واحدهاي توليدي

8-  تهيه سوابق و اطلاعات براي مديريت  به منظور ايجاد شرايط مناسب جهت مطالعه و تصحيح عملكرد ضعيف

9-  تهيه سوابق و اطلاعات لازم براي كنترل موجودي و برنامه ريزي محصول

10- تهيه سوابق و گزارشات براي ارزيابي ماشين آلات يا كارگران توليدي

محدوده بازرسي

مراحل و يا سطوح متعددي در اجراي بازرسي وجود دارد . اين موارد ممكن است در حالت كلي شامل بازرسي دريافت ، بازرسي پيش از توليد ، بازرسي حين توليد و آزمايش محصول شود . ضمنا امكان دارد كه اين فعاليتها كاملا مستقل از از يكديگر و يا جزئي از يكسري وظايف باشد .

وجه تمايز اين دو حالت ارتباط سازماني يا فيزيكي نمي باشد ، بلكه تفاوت در اهداف و مقاصد است.

سازماندهي بازرسي

– موقعيت در سازمان كارخانه

موقعيت بخش بازرسي در هر سازمان بستگي به عوامل نشير وسعت ، توليدات اصلي و نوع عمليات آن سازمان دارد . اين عوامل همچنين محدوده وظايف بخش كنترل كيفيت  و ماهيت فرآيند بازرسي را مشخص مي كند.

– شرح وظايف بازرسي

اهداف بازرسي از جايي به جاي ديگر تغييرات اساسي ميكند . به همين دليل نحو مسئوليتها نيز بر طبق اهداف تغيير مي كند. بخش بازرسي جهت انجام وظايف خود نياز به برقراري روشها و سياستهاي لازم دارد. بايد تصميم گرفته شود كه چه چيزي بازرسي شود ؟ كجا بازرسي شود ؟ چگونه  …؟  ……………

– سطح اختيارات بازرسي

– سازماندهي بخش بازرسي

هزينه هاي بازرسي

هر هزينه اي كه صرف انجام وظايف بازرسي شود مانند وظايف كنترل كيفيت و يا بازرسيها ، هزينه هاي بازرسي محسوب ميشود.البته براي محاسبه هزينه هاي بازرسي سوابق كامل ودقيقي مورد نياز ميباشد

به طور كلي هزينه هاي بازرسي به دو دسته ، هزينه هاي نقص كيفيت و هزينه هاي ارزيابي و پيشگيري تقسيم ميشود.

سيستم هاي بازرسي

1- بازرسي سيار         2- بازرسي متمركز     3- سيستم هاي مركب

در سيستم بازرسي سيار نياز به بازرساني دارد كه در محوطه توليد حركت كنند و قطعات موجود در ايستگاههاي كاري را كنترل كنند. در بازرسي متمركز بازرسان و ابزار بازرسي در محلي كه امور بازرسي انجام ميشود مجتمع ميشوند . سيستم مركب نيز همانطور كه از اسمش پيداست تلفيقي از دو سيستم اول و دوم ميباشد.

مزايا و معايب بازرسي سيار :

مزايا

1- معايب خيلي زود مشخص مي شودو اين امر فرصت لازم جهت تصحيح را به همراه دارد.

2- بازرس توانايي تشخيص خطاهاي غير معمول ماشين آلات را پيدا كرده و پراكندگي از حالت نرمال را سريعا تشخيص ميدهد.

3- به عنوان نتايج حاصل از آشنايي بازرس با كارهاي مختلف ، وي زمان كمتري را صرف كنترل مشخصه هايي كه به ندرت معيوب ميشوند، ميكند.

4- حمل و نقل مواد به ايستگاه بازرسي متمركز و اختصاص فضاي بيش از حد به چنين ايستگاهي ممكن است حذف گردد.

معايب

1- فقدان ابزار بازرسي پيشرفته و يا محيط مناسب ممكن است امور بازرسي را مختل كند.

2- بازرس از طرف كارگر يا سر كارگر توليد جهت تاييد نمودن قطعات تحت فشار روحي قرار ميگيرد.

3- بازرس سيار به علت انجام امور محوله از ساير بازرسان و سرپرست خودجدا ميشود، در صورتي كه شايد جهت انجام امورات محوله نياز به حمايت معنوي داشته باشد.

4- از آنجا كه شايد بازرس قادر به علامت گذاري قطعات معيوب نباشد ، قطعات معيوب بين قطعات سالم جا زده شده باشد و به مراحل بعدي توليد راه يابند كه موجب صرف هزينه هاي اضافي ميشود.

مزايا و معايب بازرسي متمركز :

مزايا

1- ابزار دقيق و پيشرفته تري ميتواند مورد استفاده قرار گيرد.

2- امكان برقراري ارتباطات مناسب بين بازرسان و سرپرست بازرسي

3- ثبت ونگهداري سوابق ساده تر ميشود.

4- اعمال فشار رواني از طرف كارگر و سر كارگر توليد به حداقل خود ميرسد.

5- نياز به استفاده بازرسان ماهر كاهش ميابد.

معايب

1- نقايص تا انباشته ها بازرسي نشوند معلوم نميشود.

2- اغلب عمليات توليدي قبل از آنكه قطعات توليد شده در آن مرحله بازرسي شوند ،ادامه ميابد.

3- حمل و نقل زيادي براي آوردن قطعات به محل بازرسي نياز است.

4- فضاي زيادي براي محل بازرسي و همچنين انبار قطعات مورد نياز است.

تعريف كيفيت

كيفيت صفات و مشخصاتي كه يك محصول در ارتباط با برآوردن مشخصي از يك گروه مصرف كننده دارا مي باشد.

تعريف كنترل

عبارت است از مجموعه عملياتي شامل اندازه گيري يا آزمايشهايي كه بر روي يك فرآورده انجام گيرد تا مشخص شود تا مشخصات ويژگيهاي آن فرآورده با مشخصات استانداردها مطابقت داشته باشد.

 در سيستم كنترل كيفيت، كنترل داراي وظايف ديگري هم است :

1- تعيين منبع يا عامل بوجود آورنده نقص يا اشكال

2- برطرف كردن منبع يا عامل بوجود آورنده اشكال

3- پيش بيني هاي لازم براي جلوگيري از ظاهر شدن منبع ياعامل بوجود آورنده اشكال

تعريف كنترل كيفيت

مجموعه اي از عملياتي (برنامه ريزي، هماهنگي و اجرا) است كه جهت نگهداري و يا بهبود كيفيت و تو ليد در سطحي بسيار اقتصادي انجام شود بنحوي كه رضايت مصرف كننده را داشته باشد.

جوانب مورد نظر در كنترل كيفيت

– كيفيت طرح             QUALITY OF DESIGN

عبارت است از كيفيتي كه توليد كننده تصميم دارد به مصرف كننده عرضه كند.

(نقشه ها، جداول، فرم ها، تركيب مواد يا آلياژها و ….)

– كيفيت انطباق       QUALITY OF CONFORMANCE

درجه هم سويي محصول با مشخصات استاندارد و معيارهاي تعيين شده براي ساخت آن محصول است به بيان ديگر ميزان تطبيق كيفيت محصولات توليد شده در فرآيند توليد در با مشخصات كيفيت طرح است.

-كيفيت عملكرد        QUALITY OF PERFORMANCE

اگر كنترل طرح و كنترل تطبيق را افزايش دهيم در نتيجه كنترل عملكرد افزايش خواهد يافت.

وظايف عمده مديريت كيفيت

1- كنترل كيفيت                  QUALITY CONTORAL

2- تضمين كيفيت          QUALITY ASSURANCE

3- خط مشي كيفيت                  QUALITY PLOICY

4- برنامه ريزي كيفيت                  QUALITY PLANNING

5- به سازي كيفيت     QUALITY IMPROVEMENT

6- سيستم كيفيت                        QUALITY SYSTEM

عوامل اساسي و مؤثر در كيفيت

1- بازار                           MARKET

2- پول (سرمايه)                     MONEY

3- مديريت                  MANAGEMENT

4- نيروي كار              MEN

5- ايجاد انگيزه                              MOTIVATION

6- مواد اوليه                                        MATERIAL

7- ماشين آلات      MACHINE & MACHINZATION

8- روشهاي اطلاعاتي جديد  MODERN IFORMATION

9- برآوردن تمامي نيازهاي محصول MOUNTING  PROUDUCT  REQUIREMENT

چگونگي ايجاد كيفيت

1- بررسي بازار

الف- شناسائي گروه مصرف كننده

ب  – تعيين نيازهاي خالص اين گروه مصرف كننده

ج  – شناسائي و تعيين مشخصات عمده مورد نياز در رابطه با محصول

2- طراحي محصول

الف- طرح نمونه      ب – نمونه سازي      ج  – آرايش نمونه      د  –  تأييد نمونه

3- طراحي فرآيند

الف- انتخاب تكنولوژي ب – طرح استقرار ج – طراحي ابزار و قالبها د – ساخت ابزار و قالبها  و- انتخاب نيروي انساني ن – سيستم حمل و نقل    ي – تهيه مواداوليه

