پاورپوینت كارگروهي و مهارتهاي رهبري گروه

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت كارگروهي و مهارتهاي رهبري گروه دارای 85 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

اهداف

مقدمه

آرمانهاي سازماني

رقابت پذيري

مفهوم ارزش

تعریف مشارکت

ارزشهاي كليدي براي ايجاد يك فرهنگ كيفي موفق

تعريف گروه

انواع گروه ها

كـار تـيمي

ويژگيهاي تيم

الزامات و عوامل موفقیت کار تیمی

مزایای کار تیمی

آفات کار تیمی

عومل پویایی کار تیمی

تـعارض چيست ؟

شش گام براي رفع تعارض

تصميم گيري

اجماع چيست ؟

هدايت و رهبري گروه

خصوصيات رهبران

نكات كليدي در گروه هاي كاري

رويكرد حل مساله در بهبود عملكرد سازمان

چهارده كليد طلايي بهبود مستمر

تمرین کار تیمی

مقدمه

انجام کارها بصورت گروهی وجمعی از نیازهای اصلی محیط های کاری عصر کنونی است. این نیاز با توجه به پیدایش کارهای چند مهارتی و همچنین جایگزین شدن ساختارهای غیر سلسله مراتبی  به جای ساختارهای سنتی سازمانی ، روز به روز نیز افزایش  می یابد .

در این دوره ، مبانی مشارکت بعنوان اساس کار جمعی ، بستر وشرایط کار گروهی و تیمی ، مشخصات مربوطه و نهایتا راهنمائیهای لازم و ضروری برای تشکیل گروه و تیم و همچنین هدایت بهتر انها ارائه شده است .

رقابت پذيري درسطح ملي

رقابت پذيري درسطح ملي يا كشور عبارتست از درجه توان يك ملت (كشور) در توليد محصولات و خدماتي كه امكان عرضه آنها به بازارهاي بين المللي وجود داشته و از آن طريق بتوانند ثروت و درآمد شهروندان خود را افزايش دهند.

رقابت پذيري درسطح بنگاه

رقابت پذيري درسطح بنگاه يعني كارايي و توانايي سازمان درتامين و برآورده ساختن نيازها و خواستهاي مشتريان درمقايسه با محصولات و خدمات بنگاه هاي مشابه كه به ميزان ارزشي كه محصولات سازمان براي مشتري خلق مي كنند، وابسته است.

تعریف مشارکت

مشارکت عبارت است از درگیر ذهنی و عاطفی افراد در موقعیتهای گروهی که آنان را بر می ا نگیزد تا برای دستیابی به اهداف گروهی یاری داده و قبول مسئولیت نمایند و در مقابل تغیرمقاومت نداشته باشند .

ذهن درگیر :

انجام کار با توجه به دقت به مضمونی و چرایی کار در رابطه با نحوه انجام و نتیجه حاصله از کار .

کار درگیر :

انجام کار با توجه به دستورات و روشهای معمول ، متداول و موجود کار بدون توجه به دقت به مضمون و چرایی و نتیجه نهایی کار .

ارزشهاي كليدي براي ايجاد يك فرهنگ كيفي موفق

همه ما درتمام موارد (سازمان،تامين كننده،مشتري) با هم هستيم.

وجود هيچ بالادست و زيردستي مجاز نيست.

وجود يك ارتباط باز و صادقانه حياتي است .

افراد بايد به اطلاعات درخصوص عمليات دسترسي داشته باشند.

تمركز بايد بيشتر روي فرايندها معطوف باشد نه افراد .

هيچ موفقيت و شكستي وجود ندارد ، فقط بايد تجربه اندوخت .

  تعريف گروه

–  گروهي هستند  با دانش ، مهارت و قابليتهاي خاص كه بصورت گروهي بر روي مشكلات تعريف شده و تحت مديريت واحد كار مي كنند و ارائه راه حل مي نمايند .

بستر سازی برای کار گروهی

1- فرهنگ سازی و تغییر نگرش مدیران و کارکنان .

2- تغیر ساختار سازمانی (از سنتی به مستطح – مشتری گرایی و فرآیندی) .

3- توسعه منابع انسانی بصورت استراتژیک .

4- آموزش مستمر کارکنان (در جهت اهداف) .

5- طراحی مکانیزمهای انگیزشی در کارکنان .

6- طراحی سییستم های ارزیابی عملکرد برای کارکنان و سازمان.

قواعد بنيادين دربهبود عملكرد گروه كاري

ايجاد فضاي آزاد براي مشاركت اعضاء بدون داشتن پيش فرض

اعتماد و احترام متقابل با بكارگيري نگرش مثبت در اداره امور تيم

درهنگام ارايه بازخور، سازنده و درپي كسب تجربه باشيد

شناخت يكديگر و توافق روي هدف مشترك ( ايجاد يك زبان و نگاه مشترك)

تعريف و تعيين محدوديتها و انتظارات – مسئوليتها و اختيارات

توافق روي قوانين اصلي ( چارچوب توافقي تيم)

راهبري قوي  دركنار تقسيم كارها و مشاركت اعضاء و ترتيب تداركات

رعايت اصل 3صاد (صداقت ، صميميت ، صراحت) در تيم

هم مشاركت كنيد و هم نظارت و از فرصتها بخوبي استفاده كنيد.

انواع گروه ها

1- هياتهاي بررسي :  يك گروه وظيفه اي چند جانبه است كه معمولا توسط مدير ارشد سازمان با ماموريت مشخص ايجاد مي شود .

2- گروههاي بخشي :  گروهي است كه توسط مدير يك بخش يا قسمت بمنظور حل مسائل داخلي تشكيل مي شود و اعضاي آن عموما ازكاركنان بخش هستند.

3- دواير كنترل كيفيت :  گروهي است كه بصورت مستمر و داوطلبانه تشكيل شده و فعاليت مي كند وانتخاب موضوعات به عهده خود گروه مي باشد.

4- گروههاي بهبود : گروهي داوطلبانه و چند وظيفه اي  است كه در سطوح مختلف تشكيل شده و موضوعات ويژه را بررسي مي نمايد . گروههاي بهبود بر حسب ضرورت تشكيل مشوند اما دوايركنترل كيفي بطور طبيعي فعاليت ميكنند.

كار گروهي اثر بخش

موفقيت هرگروهي بستگي به افرادي دارد كه آن را تشكيل مي دهند . مهمترين عواملي كه روي پويايي افراد يك تيم اثر مي گذارد شامل موارد زير است :

1- ايجاد انگيزة تيمي

2- برقراري ارتباط مؤثر

3- رفع تعارض در گروه

4- رفع ناهمگوني گروه

گزينه هاي ايجاد انگيزه در گروه

* پاداشهاي پولي و معمولي

* انتصاب و  بهبود مسئوليتهاي شغلي

* بهبود محيط كاري

* درگير سازي و مشاركت

فعاليتهاي اجتماعي و ارتباطي

* تقدير و سپاس در جمع به دليل توفيق

* ايحاد مسئوليت افزوده

* ايجاد فرصتهاي برابر رشد

ناهمگوني در گروه

احتمالاً افراد مثل هم نيستند ، مثل هم فكر نمي كنند ، ارزشهاي يكساني ندارند. در هر حال هر گروهي با افراد گوناگون چالشهايي پيش رو دارد. براي درك اعمال و تفكر ديگر اعضاي گروه رو ي دو فرآيند زير تمركز كنيد:

فرآيند 1- تفسير رفتار :

1- رفتار خود و ديگران را توصيف كنيد ، نه ارزيابي.

2- علت اصلي رفتار هر عضو را بيابيد.

3- به دنبال وجوه اشتراكتان باشيد، خود را جاي او تصور كنيد.

فرآيند 2 – اتخاذ راه حلهاي مناسب :

1- راه حلهاي مناسب را شناسايي كنيد

2- راه حلها را ارزيابي و بهترين را انتخاب كنيد

3- اطلاعات بدست آمده را تسهيم كنيد.

كـار تـيمي

تيم ها كمك مي كنند تا اهداف افراد همسو شده و از اتلاف در سيستمهاي مديريتي اجتناب شود.

تيم سازي باعث مي شود گردش اطلاعات و انگيزه مشاركت در سازمان تقويت شده و خلاقيت هاي كاركنان جايي براي شكوفايي پيدا كند و نگرش بهبود مستمر شكل عملي تري بخود بگيرد.

ويژگيهاي تيم

اعمال راهبري جمعي  و هدف مشترك

ايجاد اتمسفر اعتماد و احترام متقابل

مكمل بودن اعضاء به لحاظ دانش تخصص و تجربه

اعمال كنترل داخلي و بهبود مستمر فعاليتها

يادگيري، تكامل اعضاء ازطريق انديشه وعمل همگاني

بررسي مشكل از زواياي گوناگون با مهارتهاي مختلف

ارتقاء توانمنديهاي فردي در گفتگوهاي جمعي

قابليت اجرايي مطلوب راه حلها با مشاركت همه افراد

   انواع تیم

1- تیم های بررسی و پیشنهاد دهنده کار .

2- تیم های انجام دهنده کار  .

3- تیمهای هدایت کننده و مدیریت کار .

الزامات و عوامل موفقیت کار تیمی

1-  وجود بسترهای مناسب کار تیمی در سازمان .

2- انتخاب موضوع (مساله) مناسب برای کار تیمی .

3- انتخاب اعضا مناسب برای تیم .

4- رشد و تکامل مناسب (تیم) .

5- رهبری (سازماندهی) مناسب تیم .

مزایای کار تیمی

40,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت اصول كار تيمي
  • برچسب ها : , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی