پاورپوینت طرح زود بازده و اقتصاد مقاومتی

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت طرح زود بازده و اقتصاد مقاومتی دارای 18 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

نقش بنگاههاي كوچك و متوسط در عرصه اقتصادی

آمار مربوط به فعالیت بنگاههای کوچک و متوسط در اقتصاد جهانی

مشكلات فراروي بنگاههاي كوچك و متوسط

سياست دولت در ارتقاء بنگاههاي كوچك و متوسط

چیستی، چرایی و چگونگی اقتصاد مقاومتی از منظر مقام معظم رهبری

مفهوم و مقصود اقتصاد مقاومتي

تولید داخلی رکن اقتصاد مقاومتی

مردم رکن اقتصاد مقاومتی

حدود دو دهه است كه بحث پيرامون بنگاه‌هاي كوچك و زود بازده و كارآفرين در دنيا مطرح شده است و كشورهاي مختلف يكي از سياست‌هاي اصلی اقتصادی خود را توسعه اين بنگاه‌ها قرار داده ‌اند. در ادبیات اقتصادی، بنگاههاي كوچك و متوسط ، واحدهاي توليدي- تجاري هستند كه در مقیاس کوچک فعالیت می نمایند و معمولاً بر اساس چهار شاخص عمده ذيل مي‌باشد :

1-تعداد شاغلین بنگاه

2-مجموع دارایی های خالص بنگاه

3-میزان سطح فروش بنگاه

4-میزان سرمایه گذاری بنگاه

مهمترين و معمولترين شاخص جهت تعريف اندازه بنگاه‌هاي كوچك و متوسط، تعداد كاركنان بنگاه است.

اگر چه اين شاخص در كشورهاي مختلف دنيا به لحاظ تعداد متغیر است؛ اما بيشتر كشورها بنگاههاي كوچك و متوسط را به لحاظ تعداد شاغلين در طيف معيني از يك تا دويست و پنجاه كاركن تعريف مي‌نمايند.

نقش بنگاههاي كوچك و متوسط در عرصه اقتصادی

1- بنگاههاي كوچك و متوسط، بيشتر از شركت‌هاي بزرگ به رشد اشتغال كمك مي‌كنند و آنها در درازمدت مي‌توانند سهم بسيار مهمي از كل اشتغال را به خود اختصاص دهند.

2- بنگاههاي كوچك و متوسط مي‌توانند به هنگام واگذاري يا فروش بخشهايي از شركتهاي بزرگ، نيروي كار آنها را جذب نموده و در بازسازي و كارآمدسازي آنها موثر باشند.

3- بنگاههاي كوچك و متوسط با انعطاف‌پذيري بيشتر در تهيه خدمات و محصولات، امكان صرفه‌جويي بيشتر را فراهم مي‌آورند.

4- بنگاههاي كوچك و متوسط رقابت ‌پذيري بازار را افزايش داده و از انحصاري شدن امور به وسيله شركتهاي بزرگ جلوگيري مي‌نمايند.

5- بنگاههاي كوچك و متوسط مي‌توانند بعنوان بستر توسعه مهارتها و نوآوريهاي كارآفرينانه عمل نمايند. آنها نقش قابل توجهي در فراهم‌سازي خدمات و كالا ايفا كرده، و مي‌توانند كمك مهمي به برنامه‌هاي توسعه منطقه‌اي باشند.

6- بنگاههاي كوچك و متوسط، مي‌توانند با ایفای نقشهای مختلف، به تجارت فزاينده بين‌المللي كمك نموده يا از آن منتفع گردند. تأمين محصولات و خدمات مورد نياز شركتهاي بزرگ صادراتي، صادرات محصولات جديد و فراهم ساختن خدمات پشتيباني براي معاملات تجاري بين‌المللي (از قبيل حمل و نقل داخلي، حمل و باربري، حق‌العمل گمركي) از جملۀ این موارد می باشند.

آمار مربوط به فعالیت بنگاههای کوچک و متوسط در اقتصاد جهانی

1- بيش از نود درصد از بنگاههاي اقتصادي در دنيا، بنگاههاي كوچك و متوسط است.
2- در سراسر جهان، بنگاههاي كوچك و متوسط به ميزان 55 الي 90 درصد توليد ناخالص داخلي (GDP) كشورها را توليد مي‌نمايند.
3- بيش از 50 درصد نيروي كار در دنيا توسط بنگاههاي كوچك و متوسط به خدمت گرفته شده‌اند.

4- در اروپا، بيش از 16 ميليون شركت وجود دارند كه كمتر از يك درصد آنها را شركت‌هاي بزرگ تشكيل مي‌دهند و بقيه بنگاههاي كوچك و متوسط مي‌باشند. همچنين دو سوم كليه شاغلين در اين منطقه به بنگاههاي كوچك و متوسط اختصاص دارد.

5- بنگاههاي كوچك و متوسط، ستون فقرات اقتصاد منطقه آسيا- اقيانوسيه بوده و 90 درصد شركتها، بين 32 تا 48 درصد اشتغال و بين 60 تا 80 درصد توليد ناخالص داخلي كشورهاي اين منطقه مختص به بنگاههاي كوچك و متوسط مي‌باشند.

6- عملكرد اقتصاد ايالات متحده در سالهاي اخير تا حد زيادي مديون ايجاد بنگاههاي كوچك و متوسطي است كه 43 درصد از شاخص اشتغال‌زايي را به خود اختصاص داده‌اند.

مشكلات فراروي بنگاههاي كوچك و متوسط

موانعي كه بر سر راه توسعه نقش بنگاههاي كوچك و متوسط وجود دارد را می توان بر اساس منشأ آنها، به شرح زیر طبقه بندی کرد:

موانع عمده داخلی :

این موانع عمدتاً مربوط به خود بنگاهها و فضای اقتصادی داخلی می باشد که اهمّ این موارد عبارتند از :
1- فقدان اطلاعات
2- فقدان سرمايه يا اعتبار: این مانع به سه صورت زیر قابل تقسیم است:
الف) دشواری ايجاد يك موقعيت در بازار بين‌المللي و حفظ روابط تجاري بين‌المللي
ب) دشواري مربوط به استفاده از خدمات تأمين مالي تجاري، مواجهه با هزينه‌هاي فزاينده، خطوط اعتباري طولاني‌تر و تحمل ضررهاي ممكن
ج) عدم دسترسي به موقع به اعتبارات و وامهاي مورد نياز

3- مهارتهاي مديريتي ناكافي: این مانع به دو شکل زیر نمایان می گردد:

الف) بسياري از بنگاههاي كوچك و متوسط بيشتر از آنكه بازار محور باشند توليد محور و فناوري محور هستند و امكان صرف‌ انرژي، زمان و منابع لازم جهت بازارشناسي و بازاريابي بين‌المللي را ندارند.

ب) فقدان مديريت با تجربه بين‌المللي و مهارتهاي زبان خارجي

موانع عمده خارجی :

این موانع منشأ خارجی دارند و به اشکال زیر نمایان می شوند:
1- محدوديتهاي تجاري فني (نظير استانداردسازي، رعايت الزامات كيفي، ارزيابي لازم در مورد انطباق محصول با خواست بازار، بسته‌بندي و برچسب زني، رعايت الزامات زيست محيطي)
2- رويه‌هاي اداري
3- مشكلات بازاريابي و توزيع در بازار هدف
4- فقدان بيمه ريسك
5- هزينه‌هاي حمل و نقل بالا و مشكلات ارتباطي در مورد كشورهاي دوردست

سياست دولت در ارتقاء بنگاههاي كوچك و متوسط

5,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو

آخرین بروز رسانی