4- پياده كردن طرح فرآيند

الف- نصب ماشين آلات  ب  – مرحله راه اندازي بصورت آزمايشي

ج  – نيروي انساني براي نصب

دسته بندي فعاليتهاي كنترل كيفيت

بخش اول مهندسي (طراحي) كنترل كيفيت

1- تعيين هدفهاي كلي در ارتباط با كيفيت

2- تعيين مشخصات كلي محصول

3- بررسي طرح هاي جديد و تجديد نظر شده از نظر كيفيت

4- بررسي نمونه تهيه شده بعد از طراحي و آزمايش آن

5- همكاري در تعيين دستورالعمل هاي كارگاهي از نظر كيفيت

6- همكاري در تعيين مشخصات و ويژگيهاي مواد، قطعات نيمه ساخته و محصول كامل

7- مشخص كردن روشهاي كنترل مواد و قطعات خريداري شده

8- طراحي روشهايي براي كنترل فرآيند و كنترل محصول در مقاطع مختلف

9- همكاري در مشخص كردن ماشين آلات و وسايلي كه مستقيماً در كيفيت مؤثرند و نحوه كنترل آنها

10- كمك به تعيين روشهايي براي تعمير و نگهداري پيشگيرانه در موقعي كه عملكرد تجهيزات به كيفيت محصول ارتباط دارد

11- طراحي روش براي مطالعات تعيين قدرت فرآيند در ارتباط با كيفيت

12-همكاري در رفع اشكالات درارتباط باكيفيت توسط اقدامات اصلاحي

13- تهيه دستورالعمل نظام كنترل كيفيت

14- ايجاد نظام اطلاعاتي

15- طراحي و توسعه برنامه هاي جهت دار كنترل كيفيت براي افراد عملياتي جهت درك فرآيندها، برنامه ها، اهداف و طرحهاي كنترل كيفيت

16- بررسي شكايات مصرف كنندگان در ارتباط با كيفيت

17- همكاري در تهيه بروشورها و نشرياتي كه سيستم كيفيت را مطرح و منافع مشتري را از خريد محصولات با كيفيت تشريح مي كند

18- بررسي هزينه هاي كيفيت

19- همكاري فني براي حل مسائل مهم كيفيت

20- تهيه گزارش در ارتباط با كيفيت براي مديران

بخش دوم مهندسي ابزار و وسايل اندازه گيري

1- طرح و ساخت وسايل اندازه گيري

2- انتخاب وسايل اندازه گيري

3- خودكار كردن فرآيند اندازه گيري در صورت امكان و ادغام وسايل اندازه گيري در تجهيزات توليد

4- كاليبراسيون وسايل اندازه گيري

بخش سوم كنترل فرآيند

1- پياده كردن روشهاي كنترل كيفيت طراحي شده

2- بررسي مداوم روشهاي كنترل كيفيت فرآيند توليد و كارائي آنها

3- تفهيم روشهاي كنترل كيفيت به افراد كارگاهها

4- حفظ استانداردهاي كيفيتي و بهبود آنها

5- اطمينان از اجراي روشهاي كنترل كيفيت

6- رفع اشكالات در ارتباط با كيفيت

7- سعي در كم كردن هزينه هاي كيفيت

8- انجام آزمايشها و اندازه گيري هاي لازم

9- همكاري در مشخص كردن بهترين نحوه استفاده از توليد رد شده در بازرسي

10- در ارتباط بودن با قسمت فروش براي اطلاع داشتن از اشكالات كيفيتي از نظر مصرف كننده

11- بررسي محصول رد شده از نظر مصرف كننده براي بدست آوردن اشكالات موجود در كالا

12- همكاري در بهبود فعاليتها قسمت هاي خدمات بعد از فروش در ارتباط با كيفيت

13- بررسي اينكه تمام ماشين آلات و ابزار و وسايل كمكي خريداري شده داراي قدرت كافي از نظر كيفيت مي باشد

14- تعيين قدرت فرآيند در ارتباط با كيفيت

15- تماس مداوم با فروشندگان مواد اوليه و قطعات، بررسي امكانات آنان و كمكي به اين فروشندگان براي بهبود كيفيت

16- جمع آوري و نگهداري اطلاعات در ارتباط با كيفيت

17- سعي در ايجاد و بهبود حس اهميت دادن به بهبود كيفيت در كاركنان شركت

18- بهبود روشهاي اندازه گيري

19- ايجاد ايمني در استفاده از كنترل كيفيت فرآيند توليد

20- اجراي روشهاي تشخيص و پياده كردن عمليات اصلاحي

بخش چهارم بازرسي و اندازه گيري

1- برنامه ريزي، بازرسي و اندازه گيري متناسب با نرخ توليد

2- بازرسي مواد اوليه و قطعات خريداري شده مطابق روشهاي تعيين شده

3- بازرسي مراحل توليد مطابق روش هاي طراحي شده

4- بازرسي محصول نهايي

5- مميزي محصول و روشها در مقاطع مختلف

6- نگهداري و به هنگام در آوردن نتايج بازرسي

7- آموزش بازرسان

نظام كنترل كيفيت

شبكه اي از روشها، دستورالعمل ها و اطلاعات فني و اداري كه لازم است به كارگرفته شود تا محصول با كيفيت توليد شود

زير نظام هاي نظام كنترل كيفيت

1- زير نظام مديريت كنترل كيفيت

2- زير نظام بررسي كيفيت قبل از توليد

3- زير نظام برنامه ريزي كيفيت محصول و فرآيند توليد

4- زير نظام برنامه ريزي سنجش و كنترل كيفيت مواد و قطعات خريداري شده

5- زير نظام سنجش و كنترل كيفيت محصول و فرآيند توليد

6- زير نظام جمع آوري و بازگشت اطلاعات

7- زير نظام وسايل و روشهاي اندازه گيري

8- زير نظام آموزش و ارتقاء قابليتهاي انساني

9- زير نظام خدمات كيفيتي بعد از فروش

10- زير نظام مطالعات و بررسي هاي ويژه

1-زير نظام بررسي كيفيت قبل از توليد

1-نحوه شناخت نيازهاي كيفيتي مصرف كننده و جمع آوري نظرات آنها

2- مراحل تهيه طرح يا تغيير طرح

3- نحوه بررسي كيفيت طرح

4-نحوه تعيين مشخصات فني و تعيين اهميت نسبي آنها و توزيع اطلاعات

5- نحوه تصويب طرح

2- زير نظام مديريت كنترل كيفيت

1- سياستهاي كيفيتي

2- مسؤليتهاي در ارتباط با كيفيت

3- سازمان واحد كنترل كيفيت

4- شرح وظايف براي پستهاي سازماني

5- روشهاي حسابداري و هزينه يابي در ارتباط با كيفيت

6- روش ايجاد نظام كنترل كيفيت

7- مميزي كنترل كيفيت در سطح كلي

8- نظام نامه كنترل كيفيت

3- زير نظام برنامه ريزي كيفيت محصول و فرآيند توليد

1- روش تعيين مشخصه هاي كيفيتي كه بايستي اندازه گيري شود

2- نحوه تعيين روش بازرسي

3- نحوه تعيين نيازهاي نيروي انساني

4- نحوه تعيين جريان كار

5- نحوه تعيين روشهاي مميزي

4- زير نظام برنامه ريزي سنجش و كنترل كيفيت مواد و قطعات خريداري شده

1- تعيين مشخصه هاي كه بايستي اندازه گيري شود

2- تعيين روشهاي بازرسي

3- نحوه انتقال كليه خواسته هاي كيفيتي به فروشنده

4- نحوه بررسي قابليتهاي كيفيتي و امكانات توليدي فروشنده

5- نحوه اطمينان از اينكه فروشنده كيفيت مواد و قطعات خود را بررسي كرده و تضمين مي نمايد

6- مدارك بازرسي كه بايد همراه مواد و قطعات باشد

7- نحوه بررسي همبستگي بين نتايج بازرسي فروشنده و خريدار

8- نحوه ادامه خدمات فني، كيفيتي و … به فروشندگان

5- زير نظام سنجش و كنترل كيفيت محصول و فرآيند توليد

1- نحوه انتقال مشخصات فني و اهميت نسبي آنها به كارگاهها

2- دستوالعمل اندازه گيري و بازرسي هايي كه توسط افراد توليد انجام مي شود

3- دستوالعمل اندازه گيري و بازرسي هايي كه توسط افراد كنترل كيفيت انجام مي شود

4- نحوه كاليبراسيون وسايل اندازه گيري

5- نحوه بررسي كيفيت توسط واحدكنترل كيفيت در خط توليد

6- نحوه انجام مميزي روشهاي توليد و كنترل كيفيت

7- دستورالعمل بازرسي نهايي

8- نحوه مميزي محصول در مقاطع مختلف

9- نحوه بررسي و تجزيه و تحليل مواد و قطعات خارج از استاندارد

10- مشخص كردن مسيرهايي كه مواد و قطعات طي مي كنند

11- نحوه بررسي كارائي كنترل كيفيت

12- نحوه كنترل فعاليتهاي تعميرات و نگهداري

13- نحوه بررسي و تجزيه و تحليل شكايات مصرف كننده

14- نحوه استفاده از نمودارهاي كنترل

15- نحوه بررسي دوره اي مدارك فني جهت اطمينان از صحت آنها

16- نحوه تشخيص و برنامه ريزي و اجراي عمليات اصلاحي

6- زير نظام جمع آوري و بازگشت اطلاعات

1- نحوه برنامه ريزي زير نظام جمع آوري و بازگشت اطلاعات

2- نحوه بررسي نيازهاي اطلاعاتي واحدهاي مختلف و تعيين گزارشهايي كه بايد تهيه شود

3- نحوه جمع آوري داده ها، دسته بندي و تجزيه وتحليل آنها جهت تهيه گزارش

4- نحوه بررسي دوره اي نظام اطلاعاتي

7- زير نظام وسايل و روشهاي اندازه گيري

1- نحوه طراحي و تهيه و يا ساخت وسايل اندازه گيري

2- نحوه مشخص كردن مشخصات فني وسايل اندازه گيري و وسايل آزمايشگاهي

3- نحوه تهيه دستورالعمل هاي اندازه گيري

4-نحوه برنامه ريزي كاليبراسيون و تعمير و نگهداري وسايل اندازه گيري

8- زير نظام آموزش و ارتقاء قابليتهاي نيروي انساني

1- روش برنامه ريزي آموزش

2- روش تعيين دانش مورد نياز شغل

3- روش تعيين نيازهاي آموزشي

4- روش ارائه دوره هاي آموزشي

5- روش آموزش ضمن كار

6- روش دخالت دادن كيفيت در سيستم هاي پاداش مالي

7- روش سنجش كيفيت كار فرد يا گروه

8- روش شركت دادن افراد در تعيين هدفهاي كيفيتي

9- روش سنجش كارايي نظام آموزش

9- زير نظام خدمات كيفيتي بعد از فروش

1- روش پاسخ گويي به شكايات كيفيتي مصرف كننده

2- نحوه بررسي تعهدات دوره ضمانت و نحوه اجراي آن

3- نحوه مميزي روش نگهداري محصول در انبارهاي اداره فروش قبل از تحويل به مصرف كننده

4- بررسي كميت و كيفيت كار تعميرگاهها

5- نحوه بررسي كيفيت كار تأمين لوازم يدكي

6- نحوه بررسي دستورالعمل هاي استفاده و نگهداري محصول

7-نحوه بررسي دستورالعملهاي تعمير براي تعميرگاههاوتجديدنظر در آنها

8- نحوه جمع آوري اطلاعات مربوط به نقص هاي محصول در دست مصرف كننده

9-نحوه جمع آوري اطلاعات مربوط به تعميرات تعميرگاهها و لوازم يدكي

10- نحوه مقايسه كيفيت محصول با محصول هاي رقيب

11- نحوه بررسي تعمير پذيري

10- زير نظام مطالعات و بررسي هاي ويژه

1- روش تشخيص مشكلات كيفيتي

2- روش برنامه ريزي و اجراي اقدامات اصلاحي اساسي

3- روش مشخص كردن بهترين تنظيم فرآيند با در نظر گرفتن همبستگي مشخصه كيفيتي با آنچه كه تنظيم مي گردد

4- روش بررسي مواد، روشها، فرآيند جديد و تأثيرآن بر روي كيفيت

5- روش بررسي قسمت هايي از فرآيند كه داراي ضايعات بالا هستند

6- روش تقسيم تلورانسها

7- روش انجام سنجش قدرت فرآيند توليد در ارتباط با كيفيت

سيكل كنترل

40,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت كنترل فرآیند آماري
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی